Şimdi Ara

Ankarada Turbo Değişimi veya tamiri yapan Servis Tavsiyesi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
16.183
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2010 Model Peugeot 1.6Hdi 5008 sahibiyim, aracın garantisi bittiği için bakımını ve turbo değişimini yaptıracağım ankara içerisinde servis arıyorum, tavsiye edeceğiniz yerler varmıdır ?
    Edit:Düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arınç -- 2 Temmuz 2013; 8:19:40 >



  • 2010 model arabanın turbosunu niye değiştiriyorsunuz, bu kısmı anlayamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    2010 model arabanın turbosunu niye değiştiriyorsunuz, bu kısmı anlayamadım.
    bende merak ettim bu kadr kısa sürede turboya ne oldu ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    2010 model arabanın turbosunu niye değiştiriyorsunuz, bu kısmı anlayamadım.

    113 Bin km'de ufak bir ıslık sesi geliyor turbodan 2 bin devirde, servis ses ilerlediği zaman değiştireceğini söyledi. Ama servis pahalı olduğu için sanayide yaptıracağım bir yer arıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç

    quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    2010 model arabanın turbosunu niye değiştiriyorsunuz, bu kısmı anlayamadım.

    113 Bin km'de ufak bir ıslık sesi geliyor turbodan 2 bin devirde, servis ses ilerlediği zaman değiştireceğini söyledi. Ama servis pahalı olduğu için sanayide yaptıracağım bir yer arıyorum.

    Alıntıları Göster
    Sabahları aceleyle telaşla çıktığımızdan hiç turbonun yağlanmasını beklemeden çıkıyorduk yola, soğuk motorla anca 113 bin km'de ıslık sesi çıkmaya başladı. Normalde dizel araçların ilk çalıştırıldıklarında 1-2 Dk çalışması gerekiyor, buna dikkat edilmediği için bu turbo sesi olduğunu düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç

    113 Bin km'de ufak bir ıslık sesi geliyor turbodan 2 bin devirde, servis ses ilerlediği zaman değiştireceğini söyledi. Ama servis pahalı olduğu için sanayide yaptıracağım bir yer arıyorum.

    Turbo zaten normal çalışma esnasında da hafif bir ıslık sesi çıkarır. Eğer aracın çekişinde, gidişinde bir sıkıntı yoksa hiç dokunmayın, servisin amacı sizden para koparmak.

    Bende de bir kere sunroof su damlatmıştı, servis komple değişim yapılması gerektiğini söyleyip 1200 TL fiyat çekti. Dışarıda baktırdım, hiç bir şey değişmedi, sorun pislikten tıkanan su tahliye boruları imiş. Temizlendi, düzeldi, onda biri fiyatına. Turbo ile pek alakalı değil fakat servisin yaklaşımı konusunda güzel bir örnek.

    2 yıllık, 100bin küsür km'deki aracın turbosuna kolay kolay bir şey olmaz.

    Ses yapıyorsa balansı biraz bozulmuştur ancak, o da çok önemli bir şey değil, serviste gereksiz değişimlere astronomik paralar vermek yerine isteseniz dışarıda cüzi bir paraya balansını yaptırırsınız, düzelir.

    Ben de 1,6 HDi kullanıcısıyım 7 yıldır, aracım 230.000km'de. Hala orijinal turbosu üzerinde.


    Bu turbo meselesi de şehir efsanesi olma yolunda ilerliyor, servisler, tamirciler insanlardan para yolmak derdinde, her dediklerine inanmayın, bir kaç yere sorun, güvenilir ustaların fikirlerini almaya çalışın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç

    113 Bin km'de ufak bir ıslık sesi geliyor turbodan 2 bin devirde, servis ses ilerlediği zaman değiştireceğini söyledi. Ama servis pahalı olduğu için sanayide yaptıracağım bir yer arıyorum.



    Turbo zaten normal çalışma esnasında da hafif bir ıslık sesi çıkarır. Eğer aracın çekişinde, gidişinde bir sıkıntı yoksa hiç dokunmayın, servisin amacı sizden para koparmak.

    Bende de bir kere sunroof su damlatmıştı, servis komple değişim yapılması gerektiğini söyleyip 1200 TL fiyat çekti. Dışarıda baktırdım, hiç bir şey değişmedi, sorun pislikten tıkanan su tahliye boruları imiş. Temizlendi, düzeldi, onda biri fiyatına. Turbo ile pek alakalı değil fakat servisin yaklaşımı konusunda güzel bir örnek.

    2 yıllık, 100bin küsür km'deki aracın turbosuna kolay kolay bir şey olmaz.

    Ses yapıyorsa balansı biraz bozulmuştur ancak, o da çok önemli bir şey değil, serviste gereksiz değişimlere astronomik paralar vermek yerine isteseniz dışarıda cüzi bir paraya balansını yaptırırsınız, düzelir.

    Ben de 1,6 HDi kullanıcısıyım 7 yıldır, aracım 230.000km'de. Hala orijinal turbosu üzerinde.

    Bu turbo meselesi de şehir efsanesi olma yolunda ilerliyor, servisler, tamirciler insanlardan para yolmak derdinde, her dediklerine inanmayın, bir kaç yere sorun, güvenilir ustaların fikirlerini almaya çalışın.


    Bu durumda beklemek yada işin ehli bir ustadan fikir almak mantıklı olacaktır.

    İyi forumlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç

    113 Bin km'de ufak bir ıslık sesi geliyor turbodan 2 bin devirde, servis ses ilerlediği zaman değiştireceğini söyledi. Ama servis pahalı olduğu için sanayide yaptıracağım bir yer arıyorum.



    Turbo zaten normal çalışma esnasında da hafif bir ıslık sesi çıkarır. Eğer aracın çekişinde, gidişinde bir sıkıntı yoksa hiç dokunmayın, servisin amacı sizden para koparmak.

    Bende de bir kere sunroof su damlatmıştı, servis komple değişim yapılması gerektiğini söyleyip 1200 TL fiyat çekti. Dışarıda baktırdım, hiç bir şey değişmedi, sorun pislikten tıkanan su tahliye boruları imiş. Temizlendi, düzeldi, onda biri fiyatına. Turbo ile pek alakalı değil fakat servisin yaklaşımı konusunda güzel bir örnek.

    2 yıllık, 100bin küsür km'deki aracın turbosuna kolay kolay bir şey olmaz.

    Ses yapıyorsa balansı biraz bozulmuştur ancak, o da çok önemli bir şey değil, serviste gereksiz değişimlere astronomik paralar vermek yerine isteseniz dışarıda cüzi bir paraya balansını yaptırırsınız, düzelir.

    Ben de 1,6 HDi kullanıcısıyım 7 yıldır, aracım 230.000km'de. Hala orijinal turbosu üzerinde.

    Bu turbo meselesi de şehir efsanesi olma yolunda ilerliyor, servisler, tamirciler insanlardan para yolmak derdinde, her dediklerine inanmayın, bir kaç yere sorun, güvenilir ustaların fikirlerini almaya çalışın.


    Bu durumda beklemek yada işin ehli bir ustadan fikir almak mantıklı olacaktır.

    İyi forumlar...

    Alıntıları Göster
    yakın bir arkadaşımda 2009 laguna var 1.5 dci 170.000 kmde ve eşşeğe biner gibi binilmiş bir araç hala turbosu sağlıklı aracın. kişisel tahminim sizin turbonuz size daha hizmet eder. ıslıktan ziyade çığlık gibi bir ses çıkartmaya başlar emekli olmadan önce bence rahat olun. değiştireceğiniz zaman bana pm le ulaşabilirsiniz ucuza turbo satın alabileceğiniz yer tavsiye edebilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SchwarzMoto

    yakın bir arkadaşımda 2009 laguna var 1.5 dci 170.000 kmde ve eşşeğe biner gibi binilmiş bir araç hala turbosu sağlıklı aracın. kişisel tahminim sizin turbonuz size daha hizmet eder. ıslıktan ziyade çığlık gibi bir ses çıkartmaya başlar emekli olmadan önce bence rahat olun. değiştireceğiniz zaman bana pm le ulaşabilirsiniz ucuza turbo satın alabileceğiniz yer tavsiye edebilirim.

    Alıntıları Göster
    konu hakkında çok bilgi sahibi değilim ama başıma geldiği için yaşadıklarımı anlatabilirim. 1.3 multijet araçta 60.000de aynı problemi yaşamıştım. önce ıslık sesi geldi fazla önemsemedim sonra da araç çekişten tamamen düştü. turbo hortumu sesin ve problemin kaynağıymış, bir günde değiştirmişlerdi.çok tuttuğunu da sanmıyorum derindereden kiralıktı araç, meblağ yüksek olsaydı kesin şirkete yıkardı derindere




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SchwarzMoto

    yakın bir arkadaşımda 2009 laguna var 1.5 dci 170.000 kmde ve eşşeğe biner gibi binilmiş bir araç hala turbosu sağlıklı aracın. kişisel tahminim sizin turbonuz size daha hizmet eder. ıslıktan ziyade çığlık gibi bir ses çıkartmaya başlar emekli olmadan önce bence rahat olun. değiştireceğiniz zaman bana pm le ulaşabilirsiniz ucuza turbo satın alabileceğiniz yer tavsiye edebilirim.

    İlk olarak iyi bi turbo ustası bulabilirsem tamirini yaptıracağım, burda denilenler gibi, bi kaç yerinde sorunlar meydana gelmiş ise komple turbo değiştirmenin anlamı yok tabiki.
    Orjinal turbonun sesiyle bu yeni çıkan sesi ayırt edebiliyorum, çünkü boş viteste önceden 1750-2000 dd bu kadar ses çıkmazdı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    konu hakkında çok bilgi sahibi değilim ama başıma geldiği için yaşadıklarımı anlatabilirim. 1.3 multijet araçta 60.000de aynı problemi yaşamıştım. önce ıslık sesi geldi fazla önemsemedim sonra da araç çekişten tamamen düştü. turbo hortumu sesin ve problemin kaynağıymış, bir günde değiştirmişlerdi.çok tuttuğunu da sanmıyorum derindereden kiralıktı araç, meblağ yüksek olsaydı kesin şirkete yıkardı derindere

    İnşallah dediğiniz gibi sadece turbo hortumundadır. Yoksa tuzlu olacak gibi gözüküyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç

    quote:

    Orijinalden alıntı: SchwarzMoto

    yakın bir arkadaşımda 2009 laguna var 1.5 dci 170.000 kmde ve eşşeğe biner gibi binilmiş bir araç hala turbosu sağlıklı aracın. kişisel tahminim sizin turbonuz size daha hizmet eder. ıslıktan ziyade çığlık gibi bir ses çıkartmaya başlar emekli olmadan önce bence rahat olun. değiştireceğiniz zaman bana pm le ulaşabilirsiniz ucuza turbo satın alabileceğiniz yer tavsiye edebilirim.

    İlk olarak iyi bi turbo ustası bulabilirsem tamirini yaptıracağım, burda denilenler gibi, bi kaç yerinde sorunlar meydana gelmiş ise komple turbo değiştirmenin anlamı yok tabiki.
    Orjinal turbonun sesiyle bu yeni çıkan sesi ayırt edebiliyorum, çünkü boş viteste önceden 1750-2000 dd bu kadar ses çıkmazdı.


    turbo yük altında çalışır hocam nasıl söylesem boşta bastığınızda yüksüz boş döner. ayrıca tamir tavsiye etmem. sök tak maliyeti, her sök tak yapınca yağ değiştirme gereksinimi tamirden sonra tatsız bir durum olursa sıfır turbo maliyetini geçer size. turboyla çok haşir neşir olmuş birisi olarak diyeceğim budur sıfır takın kafanız rahat olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SchwarzMoto

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arınç

    quote:

    Orijinalden alıntı: SchwarzMoto

    yakın bir arkadaşımda 2009 laguna var 1.5 dci 170.000 kmde ve eşşeğe biner gibi binilmiş bir araç hala turbosu sağlıklı aracın. kişisel tahminim sizin turbonuz size daha hizmet eder. ıslıktan ziyade çığlık gibi bir ses çıkartmaya başlar emekli olmadan önce bence rahat olun. değiştireceğiniz zaman bana pm le ulaşabilirsiniz ucuza turbo satın alabileceğiniz yer tavsiye edebilirim.

    İlk olarak iyi bi turbo ustası bulabilirsem tamirini yaptıracağım, burda denilenler gibi, bi kaç yerinde sorunlar meydana gelmiş ise komple turbo değiştirmenin anlamı yok tabiki.
    Orjinal turbonun sesiyle bu yeni çıkan sesi ayırt edebiliyorum, çünkü boş viteste önceden 1750-2000 dd bu kadar ses çıkmazdı.


    turbo yük altında çalışır hocam nasıl söylesem boşta bastığınızda yüksüz boş döner. ayrıca tamir tavsiye etmem. sök tak maliyeti, her sök tak yapınca yağ değiştirme gereksinimi tamirden sonra tatsız bir durum olursa sıfır turbo maliyetini geçer size. turboyla çok haşir neşir olmuş birisi olarak diyeceğim budur sıfır takın kafanız rahat olsun.

    Öyleyse ucuza turbo satın alabileceğim yeri alabilirim sizden, aklımda yer edinsin. Bu arada peugeotlarda garet marka turbo takılı bilginiz olsun.




  • Bizim servis aracı da 4 gün önce turbo hortumunu patlattı.

    Aynen gaza yüklenildiğinde ıslık sesi yapıyordu.

    Yaptığımız inceleme sonucunda, hortumdaki yırtığı bulduk.

    Koli bandı, elektrikçi bandı ne varsa sardık ve yola devam ettik.

    Ertesi gün de servisi arayıp fiyat aldık; servis sadece hortum için 180 TL dedi.

    Bizde sanayii de 85 TL ye alıp, montajladık.

    Ancak turbo hortumunun cizik şeklinde yırtılmış olması oldukça dikkat çekici idi; hele ki olay dan 2 gün önce servise gittiğini düşünür isek durum daha da vahim

    İyi forumlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    Bizim servis aracı da 4 gün önce turbo hortumunu patlattı.

    Aynen gaza yüklenildiğinde ıslık sesi yapıyordu.

    Yaptığımız inceleme sonucunda, hortumdaki yırtığı bulduk.

    Koli bandı, elektrikçi bandı ne varsa sardık ve yola devam ettik.

    Ertesi gün de servisi arayıp fiyat aldık; servis sadece hortum için 180 TL dedi.

    Bizde sanayii de 85 TL ye alıp, montajladık.

    Ancak turbo hortumunun cizik şeklinde yırtılmış olması oldukça dikkat çekici idi; hele ki olay dan 2 gün önce servise gittiğini düşünür isek durum daha da vahim

    İyi forumlar...

    senin arabanınmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hewes

    quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    Bizim servis aracı da 4 gün önce turbo hortumunu patlattı.

    Aynen gaza yüklenildiğinde ıslık sesi yapıyordu.

    Yaptığımız inceleme sonucunda, hortumdaki yırtığı bulduk.

    Koli bandı, elektrikçi bandı ne varsa sardık ve yola devam ettik.

    Ertesi gün de servisi arayıp fiyat aldık; servis sadece hortum için 180 TL dedi.

    Bizde sanayii de 85 TL ye alıp, montajladık.

    Ancak turbo hortumunun cizik şeklinde yırtılmış olması oldukça dikkat çekici idi; hele ki olay dan 2 gün önce servise gittiğini düşünür isek durum daha da vahim

    İyi forumlar...

    senin arabanınmı?

    Servis aracıymış




  • 2011 volvo xc 60 d5 motor. 100.000 km de turbo ariza verdi. Yetkili servis değişim yapilmasi gerekli dedi ve 12.000 tl hesap çıkardı. Bu korkunç bi rakam diye düşünüyorum. Ankara da tamiri veyahut yenisini takabilecek usta önerisi olan varmi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: habipcell

    2011 volvo xc 60 d5 motor. 100.000 km de turbo ariza verdi. Yetkili servis değişim yapilmasi gerekli dedi ve 12.000 tl hesap çıkardı. Bu korkunç bi rakam diye düşünüyorum. Ankara da tamiri veyahut yenisini takabilecek usta önerisi olan varmi ?

    Daha 100 bindeki arabanın turbosuna ne yaptınız da arıza verdi? Baya hor kullandınız heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    quote:

    Orijinalden alıntı: habipcell

    2011 volvo xc 60 d5 motor. 100.000 km de turbo ariza verdi. Yetkili servis değişim yapilmasi gerekli dedi ve 12.000 tl hesap çıkardı. Bu korkunç bi rakam diye düşünüyorum. Ankara da tamiri veyahut yenisini takabilecek usta önerisi olan varmi ?

    Daha 100 bindeki arabanın turbosuna ne yaptınız da arıza verdi? Baya hor kullandınız heralde.

    Alıntıları Göster
    bir xc60 ve volvo ne kadar hor kullanılabilir ki. aksine pek yormadık bile arabayı.




  • habipcell H kullanıcısına yanıt
    Turbonuzdaki sıkıntı nedir?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.