Şimdi Ara

Ankara Hız Sınırı Yükseltilmek Zorunda Kalındı. (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
0
Favori
8.731
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • O yoldan dün taksi ile geçtim adam 80-90 arası gidiyordu. Ancak önünde de aynı hızla giden dolmuşlar ticariler binekler vardı. Hatta yanımızdan hızla geçen üst model araçlar da vardı. Kimse 70i de takmıyor sanki...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _panzerschreck_

    O yoldan dün taksi ile geçtim adam 80-90 arası gidiyordu. Ancak önünde de aynı hızla giden dolmuşlar ticariler binekler vardı. Hatta yanımızdan hızla geçen üst model araçlar da vardı. Kimse 70i de takmıyor sanki...


    Bunlar ne zaman ceza yazmaya başlar bilemem ama anlaşılan o ki o yolda çoğu kişinin hızdan dolayı canı yanacak...
    Cezalar gelmeye başlayınca mecbur takacaklar...

    Neticede bir sınır olması lazım...

    70 tam ortası... Biri derse 90 diğeri diyecek hayır az gelir 110 olmalı.

    Milletin ne çok acelesi var.
  • Yaya dediginiz sonucta insanlar, eger bir insan bile kurtulacaksa trafigin yavaslatilmasi kabul edilebilir.

    Bu yolu bilmiyorum ama sehiricinde 90 km yol ne kadar guzel olursa olsun, alt gecit olsun ust gecit olsun olmasin yayalar icin tehlike olusturacaktir. Sonucta otoyol degil bahsedilen yer.

    Yayalar da sadece yetiskinler degil. Okula giden 10 yasindaki cocuk da yaya sokakta top oynarken topu yola kacan 5 yasindaki cocuk da yaya. Hepimiz trafikte once yaya olarak yer aliyoruz ama sonra araba kullanmaya baslayinca nasil oluyorda yayalari hice saymaya basliyoruz anlamiyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: 09nanometer

    Herkes 70 e çok iyi diyor , çok ilginç ...

    Otobüsler 70 bile yapmasın binekler için sınır 90 olsun bence...



    Ekleme :
    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Orta yol bulunmuş işte, 50 olmayacak. Ama 110 da olmayacak... En temizi 70 olacak. Bir sınırlama mutlaka olmalı, yavaşta olmasın abartılıda olmasın hızımız dimi...



    Hala 70 iyi oldu denemez , en azından 90 olmalıydı , yayalar için trafik hızını yavaşlatmaktan daha düzgün ve yerinde tedbirler alınabilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 23 Ekim 2009; 11:36:36 >
  • Daha geçen gün 70le giderken arkamdan 100 le gelen TIRın en sağ şeritteki saldırısına uğradım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 09nanometer -- 3 Kasım 2009; 22:33:10 >
  • arkadaşlar ben o yollarda 70in altında seyredeni pek görmedim doğrusu, ortalama 80km/h ile gidiliyor, bende öyle gidiyorum genelde ama şu ana kadar ceza yemedim...

    aranızda 50kmyi veya 70kmyi geçti diye ceza yiyen varmı?
    yanlış anlamayın gerçekten soruyorum bu soruyu sanki uygulanmıyor gibi geldi bana bu kural... ankaralı arkadaşlarada katılıyorum o yolda 50km ile ilerlemek imkansızdı, 70 +%10 tolerans makul sayılabilir...

    ayrıca, bence bu müdür hız sınırından çok yanlış parklara takmış durumda, her sokakta bir yığın çekici, yanlış park eden araçları avlıyorlar. Allah aşkına nasıl bir zihniyettir yanlış parktan aracı çekmek, yaz cezasını tamam, trafiği tıkamıyorsa adamın arabasını hastanenin önünden alıp götürmenin anlamı ne... böyle bir zihniyet olabilirmi ya, sırf otparklara ve çekicilere para kazandırmak için çekildiğine inanıyorum arabaların... kusura bakmayın konuyu dağıttım biraz ama içimi başka yere dökemiyorum
  • Valla buna ben de anlam veremiyorum. Saatte toplasan 3-4 araba anca gecen sokaga parkettim arabanin yaninda 3 arac yanyana gececek kaar yer var.
    Arabayi cekmisler. Ne sacmaliktir, yanlis ise cezani yaz birak. Sirf daha fazla para almak icin cekiyorlar.
    quote:

    Orijinalden alıntı: apia

    arkadaşlar ben o yollarda 70in altında seyredeni pek görmedim doğrusu, ortalama 80km/h ile gidiliyor, bende öyle gidiyorum genelde ama şu ana kadar ceza yemedim...

    aranızda 50kmyi veya 70kmyi geçti diye ceza yiyen varmı?
    yanlış anlamayın gerçekten soruyorum bu soruyu sanki uygulanmıyor gibi geldi bana bu kural... ankaralı arkadaşlarada katılıyorum o yolda 50km ile ilerlemek imkansızdı, 70 +%10 tolerans makul sayılabilir...

    ayrıca, bence bu müdür hız sınırından çok yanlış parklara takmış durumda, her sokakta bir yığın çekici, yanlış park eden araçları avlıyorlar. Allah aşkına nasıl bir zihniyettir yanlış parktan aracı çekmek, yaz cezasını tamam, trafiği tıkamıyorsa adamın arabasını hastanenin önünden alıp götürmenin anlamı ne... böyle bir zihniyet olabilirmi ya, sırf otparklara ve çekicilere para kazandırmak için çekildiğine inanıyorum arabaların... kusura bakmayın konuyu dağıttım biraz ama içimi başka yere dökemiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MetuEs

    dün gece konya yolunda eskişehir yolunda ortalama 70-80 ile gittim. en sol şerit haricinde bütün şeritlerde herkes 70 civarı hızla gidiyordu zaten. sadece taksiler ve ticari araç sürücüleri hız sınırını ve şeritlerini ihlal ediyorlardı.
    hız sınırını 70 yapmaları isabet olmuş zaten otomobillerin çoğu bu hızda gidiyorlar.
    radar kontollerinde taksi ve şirketlerin ticari araçalrından başka radara giren olmaz herhalde.

    ayrıca ankarada 6-7 şeritli yol ve her 100 metreye üst geçit yapılsa bile yinede kuralları çiğneyenlerin sayısı çok olacaktır boşuna tartışıyorsunuz. kızılaydaki üst geçitleri kaç kişi kullanıyorki mesela meşrutiyetteki üst geçitleri ankaralılar bilir.

    genele bakınca istanbula ve diğer şehirlere göre kuralları en çok ihlal eden dengesiz sürücülerin oranı ankarada çok daha fazladır. İstanbuldaki taksiciler eleştiriliyor forumda. ankaranın taksicilerine bakınca istanbuldaki taksiciler istanbul beyfendisi kalır.


    Çünkü neden? Ankara, İstanbul gibi müşteri potansiyeli iyi değil. Ankara'lı taksiciler, müşteri bulabilmek için girmedikleri delik, beklemedikleri yer yok bana göre. Heleki Kızılay'da.

    Ama İstanbul'da öyle değil. İniyorsun hemen biri biniyor, O'nuda indiriyorsun hemen biri daha biniyor. Hatta ve hatta dolmuş sırası gibi taksi beklenilen yerler var. Buda yetmezmiş gibi İstanbul taksicileri, şöför değişme saati diyerekten araca yolcu almıyorlar.

    Ankara'da durum farklı. Eğer İstanbul'da Ankara gibi olsaydı vay haline.. Müşteri bulayım diye Kızılay'ın dört bir yanını kuşatıyorlar.

    Ama şimdiki emniyet müdürü fena. Her 100 metrede bir Polis koymuş kenarlara. Bu Polisler aynı zamanda gözüne kestirdiği araçları sağa çektirip kontrol yapıyor. Ben beğendim bu uygulamayı..

    Ama yine söylüyorum, insanlar 70-80 ile giderken gitmesi gerektiği hızda gittiğini düşünüyor. Yani bu kişiye normal geliyor bence. Burada yapılması gereken "Hız limiti 70 kurallara uyun" kuralından ziyade denetlemeri yapıp, limiti aşan kişilere ceza kesilmesidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 09nanometer


    İstanbul yoluna top kaçıran çocuk olursa 70 le de Allah rahmet eylesin...


    Kusura bakma ama boş konuşmuşsun. Sen 110 ile bir çocuğu çarp önce, sonra yoldan kafasını kolunu toplarken ya da bağırsaklarını sileceklerinden ayırmaya çalışırken ben haklıydım falan dersin...Eğer hala kafayı tırlatmamış olursan da bil ki o esnada büyük ihtimalle çocuğun babası seni kıtır kıtır kesmeye hazırlanıyordur.

    İstanbul yolu deyince okuyan vatandaş da otoban gibi boş bir yol zannediyor heralde... Oysa ki o yol trafik yoğunluğunun çok aşırı olduğu bir yol. Yani 4-5 şerit olsa bile o şeritlerin hepsi araçla dolu oluyor. Sürekli bağlantı yollarıyla kesişiyor. Şehir içine doğru yaya geçitleriyle kesişiyor. Hatta AnkaMall'a gelmeden bir nokta var, köprü altından geçiyorsunuz tam o sırada bayırın bitiminin 20 metre ilerisinde yaya geçidi. Adam 50 ile geçmesi gereken yerden 100 le gidince oradaki yayaya vuruyor. Hatta bir kış o köprülerin altına indiğimde, bildiğiniz buzlanmış karın üzerinden geçtim. Allahtan hızım normaldi, kış lastiği vardı. Yoksa 90-100 le girsem büyük ihtimalle duvara yapışırdım.

    O yolda 110km/h ile yapılan kaza hem ölümcül olur hem de zincirleme hale dönüşebilir.
    Kazayı maddi hasarla atlatmak var bir de can kaybı yaşanması var!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 24 Ekim 2009; 8:23:48 >
  • Bence bi gün herkes arkadaşlarını toplasın ankara yollarına çıksın. Bu yola çıkış saatini de işe gidiş ve çıkış saati olarak seçelim. Ankara'nın ana yollarını hepimiz biliyoruz zaten. Eskişehir, Konya, İstanbul, yolların gidiş geliş şeritlerini, 4 se 4, 5 se 5 şerit hepsini kapatıp 50 ile gidelim. Bakalım tepkiler nasıl olacak. sonuçta yaptığımız suç değil. trafik kurallarına uyarak araba kullanmış oluyoruz.
  • Ankaraya diğer şehirlere pek benzemiyor diş geçirebilmek zor, tahminen 300-400 bini ceza yazılamayacak kişilerden oluşuyor zaten,bakanlar,milletvekilleri,savcılar,hakimler,onların aileleri akrabaları vsvs o yüzden polisler genelde temkinliler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    quote:

    Orijinalden alıntı: 09nanometer


    İstanbul yoluna top kaçıran çocuk olursa 70 le de Allah rahmet eylesin...


    Kusura bakma ama boş konuşmuşsun. Sen 110 ile bir çocuğu çarp önce, sonra yoldan kafasını kolunu toplarken ya da bağırsaklarını sileceklerinden ayırmaya çalışırken ben haklıydım falan dersin...Eğer hala kafayı tırlatmamış olursan da bil ki o esnada büyük ihtimalle çocuğun babası seni kıtır kıtır kesmeye hazırlanıyordur.

    İstanbul yolu deyince okuyan vatandaş da otoban gibi boş bir yol zannediyor heralde... Oysa ki o yol trafik yoğunluğunun çok aşırı olduğu bir yol. Yani 4-5 şerit olsa bile o şeritlerin hepsi araçla dolu oluyor. Sürekli bağlantı yollarıyla kesişiyor. Şehir içine doğru yaya geçitleriyle kesişiyor. Hatta AnkaMall'a gelmeden bir nokta var, köprü altından geçiyorsunuz tam o sırada bayırın bitiminin 20 metre ilerisinde yaya geçidi. Adam 50 ile geçmesi gereken yerden 100 le gidince oradaki yayaya vuruyor. Hatta bir kış o köprülerin altına indiğimde, bildiğiniz buzlanmış karın üzerinden geçtim. Allahtan hızım normaldi, kış lastiği vardı. Yoksa 90-100 le girsem büyük ihtimalle duvara yapışırdım.

    O yolda 110km/h ile yapılan kaza hem ölümcül olur hem de zincirleme hale dönüşebilir.
    Kazayı maddi hasarla atlatmak var bir de can kaybı yaşanması var!


    Kusura bakma da sen boş konuşmuşsun , istanbul yolunu konya yoluyla karıştırdığın yetmemiş gibi bir de demogoji yapıyorsun. İstanbul yolu günün çok az bir vakti yoğun oluyor , eryamandan toki konutlarının 5 km aşağısına kadar giden yolu kastediyorum.

    Otobanda 120 yle çocuğa çarpsan babasının seni kıtır kıtır doğramasını kabullenir misin ?

    Mesajımı da yanlış anlamışsın , bir yaya'ya çarpmak bir şöförün başına gelecbilecek en kötü durumlardan biridir , keşke duvara vurup ölseydim dedirtebilir. Allah korusun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremum

    Bence bi gün herkes arkadaşlarını toplasın ankara yollarına çıksın. Bu yola çıkış saatini de işe gidiş ve çıkış saati olarak seçelim. Ankara'nın ana yollarını hepimiz biliyoruz zaten. Eskişehir, Konya, İstanbul, yolların gidiş geliş şeritlerini, 4 se 4, 5 se 5 şerit hepsini kapatıp 50 ile gidelim. Bakalım tepkiler nasıl olacak. sonuçta yaptığımız suç değil. trafik kurallarına uyarak araba kullanmış oluyoruz.

    Ortalığın birbirine gireceğini valide biliyor.

    Bu hız sınırı uygulaması kesinlikle ulus kızlay, keçiören, bahçeli gibi tam ş.içi olan yerlerde ugulanmalı.
    Şehire giriş yolları kesinlikle 4-5 şerit olduğu için ve üsgeçitlerle ve bağlantı yollarıyla tamamlandığı için bu hız sınırı uygulamak trafiği tıkamaktan başka bir işe yaramaz. 70 veya 80 olmalı en az.
  • hem hız kuralına uyalım, hemde takip mesafesi kuralına uyalım.
    yaw bir kuralsızlık yeni bir kuralsızlığı doğuruyor, görmüyor musunuz?
    abudik kubidik çözümler yerine, paşa paşa kuralları uygulasak ya?!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daschund

    çayyolunda oturuyorum işe gelip giderken e.yolunu kullanıyorum ..
    50 sabitledim kendimi arkadaki adam bize çarpıyordu kurala uyacağım diye canımdan mı olacaktım ..
    iyi olmuş 70 yeterlidir...


    aynen öyle. geçen hafta en sağdan 50 ile giderken bir dolmuşçu az daha üstüme çıkacaktı. 70 olduğu daha iyi olmuş:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    BU KONUYA ANKARA DIŞINDA OTURANLAR MANTIKLI YORUM YAPSIN BİR ZAHMET!

    Eskişehir, Konya yolu nasıl bir yol biliyor musunuz?

    İzmir'de sahil yolunda 70 yeşil dalga var. Yol, virajdan yaya geçidinden kırmızı ışıktan geçilmiyor bile. O yola 70 hız sınırı koyuyorsan eskişehir yoluna 50 KO-YA-MAZ-SIN!



    İzmir'den Hopa'ya giderken babamın işleri yüzünden Ankara'ya uğradık 1-2 gün kaldık.Babamı bırakıp kuzenimle dayıma uğramak için şu söylediğiniz meşhur yola çıktık.Bundan bir kaç gün önce de haberlerde yoldaki hız sınırının 50 olduğunu ve ciddi bir radar uygulaması olduğunu duymuştum.Zaten yoldaki masrafımızın çok olması nedeniyle bir de radar yemekten korktuğum için 55'e sabitledim.Bir baktım en sağdan giderken bile arkamdan kamyonlar bile sellektör yapıyor.Bir süre aldırmamaya çalıştım ancak sonunda hem trafiği kitleyeceğimden hem de birilerinin bana vuracağı korkusundan diğer araçlara ayak uydurmak zorunda kaldım(çok hızlı gidenlere değil orta hızlılara).

    Bahsettiğiniz yola gelince... İzmir ile Ankara'yı karşılaştırdığımda Ankara'daki yol resmen otoban kalır İzmir sahil yolunun yanında.Ankara'daki o yolda gitmesem belki Ankara halkının isyanını gereksiz bulurdum.Ancak o yol ve trafiğin akışı gözümün önüne geldikçe gerçekten sabırlar diliyorum size...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hlmdsl -- 4 Kasım 2009; 14:26:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set


    Ankarada araç kullananlar hakikaten kural tanımıyor. Hele hız sınırı...




    Teveccühünüz

    Şaka maka 70'e yükseltilmesi iyi oldu.. 50 km gerçekten çok az.. Eskişehir yolu örnek olarak 4 şeritli yol, sıkışık trafikde korsan şeritlerle beraber millet 6 şeride çıkarıyor.. Bu yolda 50 ile gidilmesi mantıklı mıdır? 70 bile az.. Neden diye sorarsanız, şehir içi sayılsada en azından yayaların atlaması gibi bir tehlike yok en önemlisi.. Sık sık üst geçit bulunmakda ve artık eskişehir yolundan karşıdan karşıya geçme gibi bir delilik yapıcak insanın kaldığını sanmıyorum, intihar etmek istemiyorsa.. Konya yolu, istanbul yolu içinde aynıları söylenebilir ( AŞTİ'nin oralar hariç ).. Bu gibi yollarda şehir içi hız limiti uygulanmamalı ayrıca hız limitleri belirlenebilmeli bence.. Yoksa şehiriçi 50 normal bir hız fakat bahsettiğim yollar için gerçekten çok az kalıyor.. Radar konulan çoğu yolda bahsettiğim gibi..
  • Sonunda resmen de hiz sinirini 70 yaptilar, sanirim artik 77'ye kadar da musade ederler...

    http://www.cnnturk.com/2010/turkiye/01/21/ankarada.bazi.yollarda.hiz.limiti.70e.cikti/560309.0/index.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: [TaRıK]

    başımdan geçen yaşanmış bir olayı anlatayım sizlere,

    İstanbul anadolu yakası kartal sahil yolunda radar cezası yedim ve 1 km hız sınırını aşmaktan olduğunu öğrenince dedim şehir için hız sınırı kaç ki 1 km ile ceza yazıyorsun. normalde 50 km ama kimse uymadığından biz radar cezasını 89 km ile sınırladık. ben 90 la radara girmiş oldum anlayacağınız. hastamız vardı ve o km çıkmak zorunda olduğum için hız yapmıştım fakat gördüm ki sınır 89 artık 80 le gönül rahatlığıyla gidiyorum ve hiç durdurulmadım .


    Kartal Sahil Yolunda bende 88 ile 270 TL ceza yedim, bu ceza normal mi ya?

    Bu arada arkadaşı uyarırım, hız sınırı 80 dedi polis.
  • i. melih gökçek sağolsun ankara yollarını otobana çevirdi.
    adamın belediyecilik anlayışı alt geçit yapmaktan ibaret. sanki şehirde yaya yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DayLight66

    i. melih gökçek sağolsun ankara yollarını otobana çevirdi.
    adamın belediyecilik anlayışı alt geçit yapmaktan ibaret. sanki şehirde yaya yok.



    Eleştireceksen bari mantıklı eleştir.Alt geçitleri,geniş yolları eleştiriyor adam ya
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.