Şimdi Ara

Araba Alırken Şanzıman Kararsızlığı-Tavsiye

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.377
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Halihazırda 2011 model LPG'li 1.6 Comfort paket otomatik vites Ford Focus sahibiyim. Bunu satıp 130-135 bin liraya ve 100bin km'ye kadar 2015 üstü yeni bir araba alma niyetim var.
    Yine otomatik ve mümkünse C sınıfı ve hb bir araba istiyorum. Ama otomatiklerde çift kavrama işi bozuyor. Model beğenmek yetmiyor, bir de sorunsuz şanzımanı bulmak için uğraşıyoruz.

    Bütün çift kavrama şanzımanlar sorunlu mudur? DSG, EDC, PowerShift, DCT karşıma çıkanlar. Aslında yeniden tork konvertörlü bir araba istiyorum ama pek model yok.

    130 bin civarına karşıma çıkan arabalar;

    -2015 model Opel Astra j 1.4T Sport. Hem hb hem sedanları var. 1.4t motorun belli başlı sorunları varmış anladığım kadarıyla, bir de LPG'siz çok yakan ağır bir araç, lpg'yle uyumu nasıldır?
    -2016-17 Opel Astra j 1.6 cdti design paket. Bu yalnızca sedan var, gönlüm hb'den yana ama uygun olursa neden olmasın. Sıkıntısı park sensörü bile olmayan boş paket olması.
    -Fiat Egea 1.6 e-torq. Bunlarda tam otomatik şanzıman var. 1.6 multijet olanlarında ise DCT şanzıman. 2017-18 model çıkıyor bu fiyatlara, Opel'e göre yaş avantajı var. Paketleri hakkında pek bilgi sahibi değilim.
    -Ford Focus 3.5 HB 1.6 Ti-Vct 2015 model. Powershit şanzımanı var. PS'den yana ne gibi sorunlar çıkar, neye dikkat etmek gerekir?
    -Focus 1.5 TDCI Trend X sedanlar da çıkıyor, ama anlaşılan yüzde 90'ı şirket arabası. 1.5 TDCI motorda kullanılan ıslak tip powershifte daha dayanıklı deniyor.
    -Toyota Auris, 2014-15. Multidrive-S isminde CVT şanzımanı var. 1.6 atmosferik motor. CVT şanzımanın dayanıklılığı, bakım sıklığı ve masrafı nedir?

    Bunların dışında önerebileceğiniz model ne olur? Çok ufak olmamak ve uzun yolda güven vermek şartıyla B sınıfında hangi otomobiller düşünülebilir?

    Citroen C4 eat6'lar var bir de, ama bu araba bakımından tereddütlerim var, pek gönlümden geçmiyor.







  • 1.4 140’lık Astra J’ler çok fazla yakıyor haberiniz olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim araçtaki cvt için konuşursam ;

    Cvt 2 kasnak arasındaki geçişi sağlayan aksam kayış mı zincir mi? Ona göre kayış ise değişimi oluyor. Zincir ise belirtilmiyor. (Geneli zincirdir kayış daha duymadım)

    Cvt belli yıl-km aralıkları ve çeşitli kullanım periyotlarına göre (sürekli yüksek devir , normal kullanım vs) yağ değişimi ister. 2-3 değişimde birde filtre değişimi ister. (içindeki filtreyi bazı yetkili servisler değiştirmiyor ama şanzıman oem listte gözükür hepsinde bir filtre olur.

    Cvt dayanıklı mı? Doğru kullanırsan (sürüş halinde boşa atmama vs) motora göre uygun dayanıklıkta şanzıman üretiliyor dayanıklıdır derim. Bakımları filtre ve yağ 800-1000 tl markaya göre değişir. Mitsubishi 80.000km de bir belirlemiş 7.6litre yağ alıyor. Honda cvt ler daha az litre yağ alıyor zannımca 2 yılda bir giriyor bakıma vs vs

    Arıza yaparsa masrafı yüksek olur. Her otomatik şaznıman şu an için pahalı mesela yukarıda bahsettiğim zincir benim aracımda aliexpres fiyatı 800-1300tl yetkili serviste kim bilir ne kadar. Rezistanslı aynaya 500 küsür fiyat veriyorsa zincirede 3-4 isterler...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çift kavrama hiç sorun cikarmadiginda bile baskı balata zamanı gelince parcalar çifter çifter alınıyor.

    Opel 1.4 şanzıman iyi, sedan (140hp) lpg ile uyumlu. 150 hp versiyonu sıkıntılı. Opel 1.6 dizel kronik bir sorunu yok, şanzımanda iyi fakat dizel olmasına rağmen b segment benzinli kadar yakıyor.

    Eat6- 1.6 bluehdi su an kullandığım araçta var, adblue sorunları haricinde kronik bir problemi yok. Adblue konusunda da yeni depolarda pek şikayet yok gibi. Daha önce depo degismediyse bir defa o masrafı çıkarma riskini bilerek almak gerek. Peugeot servis bakımlı ise baya indirim yapiyor, citroen indirim konusunda daha sorunlu idi fakat distribütör değişimi sonrasi düzelmiş olabilir.

    Auris (cvt) ve corolla (tam otomatik diye biliyorum) benzinli kolay kolay sıkıntı çıkarmaz. Dizel olursa tek kavrama yari otomatik gecisleri hissettirir ancak bu sorun degil şanzıman yapısı ile alakalı. Kullanan bu gecis hissiyatı konusunda hassas ise çok sikayet eder, hassas degilse hiç şikayeti olmaz. Babamın aracı bundan, tam otomatikten inip kullandığımda dahi şikayetim olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 208 aldım 3 4 ay önce şu an gayet memnunum şanzıman konusunda tercihin ne bilmiyorum ama sorun yaşamazsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teknode

    1.4 140’lık Astra J’ler çok fazla yakıyor haberiniz olsun.
    Az basarsan az yakar çok basarsan çok yakar çok yakan araba yok çok yaktıran ayak var bence fabrika verisi belli sonuçta
    https://www.auto-data.net/tr/opel-astra-j-1.4-turbo-140hp-automatic-23881
  • sorunsuz şanzıman=toyota

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg , edc , powershift , easytronic , dct vs gibi yarı otomatiğin uzun ömürlü olması için her şeyi robota bırakmamak gerekiyor..

    Yoğun dur kalk trafikte manuel modda kullanılmalı , frene basılı şekilde araç ilerletilmemeli , 1dk yi aşacak beklemede vites N ye alınmalı , D ve R vitesler arasındaki geçişte 2 sn beklenmeli , el freni çekildiğinde araç P modunda olmalı.

    Bakım ise trafiği yoğun olan bölgede oturanlar km gelmeden daha erken yaptırırsa çok daha sağlıklı olur.

    Haa ama yine de en çabuk yıpranan şanzıman yarı otomatikler olacak..

    Tork konvertör en sağlamları , sorunsuz 2 motor yer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: War Rock

    Az basarsan az yakar çok basarsan çok yakar çok yakan araba yok çok yaktıran ayak var bence fabrika verisi belli sonuçta
    https://www.auto-data.net/tr/opel-astra-j-1.4-turbo-140hp-automatic-23881

    Alıntıları Göster
    Arkadaşımda vardı sattı leon aldı 150’lik aradaki fark büyük.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teknode

    Arkadaşımda vardı sattı leon aldı 150’lik aradaki fark büyük.

    Alıntıları Göster
    Leonda ki motor kaç yılının teknolojisi astrada ki kaç yılının arada en az 10 yıllık teknoloji farkı var, bırakında fark olsun bir zahmet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2014 Toyota Auris var. MultiDrive S kodlu CVT vites.

    CVT vitesin avantajı tam otomatikler kadar çok yakmaz, çift veya tek kavramalardan çok daha sorunsuzdur.

    4 yıl veya 80.000 km.de bir şanzıman sıvısının değişmesi gerekli. En dikkat edeceğin husus bu. Ben 2018 yılında daha 40.000'de iken daha km.si gelmemesine rağmen şanzıman sıvısını değiştirdim. Az km. yapanların en büyük hatası bu oluyor. Daha 80.000 olmadı diyorlar ama o sıvı 4 yıldan sonra özelliğini yitirmeye başlıyor.

    Onun haricinde araba zaten Toyota sağlamlığı ve sorunsuzluğu. Güvenlik olarak zaten tüm donanımlarda 9 hava yastığı, ESP, TCS vb. donanımlar standart. Advance donanımında yağmur ve far sensörü, otomatik kararan dikiz aynası, otomatik katlanır yan aynalar, hız sabitleme, tam otomatik klima, geri görüş kamerası vb. donanımlar gayet yeterli geliyor.

    Edit : Unutmadan Focus'un yol tutuşuna alışmışsanız, bağımsız süspansiyonlu arka tekerleklerin Focus'u aratmayacağını eklemek istiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmet Serdar K. -- 15 Temmuz 2020; 10:8:9 >




  • En büyük sorunum tam otomatikten edindiğim alışkanlık. 4 ileri tam otomatik var focusta. Performansı zayif, lpg si olmasa çok yakıyor.

    Ama vites geçişlerinde en ufak bir sarsma, silkeleme, kararsızlık yok. Yokuşta falan da ne bir kaçma, ne de ben doğru vitesi seçemedim olayi var. Sıkıntısız gidiyor.

    En güzeli ve cift kavrama açısından en sorunu da park manevarlarinda ve sıkışık trafikte arabayi sadece frenle kullanıyorum. Dar alanda park ederken santim santim ilerleme acisindan cok rahatlık. Tabi yari otomatiklerde baskı balata açısından sorun.

    Cvt hic kullanmadim, onda da gaza basmadan hareket etmek mümkün mü acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bbqhe -- 15 Temmuz 2020; 10:14:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    O zaman en güzeli alir almaz değiştirmek. 4 yılda 80bin yapmiyorum, 3 4 yıl içerisinde de model yükseltmek amacıyla satarım zaten.

    Bu arada yol tutusu konusunda Astra, Focus, Auris 3ü de bağımsız arka süspansiyon sahip. En ciddi baktiklarim Astra ile Auris. Keşke Ford powershift kullanmasaydi, ilk tercihim olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bbqhe B kullanıcısına yanıt
    2018 yılı Aralık ayında araba arayışında iken Ford'a o PoweShift'i takan mühendisin ben de epeyce kulaklarını çınlatmıştım.

    Aklın yolu bir. Firmalar artık ya tam otomatiğe ya da CVT'ye yöneliyor.

    Arayışta iken Astra'ları da çok araştırdım. Auris, çok daha kullanıcı dostu ve ekonomik olmasıyla öne çıktı. Astra hem daha fazla yakıyor hem de narin kullanım gerektiriyor. Hor kullanıldığında masraf çıkartma durumu daha fazla. Ayrıca 132 Bg.lik LPG'ye çok daha uyumlu Toyota motoru da karar vermemde etken oldu.
  • bbqhe B kullanıcısına yanıt
    Belirtmeyi unutmuşum. Auris'te HillHolder var. CVT ayağını frenden çeker çekmez arabayı tam otomatikler gibi harekete geçiriyor. Ancak çok dik bir yokuşta iseniz geri kaçırma yapabiliyor.

    Bu nedenle zaten şanzımana yük bindirmemek için HillHolder'ı kullanıyorum.

    Devreye almak için durduktan sonra frene sertçe basıp, bir ikaz sesi ve gösterge panelinde yanan bir ışık ile devreye girdiğini anlıyorsunuz.

    Kalkış esnasında da ayağınızı frenden çektikten sonra 5 saniye daha arabayı tutmaya devam ediyor.
  • Hocam sizin saydığınız modellerden daha üst seviyede ve tork konvertörlü şanzıman kullanan bir araba var, Kia Ceed. Dediğiniz gibi gayet sağlam bir şanzımana sahiptir, vites geçişlerini asla hissetmezsiniz. Üstelik güçlü motoru sayesinde gayet iyi bir performansa sahiptir. Kesinlikle memnun kalacağınızı düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • War Rock W kullanıcısına yanıt
    Siz siz olun opelin yakıt verilerine pek güvenmeyin .

    Örneğin Amcamdaki 2007 Opel Astra H Sedan 1.6i 16V Şehiriçi Tüketim Verisi 8,8 Gerçek Kullanım 10,8

    Bizim eski aracımız 2012 Opel Astra J Sedan 1.6 (115 Hp) Şehiriçi Tüketim Verisi 9,9 Gerçek Kullanım 11,7

    İkiside Ankara içi SAkin güzergah bide istanbulu falan hayal edemiyorum. (Araçlar Atmosferik Turbosuz araçlardır. Opelin Turbosu belki gerçekci rakamlar veriyorsa bilemeyeceğim)
  • Kia ceed bakabilirsiniz, dizel otomatik tork konvertörlü. sizin bütçeye göre 2014,2015 cam tavanlı paketi dahi bulunuyor, performans olarak atmosferik motordan sonra gayet tatmin eder



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ahmet-79 -- 15 Temmuz 2020; 10:57:14 >
  • ZenciPriapus Z kullanıcısına yanıt
    Kia Ceed ve Hyundai i30 da baktım, dizel olanlarına. Benim baktığım yıldan, yani 2015ten itibaren Dct sanziman kullanmaya başlamış. Tek tük tam otomatikler var ama biraz butcemi asiyor gibi.

    Bir de daha önce arastirdigimda biraz cok yakiyor gibi aklımda kalmış. Benim ortalama hizim genelde 20 25 km arasi oluyor. Bu hızlarda tahmini ne yakar acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yazdıklarınız dışındaki C segment tam otomatik vitesli şu araçlarda var;
    * pejo 308 - eat6
    * mazda 3
    * Honda civic (5 ileri tam otomatik olanları)

    mesela burda pek kimsenin aklına gelmez ama bi mazdaya binip kullansanız diğerlerini unutursunuz.

    @Konu Sahibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 15 Temmuz 2020; 11:36:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.