Şimdi Ara

AOC 24G2U IPS Monitörümde sorunlu 3 piksel farkettim, Ne yapmalıyım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.109
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Monitörü aldıktan 7 ay sonra iki adet çok küçük siyah nokta farkettim ölü pikseller sanırım. Monitörü itopya dan almıştım ne yapmam gerek?
    Monitör genel olarak güzel memnunum ancak bu küçük iki siyah nokta moral bozucu, uzaktan bakınca anlaşılmıyorlar ama.

    Edit: Bir adette renkli ekranlarda beyaz piksel var yani 3 sorunlu nokta var.

    AOC 24G2U IPS Monitörümde sorunlu 3 piksel farkettim, Ne yapmalıyım? AOC 24G2U IPS Monitörümde sorunlu 3 piksel farkettim, Ne yapmalıyım?
    AOC 24G2U IPS Monitörümde sorunlu 3 piksel farkettim, Ne yapmalıyım? AOC 24G2U IPS Monitörümde sorunlu 3 piksel farkettim, Ne yapmalıyım?

    18 Ağustos Editi: 21 Temmuz da İtopya mağazasına elden müşteri hizmetlerine teslim ettim 15-25 gün içerisinde sizi ararız dediler bugün yani 18 Ağustosta kendim aradım monitörümün değişim yapılmamıştır denilerek mağazaya gönderildiğini öğrendim. Forumdan İtopya yetkilisine ulaştım sağolsun yardımcı oldu, firmaya ulaştı "ürün uygun paketleme olmadığı için reddettiğini belirtti" dedi.
    Paketlemeyi ilk günkü gibi nasılsa öyle yapmıştım farklı olan tek şey display port kablosunun poşeti kesikti, kablo olmadan nasıl bağlayıp kullanacaktım? Sebebi bu olamaz herhalde
    Bilgilendirici bir mail attım bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Perturbator -- 18 Ağustos 2020; 21:54:34 >







  • Aldığınız firmadan değişim talep edin.

    Benim de geçen ay haberim olduğu ve 2010 yılından beri yürürlükte olan ama firmalar tarafından uygulanmayan ölü pikselin adedi fark etmeksizin ayıplı mal olduğu bilgisidir.

    2010 yılında TSE standartlarında değişiklik yaparak, ölü pikselin adedi ile ilgili standardını kaldırmış. Yani sayı fark etmeksizin bir adet bile olsa malın ayıplı olduğu anlamına geliyor.

    Çoğu firma 1-3-5 pikselden sonrasını garanti kapsamına sokuyor. 1,5 ay önce Vatan'dan aldığım monitörde 2 adet vardı, değişim için gittim, ilkini değiştirdiler, ikincisinde de çıkınca mağaza müdürü kıvırmaya başladı. Zaten ölü piksel 3 ün altında, mecbur alacaksınız vs zırvaladı. Ben de kanundan haberin yok sanırım, o uygulama 2010 yılında kalktı, firmanın ne dediği değil, kanun ne diyor o önemli deyince baktı ki karşıdaki bilgili vazgeçti sonradan. 4.monitörde temiz panelli ürünü bulup almıştım.

    Konuya gelirsek, internette araştırın böyle bir uygulamanın olmadığı, TV veya Monitör ne olursa olsun 1 ölü piksel bile ayıplı mal olarak değerlendiriliyor. Firma yan çizerse e-devlet üzerinden kolayca THH'ye başvuru yapın, eşşek gibi yenisiyle değiştirdiklerini göreceksiniz. Garanti kapsamında kanunen yapmak zorundalar.

    Hakkınızı arayın ve bilin.




  • MegaWolt38 kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler güzel yorum.
  • 18 Ağustos Editi: 21 Temmuz da İtopya mağazasına elden müşteri hizmetlerine teslim ettim 15-25 gün içerisinde sizi ararız dediler bugün yani 18 Ağustosta kendim aradım monitörümün değişim yapılmamıştır denilerek mağazaya gönderildiğini öğrendim. Forumdan İtopya yetkilisine ulaştım sağolsun yardımcı oldu, firmayla iletişime geçtiğinde ürünü uygun paketleme olmadığı için reddettiklerini belirtmişler. 
    Paketlemeyi ilk günkü gibi nasılsa öyle yapmıştım farklı olan tek şey display port kablosunun poşeti kesikti, kablo olmadan nasıl bağlayıp kullanacaktım? Sebebi bu olamaz herhalde
    Bilgilendirici bir mail attım bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Perturbator -- 18 Ağustos 2020; 22:14:15 >
  • MegaWolt38 kullanıcısına yanıt
    Monitör değiştirilmedi hocam şimdi itopyaya almaya gidiyorum, forumdaki itopya.com kullanıcısı Hüseyin Bey yardımcı oldu, benim ulaşmam sonucu monitörü bir kere daha gönderdi 15 gün sonunda yine değiştirmediler. Sorun açık ancak bizim kıstasımıza uygun değil demişler. Şimdi Tüketici Hakem Heyetine başvurmak istiyorum ancak bu Aoc'un vergi numarası ve mersis numarasını bilmiyorum nasıl yapmam gerek ilk kez yapaağım bu başvuruyu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Perturbator

    Monitör değiştirilmedi hocam şimdi itopyaya almaya gidiyorum, forumdaki itopya.com kullanıcısı Hüseyin Bey yardımcı oldu, benim ulaşmam sonucu monitörü bir kere daha gönderdi 15 gün sonunda yine değiştirmediler. Sorun açık ancak bizim kıstasımıza uygun değil demişler. Şimdi Tüketici Hakem Heyetine başvurmak istiyorum ancak bu Aoc'un vergi numarası ve mersis numarasını bilmiyorum nasıl yapmam gerek ilk kez yapaağım bu başvuruyu?
    Paketlemeden değil de anladığım ölü pikselden dolayı yan çiziyorlar. Siz sonuçta AOC'den almadınız ürünü, İtopya'dan aldınız. O nedenle THH'ye itopya'yı şikayet edeceksiniz. TSE standardı ile ilgili mevzuatı araştırın, o maddeye atıfta bulunarak güzelce durumu anlatın şikayet dilekçenizde. Firmanın ölü piksel nedeniyle garanti kapsamına almadığını, ancak TSE standartlarının 2010 yılında değiştiğini, bu nedenle geçersiz olduğunu belirtin. Şikayetvar'a ölü piksel başlıkları altında yazılanlara bakarsanız tv, monitör fark etmiyor herkes THH'den kazanmış.

    Pandemi dönemindehttps://giris.turkiye.gov.tr/OAuth2AuthorizationServer/AuthorizationController?client_id=231050c0-06c3-11e6-a837-0800200c9a66&redirect_uri=https%3A%2F%2Ftuketicisikayeti.ticaret.gov.tr%2Fhome%2Fedevlet&state=zqtg8enW76m64JgufCoBXg&scope=Kimlik-Dogrula&response_type=code adresinden e-devlet şifrenizle girerek online şikayette bulunabilirsiniz. Özellikle faturanızı ve ölü piksel adetleri ile fotoğraflarını çekerek dilekçeye ekleyip sisteme yükleyin, şikayetinizi online başlatın. 1-2 ay sürer tahminim ama sonuçta kazanırsınız.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.