Şimdi Ara

Araba Yatirim Degildir (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
2.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Böyle konularda hep yazarım TL de durmayında ister araç ister, gram, döviz, emlak alın birbirine göre bir miktar zarar olabilir hangisinin daha çok prim yapacağını kestirmek her zamn mümkün değil. Ama TL nin pul olduğu gerçek zamanla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: educationist

    Böyle konularda hep yazarım TL de durmayında ister araç ister, gram, döviz, emlak alın birbirine göre bir miktar zarar olabilir hangisinin daha çok prim yapacağını kestirmek her zamn mümkün değil. Ama TL nin pul olduğu gerçek zamanla.

    Aynen öyle gerisi boşa kafa yormaktır.

  • Ben orda sadece borsa oynuyorum mu dedin altin gumus dovizde alip satiyorum.Sadece borsayla degil.Turk milletinde okudugunu anlamam sorunu var.Bu sene basinda gumus alsaydiniz.Suan ikiye katlamisti.Hadi arabanizi satmaya calisin bakalim satmaniz ne kadar suruyor .Ben parami istedigim zaman baska bir seye cevirebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aylar öncesinden gümüş yatırımı önerisi vermiştim. Bunu bilmek için çok zeki, ticaret erbabı, sağlam tüyocu vs olmama gerek yok. Dolar, Euro, Altın, Gümüş ve ülkemizde Araba yatırım araçlarından hangisi önceki dönem az çıkmışsa sıra ona gelmiş demektir. Gümüş altına göre çok düşük kaldığı için gümüşün altından daha yüksek oranda artması da kaçınılmazdı zaten.

    Arabaya gelince; üretimin durması, başlayan üretimin çok yetersiz kalması, salgın korkusu ile toplu taşımadan uzaklaşılması, TL'nin çok hızlı değer kaybetmesi, arabanın her zaman kapı önünde bulundurulması gereken bir ihtiyaç halinin daha da kuvvetlenmesi durumu buralara getirdi.

    Bir sonraki yıl araba fiyatları dolara ve euroya göre daha az fiyat artışı görecek demek çok da zeka istemese gerek.

    Yatırım tavsiyesi isteyenlere gelince; yukarıdaki araçların en az artanını tercih edin ve çoğunluk nereye gidiyorsa onu bir süre içinde terk edin. Eğer sizin yatırımınız az arttıysa beklemeye devam edin(faiz hariç).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan Hoca -- 8 Kasım 2020; 20:25:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Neverexis

    mart ayında 60 bin tl ye araç aldım şuan 110 bin tl ediyor.

    mart ayında 60 bin tl ye dolar alsaydım bugün 82 bin tl ediyor olacaktı.

    mart ayında 60 bin tl ye altın alsaydım 101 bin tl ediyor olacaktı.

    hala aynı fikirde misin?

    110bine sattığın anda artık Mart ayında başka birinin 50 bine aldığı aracı 110 bine alabilirsin.


    Sonuçta sen 60' aldığında birisi uf ne güzel kar ettim dedi arkandan.


    Sen de 110'a satarak paranı ikiye katladığını sanıyorsun. Halbuki artık 110 bine ancak başka birinin 50ye aldığı arabayı alabiliyorsun. Kimse sana Mart ayında 90'a aldığı arabayı 110'a vermeyecektir.


    Dolar, altın, döviz.. Bunlarda da durum aynı. Kar ettim diyebilmek için aldığın malın nitelik veya nicelik olarak daha iyisini elde edebiliyor olmak demek.


    Ben mesela artık şöyle düşünüyorum. 100bin tl var. Bir araç aldın. Kullandığın sürece bir başkasının 100bine aldığı araca göre daha çok konfor, güvenlik ve daha az masraf çıkartıyorsa o araçla geçirdiğin her gün diğerine göre kardasın.





  • Tüketim malzemesi yatırım değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serbest piyasa böyle bir şey. her gün sarı ilan sitesine girip kendi arabasının değerini artmış görürken kimsenin şikayet ettiğini görmedim. sadece alacağı arabanın fiyatından şikayetçi olunuyor.


    salgın kaynaklı ve salgın öncesi düşük otomobil satışlarından kaynaklı sorunlar nedeniyle sorunlar yaşanıyordu. hükümet vergi sistemini düzeltmeyerek yangının üstüne benzin döktü. hep beraber yanıyoruz.


    makam arabası olarak passatı bile beğenmeyenlerden çözüm beklemek de hata.

  • Evet değil ama Türkiye'de yatırım aracıdır. Hatta şöyle söyleyelim. İleri teknoloji ürünü ve dolayısıyla ithal olan ve yüksek oranda vergiye konu olan her nesne piyasası ve talebi de çoksa TL karşısında yatırım aracı sayılır. En azından enflasyon karşısında maddi değerini TL'ye göre daha iyi korur. Üsteli bu sırada onu kullanmış ve ondan fayda sağlamış da olursunuz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm dünyada araba yatırım aracı değildir ama ülkemizde risk alınmadan yapılacak en iyi yatırım otomobil almaktır

  • tabiki değildir. 2008 yılında 20000dolara(25000tlye) aldığım aracım şu an 9000dolar(80000tl) ediyor. %50den fazlası eriyip gitmiş. tl olarak artsa ne ki? tl her geçen gün değer kaybediyor.

  • Boş yapma

  • Her şeyin fiyatı artarken bak demiştim diyen çok olur. Ne alsan karlıydı kabul. Hep böyle gitmeyebilir. Bu ülkede bu tip döngüler neredeyse periyodik oluyor. Geçtiğimiz 3-4 yıl evet baya baya kar yaptı ama belli olmaz bu işlere. Emtia anlamında araç külliyen zarar 15 yıl önce aldığım araçla emtia alsaydım oooooo.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    Her şeyin fiyatı artarken bak demiştim diyen çok olur. Ne alsan karlıydı kabul. Hep böyle gitmeyebilir. Bu ülkede bu tip döngüler neredeyse periyodik oluyor. Geçtiğimiz 3-4 yıl evet baya baya kar yaptı ama belli olmaz bu işlere. Emtia anlamında araç külliyen zarar 15 yıl önce aldığım araçla emtia alsaydım oooooo.

    Babam 2009 yilinda 17 bin liraya catalcadan arsa almsiti b segmenti o araclar o yillarda 25 bin liraydi.Arsa simdi 450 bin lira o arablar en fazla 60-70 lira  .Ayni sekilde bende atasehirden ev aldim Subat ayina o da yuzde 45 katladi kendini.Ayrica aldigim kirada yanina ekstra gelir.Neyse boyle insanlar olacak ki yatirimci para kazanacak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • küçük yatırımcının temel hatası yükselen piyasa hep yükselir, düşen piyasa hep düşer yanılgısı.


    2 yıl evvel tam bu zamanlarda arabaları döviz bazında bugunden %30 ucuza satıyorlardı, millet daha da düşer diye mırın kırın ediyordu. Bugün Türkiye pazarının fiyatlama geçmişine göre en az %15 pahalıya satılıyor, millet sıraya giriyor ,üstüne bir de on bin hava (aksesuar) parası veriyor.


    otomotiv sektöründe kapasite kullanımı normal piyasada bile %65 seviyesinde. covid belası geçip çevre pazarlar doyunca arabaya boğarlar türkiyeyi.


    bu süreçte ters pozisyonda kalan al satçılar yavaştan dökülür, faizler yükselir, 2022'de türkiyenin alım gücüyle paralel piyasa fiyatlarını görmeye başlarız döviz bazında.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: birgarip2019

    Dolar alıyorum kazanıyorum diyenle, araba alıyorum su kadar paraya sattım şu kadar kar ettim diyen kafalar aynı kafa.

    Bugün 110 K ya bir araba aldın, aldığın arabayı 5 ay sonra 180 bin TL ye sattın. 70 bin TL kazandın. peki 180 bin TL parayla sattığın arabanın üst modelini alabiliyor musun ? Alamıyorsun. Aynı arabayı bile alamıyorsun. Sen al sat yapıyorsun, al satın mantıgı; aynı malı yukarıdan satıp aşagıdan ucuza almaktır ki , Yüksek fiyata satıp aynı modeli iki tane falan alman yada daha üst model lazım. Al satın mantıgı hizmeti ticareti bu. Eee Bu da yok. Neyını kazandın?

    Dolar da öyle. Son iki aydır al sat yapan sattığını yukarıdan aldı. Satmayıp bekleyen de zamlarda parasını kaybetti. Bunuda söyle örnek vereyim, 2019 sonunda dolar 5.70 x bir ürün 11 K. Bu zat ürün yerine dolar alırım daha çok kazanırım dedi ve
    5.70 den 11 bin TL dolar aldı. 1929 dolar.
    Dolar 8.70 den sattığını sayalım 16783 TL kazancı 5783 TL. Peki ürünün fiyatı ne oldu 20 bin TL. Şimdi bu dolar alan kazandı mı? Hayır


    Aziz Nesin’e selam olsun.

    Arabanın üzerine koymasını, bir başka araba alma eksenli okursak dediğin yorum doğru. Sonuçta sen kendi arabana sevinirken alacağın araba da üzerine koydu ve aslında reel bir kar elde etmedin. Ancak araba alma dışında mal ve hizmetlere ulaşım noktasında değerlendirirsek arabanı bir yıl öncesinden pahalıya satman günlük yaşamda maddi olarak işini çok kolaylaştırır. Bir kere her geçen gün şişen kur ve enflasyon ortamında birim bazında daha çok parayı elinde bulunduruyor olacaksın.


    Mesela 1 yıl bindiğin araban 40 bin tl üzerine koyduysa ve sen bu parayı ev alma hususunda harcayacaksan bu 40 bin lira bal gibi kazançtır. Artık 40 bin tl daha pahalı ev bakabilirsin veya 40 bin tl daha az kredi çekebilirsin. Çiftler düğün yapıyor para buraya aktarılabilir. Evinin mobilya ve elektronik eşyalarını yenileyebilirsin bu parayla. Hastan olur, masraflarını karşılarsın.


    Yani ortada Aziz Nesin yavanlığına kaçacak bir durum yok. 130 bin tl'ye aldığın arabayı 170 bin tl'ye satıp, aradaki 40 bin tl'lik payı saydığım noktalara kaydırırsan bu ortamda işini görmüş oluyorsun.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    küçük yatırımcının temel hatası yükselen piyasa hep yükselir, düşen piyasa hep düşer yanılgısı.


    2 yıl evvel tam bu zamanlarda arabaları döviz bazında bugunden %30 ucuza satıyorlardı, millet daha da düşer diye mırın kırın ediyordu. Bugün Türkiye pazarının fiyatlama geçmişine göre en az %15 pahalıya satılıyor, millet sıraya giriyor ,üstüne bir de on bin hava (aksesuar) parası veriyor.


    otomotiv sektöründe kapasite kullanımı normal piyasada bile %65 seviyesinde. covid belası geçip çevre pazarlar doyunca arabaya boğarlar türkiyeyi.


    bu süreçte ters pozisyonda kalan al satçılar yavaştan dökülür, faizler yükselir, 2022'de türkiyenin alım gücüyle paralel piyasa fiyatlarını görmeye başlarız döviz bazında.

    +Budur.

    Seni 10 senedir tanirim, şu forumda oturup karsilikli sohbet etmeyi isteyecegim birkac uyeden birisisin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: birgarip2019

    Dolar alıyorum kazanıyorum diyenle, araba alıyorum su kadar paraya sattım şu kadar kar ettim diyen kafalar aynı kafa.

    Bugün 110 K ya bir araba aldın, aldığın arabayı 5 ay sonra 180 bin TL ye sattın. 70 bin TL kazandın. peki 180 bin TL parayla sattığın arabanın üst modelini alabiliyor musun ? Alamıyorsun. Aynı arabayı bile alamıyorsun. Sen al sat yapıyorsun, al satın mantıgı; aynı malı yukarıdan satıp aşagıdan ucuza almaktır ki , Yüksek fiyata satıp aynı modeli iki tane falan alman yada daha üst model lazım. Al satın mantıgı hizmeti ticareti bu. Eee Bu da yok. Neyını kazandın?

    Dolar da öyle. Son iki aydır al sat yapan sattığını yukarıdan aldı. Satmayıp bekleyen de zamlarda parasını kaybetti. Bunuda söyle örnek vereyim, 2019 sonunda dolar 5.70 x bir ürün 11 K. Bu zat ürün yerine dolar alırım daha çok kazanırım dedi ve
    5.70 den 11 bin TL dolar aldı. 1929 dolar.
    Dolar 8.70 den sattığını sayalım 16783 TL kazancı 5783 TL. Peki ürünün fiyatı ne oldu 20 bin TL. Şimdi bu dolar alan kazandı mı? Hayır


    Aziz Nesin’e selam olsun.

    Hocam sattığı aynı araçtan niye alsın ki?170 e sattığı aracın yerine 120 ye alır onu da 1 ay sonra 150 ye satar.Sonra 80 e alır bu sefer de 120 ye satar.Amaç sürekli aynı araca sahip olma mantığı üzerinden gidersek yanlış.Adamın derdi aynı araca sahip olmak değilse ve arabayı sattıktan sonra yatırımını başka yerlere harcıyorsa neden kar olmasın ki?Bu adamların çoğu zaten al sat mantığına göre alım satım yapıyor.Arabadan ettiği karı başka yere harcıyorsa ve sürekli farklı farklı araç alıp kar ediyorsa gayet de kar edebilir.Herşeyin fiyatı araba gibi katlanmıyor.Arabadan kazandığını başka yerde değerlendirdiği takdir de bal gibi de kar eder.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: maietnigri

    Arabanın üzerine koymasını, bir başka araba alma eksenli okursak dediğin yorum doğru. Sonuçta sen kendi arabana sevinirken alacağın araba da üzerine koydu ve aslında reel bir kar elde etmedin. Ancak araba alma dışında mal ve hizmetlere ulaşım noktasında değerlendirirsek arabanı bir yıl öncesinden pahalıya satman günlük yaşamda maddi olarak işini çok kolaylaştırır. Bir kere her geçen gün şişen kur ve enflasyon ortamında birim bazında daha çok parayı elinde bulunduruyor olacaksın.


    Mesela 1 yıl bindiğin araban 40 bin tl üzerine koyduysa ve sen bu parayı ev alma hususunda harcayacaksan bu 40 bin lira bal gibi kazançtır. Artık 40 bin tl daha pahalı ev bakabilirsin veya 40 bin tl daha az kredi çekebilirsin. Çiftler düğün yapıyor para buraya aktarılabilir. Evinin mobilya ve elektronik eşyalarını yenileyebilirsin bu parayla. Hastan olur, masraflarını karşılarsın.


    Yani ortada Aziz Nesin yavanlığına kaçacak bir durum yok. 130 bin tl'ye aldığın arabayı 170 bin tl'ye satıp, aradaki 40 bin tl'lik payı saydığım noktalara kaydırırsan bu ortamda işini görmüş oluyorsun.



    Alıntıları Göster

    Araba alıp satanlar bahsetmiştim ben.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.