Şimdi Ara

ARABA KALDIRMA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar böyle birçok konu var ama benim sorunum başka. Arabayı kaldırıyorum ama çok sert kaldırıyorum. Mesela park etmeye çalışsam direk gömerim öndeki yada arkadaki arabaya. Siz nasıl kaldırıyorsunuz? Tavsiye verebilirmisiniz?



  • Debriyaja basıp vitesi 1'e atın daha sonra frene basılı şekilde debriyajdan ayağınızı çekin tam
    araba titremeye başlamadan önce frenden ayağınızı çekip gaza yavaşça basın
  • Debriyaja bas vitesi 1 e al.Ayağın frende olsun.Ayağını yavaşca debriyajdan kaldırırken gaz ver.Gaz vereceğin noktayı yani kavrama noktasını iyi bilmelisin.Debriyajdan çekerken aracın tam titremeye başladığı anda ayağını frenden çek gaza yavaşca bas.Araba hareket ettikten sonra debriyajdan yavaşca ayağını çek.
  • hiç bişey yapamıyosan el freniniyle kalk
  • Ayaklarına biraz hakim ol. Gaz pedalına çok hafif dokun. Debriyajı bırakırken de, basılı kalmasından korkma. Bir süre ezebilirsin debriyajı.
    Ayrıca ince taban bez bir ayakkabı yardımcı olacaktır.
  • dizel araba kullan Toku fazladır arabanın kendi kalkar kolay adapte olursun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legend1982

    hiç bişey yapamıyosan el freniniyle kalk

    Adam çok sert kalkıyorum ondeki arabaya gömerim diyor siz el freniyle kalk diyorsunuz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1- motoru çalıştır
    2- debriyaja bas ve basılı tut
    3- vitesi 1' e tak
    4- yavaş yavaş debriyajdan çek, bir süre sonra araç ileri atılacak yavaş yavaş. Sakın gaza basma! Araç rölantide ileri gidecektir.
    5- Canın istediği vakit gaza basıp devam et.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anyhill -- 23 Nisan 2014; 20:44:38 >
  • hocam ilk olarak debriyaja bas 1 e at debriyaj basılı tut arabanın devrini 2500- 3000 devir bandına getir meark etme debriyajdann ayağını çekmediğin sürece araba yerinden kalkmaz çok yavaş yavaş ayağını debriyajdan al ama dikkat et elin hep elfreninde olsun bu arada bu söylediğimi kavrama noktasını çok iyi tutturman lazım eğer tutturamazsan arabayı uçurursun
  • Bir de şu var tabi:
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele


    quote:

    Orijinalden alıntı: legend1982

    hiç bişey yapamıyosan el freniniyle kalk

    Adam çok sert kalkıyorum ondeki arabaya gömerim diyor siz el freniyle kalk diyorsunuz

    el frenini çekecen hafiften debriyajdan ayağını çekerek gaza basacan araba hareket etmeye yeltendimi elfrenini yavaş ca bırakacan
    böylelikle sert kalkmamış olursun :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legend1982

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele


    quote:

    Orijinalden alıntı: legend1982

    hiç bişey yapamıyosan el freniniyle kalk

    Adam çok sert kalkıyorum ondeki arabaya gömerim diyor siz el freniyle kalk diyorsunuz

    el frenini çekecen hafiften debriyajdan ayağını çekerek gaza basacan araba hareket etmeye yeltendimi elfrenini yavaş ca bırakacan
    böylelikle sert kalkmamış olursun :)

    Arkadaşın henüz onu yapabileceğini sanmıyorum :) Zaten kalkışta sıkıntısı yok sanırım. Kalkış stilinde sıkıntısı var

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • yakıt deposuna bi tablet viagra atıyorum kendi kendine kalkıyor
  • Dr. Steelhammer D kullanıcısına yanıt
    Kavrama noktasını hissedebilsem dediklerinle rahat olur ama orayı ayarlayamıyorum. Biraz pratikle bulabilirim heralde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rivollo

    Kavrama noktasını hissedebilsem dediklerinle rahat olur ama orayı ayarlayamıyorum. Biraz pratikle bulabilirim heralde

    Anlamanın iki yolu var.
    Birincisi, araç çalışırken vitese takıp, yavaş yavaş debriyajdan ayağı çekmek. Bu sırada el freni çekili olsun ne olur ne olmaz. Araba titremeye başladığı zaman orası kavrama noktasının başıdır. Stop ettiği an kavrama noktasının sonudur. Tam düzlükte o aralığı bulmanız lazım.
    Ama bana kalırsa 2. yol daha iyidir.
    Biraz gazla arabayı besleyip, debriyajı yavaşça bırakmak. Bu şekilde arabayı kaldırmak. Araba yürümeye başladığı anda sol ayak sabit tutularak kavramanın sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesi sağlanıp araba yaklaşık 1-2 metre yürüyünce ayak kaldırılarak kavrama noktasını gaza buldurabilirsiniz.
    Bir süre sonra zaten terazi dengesini ister istemez sağlayacaksınız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 26 Nisan 2014; 20:22:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rivollo

    Kavrama noktasını hissedebilsem dediklerinle rahat olur ama orayı ayarlayamıyorum. Biraz pratikle bulabilirim heralde

    Ayağını çekerken aracın devrinin düştüğü noktadır kavrama noktası.Yani ayağını kaldırırken aracın devrine bak devir düşerken gaz ver kavrama noktasını anlayacaksın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Steelhammer -- 27 Nisan 2014; 20:51:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bir de şu var tabi:



    Hocam ne yaptın ya sesli güldüm.
  • Ya da hiç ugrasma dizel al kendi kendine kalkar :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam alışırsın, kavrama noktasını anladıktan sonra zamanla hızlanır hareketleriniz, korkulacak bir şey yok

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomatik araba alin boşa konu açmayin.

    Hem araba kullanmayi bilmiyorsunuz hemde manuel aliyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.