Şimdi Ara

Arabamda bi gariplik bakma sansiniz varmi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
2.324
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar 2008 honda jazz 98binde aldim 102 küsür simdi 100bin bakimi yaptirdim, aku gitmisti varta aku aldim 4 ay once lpgli arac trink der calisir sorun çıkarmaz. Gelelim mevzuya sali günü isyeri arkadaslari full lpgde calistirma ara ara benzinde calistir enjektorler kurur dediler tamam dedim. Eve benzine alip gittim islerim vardi devaminda 15 20km benzinle gittim neticesinde sabah ise giderken lpgye alip gideyim dedim arac ilk marsi gec almaya başladı, sonrasi 1kac sn sonra kontak kapar sonra acarsam hemen aliyor. Sebep ne olabilir, gun icin sabah 8 de 4 de is cikisi hep ayni ilk mars zor aliyor. Videoyu atiyorum bir bakarmısınız.
    https://www.youtube.com/watch?v=JG5vNCLyPVo&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gzegen -- 6 Şubat 2020; 19:30:23 >







  • İlk marş esnasında araç zaten benzinde çalışır belli bir sıcaklığa gelince lpgye geçer. İlk marşı geç almasının bir çok sebebi olabilir. İlk akla gelen benzin pompası.
  • lpg li 1 adet araç deneyimim oldu tam bir faciaydı,şimdi o günlere döndüm,çalışmama geç çalışma ayar sıkıntıları çekiş sıkıntıları erken biten yakıt vs vs..

    geç marşın o kadar çok sebebi olabilirki değişken çok çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Josepth

    İlk marş esnasında araç zaten benzinde çalışır belli bir sıcaklığa gelince lpgye geçer. İlk marşı geç almasının bir çok sebebi olabilir. İlk akla gelen benzin pompası.
    Hocam aldim alali hic benzini ceyrel altina indirmedim hep depo en az yarim oldu ceyrekde tekrar benzin aldim buna ragmen benzin pompasi sorun cikarirmi
  • Kış geldi biraz geç marş alması normal değil mi?
  • İlk şüpheliniz lpg regülatörü. Aracı kapattığınıza o bir miktar gaz sızdırmaya devam ederse, ilk çalışmada benzin ve gaz aynı anda gelir ve araba çalışmakta zorlanır.
  • Marş motorunun kömürlerine de bir baktırın elektrikçide. O da sebep olabilir basit bir işlemdir
  • Hmm.. Evet bir gariplik var
  • Marş motoru olsa her zaman yapar ama sadece sabah yaptığını söylüyorsanız sıkıntı çok çetrefilli değil ki

    İhtimal 1:

    LPG Regülatörü,regülatör kaçırma yapıyorsa yanma odasına küçük sızmalar olur ve sabah çalıştırmada araç benzin ile çalışmaya çalışır ama lpg de o anda orada olduğu için karmaşa yaşar,sonrasında çalışır.300-500 TL

    İhitmal 2:

    Benzin pompası sıkıntı çıkarmaya başlamıştır..Geç çalışma ve özellikle sıcak motorda da aynı durum gerçekleşir.800-1000 TL

    Ayırt etmek için sıcak motor ile stop edin ve 2 dk sonra tekrar çalıştırın,yine zorla çalışırsa pompa ama uzun süre bekleyince oluyorsa regülatör...
  • sürattrage S kullanıcısına yanıt
    Hocam size katılıyorum aynı sorun bizde de mevcut galiba .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idril

    Marş motoru olsa her zaman yapar ama sadece sabah yaptığını söylüyorsanız sıkıntı çok çetrefilli değil ki

    İhtimal 1:

    LPG Regülatörü,regülatör kaçırma yapıyorsa yanma odasına küçük sızmalar olur ve sabah çalıştırmada araç benzin ile çalışmaya çalışır ama lpg de o anda orada olduğu için karmaşa yaşar,sonrasında çalışır.300-500 TL

    İhitmal 2:

    Benzin pompası sıkıntı çıkarmaya başlamıştır..Geç çalışma ve özellikle sıcak motorda da aynı durum gerçekleşir.800-1000 TL

    Ayırt etmek için sıcak motor ile stop edin ve 2 dk sonra tekrar çalıştırın,yine zorla çalışırsa pompa ama uzun süre bekleyince oluyorsa regülatör...
    üstad araci calistirdim bir süre gecti 2dk tekrar calisinca sorun olmuyor normal calisiyor, aradan 4-5saat gecince calismasinda problem yasaniyor o zaman ihtimal 1 gecerli gibi degilmi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gzegen

    üstad araci calistirdim bir süre gecti 2dk tekrar calisinca sorun olmuyor normal calisiyor, aradan 4-5saat gecince calismasinda problem yasaniyor o zaman ihtimal 1 gecerli gibi degilmi.

    Alıntıları Göster
    sanki öyle gibi ama bunu anlamak çok kolay,aracı benzine alın,lpg yi bagajda vanadan kapatın,düzelirse regülatördür zaten....
  • Gazi kapadim benzinle ilkinde aynini yapti sonra 3 4 saat gecince denedim direk aldi yani muhtemelen lpg regülatör
    Peki simdi ne kadar tutar prins technomax olmasi lazim benim lpg, birde sadece diyafram degisse duzelirmi daha uyguna yoksa illa regülatörü mu degiscek
  • Depodan LPG'yi kapattıktan sonra aracı LPG'de kullanmaya devam edin, LPG basıncı ayarlanan değerden (Örn 0.35 bar gibi) daha düşük değere ulaşınca araç otomatik benzine geçer.

    Önce benzine alıp sonra LPG'yi depodan kapatırsanız testiniz yanlış olur çünkü boru hattında hatırı sayılı miktarda LPG ve basınç kalıyor. Bu sizi yanlış yönlendirir.

    Depodan LPG kapatıp dediğim şekilde birkaç gün test edin. Motor düzgün çalışırsa sorun regülatördür. Regülatör tamir kitleri var, muhtemelen Prins'in de vardır. Kendiniz yapamayacaksanız lpgyedekparca. com'a girin oradan bilgi alın, en son hatırladığım onlar yapıyordu.

    Eğer test sonunda hala problem varsa enjektörler şüphelidir. Enjektörleri de test etmeniz lazım. Enjektör testi de basitçe şöyle; motor LPG'deyken stop edilir(LPG depodan falan hiçbiryerden kapalı olmayacak), birkaç saat sonra motor çalıştırılmadan enjektörlere gelen LPG hattı sökülür, eğer basınç boşalması falan olmazsa enjektörler sıkıntılıdır, tabiri caizse işeme yapıyordur.

    Bu testlerde problemi bulamazsanız sizin motorda var mı bilmiyorum ama (muhtemelen vardır) benzin regülatörü (benzin geri dönüş valfi, benzin basınç valfi vs de denir) problemli olabilir.

    Sizinkiyle aynı sorunu yaşadığımda benim problemim benzin regülatöründe çıkmıştı. Zamanın verdiği yorgunlukla valf vakum alacağı noktadan (vakuma göre benzini geri gönderiyor depoya) benzini emişe veriyordu. Araç stop halindeyken sızan benzin ilk marşta araçta boğulma yapıyordu ve çalışmıyordu, ilk 5 saniyelik marş sonrası içindeki fazla benzini atınca ikinci marşta araç çalışıyordu.

    Benzin regülatörü test edilebiliyor, iyi bir usta test eder, basitçe vakum hortumu çıkarılır, pense ile benzin geri dönüş hortumu sıkıştırılır, vakum hattından benzin veriyorsa arızalıdır.

    Benzin regülatörünün arıza belirtilerinin bir tanesi de araca kısa aralıklarla benzin almaktır. Örneğin 2 depo LPG kullanırken (40lt x 2) 10-15 litre benzin almanız gerekiyorsa ve ilk marşta motor çalışması olmuyorsa benzin regülatöründen şüphelenebilirsiniz.




  • Aynı sorunu FD6 kasa hondada yaşıyordum araç asla tek marşta çalışmıyordu

    Sonra Prins LPG’li Passat aldım dünya varmış dedim LPG konusunda artık kriterim Prins veya Vialla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07

    Depodan LPG'yi kapattıktan sonra aracı LPG'de kullanmaya devam edin, LPG basıncı ayarlanan değerden (Örn 0.35 bar gibi) daha düşük değere ulaşınca araç otomatik benzine geçer.

    Önce benzine alıp sonra LPG'yi depodan kapatırsanız testiniz yanlış olur çünkü boru hattında hatırı sayılı miktarda LPG ve basınç kalıyor. Bu sizi yanlış yönlendirir.

    Depodan LPG kapatıp dediğim şekilde birkaç gün test edin. Motor düzgün çalışırsa sorun regülatördür. Regülatör tamir kitleri var, muhtemelen Prins'in de vardır. Kendiniz yapamayacaksanız lpgyedekparca. com'a girin oradan bilgi alın, en son hatırladığım onlar yapıyordu.

    Eğer test sonunda hala problem varsa enjektörler şüphelidir. Enjektörleri de test etmeniz lazım. Enjektör testi de basitçe şöyle; motor LPG'deyken stop edilir(LPG depodan falan hiçbiryerden kapalı olmayacak), birkaç saat sonra motor çalıştırılmadan enjektörlere gelen LPG hattı sökülür, eğer basınç boşalması falan olmazsa enjektörler sıkıntılıdır, tabiri caizse işeme yapıyordur.

    Bu testlerde problemi bulamazsanız sizin motorda var mı bilmiyorum ama (muhtemelen vardır) benzin regülatörü (benzin geri dönüş valfi, benzin basınç valfi vs de denir) problemli olabilir.

    Sizinkiyle aynı sorunu yaşadığımda benim problemim benzin regülatöründe çıkmıştı. Zamanın verdiği yorgunlukla valf vakum alacağı noktadan (vakuma göre benzini geri gönderiyor depoya) benzini emişe veriyordu. Araç stop halindeyken sızan benzin ilk marşta araçta boğulma yapıyordu ve çalışmıyordu, ilk 5 saniyelik marş sonrası içindeki fazla benzini atınca ikinci marşta araç çalışıyordu.

    Benzin regülatörü test edilebiliyor, iyi bir usta test eder, basitçe vakum hortumu çıkarılır, pense ile benzin geri dönüş hortumu sıkıştırılır, vakum hattından benzin veriyorsa arızalıdır.

    Benzin regülatörünün arıza belirtilerinin bir tanesi de araca kısa aralıklarla benzin almaktır. Örneğin 2 depo LPG kullanırken (40lt x 2) 10-15 litre benzin almanız gerekiyorsa ve ilk marşta motor çalışması olmuyorsa benzin regülatöründen şüphelenebilirsiniz.
    lpg kapali bugun yine aynini yapti dediklerinize gore tekrar deneyecegim ustad




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazretidentist

    Aynı sorunu FD6 kasa hondada yaşıyordum araç asla tek marşta çalışmıyordu

    Sonra Prins LPG’li Passat aldım dünya varmış dedim LPG konusunda artık kriterim Prins veya Vialla.
    hocam zaten bendede prins var lpg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gzegen

    hocam zaten bendede prins var lpg

    Alıntıları Göster
    Hocam hangi şehirdesin İstanbulda felansan Candan Otogaz var oraya bi götür bakalım ben uzun süredir Prins LPg kullanıyorum yani bendeki aşırı derecede sorunsuz.
  • Bugun abim subap ayarindan olabilir diyip farkli bir boyut katti olaya subab ayarindan olabilirmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gzegen

    Bugun abim subap ayarindan olabilir diyip farkli bir boyut katti olaya subab ayarindan olabilirmi
    olmaz
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.