Şimdi Ara

Arabada elektrik kaçağı nasıl tespit edilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
407
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 93 model tempram var, arabamda elektrik kaçağı var sürekli olarak aküyü boşaltıyor. Akünün eksi kutup başını söküp, akünün eksi hattına ve arabadan gelen eksi hat kablosu arasına park ampulü taktım. Taktığım anda hafif bir şekilde yandı ama tekrar söndü, normalde hiç yanmaması lazım. Aynı işlemi voltmetre ile denedim 12 volt olarak gösteriyor, amper olarak kaç amper çektiğini öğrenemedim. Başına böyle birşey gelen varsa yada çözümünü bilen varsa yardımci olabilir mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 12volt olctuyseniz yanlis baglamissinizdir. multimetrenin bir ucu sasede bir ucu akunun eksi kutbunda olacak. ampulu bagladiniz sekilde yani. kapilari kilitledikten sonra bir kac dakika bekleyin ondan sonra sigortalari tek tek sokerek hangi hatta kacak oldugunu bulabilirsiniz.

  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Multimetreyi dediğiniz gibi bağladım yani ampulü taktığım gibi ama arabayı kilitleyip denemedim, ondan olabilir mi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nuri2047 N kullanıcısına yanıt

    olmaz. o sekildeki baglantida 12V olcemezsiniz. akim konumuna alip kac amper oldugunu gorebilirsiniz.

    bu sekildeki baglantida 12 v olcmek demek kacak degil direkt kisa devre anlamina gelir onda da ya sigorta atar ya da kablo yanar.


    kilitlemek normalde calisan sistemlerin (beyin vs) durmasini saglamak amacli.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzzY® -- 14 Ocak 2024; 18:27:21 >
  • Nuri2047 N kullanıcısına yanıt

    youtube da çok fazla video var onlara bak. belki kaçak yok dinamo doldurmuyor .

  • Arabada elektrik kaçağı nasıl tespit edilir

    Normalde çizerek anlatacaktım ama, internette buldum. Öncelikle ölçüm şeklinizin doğruluğundan başlayalım, eğer bu şekile dikkat ederek ölçüyorsanız ve akım testinde hiçbir değer okuyamıyorsanız. Diğer önerideki alternatörün doldurmaması gibi başka şeylerden şüphelenebiliriz.

    Bu aralar bende akü ile ilgili çok araştırma içerisindeyim, dolayısıyla birkaç taze bilgim var.

    Araç çalışmaz haldeyken ve en az 1 saat geçmiş(dinlenmiş) bir şekilde multimetre ile ölçtüğünüzde voltaj kaç çıkıyor ?


    Kendimden örnek vereyim, benim aküm 2 senelik ve maalesef öldü diyebiliriz. Şu an istersem saatlerce arabayı sürerek alternatör ile, istersem dışarıdan akü şarj cihazıyla şarj edeyim. Besleyici kaynaktan güç kesilir kesilmez akü 12.2V gösteriyor, maksimum 1 dakika içerisinde 11.8V a düşüyor, sonrasında en fazla 20-25 dakika içerisinde marş basmayacak (11V) hale geliyor. Bu söylediğim durum aracın kontağı açık, A/C-fan-far kapalı, sadece multimedya açık senaryosunda geçerli, 11.8V da arabayı tamamen kapattığımda ise problemsiz sabahları marş basabiliyorum. Yani benim aküm 11.8V un üzerine çıkamıyor/ çıksa da duramıyor şarj kapasitesi olarak. Şu sıralar aşırı soğuk garajda olmasına rağmen geceden sabaha yaklaşık 12 saat gibi bir sürede (eğer arabam tek marşta çalışmıyor olsa) 2. ye basmaya gücü olmayacak hale geldi. Kısmetse yarın değiştiriyorum.


    Böyle bir senaryoyla karşılaşıyor olabilirsiniz, öncelikle akünün sağlığı ne alemde bunu bulalım, sonrasında alternatörde problem var mı bunu bulalım, bu söylediklerim kaçak yoksa geçerli olabilecek şeyler.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.