Şimdi Ara

arabayi calistirip klimayi acmak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.123
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hocam ben de tam nedenini bilmiyorum ama pek tavsiye edilmiyor rölantide uzun süre bırakmak.
  • Uzun süre rölantide aracı çalıştırmak araca hiçbir zarar vermez. Zarar verir diyen de geçerli bir neden sunamaz. Yağ pompası olsun su pompası olsun, aracın rölanti devrinde yeterli akışı sağlayabileceği şekilde tasarlanmıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toyyarisçi

    rüzgar arkadan eserse eksoz dumanının içeriye girip tehlike yaratma durumuda olabilir dikkat.

    neyy..
  • Bende arabaya verebilecegi zarari merak ediyorum,
    birinden duymustum otelde kalsam 1 gece 60-70 lira bende klimayi actim sabaha kadar yattim gibi bi olay vardi sanki :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    klima acikken rolantide 3 saatte 5lt benzin anca yakar.

    5 Litre çok değil mi hocam? 80 ile 1 saat gitse yakacağı yakıt o anca.
    Bence o kadar yakacağını sanmam. Rölanti yani ne kadar yakabilir ki?

    Ayrıca araç rölantide günlerce çalışsa da bir zarar gelmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VgrooveR

    bu işi bilen bir üyemizden teknik bir açıklama ve akıllardaki soru işaretlerini yok etmesini istiyoruz :)

    Hocam olabilecek tek zararı nedir biliyor musunuz?
    Hava soğutmalı otomobillerde (Toros v.b) motor soğuyacak hava akımını bulamayıp düşük devire rağmen hararet yapıyor.

    Yoksa su soğutmalı bir araçta böyle bir sıkıntı asla çıkmaz.

    Hatta motor freni yapmak zararlıdır, şanzımana yük bindirir falan bunlar da şehir efsanesidir.

    Motor freninde araç motorun havayı sıkıştırması ile yavaşlıyor. Havayı sıkıştırmaya çalışmak bir enerji gerektiriyor ve motor tekerleklerden aldığı tahrikle bunu karşılıyor. Doğal olarak kinetik enerji, havayı sıkıştırma işine harcanıyor.
    Bunun için zararlı olduğu ve şanzımana yük bindirdiği, motoru yorduğu söylenir.
    YANLIŞTIR.
    Çünkü motor zaten güç üreterek çalıştığı, çekiş yaptığı zaman da aynı havayı sıkıştırıyor. Sadece o sıkıştırdığı havayı yakmak sureti ile güç elde ediyor. Yani 1 verip 5 alıyor. Eğer gaza basmazsanız 1 verir 0 alırsınız bu da yavaşlamanız demek.
    Yani motorun havayı sıkıştırmak, kompresör gibi çalışmak zaten görevi.
    Şanzımana yük binmesi ise gerçekten saçma. Çünkü şanzıman zaten yük altında çalışır. Ha motordan gelen 100 küsür beygir gücü tekerleklere iletir, ha tekerleklerden gelen bilmem kaç km hızdaki hareketi motora iletir. Hiç bir farkı yoktur. Şanzıman zaten görevi iki taraf arasındaki güç aktarımını sağlamak. O yüzden ha tekerden gelmiş motora gitmiş, ha motordan gelmiş tekere gitmiş fark etmez.

    Ve son bir hatta, motor freni ile normal fren yapmak daha kısa fren mesafesi temin eder bu da yanlıştır.

    Motor freni yaptığınız zaman motor sıkıştırdığı havanın direnci ile yavaşlıyor (Sıkışan hava yoğunlaşıyor ve daha fazla sıkıştırmak zorlaşıyor) ama unutulan nokta,
    Motor freni ile 10 saniyede 500 devir kaybı oluyorsa, ani frende motor devri 1 saniyede 2500 düşüyor. Bu da ne demek, saniyede 2450 devir daha hızlı yavaşlamak. Peki motorun yavaşlaması işini havadan çok daha hızlı yapmamız için neye ihtiyacımız var? Ek bir kuvvete. Bu da fren kuvvetimiz. Yani frenlerimiz arabamızla birlikte motorumuzu da durdurmak zorunda kalıyor. Yani daha fazla iş yapıyor. Doğal olarak fren mesafesi uzuyor
    En kısa fren mesafesi için aynı anda Debriyaj ve Fren basılmalıdır.

    Doğru muyum?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: VgrooveR

    bu işi bilen bir üyemizden teknik bir açıklama ve akıllardaki soru işaretlerini yok etmesini istiyoruz :)

    Hocam olabilecek tek zararı nedir biliyor musunuz?
    Hava soğutmalı otomobillerde (Toros v.b) motor soğuyacak hava akımını bulamayıp düşük devire rağmen hararet yapıyor.

    Yoksa su soğutmalı bir araçta böyle bir sıkıntı asla çıkmaz.

    Hatta motor freni yapmak zararlıdır, şanzımana yük bindirir falan bunlar da şehir efsanesidir.

    Motor freninde araç motorun havayı sıkıştırması ile yavaşlıyor. Havayı sıkıştırmaya çalışmak bir enerji gerektiriyor ve motor tekerleklerden aldığı tahrikle bunu karşılıyor. Doğal olarak kinetik enerji, havayı sıkıştırma işine harcanıyor.
    Bunun için zararlı olduğu ve şanzımana yük bindirdiği, motoru yorduğu söylenir.
    YANLIŞTIR.
    Çünkü motor zaten güç üreterek çalıştığı, çekiş yaptığı zaman da aynı havayı sıkıştırıyor. Sadece o sıkıştırdığı havayı yakmak sureti ile güç elde ediyor. Yani 1 verip 5 alıyor. Eğer gaza basmazsanız 1 verir 0 alırsınız bu da yavaşlamanız demek.
    Yani motorun havayı sıkıştırmak, kompresör gibi çalışmak zaten görevi.
    Şanzımana yük binmesi ise gerçekten saçma. Çünkü şanzıman zaten yük altında çalışır. Ha motordan gelen 100 küsür beygir gücü tekerleklere iletir, ha tekerleklerden gelen bilmem kaç km hızdaki hareketi motora iletir. Hiç bir farkı yoktur. Şanzıman zaten görevi iki taraf arasındaki güç aktarımını sağlamak. O yüzden ha tekerden gelmiş motora gitmiş, ha motordan gelmiş tekere gitmiş fark etmez.

    Ve son bir hatta, motor freni ile normal fren yapmak daha kısa fren mesafesi temin eder bu da yanlıştır.

    Motor freni yaptığınız zaman motor sıkıştırdığı havanın direnci ile yavaşlıyor (Sıkışan hava yoğunlaşıyor ve daha fazla sıkıştırmak zorlaşıyor) ama unutulan nokta,
    Motor freni ile 10 saniyede 500 devir kaybı oluyorsa, ani frende motor devri 1 saniyede 2500 düşüyor. Bu da ne demek, saniyede 2450 devir daha hızlı yavaşlamak. Peki motorun yavaşlaması işini havadan çok daha hızlı yapmamız için neye ihtiyacımız var? Ek bir kuvvete. Bu da fren kuvvetimiz. Yani frenlerimiz arabamızla birlikte motorumuzu da durdurmak zorunda kalıyor. Yani daha fazla iş yapıyor. Doğal olarak fren mesafesi uzuyor
    En kısa fren mesafesi için aynı anda Debriyaj ve Fren basılmalıdır.

    Doğru muyum?





    çok güzel olmuş ellerinize sağlık bilgilenmiş oldum




  • rölantide uzun süre çalıştırmak zararlı olabilir, aracımın kullanma kılavuzunda 20 dakikadan uzun süre rölantide çalıştırmayın yazıyor.

     arabayi calistirip klimayi acmak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muss@ -- 1 Haziran 2013; 7:09:06 >
  • Alakası var mıdır bilmiyorum ama ben Amerikadayken Road Trip'e çıkmıştım. Araba geniş diye 3 gece arabada uyudum. Hava soğuk diye motoru çalıştırıyordum. 4. gün araba arıza lambası yaktı.
  • Arabanın içine egzos dolup zehirlenme tehlikesi var ve çok muhtemel bir tehlike.

    Onun dışında motor-akü açısından özellikle benzinlilerde sıkıntı olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hava soğutmalı otomobillerde (Toros v.b) motor soğuyacak hava akımını bulamayıp düşük devire rağmen hararet yapıyor.


    Sen hiç Toros'un kaputu açıp bakmadın mı :) Toros su soğutmalıdır, fakat elektrikli fan yoktur, motor devrine göre dönen pervane ile radyotoru soğutuyor. Hava soğutmalı dediğiniz araçlar woswos, fiat 126 bis v.s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyBlue -- 1 Haziran 2013; 16:47:52 >
  • Aklımda yanlış kalmış. Daha doğrusu R12 SW'si olan bir arkadaş rölantide hararet yaptığını söylemişti. Ben de su soğutmalı olmadığını düşünmüştüm.
    Doğrudur. Bir yanlışımı da siz düzelttiğiniz için teşekkür ederim.

    Edit:
    quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Arabanın içine egzos dolup zehirlenme tehlikesi var ve çok muhtemel bir tehlike.

    Onun dışında motor-akü açısından özellikle benzinlilerde sıkıntı olmaz.



    Evet bu bir sorun olabilir ama klima havayı devir daim yaptığı için bir sorun olacağını sanmam. Özellikle çok sert rüzgar yemeyen açık alanda hiç bir sorun olmayacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 1 Haziran 2013; 16:56:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Aklımda yanlış kalmış. Daha doğrusu R12 SW'si olan bir arkadaş rölantide hararet yaptığını söylemişti. Ben de su soğutmalı olmadığını düşünmüştüm.
    Doğrudur. Bir yanlışımı da siz düzelttiğiniz için teşekkür ederim.

    Rica ederim, Toros'ların bir genelinde zaten uzun süre rolantide kalınca hararet yaptığı doğrudur. Bunun sebebi soğutma sistemi bakımsızlığı (Antifiriz kullanılmamasından kaynaklanan kireç birikmesi) ve lpg kullanılmasından kaynaklanmaktadır. (LPG daha yüksek ısı yapar benzinliye göre). Düşük dereceli termostad, elektrikli fan takmak gibi yöntemlerle sorun çözülüyor. Bu arada 1977 R12 TL kullancıyım, ilk sıfır aldığımızdan beridir ailecek antifirizi hiç eksik etmeyiz, şimdiye kadar hararet sorunu çıkmadı. (Toros, r12 serisinin son modelidir)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyBlue -- 1 Haziran 2013; 17:01:50 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.