Şimdi Ara

Arabanın Şasisi Nasıl yamulur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
1
Favori
23.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 5 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 11
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 223 gün 7 saat 48 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • cchacalls (4 mesaj) TheRiver (2 mesaj) yeakin (2 mesaj) memmory (1 mesaj) cance (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    391 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    1997 model Euro Civic arabam seyir halinde iken sola cekme yapdigi icin ayrıca 100 - 110 km hızlarda direksiyonda titreme oldugu icin Rot - Balans servisine gittim. Ordaki eleman arabayı oncelikle Rot ayarı yapmak icin cihazlari takti. Bilgisayarda on sol lastik sag lastige gore biraz geride araba bu yuzden sola cekme yapiyor. Bana sanayide Şasi duzelten bi yer soyledi. Şasi yi orda duzelttikten sonra gel tekrar ayar yapariz dedi. Bu şasi duzeltme olayı tam olarak nasıl oluyor. Biseyleri sokup takıyorlarmı yok sa sasi duzeltmede rot balans gibi bilgisayar ile yapılan bir islem mi ? Birde asagı yukarı ne kadar Şasi duzeltmenin maliyeti..



    |
    |
  • Binbaşı
    1906 Mesaj
    şase genelde kaza olduğunda yamulur. daha hiç durduk yere yamulan şase duymadım ama çok hızlı bir çukura düşersen ve bu hasarda çok büyük boyutlarda olursa şase yamulabiliyor bunu biliyorum
    |
    |
  • Yüzbaşı
    391 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Yok araba ile hic kaza yapmadim. Ama istanbulda bulundugum yerde ara sokaklar cukurlar ile dolu. Ama cukura hizli girme ile sasi nasıl yamuluyor anlamadım. Sanırım bu bizim bildigim sekilde demirin yamulması filan degilde. Ayarinin kacmasi gibi birsey... Tahminimce... Gerci bunu daha iyi bilen arkadaslar vardir aramızda. Birisi guzelce izah eder bu durumu...
    |
    |
  • Onbaşı
    22 Mesaj
    kaza esnasında veya büyük bir çukrdan çok sert bir darbe aldığında aracın şasisinin parçası olan amortisör kuleleri darbenin şiddetiyle eğilebilir. yani aracın şasisi milimetrik bile olsa kaymış olabilir. ama eğer kaza yapmadım ve aşırı sert bir çukura girmedim diorsan ki genellikle böle durumlarda aracın amortisörleri lastiği ve hatta jant bile büyük hasar alabilir, aracın şasisinin eğilmiş olma olasılığı çok düşük. bence başka bir serviste daha dene rot balans yaptırmayı. bu işlem çok hassastır. ehil olmayan kişiler tarafından veya bilgisyarla donatılmamş eski sistemleri kullanan yerlerde yapılmasını tavsiye etmiorm.
    |
    |
  • Binbaşı
    1203 Mesaj
    EVET ÖYLE ÇUKURLAR VARKİ TEKERLEĞİN YARISINI YUTUYOR BU ÇUKUR TÜRLERİNE BİRKAÇ KEZ GİRMEK BİLE ŞASEDEKİ PUNTALARI AÇABİLİYOR.YANİ ÇUKURA GİRMEK ŞASEDE KAÇIKLIĞA SEBEP OLABİLİR.TABİKİ GİRİLEN HIZLA ORANTILI OLARAK.
    |
    |
  • Binbaşı
    1539 Mesaj
    cukura girmek degil düşmek lazım şasinin egilmesi icin cukura girmekle pek olmaz ama şasi egilmesi cok cok düsük bir ihtimal yani...
    |
    |
  • Yarbay
    2489 Mesaj
    Benim bildiğim kadarıyla araç çok sağlam kaza yapmadıktan sonra şase kolay kolay yamulmaz.Tabi yamukluktan kasatım benim sağ- sol şeklinde.Ancak mantıken çukur şaseyi yokarı - aşağı yönde yamultur.Ayrıca emin olun şaseye gelinceye kadar hasar görecek daha öncelikli birçok narin parça var.
    Şaseden önce onlar hassar görmeliydi bence
    |
    |
  • Çavuş
    78 Mesaj
    peki aracı yatay olarak çekiciyle çektirirsek yamulurmu şasi
    |
    |
  • Binbaşı
    1203 Mesaj
    YATAY DERKEN?
    |
    |
  • Yüzbaşı
    391 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Peki bu Şasi duzeltme işlemi nasıl yapiliyor. Bilgisayarli bir sisteme mi baglaniyor yoksa sanayide usta goz kararı mı ayarlıyor.
    |
    |
  • Onbaşı
    22 Mesaj
    bu çok hassas ve önemli bir işlem ayrıca şasinin yamukluğunu ölçen cihazlar vardır yetkili servislerde. kazalı araçlar kaporta işleminden sonra bu cihazlarla kontrol edilir. önce bunu deneyebilirsn. şasi nasıl düzeltiliyor tam olarak bilmiyorm, ama bilgisayarlı falan bir sistem olduğunu sanmıyorum. ancak yine de işinin ehli bir yetkili servis tarafından yapılmasında yarar var..
    |
    |
  • Yüzbaşı
    827 Mesaj
    KSanırım, senin aracın sorunu;dört tekerleğin izinin diktörtgen çizmemesi..Yamuk olayı..
    Bunun çözümü, öncelikle karşılıklı tekerlerin birbirlerine göre durumları ölçülür.Sonra önlerin arkalara göre ...

    Örneğin, arka sağ teker üst orta noktası ile arka sol üst orta aralığı ve alt orta noktaların uzaklıklarının eşit olması yada belli bir sapma aralığında olması gerekir.Diğer ölçümlerde benzer şekildedir.Önemli olan tüm tekerlerin yere 90 derecelik bir açı ile basması ve dikörtgenin köşelerini oluşturmasıdır.

    Düzeltme ise çekme ve itme şeklinde, yağ basıncı kullanılan krikolarla yapılmaktadır.Az bir kuvvetle çok iş yapma mantığı...Gücü yine aracın alt kısmına uzatılan uzun (adını şu an unutyum) ve sağlam araçtan alır.
    Şasi ücreti biraz tuzludur.Gerçi bu yapılan işe göre değişir.TAvsiyem bir kaç ustaya göstermen şeklindedir.

    Netekim,şasi öyle kolay eğilmez.Belki başka sorun olabilir.Çukurlar ancak, ön salıncakları ve arka amortisörleri zorlar.Şasiye pek bişi olacağını sanmıyorum.Patlak amortisör ise zamanla takılı bulunduğu yerde daha büyük sorunlara yol açabilir.

    Yazdıklarımı okudumda çok şey biliyomuş gibi yazmışım...
    UStalar yanlışım varsa eyvallah...
    |
    |




  • Yüzbaşı
    391 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Bir kac tane Rot Balans ustasına sordum. Beni Kartal Sanayisinde Şasici Belat a gitmem konusunda tavsiye verdiler. Bakalım musait bir zamanda gidip gorusecegim. Ama ondan once her ihtimale karsi arabayi baska bir Rot Balans servisine goturecegim. Ordada aynı durum soz konusu olursa o zaman Şasi ye mudahale edecegiz.
    |
    |
  • Er
    6 Mesaj
    memmory Tarih 8 Şubat 2007; 10:30:50 " peki aracı yatay olarak çekiciyle çektirirsek yamulurmu şasi "

    arkadasın bahsettigi ön çeki demirinden çekmek suretiyle hidrolik yatar rampalı kamyonet dorsesine cıkartmak sanırım..cekici ustune yuklemek yani aracı.
    boyle bir sey mumkunmudur? çeki demirleri genelde sag kosede oluyor. bu tip bir egime cekilirse arac cekme demirinden sase yamulur mu veya milimde olsa esneme yaparmı?
    |
    |
  • Er
    1 Mesaj
    benimde arka lastikler içten yiyormuş,balans yaptırdım düzelmedi,şaseciye gittim arka tekeri söküp bir demir takarak düzeltmeye calıştı.sonra araba yolda resmen bağırmaya başladı ,meğer düzeltme sırasında kasarken bilyeyi bozmuşlar, servis 400 tl istedi bilye için, bence ustanızı iyi seçin.
  • Yarbay
    2304 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: selcuk3406

    benimde arka lastikler içten yiyormuş,balans yaptırdım düzelmedi,şaseciye gittim arka tekeri söküp bir demir takarak düzeltmeye calıştı.sonra araba yolda resmen bağırmaya başladı ,meğer düzeltme sırasında kasarken bilyeyi bozmuşlar, servis 400 tl istedi bilye için, bence ustanızı iyi seçin.

    bilyanın bozulması normal. şasecinin uyarması lazımdı. 400 lira fazla. dışarda daha uyguna yaptırabilirsiniz
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Radyo Dinle
Instagram takipçi satın al
triple negative breast cancer
Europatrans evden eve nakliyat '' 444 69 95''
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,375
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.