Şimdi Ara

Apple, lobicilik harcamalarını en çok yükselten teknoloji şirketi oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
268
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 6 gün
  • Cevaplayan Üyeler 6
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 23 saat 1 dakika
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Metin Yasir Akpınar (1 mesaj) porsche911gt2 (1 mesaj) V4LKyR (1 mesaj) Kartal Göz (1 mesaj) djoz (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (2 mesaj) Mobil (1 mesaj) (1 mesaj) (2 mesaj)
  • @
2 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Apple, lobicilik harcamalarını en çok yükselten teknoloji şirketi oldu
    Kamuya yapılan açıklamalara göre Apple, geç yıl lobicilik harcamalarını diğer benzer rakiplerine kıyasla en çok artıran firma oldu. Cupertino merkezli şirket için yapılan harcama kendi nezdinde bir rekor olarak kayıtlara geçse de rakiplerinden halen daha düşük bir seviyede.



    Ayrıca Bkz.Apple Watch X geliyor



    Apple, lobicilik harcamalarını yükseltti



    Apple, lobicilik harcamalarını en çok yükselten teknoloji şirketi oldu
    Açıklanan verilere göre Apple, 2021’e kıyasla geçtiğimiz yıl lobicilik harcamalarını yüzde 44 artırarak 9.4 milyon dolar seviyesine yükseltti. Apple’ın lobicilik harcamaları, sektördeki emsallerine kıyasla daha fazla artsa da hala diğer teknoloji devlerinin oldukça altında bulunuyor.



    Öyle ki, 2022 yılında Microsoft 9,8 milyon dolar, Google ise 10,9 milyon dolar harcama yaptı. Listenin tepesinde ise Amazon ve Facebook’un çatı şirketi Meta bulunuyor. Amazon geçtiğimiz yıl lobicilik faaliyetlerini yüzde 2 artırarak 19,7 milyon dolar harcarken Meta ise harcamalarını yüzde 4,8 azaltarak lobi faaliyetlerine 19,2 milyon dolar yatırdı.



    Beş büyük teknoloji firması geçtiğimiz yıl ABD’de lobi faaliyetleri için toplamda yaklaşık 69 milyon dolar harcadı. Bu, bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 5’lik bir artış anlamına geliyor. Bu beş şirket genel olarak lobi faaliyetlerinde rekabet, çevrimiçi gizlilik, vergiler, yarı iletken politikası, içerik denetimi, iklim değişikliği, göçmenlik ve LGBTQ hakları konularında harcama yaptı.



    Beş büyük teknoloji şirketinin lobi faaliyetlerinin ABD’nin çip üretimini artırmayı ve teşvikler vermesini sağlayan CHIPS ve Science Act yasalarının oluşmasında rol oynadığı belirtiliyor. Bu arada ABD'de yasa gereği lobicilik yapan firmalar bunları açıklamak zorunda. Firmalar aynı zamanda lobici olarak hareket eden her bireyin adını da açıklamak zorundalar.



    Bu dev firmaların yanında geçen yıl Intel, dünyanın en büyük çip üretim kompleksini inşa etmek için 100 milyar dolara kadar yatırım yapacağını duyurmuştu. Görünüşe göre Intel, lobi harcamalarını geçtiğimiz yıl yüzde 72 artırarak 7 milyon dolar seviyesine yükseltmiş. ABD’te tesis kuracağını açıklayan Micron da harcamalarını yüzde 118 artırarak 4,2 milyon dolar seviyesine çıkartmış durumda.




    Kaynak:https://www.cnbc.com/2023/01/23/apple-ramped-up-lobbying-spending-in-2022-outpacing-tech-peers.html
    Kaynak:https://lda.senate.gov/filings/public/filing/9b97b4b5-7f40-4c47-a3ae-39e00c2336a6/print/







  • Amazon Jeff bezos un değil miydi ben mi yanlış biliyorum. Zuckerberg mi aldı onu?

  • Vay enflasyon lobisi dış güçler vay.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nedir bu "lobicilik" tam olarak? Nereye gidiyor bu harcanan "lobicilik" paraları?

  • porsche911gt2 kullanıcısına yanıt

    Yanlışlık var sanırım haberde.

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.