Şimdi Ara

Arabaya İkinci Akü Bağlamak... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
1
Favori
29.254
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Konunun hort zamanı gelmiş.
    Şimdi arkadaşlar şişme botun elektrikli motoru var ve dolayısıyla da aküsü. Şarj için aküyü eve götür getir yoruyor adamı. Yani bagajdan hiç indirmesem, hafta içi arabada şarj olsa, hafta sonu da kullansam dadından yenmez. Tabi bu arada arabanın orjinal aküsünü sök tak istemiyorum.
    Çok arabada artık 220v çıkış bile varken bu olayın basit olması lazım gibi geliyor bana.
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Müdahale etmeden duramadım :) bu basit konuyu bu kadar uzatmaya gerek yok. aracın bagajına yardımcı aküyü ana aküye paralel bağlayıp aradaki kabloya bir diyot bağladınızmı sorun çözülür. Diyotun görevi tek yönlü akım vermesidir, bu da ana aküden ikinci aküye akım göndermesini ve giden akımın geri dönmemesini sağlar bu sayede bir şarj dinamosu ile önce ana aküyü besleriz ana akü ilede ikinci aküyü beslemiş oluruz. Ondan sonra isterseniz ikinci aküye aracın farlarını, teybi, klimayı ne bağlarsanız bağlayın :)
  • stentli S kullanıcısına yanıt
    çeşitli alışveriş sitelerinden veya aksesuarcılardan bulabilirsin 12 voltu 220 volta dönüştüren invertörler var ben aldım yaklaşık 110 lira civarı gayet güzel çalışıyor.
  • Hortlatalım konuyu. İki ayrı aküye izalatör bağlamak gerekir.http://www.caraudiohifi.com/forum/index.php?topic=12827.0
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halisbl

    Merhaba Arkadaşlar,

    Müdahale etmeden duramadım :) bu basit konuyu bu kadar uzatmaya gerek yok. aracın bagajına yardımcı aküyü ana aküye paralel bağlayıp aradaki kabloya bir diyot bağladınızmı sorun çözülür. Diyotun görevi tek yönlü akım vermesidir, bu da ana aküden ikinci aküye akım göndermesini ve giden akımın geri dönmemesini sağlar bu sayede bir şarj dinamosu ile önce ana aküyü besleriz ana akü ilede ikinci aküyü beslemiş oluruz. Ondan sonra isterseniz ikinci aküye aracın farlarını, teybi, klimayı ne bağlarsanız bağlayın :)
    Teşekkürler mantıklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    Hortlatalım konuyu. İki ayrı aküye izalatör bağlamak gerekir.http://www.caraudiohifi.com/forum/index.php?topic=12827.0
    Çok pahalı bir çözüm oluyor be üstad. 500Tl dan aşağı izolatör yok ki.
  • Abiler merhaba, madem konuyu tekrar açmışsınız bi sorum olacak.
    Aracıma 2. Ses amfisini bağlarken akuye yük binmesin diye 12v 60amper akume ek olarak 12v 80amper jel aku aldim bağlayan arkadaş aracın kendi akusunden bagajdaki jel akuye + lardan kalin bi kablo hat cekti jel akünün eksinindense araca şase verdi, başka bişey yapmadi, herhangi bi sorun yasarmiyim diye sorduğumda hic bisey olmaz cevabını aldim. Ama sizinde görüşleriniz benim için önemli 1999 corollanin alternatörü 45amper ve akülerin 1i sulu 1i kuru ve aracin lpg tanki ve jel akü bagajda herhangi tehlikeli bir durum veya alternatöre zarar verirmi. Genelde araç çalışmıyorken teyibi açmıyorum aküler dipleri görmesin diye ama güvenlik herşeyden önemli. Cevaplarınız için şimdiden tesekkurederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesajımı nasıl yayinlayabilirim yardım lutfen
    Bir türlü cozemedim bana.bir.konuda yardımcı olmaları için.mesajimi nasıl yayinlayabilirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Badboysblue -- 13 Temmuz 2020; 4:43:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: R7DER

    Abiler merhaba, madem konuyu tekrar açmışsınız bi sorum olacak.
    Aracıma 2. Ses amfisini bağlarken akuye yük binmesin diye 12v 60amper akume ek olarak 12v 80amper jel aku aldim bağlayan arkadaş aracın kendi akusunden bagajdaki jel akuye + lardan kalin bi kablo hat cekti jel akünün eksinindense araca şase verdi, başka bişey yapmadi, herhangi bi sorun yasarmiyim diye sorduğumda hic bisey olmaz cevabını aldim. Ama sizinde görüşleriniz benim için önemli 1999 corollanin alternatörü 45amper ve akülerin 1i sulu 1i kuru ve aracin lpg tanki ve jel akü bagajda herhangi tehlikeli bir durum veya alternatöre zarar verirmi. Genelde araç çalışmıyorken teyibi açmıyorum aküler dipleri görmesin diye ama güvenlik herşeyden önemli. Cevaplarınız için şimdiden tesekkurederim.
    O çekilen kablo hattı imkanı yok kısa devreye sebep olmaz, lpg tesisatım asla kaçak yapmaz, ilave koyduğum akünün kutup başları asla gevşemez diyebiliyorsanız sorun yok gibi. Ama bunlardan bir tanesi en küçük bir sorun yaratırsa ihtimaline karşı bagaja bir canlı tavuk koyun bence, ki pişene kadar taze kalsın:)
    Tabii ki Allah korusun böyle bir şey olsun istemeyiz, tavuk işin latifesi. Kendi adıma bu güne kadar lpg araba kullanmadım, kullanmam da. Ama lpg tüpünün yanına bir de her an kutup başı gevşeyip kıvılcım yaratabilecek bir akü koymak bence çok riskli. Gerçi lpg kaçak yaptıktan sonra her türlü riskli ama arabada sigara kullanan yoksa belki fark edip, önlem alma şansı olur. Ama yanımda bir akü size önlem şansı vermez gibi geliyor bana.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.