Şimdi Ara

arabayı satmak için değil, almak için alın. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
1
Favori
6.535
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
60 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende tutulan bir araci alirim tutulmayan araci almam sonuc olarak likitide önemli benim için acaba bunu ileride satabilir miyim diye dusunur ve arastiririm
  • Ben tam olarak bu mantıkla aldım aracımı ve hâla ilk günkü gibi severek biniyorum.

    Alırken kriterlerim, C sedan olması, benzinli olması, otomatik olması, sunroof olması, 0-100 hızlanmasının nispeten iyi olması, beyaz renk olması gibi şeylerdi. Alırken hiç aklıma acaba satabilir miyim sorusu gelmedi.

    Bu kriterlerimle 2015 1,4 TSI DSG 150HP Jettamı 2018 mayısta 10 yıl binmek üzere, 87 bin liraya aldım şimdi ilanlara göre 200-220 bin lirayı geçmiş fiyatı.

    Ama bu durum benim umrumda değil, arabam isterse 300 bin lira etsin, isterse 30 bin lira etsin benim için bir önemi yok. Sonuçta yerine alacağım araçların fiyatı da benzer oranda artıyor ya da düşüyor.

    10 yıl boyunca ne olursa olsun en ağır masraflarını bile karşılayıp bineceğim. 10 yılın dolduğu hafta da mutlaka satıp, o günün şartlarına göre güncel bir araştırma yapıp yine hoşuma giden, kriterlerimi karşılayan, bütçeme uyan bir araç alacağım.

    10 yılın sonunda elimdeki araç 1000 lira bile etse umrumda değil, hatta çöpe atsam bile önemli değil. Çünkü bu araç benim için ticaret malı değil, kullandığım bir ürün.

    2011 yılında 1.000 dolara (1600 liraya) aldığım bisiklet bile satsam şu anda belki 2500-3000 lira eder, ama hiç binmesem bile bisikletimi asla satmam. Satmak için almadım. Bakımları güzel yapıldıkça ömürlük bir bisiklet olsun diye aldım. Ben binmesem oğlum biner. Kimse binmese de hatıra kalır. İlerde satmak için almadım.

    Bu tarz kar, zarar işlerini bu işin ticaretini yapanlar, vergi levhası olup geçimini bu işten temin edenler düşünmeli diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Fakiriz hocam bizim için ikinci el önemli. Satmak istediğimde zarar etmek veya satamamak, ölü fiyata satmak istemem. Ufak tefek eşyalarda aramasak da arabaya iyi para bağlıyor insanlar.
  • SolidCerberos S kullanıcısına yanıt

    Hocam herkes bir şey der, insanların dilinden kurtulamıyoruz. Sanki arabayı onlar alıyorlar. Ben de gittim Vw Eos aldım ve arabaya bayıldım. Son sahibi olsam da işime gelir cabrio bir aracı satmak istemem zaten. Bana bir dünya laf edip Golf 7 alan arkadaşım turbo kırdı, aldığı A3'te dsg patlattı. Arabayla çıkınca herkes sanki Ferrari sürüyormuşum gibi ilgi gösteriyor muhabbet açıyor :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: CihangirCanavarı

    Ben tam olarak bu mantıkla aldım aracımı ve hâla ilk günkü gibi severek biniyorum.

    Alırken kriterlerim, C sedan olması, benzinli olması, otomatik olması, sunroof olması, 0-100 hızlanmasının nispeten iyi olması, beyaz renk olması gibi şeylerdi. Alırken hiç aklıma acaba satabilir miyim sorusu gelmedi.

    Bu kriterlerimle 2015 1,4 TSI DSG 150HP Jettamı 2018 mayısta 10 yıl binmek üzere, 87 bin liraya aldım şimdi ilanlara göre 200-220 bin lirayı geçmiş fiyatı.

    Ama bu durum benim umrumda değil, arabam isterse 300 bin lira etsin, isterse 30 bin lira etsin benim için bir önemi yok. Sonuçta yerine alacağım araçların fiyatı da benzer oranda artıyor ya da düşüyor.

    10 yıl boyunca ne olursa olsun en ağır masraflarını bile karşılayıp bineceğim. 10 yılın dolduğu hafta da mutlaka satıp, o günün şartlarına göre güncel bir araştırma yapıp yine hoşuma giden, kriterlerimi karşılayan, bütçeme uyan bir araç alacağım.

    10 yılın sonunda elimdeki araç 1000 lira bile etse umrumda değil, hatta çöpe atsam bile önemli değil. Çünkü bu araç benim için ticaret malı değil, kullandığım bir ürün.

    2011 yılında 1.000 dolara (1600 liraya) aldığım bisiklet bile satsam şu anda belki 2500-3000 lira eder, ama hiç binmesem bile bisikletimi asla satmam. Satmak için almadım. Bakımları güzel yapıldıkça ömürlük bir bisiklet olsun diye aldım. Ben binmesem oğlum biner. Kimse binmese de hatıra kalır. İlerde satmak için almadım.

    Bu tarz kar, zarar işlerini bu işin ticaretini yapanlar, vergi levhası olup geçimini bu işten temin edenler düşünmeli diye düşünüyorum.

    Hocam şu anda kaç km'de aracınız?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 120.000 olmak üzere


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takeshi Kovacs kullanıcısına yanıt
    Diğer otomatik şanzımanları başka bilinçli insanlar mı kullanıyor
  • SolidCerberos S kullanıcısına yanıt
    "O kadar para manuele verilir mi"ciler gelmeden kaç :) Adamlar otomatiğe o kadar alışmış ki belki manuel araca binse sürmeyecek konumdalar ondan bu lafı söyleyenlerin şoförlüğüne şüpheyle bakıyorum.
  • fblorenzo kullanıcısına yanıt

    o konu tamamen ayrı. otomatiğin iyi yanları var tabiki yok değil fakat manuel aracın tadı başka benim için. bunu gidip 88 sahin kullanıp yazmıyorum, altında en azından 150-200 beygir veya daha üzeri araç varsa manuel zevk verir. yoksa 60-70 hp araçlarla manuel gercekten işkence.

  • 2013 Şubat ayında B sınıfımı aracımı değiştirmeye karar verdim.


    B sınıfı 2005 model aracımı 16 ya sattım. Kenara koyduğum parayla 20 binim vardı. Evli ve 1 çocuk sahibiydim. O dönem 2012 model 1.6 en boş manuel VW Golf 43bine veriyorlardı.


    2012 model sıfır Golf almak yerine 2009 Model 75binde Citröen Grand Picasso aldım. 40bin verdim.



    Picasso'nun artıları:

    1.6 HDI Dizel 109 bg motor. (7 kişi kullanımda bile asla üzmedi beni)

    Sağlam 6 ileri yarı otomatik (hiçbir arıza yaşamadım, çok memenunum)

    Diz hava yastığı dahil döneminin tüm güvenlik önlemleri vardı

    Çok çok daha geniş ve 7 kişilikti

    Golfun tavanı kadar cam tavanı vardı

    3 bölgeli dijital klima vardı, havalandırma benim için çok önemliydi.

    Hız sabitleme, Far ve yağmur sensörü vardı

    Yokuş kalkış desteği ve elektronik park freni vardı

    Eşik aydınlatmalı, katlanan yan aynalar vardı


    Tüm bunlara baktım, eski bir Golf FSI sahibi olarak Golf alamadım. Çünkü aracımı aldığım yetkili bayiiye gittiğimizde eşimin ve 1 yaşındaki oğlumun arka koltuklarda bacak bacak üstüne atıp dev gibi tavana bakışları, koltukların eğim ayarı, ebeveyn aynasına kadar düşünmeleri beni benden aldı.


    Önce mensubu olduğum Mitsubishi forumuna danıştım. Tabii ki herkes Citröen'den uzak durmamı istedi. TR'de 2 tane olan Mitsubishi Grandis önerenler oldu, Toyota Verso ve Ford C-Max önerenler de oldu. Gidip inceledim ve kararımı Picasso'da verdim. LPG'ye tövbeliydim. Dizel ve yarı otomatik olmalıydı.


    8 yıldır biniyorum. 2 hafta sonra ona pasta keseceğim nasipse. 12 yaşına girecek. 206bin km oldu. İki çocuğum da bu arabayla 140bin kmdir güvenle ve huzurla geziyor. Bunca zaman boyunca elektrik/elektronik bir arıza yaşamadım. Sadece 140bin kmlerde EGR bozuldu. Bir de bagaj düğmesinin switchi değişti (50tl).


    Şuan aracımın piyasası 110 civarında. Golf alsam ilanlara bakarsanız neredeyse aynı.

    arabayı satmak için değil, almak için alın.



    Benim en büyük kazancım 8 yılda bu araç ile yaşadığım konfor ve ekonomidir. Değil Golf, abisi Passat veya Passat Variant ile bile değiştirmedim. Insignia ile değiştirmedim. Bu saatten sonra da XC60 veya XC70 dışında bir arabayla değiştirmeyi düşünmüyorum.


    8 yılda depoda 7lt bileortalama görmedim. 22-28km ortalamada 5.8-6.5lt olarak yaz kış sabittir yakıtım.

    Bakımlarını 15bin kmde yaptırdım. Yağı suyu filtreleri değişti o kadar.

    En ağır bakımını 140bin de yaptırdım. Toplamda 3bintl ya harcandı ya harcanmadı; baskı balata volan, DPF sıvı ekleme, triger, akü, V kayışı, alternör.


    Onlar da rutin bakımı.


    8 yılda prim yapacak diye HB veya Sedan bir araçla işkence çekmeye değmez. Şuan maddi durumum sıfır SUV almaya yetiyor. Üstelik kredi bile kullanmam ancak çoğunun fiyat performansının düşük olduğunu düşünüyorum. 400-500 bini arabaya gömmektense yatırım araçlarında değerlendirmek benim için çok daha karlı.

  • Hayırrrr ne demek kimsenin almadığı arabanın en garip rengini en garip motor şanzıman ikilisini tercih edersin? Gidip beyaz sedan araba alsana! Bunu nasıl satacağğn son sahibi olursuğn kem küm. Sanane len senmi ödedin düdük. sırf satarken 3 5 kuruş fazla ederi olacak diye o aracı kullandığım süre boyunca keyif almadığım, park edince dönüp bakmadığım bir arabaya binmem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Demek istediğim sana ya da bir sürü kişiye işkence gelen bir başkası için zevk olabilir hergün şehir içi yoğun trafiğe gitmiyorsan manuele işkence demek direksiyonu çevirmek işkence keşke araç kendisi gitse demekten farkı yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Leon FR

    Katılıyorum. Ne zaman muhabbeti geçse, yok "beyaz renk kiri göstermez, yok renkli oldu mu solar, yok şunun piyasası var çabuk gider, yok kazasız olsun ki satımı kolay olsun" derler. Bu tipler yüzünden trafikte buzdolabı araçlar gırla; zevksizlik arşa çıkmış. Araçları alırlar, allar pullarlar, sonraki sahibine teslim ederler.

    cuma akşamı e-5 de mecidiyeköy'e geldiğimde yanımda bir honda civic ile bir müddet beraber gittik arkaya şekilsiz bir spoiler takmış ön sislerde mavi ışık, içeride pembe ışık 2 tane de hatun arkada oturuyor, osman pazarlamanın servis aracı sanki, bu kadar da magandalık olmaz artık

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Takeshi Kovacs

    Sorun şanzımanda değil ki insanlar kullanmayı beceremiyor.

    inanmıyorum doğrumu bu..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Takeshi Kovacs

    Eğer araba 2.el alındıysa zaten piyasa aracı değilse alınırkende uyguna alınmıştır aynı şekilde. Dolayısıyla tek yönlü bakmak yanlış . Corollayı alan adam ne zaman ne kadara aldı Tivoli'yi alan adam ne zaman ne kadara aldı buda önemli.

    kazın ayağı öyle değil. corolla misal senede %5 değer kaybederse arkadaşın bahsettiği tivolli %10 kaybeder. 2. el alsan da bu farketmez. ağır giden araba ağır gider, 2. el almış olsan da senelik değer kaybı farklı olacağı için yine daha fazla zarar ettirir.

  • Türkiye için konuşuyorsak %99 u 2.eli gözegmek zorunda. Niye mi?

    Bugün aldığı sıfır b ve c sınıfı araçlar bile ev parasına. Düşün bir golf8 alacan ilk çıktığında muhtemelen 300k civarı para bayılacan. Sonra da 2.elden banane mi diyecen.

    Bu ülkede yaşıyorsan zengin değilsen, aracı minumum 10 15 sene kullanmayacaksan hepsi çöpe gidiyor dediklerin. Zamanında senin o dediğini 3 4 aylık maaşımla 2.el tutulmayan bir araba yaparak denedim. Ama sonra anladım ki bu aracı çok uzun süre kullanamam yedekparça sıkıntısı baş gösterdi. Sonra çok iyi paraya sattım.

    Almanyada 0 km polo alabilirken burada iphone alıyoruz. Almanya da adam 2.eli için bile golf, polo alıyor. Hakeza burada iphone alan adamda 2.eli için alıyor çoğunlukla.

    Almanyada yaşıyor olsaydım dediğin gibi olurdu. Mesela 3 kapılı bir cabrio alır keyfime bakarım. Yahu ne keyfi burada millet yağ alacak parası yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye'de değeri düşmeyen şeylerden birisi arabadır. O yüzden de insanlar bir nevi yatırım amacı olarak görüyor.


    Yatırım aracı olarak görüldüğü için de satarken zarar etmeme peşindeyiz.

  • Güzel bir konu ülkemizde malesef bunu uygulayabilmek çok zor sırf piyasası iyi diye değeri düşmesin diye piyasa buzdolabı dolu hemde patlama ihtimali çok yüksek şanzımana ragmen!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkeste olan bir şeye binme çabasını anlayamıyorum. Neredeyse tüm araçlarıma insanlar son sahibi olursun dediler ama ben o araçları sırf canım sıkıldığı için zarar etmeden ve rahatlıkla sattım. Hala da insanların korktuğu araçlara binmekten keyif alıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • degobar kullanıcısına yanıt

    o arka koltukların dili olsa neler konusur neler?

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.