|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
Hocam herkes bir şey der, insanların dilinden kurtulamıyoruz. Sanki arabayı onlar alıyorlar. Ben de gittim Vw Eos aldım ve arabaya bayıldım. Son sahibi olsam da işime gelir cabrio bir aracı satmak istemem zaten. Bana bir dünya laf edip Golf 7 alan arkadaşım turbo kırdı, aldığı A3'te dsg patlattı. Arabayla çıkınca herkes sanki Ferrari sürüyormuşum gibi ilgi gösteriyor muhabbet açıyor :D |
Hocam şu anda kaç km'de aracınız? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
120.000 olmak üzere < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
o konu tamamen ayrı. otomatiğin iyi yanları var tabiki yok değil fakat manuel aracın tadı başka benim için. bunu gidip 88 sahin kullanıp yazmıyorum, altında en azından 150-200 beygir veya daha üzeri araç varsa manuel zevk verir. yoksa 60-70 hp araçlarla manuel gercekten işkence. |
2013 Şubat ayında B sınıfımı aracımı değiştirmeye karar verdim. B sınıfı 2005 model aracımı 16 ya sattım. Kenara koyduğum parayla 20 binim vardı. Evli ve 1 çocuk sahibiydim. O dönem 2012 model 1.6 en boş manuel VW Golf 43bine veriyorlardı. 2012 model sıfır Golf almak yerine 2009 Model 75binde Citröen Grand Picasso aldım. 40bin verdim. Picasso'nun artıları: 1.6 HDI Dizel 109 bg motor. (7 kişi kullanımda bile asla üzmedi beni) Sağlam 6 ileri yarı otomatik (hiçbir arıza yaşamadım, çok memenunum) Diz hava yastığı dahil döneminin tüm güvenlik önlemleri vardı Çok çok daha geniş ve 7 kişilikti Golfun tavanı kadar cam tavanı vardı 3 bölgeli dijital klima vardı, havalandırma benim için çok önemliydi. Hız sabitleme, Far ve yağmur sensörü vardı Yokuş kalkış desteği ve elektronik park freni vardı Eşik aydınlatmalı, katlanan yan aynalar vardı Tüm bunlara baktım, eski bir Golf FSI sahibi olarak Golf alamadım. Çünkü aracımı aldığım yetkili bayiiye gittiğimizde eşimin ve 1 yaşındaki oğlumun arka koltuklarda bacak bacak üstüne atıp dev gibi tavana bakışları, koltukların eğim ayarı, ebeveyn aynasına kadar düşünmeleri beni benden aldı. Önce mensubu olduğum Mitsubishi forumuna danıştım. Tabii ki herkes Citröen'den uzak durmamı istedi. TR'de 2 tane olan Mitsubishi Grandis önerenler oldu, Toyota Verso ve Ford C-Max önerenler de oldu. Gidip inceledim ve kararımı Picasso'da verdim. LPG'ye tövbeliydim. Dizel ve yarı otomatik olmalıydı. 8 yıldır biniyorum. 2 hafta sonra ona pasta keseceğim nasipse. 12 yaşına girecek. 206bin km oldu. İki çocuğum da bu arabayla 140bin kmdir güvenle ve huzurla geziyor. Bunca zaman boyunca elektrik/elektronik bir arıza yaşamadım. Sadece 140bin kmlerde EGR bozuldu. Bir de bagaj düğmesinin switchi değişti (50tl). Şuan aracımın piyasası 110 civarında. Golf alsam ilanlara bakarsanız neredeyse aynı. ![]() Benim en büyük kazancım 8 yılda bu araç ile yaşadığım konfor ve ekonomidir. Değil Golf, abisi Passat veya Passat Variant ile bile değiştirmedim. Insignia ile değiştirmedim. Bu saatten sonra da XC60 veya XC70 dışında bir arabayla değiştirmeyi düşünmüyorum. 8 yılda depoda 7lt bileortalama görmedim. 22-28km ortalamada 5.8-6.5lt olarak yaz kış sabittir yakıtım. Bakımlarını 15bin kmde yaptırdım. Yağı suyu filtreleri değişti o kadar. En ağır bakımını 140bin de yaptırdım. Toplamda 3bintl ya harcandı ya harcanmadı; baskı balata volan, DPF sıvı ekleme, triger, akü, V kayışı, alternör. Onlar da rutin bakımı. 8 yılda prim yapacak diye HB veya Sedan bir araçla işkence çekmeye değmez. Şuan maddi durumum sıfır SUV almaya yetiyor. Üstelik kredi bile kullanmam ancak çoğunun fiyat performansının düşük olduğunu düşünüyorum. 400-500 bini arabaya gömmektense yatırım araçlarında değerlendirmek benim için çok daha karlı. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
cuma akşamı e-5 de mecidiyeköy'e geldiğimde yanımda bir honda civic ile bir müddet beraber gittik arkaya şekilsiz bir spoiler takmış ön sislerde mavi ışık, içeride pembe ışık 2 tane de hatun arkada oturuyor, osman pazarlamanın servis aracı sanki, bu kadar da magandalık olmaz artık |
inanmıyorum doğrumu bu.. |
kazın ayağı öyle değil. corolla misal senede %5 değer kaybederse arkadaşın bahsettiği tivolli %10 kaybeder. 2. el alsan da bu farketmez. ağır giden araba ağır gider, 2. el almış olsan da senelik değer kaybı farklı olacağı için yine daha fazla zarar ettirir. |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
Türkiye'de değeri düşmeyen şeylerden birisi arabadır. O yüzden de insanlar bir nevi yatırım amacı olarak görüyor. Yatırım aracı olarak görüldüğü için de satarken zarar etmeme peşindeyiz. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
o arka koltukların dili olsa neler konusur neler? |