Şimdi Ara

Apple Türkiye'de verilen garantiye güvenmeyin

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
1
Favori
1.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konuyu buraya açmaya karar verdim, benim gibi sorun yaşayan olursa kılavuz gibi olur. Sonradan fark ettim olabildiğince detaylı bilgi vereyim derken yazı uzamış, okumak istemeyenler için özeti son paragrafta.

    Kasım 2015'te Zorlu Center'dan yeni çıkan 12.9 inç iPad Pro satın aldım. Kişiye göre ihtiyaçlar değişir, ben cihazdan memnun kaldım.

    Yaklaşık 2 ay önce iPad'imi açtığımda ekranda çizgiler, televizyondaki gibi karlı bir görüntü oluştu. Hem üzüldüm hem sevindim 2 senelik garantinin bitmesine 4 ay kala başıma böyle bir şey geldiği için. Yine kendimi şanslı hissettim zamanında gidip 1000 lira fazla para verdim, yurt dışından ucuza alabildiğim halde Zorlu Apple Store'dan satın aldım diye. Bu sayede garanti sorunu yaşamayacaktım.(4100 liraya aldım, 3000-3300 gibi bir fiyat aralığına alınabiliyordu yurt dışından)

    Kazın ayağı öyle değilmiş.

    Öncelikle randevu büyük sıkıntı. Apple Store'larda yakın tarihli bir randevu bulamadım. İnternette araştırmalarımda "gece yarısına yakın kontrol edin" vs. tavsiyeler var. Aqua Pupa'da 1 gün sonra müsait randevu olduğunu gördüm, aynı servise gidiyordur nasılsa diye oradan aldım. iPad'i teslim alan görevli not kısmına sadece kasada küçük çizikler olduğunu yazdı. Sağdan soldan her yerinden fotoğrafını çekti, tertemiz duruyor ilk günden beri kılıfla kullandığım için. Baseus marka 2 ayrı kılıf kullandım, her biri 200 lira, yine 300 liraya gidip Case Logic marka çanta aldım. 4100 liraya aldığım iPad'i korumak için ekstra 700 lira harcadım yani.

    SMS geldi, cihazınızın ekranında çatlaklar olduğu için ve ekran değişimi yapılamadığı için iPhone'unuz(evet iPhone yazmışlar) garanti kapsamı dışındadır Değiştirmek isterseniz 2650 lira karşılığında aynı özelliklerde yeni bir iPhone(evet iPhone) verebiliriz diye... 20 ay kullanımdan sonra ekranda çok dikkatli bakınca görünen kılcak çizikler olduğunu biliyorum ama cihazı teslim alan kendi çalışanları bile görüp not almadı, sanırım onlardan bahsediyorlar çatlak diye Mesaj geldiğinde şok oldum, yanımdaki arkadaş telefon ekranına bakıp kalmama şaşırdı, iyi misin diye sordu. 2 sene Amerika'da kaldım, bu tip bir cevabı orada gönderseler herhalde psikolojim bozuldu deyip tazminat falan alırdım
    Cihazı geri almak için gittim. Orada çalışan arkadaş da tekrar değerlendirme için Apple Store'lara götürebileceğimi, teknik servis değerlendirmesinin kendisini de şaşırttığını belirtti. Ben de azmettim, birkaç gün sonraya Zorlu Apple'da randevu buldum ve vakti gelince cihazı götürdüm. Beklerken diğer insanların sorunlarına yaklaşımlarına da kulak kabarttım. Herkese benzer yuvarlak lafları söyleyip gönderiyorlar. Mesela hemen yanımdaki kişinin telefonu ıslanmış, "biz zaten ona garanti vermiyoruz ufak ıslanma olsa garanti içinde olurdu ama bu çok ıslanmış garanti dışı, tüketici mahkemesine gidin" diyorlar vs. Neyse, bana sıra gelince arkadaş eline aldı iPad'i, evirdi çevirdi. Yanda benim de daha önce görmediğim ufak bir darbe buldu. Yine yana bakında bana oldukça düz görünen kenarın aslında düz olmadığını söyledi. İçeri götürüp teknik servisteki arkadaşlarına da gösterdi ve göze görünmeyen bu tip küçük şeylerin de ekranı bozabileceğini söyleyerek bana da tüketici mahkemesine gidebileceğimi söyledi, gönderdi. Yani her şey kullanıcı hatası, garanti içi olan bir şey yok.

    Bugün kaymakamlıktaki tüketici haklarına gittim, sadece 2400 liraya kadar sorunlara baktıklarını söylediler. Yanımda fatura yoktu, fatura olmadan kesinlikle işlem yapılmadığı bilgisi verildi ve bu meblağlar için tüketici mahkemesine gitmem gerektiğini öğrendim. Apple'dan fatura isteyip sorunu tüketici mahkemesine taşırsam bundan sonra neler olduğunu yazarım. Şu anda ne vaktim ne enerjim var bunlarla uğraşacak, tek yapmayı düşündüğüm bundan sonra Apple ürünlerinden uzak durmak ve yurt dışından alabileceğim ürünleri markadan bağımsız yurt dışından getirtmek. Amerika'dan bir arkadaşıma bu iPad'i getirtmiş olsam muhtemelen bir gidildiğinde götürülür 5 dakikada garanti kapsamında yenisiyle değiştirirlerdi.

    Apple Türkiye olunca orta doğu firmasına dönmüş, boşuna garanti falan diye araba yüküyle fazladan para bayılmayın. Dışarıdan gelecek birilerine söyleyin getirsin uygun fiyatla, değişen bir şey olmuyor sonuçta.







  • Geçmiş olsun hocam Türkiyede servis ağı komple sıkıntılı en güvendiğimiz markalar adam bellemeye alışmış ;



    Ablama 6s plus aldık , Hepsiburada üzerinden aldıktan 2 hafta sonra kapanmış şarj almamış vs orda İstanbulda kendi götürüyor , adamlar gelene geçene içi tozlanmıştır su girmiş olabilir vs milletle dalga geçiyor. Ablamada şarj ettiniz mi diye sormuş kızınca vs bakım için almış ana kart yanmış refurbished iphone geldi gelen ürünün 2 ay sonra ekranı gitti aynı tepkisizlik gene gidiliyor şarj soketi tozlanmış olabilir temizlensin vs bakalum haliyle telefon gene tepkisiz 2. kez refurbished ürün geliyor vs bekleme randevu sürelerini vs girmiyorum...

    Sinir olduğum nokta ürün hatalı olabilir servisteki adam gelene geçene toz kaçmıştır düşmüştür su kaçmıştır şarj ettiniz mi fln insanların sabrını ölçüyorlar galiba kullanıcı hatası garanti işinin gerçeği bu vaad ediiyor ama uygulamıyor , bize kusur bulabilse bizede 2500 tl fatura kesecekti...



    Tek bunlarda değil hepsinin işletme ahlakı yerlerde Msi yetkili servise laptop gönderdim kusurunu yazıp çözümüyle attım başka bişey zannedip saçma şeylere bakmasınlar diye. Adam aradı cihaz yapılmazsa 25$+kdv inceleme ücreti , yapılırsa bu ücret alınmayacak 50$+kdv tamir ücreti fatura çıkardı yersen uğraşmadan ödedim, benim garanti bitikti ama uluslararsı cihazlar garanti sisteminde yokmuş olsada garantiden yaptırılmıyormuş vs...
  • Geçmiş olsun hocam Türkiyede servis ağı komple sıkıntılı en güvendiğimiz markalar adam bellemeye alışmış ;



    Ablama 6s plus aldık , Hepsiburada üzerinden aldıktan 2 hafta sonra kapanmış şarj almamış vs orda İstanbulda kendi götürüyor , adamlar gelene geçene içi tozlanmıştır su girmiş olabilir vs milletle dalga geçiyor. Ablamada şarj ettiniz mi diye sormuş kızınca vs bakım için almış ana kart yanmış refurbished iphone geldi gelen ürünün 2 ay sonra ekranı gitti aynı tepkisizlik gene gidiliyor şarj soketi tozlanmış olabilir temizlensin vs bakalum haliyle telefon gene tepkisiz 2. kez refurbished ürün geliyor vs bekleme randevu sürelerini vs girmiyorum...

    Sinir olduğum nokta ürün hatalı olabilir servisteki adam gelene geçene toz kaçmıştır düşmüştür su kaçmıştır şarj ettiniz mi fln insanların sabrını ölçüyorlar galiba kullanıcı hatası garanti işinin gerçeği bu vaad ediiyor ama uygulamıyor , bize kusur bulabilse bizede 2500 tl fatura kesecekti...



    Tek bunlarda değil hepsinin işletme ahlakı yerlerde Msi yetkili servise laptop gönderdim kusurunu yazıp çözümüyle attım başka bişey zannedip saçma şeylere bakmasınlar diye. Adam aradı cihaz yapılmazsa 25$+kdv inceleme ücreti , yapılırsa bu ücret alınmayacak 50$+kdv tamir ücreti fatura çıkardı yersen uğraşmadan ödedim, benim garanti bitikti ama uluslararsı cihazlar garanti sisteminde yokmuş olsada garantiden yaptırılmıyormuş vs...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mail at durumu açıkla bence,o zaman belki daha ciddi bir dönüş yaparlar.Çok yakın arkadaşımdan biliyorum kendi hatasıyla bozulan iphone u değiştirdiler. İş maille çözüldü.
  • Hocam Türkiye'de hangi firma olursa olsun hepsi böyle.Asus,Lenovo,Samsung,Trabzong(espri)acer...yazmadıklarım da aklıma gelmeyenler.Neredeyse bütün firmalar böyle.
  • 10-15 gün sonra kırmızı bi iphone almayı düşünüyorum hediye olarak, trabzonda okuyan arkadaşım var onun yanına gidicem ordan beraber gürcüye geçip ordan alıcaz, bi sıkıntı olursa burda kargolarım ona, götürüp getirir yolluk parasınıda veririm , ohh mis batsın vergileride düdükleride.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pr0gedys

    10-15 gün sonra kırmızı bi iphone almayı düşünüyorum hediye olarak, trabzonda okuyan arkadaşım var onun yanına gidicem ordan beraber gürcüye geçip ordan alıcaz, bi sıkıntı olursa burda kargolarım ona, götürüp getirir yolluk parasınıda veririm , ohh mis batsın vergileride düdükleride.

    Hocam ne kadar ucuza gelir ek bu şekilde. Ayrıca garanti sıkıntı olmaz dimi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1200 tl gibi bir fark varmış arada garanti trde yok arıza için gürcistana gidecek cihaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pr0gedys

    1200 tl gibi bir fark varmış arada garanti trde yok arıza için gürcistana gidecek cihaz

    İyiymiş ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam geçmiş olsun. ben olsam apple us e detaylı mail atardm. sizde öyle yapın
  • @loki17 @evren_us bildiğim kadarıyla Apple'ın direk ulaşabileceğimiz bir mail destek sistemi yok. Direk telefonla arama veya Apple Store'lardan birine gitme hariç opsiyon yok diye biliyorum. Yakın zamanda Amerika'ya gidecek bir arkadaşıma iPad'i verip oralardaki Apple Store'larda şansımı deneyeceğim.
  • Ben lenovo marka laptop kullanıyorum 2 sefer garantiye verdim 2 sinde de kisa sürede düzgün bir şekilde teslim ettiler. Hatta ben jack girişimi kırmıştım makinenin onuda belirttim belki yaparlar diye ücretsiz bir şekilde onuda duzeltmislerdi. Her firmaya laf atmamak lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaşayan Canlı kullanıcısına yanıt
    Hayret doğrusu hocam siz şanslısınız.Şu forumda ilk defa Lenovo'nun garantisinden memnun kalan birini görüyorum.Genelde garanti ve müşteri memnuniyeti pek iyi değildir.(Kötülemek için söylemiyorum ben de Lenovo kullanıcısıyım ve ürünleri güzel)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emr_Oztrk -- 9 Eylül 2017; 2:12:14 >
  • Firma değil işini yapan kişiyle alakalı herşey .

    Apple da olsa firman çalışan senle ap açık ilgilenmemiş sanki cebinden değişim yapacak .



    Dell laptopa kuzenim çay döktü klavye öldü hatta eriyen yerleri oldu tuşlarda ve hoparlörü patlaktı aradım dell eve servis için klavye ve hoparlör için konuştuk gelen kişi kullanıcı hatası olarak göstermeden değiştirdi parçaları abi zaten parçayla geldim senin işin görünsün dedi beş kuruş para vermedik .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • senpaituyun kullanıcısına yanıt
    Benzerine ben de tanık oldum. Öğretmen yeğenimin Dell marka dizüstü bilgisayarında bir sorun olmuştu. Önce kullanıcı hatası dediler, sonra öğretmen olduğu için ücretsiz yardımcı olacaklarını söyleyip halletmişlerdi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3600 liranın altında olsaydı İL HAKEM HEYETİ ile ili çözebilirdiniz. Türkiye Muz Cumhuriyeti olduğu için yasalar caydırıcı değil. Bence yine de Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'na BİMER üzerinden yapılan muameleyi yazın. Hatta Apple global destek forumlarına da yazın. En azından konu moderatörler silene dek dikkat çeker.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 9 Eylül 2017; 21:55:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Günlük kullanım için Microsoft Surface almaya karar verdim. En azından işletim sistemi iPad gibi kısıtlı değil. İşim gereği - ne yazık ki - bir iPad ihtiyacım var, onu da en ucuzunu alıp hallederim. Diyordum ki 2 sene önce çıkan sim kartsız iPad mini 4 2000 lira Yurt dışı fiyatlarına baktım yine 1700 falan



    Normalde 1700'e getirtip üzerine soğuk bir su içecektim ama gerçekten içime oturdu. Şu yapılan muamele sadece Türkiye'de yaşadığım için. Çalışanlar iyi insan gibi davranıp yüzüme baka baka beni salak yerine koyuyorlar. Olan benim ömrümden çalınan günlere olacak ama uğraşmaya karar verdim. Tüketici mahkemesine gideceğim. Bakırköy Adliyesi'ne gitmeyi düşünüyorum. Bilen varsa yol gösterirse sevinirim. İnternet'te gördüğüm dilekçe örneklerine göre doldurmayı düşünüyorum. Değişim veya para iadesi talep etsem çıkacak karara etkisi olur mu? Çünkü para iadesi istiyorum, Apple ürünlerini bu noktadan sonra kullanmak istemiyorum. Avukat ihtiyacı olur mu? Benim bu adamlara vereceğim maksimum zarar iPad değişimi ya da para iadesi midir?



    Bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ekranda kırık mı vardı çizik mi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ugur.k U kullanıcısına yanıt
    İkisi de yok. Önce ekranda çatlak diye mesaj attılar, sonra yanlış rapor verilmiş ekran temiz dediler. Yanda kasada 1mm kadar bir siyah nokta buldular, burası darbe almış sebep budur diye bahane ettiler bu sefer de.



    Fiziksel olarak iPad sağlam durumda, sadece açınca ekranda televizyondaki gibi karlama ve çizgiler görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pr0gedys kullanıcısına yanıt
    Elde iphone olacak diye bu taklalara ne gerek var . Valla bizim millet full gosteris

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternette benzer sorunları araştır hakem heyetinde faydalı olur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.