Şimdi Ara

Arabam Su Eksiltiyor Neden? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
2
Favori
120.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Radyatör kapağından kaynaklanıyor olmasın? Etrafta antifiriz lekeleri olmaması lazım.
  • arkadaşlar benim aracımda da su eksiltme yapıyor... 1.4 lpg li puntom var.... radyatörü ufak bir delikten dolayı değiştirmiştim 7 ay önce... yağın suya suyun yağa karışma gibi bir durum yok... çekişten düşme fazla yakıt yakma gibi bir durumda yok... araba 100 km yaptıktan sonra rölantideyken 20 dakika hortumları fener ine kontrol ettim bir damla akma yok... radayatöre giren ve çıkan hortumları sıktığımda orta sertlikte... dün radyatör kapağınıda değiştirdim orjinali ile... araba 100 ml 100ml azaltıyor... regülatör hortumlarına kadar kontrol ettim...egzozdan çok az su oluyor sabahları... triger değiştirirken devirdaim değişmedi acaba devirdaimden mi su kaçırıyor ? ... 20 dakikada arabanın altına düşen bir damla yok...

    conta yaksa araba teklemez mi ? çekişten düşmez mi ? yağ suya su yağa karışmaz mı ? arabanın sesi değişmez mi ? çok yakmaz mı ? hiçbiri yok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DefenSe

    arkadaşlar benim aracımda da su eksiltme yapıyor... 1.4 lpg li puntom var.... radyatörü ufak bir delikten dolayı değiştirmiştim 7 ay önce... yağın suya suyun yağa karışma gibi bir durum yok... çekişten düşme fazla yakıt yakma gibi bir durumda yok... araba 100 km yaptıktan sonra rölantideyken 20 dakika hortumları fener ine kontrol ettim bir damla akma yok... radayatöre giren ve çıkan hortumları sıktığımda orta sertlikte... dün radyatör kapağınıda değiştirdim orjinali ile... araba 100 ml 100ml azaltıyor... regülatör hortumlarına kadar kontrol ettim...egzozdan çok az su oluyor sabahları... triger değiştirirken devirdaim değişmedi acaba devirdaimden mi su kaçırıyor ? ... 20 dakikada arabanın altına düşen bir damla yok...

    conta yaksa araba teklemez mi ? çekişten düşmez mi ? yağ suya su yağa karışmaz mı ? arabanın sesi değişmez mi ? çok yakmaz mı ? hiçbiri yok...

    Motor soğukken egzozdan beyaz duman çıkar ve ısındığında kesilir. Motor ısındıktan sonra da duman atıyorsa(gazlarken aynadan baktığınızda seçilebilir) şüphelenebilirsiniz. Pederin arabada yanmış, hatta kapak çatlamıştı. Zaten yanmadan önce de hararet rampa gördüğünde çıkıyordu.

    Devirdaim de kaçırmaya müsait bir nokta. Ses yapıyorsa değiştirilebilir. Yoksa hortumlara ve bağlantılarını kontrol ediniz.

    Motordan çıkıp radyatöre giden hortumlarda kaçak olunca buharlaştığı için göremezsiniz. Radyatörden çıkıp motora giden hortumda kaçak varsa sızar. Hortumlara bakarken kaloriferi kontrol etmeyi unutmayınız. Taban halısını kaldırıp ıslaklık olup olmadığını da kontrol ediniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: DefenSe

    arkadaşlar benim aracımda da su eksiltme yapıyor... 1.4 lpg li puntom var.... radyatörü ufak bir delikten dolayı değiştirmiştim 7 ay önce... yağın suya suyun yağa karışma gibi bir durum yok... çekişten düşme fazla yakıt yakma gibi bir durumda yok... araba 100 km yaptıktan sonra rölantideyken 20 dakika hortumları fener ine kontrol ettim bir damla akma yok... radayatöre giren ve çıkan hortumları sıktığımda orta sertlikte... dün radyatör kapağınıda değiştirdim orjinali ile... araba 100 ml 100ml azaltıyor... regülatör hortumlarına kadar kontrol ettim...egzozdan çok az su oluyor sabahları... triger değiştirirken devirdaim değişmedi acaba devirdaimden mi su kaçırıyor ? ... 20 dakikada arabanın altına düşen bir damla yok...

    conta yaksa araba teklemez mi ? çekişten düşmez mi ? yağ suya su yağa karışmaz mı ? arabanın sesi değişmez mi ? çok yakmaz mı ? hiçbiri yok...

    Motor soğukken egzozdan beyaz duman çıkar ve ısındığında kesilir. Motor ısındıktan sonra da duman atıyorsa(gazlarken aynadan baktığınızda seçilebilir) şüphelenebilirsiniz. Pederin arabada yanmış, hatta kapak çatlamıştı. Zaten yanmadan önce de hararet rampa gördüğünde çıkıyordu.

    Devirdaim de kaçırmaya müsait bir nokta. Ses yapıyorsa değiştirilebilir. Yoksa hortumlara ve bağlantılarını kontrol ediniz.

    Motordan çıkıp radyatöre giden hortumlarda kaçak olunca buharlaştığı için göremezsiniz. Radyatörden çıkıp motora giden hortumda kaçak varsa sızar. Hortumlara bakarken kaloriferi kontrol etmeyi unutmayınız. Taban halısını kaldırıp ıslaklık olup olmadığını da kontrol ediniz.

    arabanın suyunu max seviyesine cıkarttım 40 km de bir kontrol ettim 400 km yoldan sonra şunu anladım araç max seviyesinin 2 parmak altına kendini sabitliyor ne kadar max'a kadar su koysamda hep 2 parmak düşürüyor ve orada kalıyor çok garip bir durum...




  • Pederin minibüsü yapılınca suyun fazlasını atar demişti usta. Renault 12' de kavanozu ağzına kadar doldursam yine de taşmaz, eksilmez.

    Pederin minibüsündeki kavanoz kapağı bildiğiniz radyatör kapağı. Yaylı ve kilitli.
  • arkadaşlar 2001 opel astra aracım var su eksiltiyodu usta inceledi ve devirdayımdan dedi bende trigel falan filan komple bakım yaptırdım 15gun falan geçti takip ettım az bişekilde yeniden su eksiltmiş neden olabilir acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: DefenSe

    arkadaşlar benim aracımda da su eksiltme yapıyor... 1.4 lpg li puntom var.... radyatörü ufak bir delikten dolayı değiştirmiştim 7 ay önce... yağın suya suyun yağa karışma gibi bir durum yok... çekişten düşme fazla yakıt yakma gibi bir durumda yok... araba 100 km yaptıktan sonra rölantideyken 20 dakika hortumları fener ine kontrol ettim bir damla akma yok... radayatöre giren ve çıkan hortumları sıktığımda orta sertlikte... dün radyatör kapağınıda değiştirdim orjinali ile... araba 100 ml 100ml azaltıyor... regülatör hortumlarına kadar kontrol ettim...egzozdan çok az su oluyor sabahları... triger değiştirirken devirdaim değişmedi acaba devirdaimden mi su kaçırıyor ? ... 20 dakikada arabanın altına düşen bir damla yok...

    conta yaksa araba teklemez mi ? çekişten düşmez mi ? yağ suya su yağa karışmaz mı ? arabanın sesi değişmez mi ? çok yakmaz mı ? hiçbiri yok...

    Motor soğukken egzozdan beyaz duman çıkar ve ısındığında kesilir. Motor ısındıktan sonra da duman atıyorsa(gazlarken aynadan baktığınızda seçilebilir) şüphelenebilirsiniz. Pederin arabada yanmış, hatta kapak çatlamıştı. Zaten yanmadan önce de hararet rampa gördüğünde çıkıyordu.

    Devirdaim de kaçırmaya müsait bir nokta. Ses yapıyorsa değiştirilebilir. Yoksa hortumlara ve bağlantılarını kontrol ediniz.

    Motordan çıkıp radyatöre giden hortumlarda kaçak olunca buharlaştığı için göremezsiniz. Radyatörden çıkıp motora giden hortumda kaçak varsa sızar. Hortumlara bakarken kaloriferi kontrol etmeyi unutmayınız. Taban halısını kaldırıp ıslaklık olup olmadığını da kontrol ediniz.

    su azaktmaya devam ediyor ustaya söyledim min seviyesinde su atmıyordur belkide dedi.... min seviyesine inene kadar bekle takip et min seviyesinden aşşağıya iniyorsa gel bakalım dedi... arabamda fakir kalısım lpg olabilir mi ? belkide bu yüzden suyu cabuk buharlaştırıyor olabilir mi ?

    yağ zamanı 300 km sonra acaba yağı değiştirsem sorun çözülür mü ? :((( (saçma ama...)

    motor tapaları varmış... acaba bunlarda delik olabilir mi ?




  • Motor tapası konusunda bilgim yok. Yağ değişimi çözüm değildir ama motor yağına su karışmışsa farkedilmesini sağlayabilir. LPG karışımı da etkilemez.

    İlk önce LPG regülatörü içindeki diyaframı kontrol ettirebilirsiniz. Yırtık varsa suyun sızdığını görmezsiniz. Yeni arabalarda fazla suyun hangi kritere göre atıldığını bilmiyorum. Regülatörün genleşme kabı hizasından yüksek olması gibi sebepler etkiliyorsa onu da araştırabilirsiniz. Silindir kapak testini arabanın üzerinde yapabiliyorlarsa(kapağa boyalı su basılarak kaçak kontrolü yapılır) yaptırıp kapağın sağlamlığından emin olunuz. Belki tapalardan kaçırma durumu da ortaya çıkabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Soğutma suyunu kapaktan taşırıyor galiba. Benim hiç başıma gelmedi. Motor ısındığında egzozdan iğrenç kokulu beyaz duman çıkıyor mu? Normalde renksiz çıkar.

    Aracı dün sanayiye tekrar götürdüm su deposunun değişmesi gerektiğini söylediler.Evet egzosdan iğrenç bir koku geliyor ama daha önce koklamadım bu durum eski mi yenimi bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crezy77

    arkadaşlar 2001 opel astra aracım var su eksiltiyodu usta inceledi ve devirdayımdan dedi bende trigel falan filan komple bakım yaptırdım 15gun falan geçti takip ettım az bişekilde yeniden su eksiltmiş neden olabilir acaba?

    tamam la belki fava kalmıştır .yoksa lpg ve radyatör hortumlarındandır kelepcelerin kenarından kaçırıyo bazen .bazende üst kapak contasından
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adamgibiadam

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    Soğutma suyunu kapaktan taşırıyor galiba. Benim hiç başıma gelmedi. Motor ısındığında egzozdan iğrenç kokulu beyaz duman çıkıyor mu? Normalde renksiz çıkar.

    Aracı dün sanayiye tekrar götürdüm su deposunun değişmesi gerektiğini söylediler.Evet egzosdan iğrenç bir koku geliyor ama daha önce koklamadım bu durum eski mi yenimi bilmiyorum.

    Anlattığınız koku sıcak motorda gaz verdiğinizde beyaz dumanla gelmedikçe sıkıntı yok. Gelirse antifrizin kokusu olabilir.
  • Merhaba arkadaşlar. Benim 2008 model Hyundai Accent Era aracımın radyatöre giden hortumunun kelepçesini geriden takmışlar ve motorda antifriz kalmamış bugün lpg taktırmak için ustaya götürdüm yeni bir antifriz aldım tekrar doldulturacağım ama usta inşallah motor çatlama yapmaz dedi. Gerçekten motorun çatlama ihtimali var mı bu durumda ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar benim 96AE101GLİ ARABAM VAR kış bakımında antifriz koyduk radyatöre BİR ay sonra arba tüpe geçmedi gazciya gittim sorun yok dedi motorcuya gittim su kalmamış arabada su koyup uzunca süre çalıştırdılar kaçak bulamadılar ama yedek depoda su kalmıyor eksiliyor devamlı başına böyle bir gelen varmı acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AE102

    Merhaba arkadaşlar benim 96AE101GLİ ARABAM VAR kış bakımında antifriz koyduk radyatöre BİR ay sonra arba tüpe geçmedi gazciya gittim sorun yok dedi motorcuya gittim su kalmamış arabada su koyup uzunca süre çalıştırdılar kaçak bulamadılar ama yedek depoda su kalmıyor eksiliyor devamlı başına böyle bir gelen varmı acaba

    Eğer kaçağın yerini tesbit edemiyorlarsa sorun büyük ihtimal contada.

    Daha önce hararet yaptırdıysanız conta tam yanmamışsa da hasar görmüş olabilir.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.