Şimdi Ara

Anadol Çağdaş - Devrim'den Sonraki İlk %100 Yerli Otomobil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
1.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 10
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 2
  • Ortalama Mesaj Aralığı 3 saat 19 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • sight (4 mesaj) alfa-x (3 mesaj) Torlak Kemal (2 mesaj) nightbringer (1 mesaj) exotic. (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (11 mesaj) Mobil (3 mesaj) Mini (2 mesaj)
  • @
2 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Anadol Çağdaş - Devrim'den Sonraki İlk %100 Yerli Otomobil
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1839 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Alıntıdır:


    "1970’lerin sonuna doğru, Jan Nahum yeni bir Anadol dizaynı için birçok prototip çalışması yaptı. Ancak ortaya çıkan bu prototiplerden büyük kısmı hiçbir zaman üretim aşamasına geçemedi. Otosan, bu dönemde, dünya otomobil endüstrisini yakından takip etmekte ve araç gövdesinde kullanılan fiber malzemeyi zamanla azaltacak modern bir model yaratma çabası içindeydi. Jan Nahum bu çabayı gerçeğe dönüştüren bir model geliştirdi. Bu modelde kaporta, çelik iskelet üzerine monte edilen fiber malzemeden yapılmış ve Claude Nahum tarafından geliştirilen 100 HP’lik Wankel motor yerleştirilmişti. Bu modele “ÇAĞDAŞ” ismi verildi.


    Çağdaş ve yaratıcısı Jan Nahum, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nce verilen “Endüstriyel Tasarım” ödülüne layık görüldü . Medya uzun süre bu yeni modelle ilgili çok olumlu haberler yaptı ve Çağdaş’ın üretimine 1980 veya 1981’de başlanacağı söylendi. Ancak, 1980’lerdeki politik, sosyal ve ekonomik çalkantılar nedeniyle bu proje hiçbir zaman gerçekleşemedi.


    Çağdaş’ın üretilen tek prototipi bugün Rahmi M. Koç Müzesi’nde sergilenmektedir."


    Kaynak:


    Anadol Çağdaş (1979) - Anadol (cetin.nl)


    Anadol Çağdaş prototipi üretilmiş ama seri üretime geçme şansı bulamamış, %100 yerli ve %100 özel teşebbüs ürünü ilk otomobilimizdir. Devrim devlet tarafından yapılmıştı. Anadol ise Koç Otosan tarafından tasarlanıp 2 prototipi üretilmiştir.


    Yıl:1978-1979


    Tasarım: Yerli (Jan Nahum)

    Motor: Yerli - Wankel motor 100 HP (Klaud Nahum)

    Fikri Mülkiyet: %100 yerli.


    Bugün 2023 yılında ilk yerli otomuzu yapıyoruz diye gerinenlerin, hadi Devrim'i geçtim, Çağdaş'ı görmezden gelmeleri ibretliktir.


    Özel teşebbüs tarafından tamamı (tasarım/şase/gövde/motor) yerli ilk otomobil prototipin (2 adet) bu topraklarda bundan tam 41 (yazıyla KIRKBİR) yıl önce Otosan tarfından üretildiğini (ama 1979-1980 yıllarının çalkantılı ve kaotik otramında Otosan'ın seri üretimi göze alamadığını) unutmayalım diye paylaşıyorum.


    Bu ülke bundan tam 41 yıl önce Wankel motor yapabilecek düzeydeydi.


    Nereden nereye...


    Not: Otomobili canlı olarak görmek isteyenler Rahmi Koç müzesinde görebilir.



    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/ce/52/1b/ce521b6d32604cc88e6a7b28556a308e.jpeg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/0e/89/5c/0e895c480804af171c987741804b367c.jpeg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/8e/fd/ef/8efdef4bd13102cb7cb064d35ecb2ce9.jpeg&t=0&width=480&text=1
    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=http://store.donanimhaber.com/66/58/e5/6658e55e7d968fa869ee76c48272fd47.jpeg&t=0&width=480&text=1



    |
    |




  • Bize din gerekir kardeşim. Din sayesinde Yemen gibi Afganistan gibi gelişmiş ve kalkınmış bir ülke olucaz. İmam hatip sayımız arttıkça ülke kalkınacaktır

    Bizde sizleri iyi tanıyoruz artık merak etmeyin. Kendi tarihinizi yaratmak için debelendiğiniz dezenformasyonlarınıza doyduk.


    Anadolun birinci dalgası, aynı dönemdeki fiat- Murat 124 ve Reno12 den daha yerlidir, adam gidip tasarım yaptırmış. fiat - reno gibi italyadan kalıpları getirip üretime başlamamış. Bugün 50 sene sonra togg la zil çalıp oynayan kitle buna laf edemez.


    ikinci dalga ise daha yerlidir, daha yerli tasarımdır. ilk defa bir firma Türkiyede yabancı firmalar gibi 4 modelden oluşan farklı ürün gamına gitmiştir. Efsane Anadol Coupe buna dahil.


    Jet fadılmı  o da ingilterede bir dizayn bürosuna dizayn ettirdi, hatta ettirmedi, o zamanki mersedes a serisi dizaynından araktı. siz bunu örnek göstereceğinize, o zamanki çiftlikbank şubesi cemaatçi terör örgütü üyesi jetfadıla kaptırdığınız paraları tahsil edin.


    Biz tam 10 sene Ford Taunus GTS 2.0 cc kullandık. Bu eleştiriye hiç katılmam. Eşdeğer diğer araçlardan 10 kat daha iyiydi. Tofaşmış, reno broadway ve springmiş, asıl onlar çöptü. Ford Taunus ise o yıllardaki şartlara göre Türk tipi otoban arabasıydı. Rakip firmaların, ancak bir sonraki dalgası Reno 21 ve Tempra ile ancak o kaliteye ulaştı, ki tartışılır. Zaten o sırada da Ford Escort u üretmeye başladı.


    Koç bu ülkeye 2 seçenek sundu, ya Ford ya Tofaş, halk yine her zaman olduğu gibi sorunlu seçeneği, teneke Tofaşı seçti. İlk popstar yarışmasında Bayhanla mastürbasyon yaptıkları gibi..


    Padişahların annelerinin bile paşaların bile musevi olduğu bu ülkede, sizin edebiyatınız mide bulandırır. Bu ülkeye, bu ülkede en çok iş yapmaya çalışan kişiler en çok hizmeti vermiştir. Devlet destekli kan emici cengiz kolin limak değil evet koç daha pozitif çaba sarfetmiştir.


    Son olarak son yerli arabadan bahsedecekseniz, o zaman Karsan V1 e bakacaksınız, New York ve Londra taksi ihalesine aday oldu zamanında.. Devrim ve Anadol 2. dalgadan sonra yerli nedir derseniz ahanda işte tamda budur. Kurucusu Bernard Nahum yöneticisi claude nahum.

  • Yarbay
    2221 Mesaj
    70’lerde golfün öncülüğünde bir hatchback furyası başlamış anlaşılan keşke o dönem devam etseymiş de yerli otomobilimiz olsaymış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binbaşı
    1839 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Evet, şu otomobilin seri üretime girmemesi büyük talihsizlik. Girseydi belki bugün Otosan bir Hyundai olamasa bile dünyada az çok tanınan bir marka olurdu.


    O zamana kadar güzel geldiler. Önce Anadol, sonra Anadol ST, sonra Böcek, derken Çağdaş...


    Gerisi de gelirdi diye tahmin ediyorum.


    Yazık, Devrim gibi Çağdaş da tarihin tozlu sayfalarında unutuldu gitti.

    |
    |
    daswagen kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1166 Mesaj
    +1

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1690 Mesaj

    Koça ve yahudilere vs sallayanlar görsün, koç ve bu musevi vatandaşın yaptığı çabayı kimse yapmamış bu ülkeye..

  • Çavuş
    77 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sight

    Koça ve yahudilere vs sallayanlar görsün, koç ve bu musevi vatandaşın yaptığı çabayı kimse yapmamış bu ülkeye..

    Bize din gerekir kardeşim. Din sayesinde Yemen gibi Afganistan gibi gelişmiş ve kalkınmış bir ülke olucaz. İmam hatip sayımız arttıkça ülke kalkınacaktır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1459 Mesaj
    Panjur tasarımı bana günümüzdeki elektrikli araçları çağrıştırıyor. Aracın güncel versiyonunu yap elektrik motoru koy iş görür valla ne olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    29216 Mesaj

    Yanlış bilmiyorsam Jan Nahum'un babası yani Bernar Nahum, Vehbi Koç beraber çalışmış zamanında. Anadol projesinin araksındaki isimdir de deniliyor. Yani internette dolu bilgi var çoğu gerçek çoğu yalan işte okuyup kaynakları araştırıp ne olduğunu bulabilirsiniz.


    Kimisi Türk otomotiv sektörünün yerlileşmesini engellediler diyor kimisi devamlı övüyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 9 Aralık 2020; 19:44:31 >
    |
    |
  • Binbaşı
    1423 Mesaj
    O kaotik durum bittikten sonra seri üretime geçseymiş keşke. Belki o zaman beş kuruş etmeyecek araçlar için insanlarımız sıralara yazılıp ev paralarını bu araçlara vermek zorunda kalmazlardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    2858 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sight

    Koça ve yahudilere vs sallayanlar görsün, koç ve bu musevi vatandaşın yaptığı çabayı kimse yapmamış bu ülkeye..

    Hadi oradan , bu güzellemeleri tanıyoruz


    yahudi ne zaman Türkiyenin gelişmesini istemiş , aksine hep engel


    Anadol da ingiliz tasarım ford motor hep montaj ,neden üretmemiş o zaman çağdaş ı ,koçta kankası


    Çöp olan taunus getirilmiş , beş para etmez land ları yıllarca sattılar köşe oldular


    Ona bakarsan renault un fabrikasında motor ,şanzıman ,şasi birkaç ufak parça dışında hepsi Bursa da üretiliyor çağdaş tan daha yerli


    jet fıdıl ın İMZA sı zamanın çok ilerisinde tasarımı vardı noldu (oda yabancı tasarımlıydı ama A serisinden Jazz dan bile iyiydi)...





  • Binbaşı
    1690 Mesaj

    Bizde sizleri iyi tanıyoruz artık merak etmeyin. Kendi tarihinizi yaratmak için debelendiğiniz dezenformasyonlarınıza doyduk.


    Anadolun birinci dalgası, aynı dönemdeki fiat- Murat 124 ve Reno12 den daha yerlidir, adam gidip tasarım yaptırmış. fiat - reno gibi italyadan kalıpları getirip üretime başlamamış. Bugün 50 sene sonra togg la zil çalıp oynayan kitle buna laf edemez.


    ikinci dalga ise daha yerlidir, daha yerli tasarımdır. ilk defa bir firma Türkiyede yabancı firmalar gibi 4 modelden oluşan farklı ürün gamına gitmiştir. Efsane Anadol Coupe buna dahil.


    Jet fadılmı  o da ingilterede bir dizayn bürosuna dizayn ettirdi, hatta ettirmedi, o zamanki mersedes a serisi dizaynından araktı. siz bunu örnek göstereceğinize, o zamanki çiftlikbank şubesi cemaatçi terör örgütü üyesi jetfadıla kaptırdığınız paraları tahsil edin.


    Biz tam 10 sene Ford Taunus GTS 2.0 cc kullandık. Bu eleştiriye hiç katılmam. Eşdeğer diğer araçlardan 10 kat daha iyiydi. Tofaşmış, reno broadway ve springmiş, asıl onlar çöptü. Ford Taunus ise o yıllardaki şartlara göre Türk tipi otoban arabasıydı. Rakip firmaların, ancak bir sonraki dalgası Reno 21 ve Tempra ile ancak o kaliteye ulaştı, ki tartışılır. Zaten o sırada da Ford Escort u üretmeye başladı.


    Koç bu ülkeye 2 seçenek sundu, ya Ford ya Tofaş, halk yine her zaman olduğu gibi sorunlu seçeneği, teneke Tofaşı seçti. İlk popstar yarışmasında Bayhanla mastürbasyon yaptıkları gibi..


    Padişahların annelerinin bile paşaların bile musevi olduğu bu ülkede, sizin edebiyatınız mide bulandırır. Bu ülkeye, bu ülkede en çok iş yapmaya çalışan kişiler en çok hizmeti vermiştir. Devlet destekli kan emici cengiz kolin limak değil evet koç daha pozitif çaba sarfetmiştir.


    Son olarak son yerli arabadan bahsedecekseniz, o zaman Karsan V1 e bakacaksınız, New York ve Londra taksi ihalesine aday oldu zamanında.. Devrim ve Anadol 2. dalgadan sonra yerli nedir derseniz ahanda işte tamda budur. Kurucusu Bernard Nahum yöneticisi claude nahum.

    |
    |
    alfa-x kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yarbay
    2858 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sight

    Bizde sizleri iyi tanıyoruz artık merak etmeyin. Kendi tarihinizi yaratmak için debelendiğiniz dezenformasyonlarınıza doyduk.


    Anadolun birinci dalgası, aynı dönemdeki fiat- Murat 124 ve Reno12 den daha yerlidir, adam gidip tasarım yaptırmış. fiat - reno gibi italyadan kalıpları getirip üretime başlamamış. Bugün 50 sene sonra togg la zil çalıp oynayan kitle buna laf edemez.


    ikinci dalga ise daha yerlidir, daha yerli tasarımdır. ilk defa bir firma Türkiyede yabancı firmalar gibi 4 modelden oluşan farklı ürün gamına gitmiştir. Efsane Anadol Coupe buna dahil.


    Jet fadılmı  o da ingilterede bir dizayn bürosuna dizayn ettirdi, hatta ettirmedi, o zamanki mersedes a serisi dizaynından araktı. siz bunu örnek göstereceğinize, o zamanki çiftlikbank şubesi cemaatçi terör örgütü üyesi jetfadıla kaptırdığınız paraları tahsil edin.


    Biz tam 10 sene Ford Taunus GTS 2.0 cc kullandık. Bu eleştiriye hiç katılmam. Eşdeğer diğer araçlardan 10 kat daha iyiydi. Tofaşmış, reno broadway ve springmiş, asıl onlar çöptü. Ford Taunus ise o yıllardaki şartlara göre Türk tipi otoban arabasıydı. Rakip firmaların, ancak bir sonraki dalgası Reno 21 ve Tempra ile ancak o kaliteye ulaştı, ki tartışılır. Zaten o sırada da Ford Escort u üretmeye başladı.


    Koç bu ülkeye 2 seçenek sundu, ya Ford ya Tofaş, halk yine her zaman olduğu gibi sorunlu seçeneği, teneke Tofaşı seçti. İlk popstar yarışmasında Bayhanla mastürbasyon yaptıkları gibi..


    Padişahların annelerinin bile paşaların bile musevi olduğu bu ülkede, sizin edebiyatınız mide bulandırır. Bu ülkeye, bu ülkede en çok iş yapmaya çalışan kişiler en çok hizmeti vermiştir. Devlet destekli kan emici cengiz kolin limak değil evet koç daha pozitif çaba sarfetmiştir.


    Son olarak son yerli arabadan bahsedecekseniz, o zaman Karsan V1 e bakacaksınız, New York ve Londra taksi ihalesine aday oldu zamanında.. Devrim ve Anadol 2. dalgadan sonra yerli nedir derseniz ahanda işte tamda budur. Kurucusu Bernard Nahum yöneticisi claude nahum.

    Musevi olabilirsin veya musevileri destekleyebilirsin onların firmaları Türkiyeye yatırım yaptı diyebilirsin


    aynı adamların rakiplerini etkisiz hale getirmek için yaptıklarını da biliyoruz Şanlı Tarihimizi de çok iyi biliyoruz bunu 8-10 milyonluk musevi devletçiğinden öğrenecek değiliz


    Nasıl Bayraktar ile dünyanın en iyi iha/sihasını yaptıysak arabada da böyle olacak biz rahatız ,biz musevilerden daha zekiyiz


    Biz Allahın tüm peygamberlerine inanırız onlar gibi sadece Musa deyip İsa yı katledenler gibi değiliz   üstünlük takvadadır soyda değil  





  • Yarbay
    2227 Mesaj

    abd izin vermez

    |
    |
  • Binbaşı
    1690 Mesaj

    Sizde arap olabilirsiniz, arap asimilesi olmuş olabilirsiniz, bu bizi ilgilendirmez. Herkesin dini de kendini ilgilendirir - ama bunu diyenler hemen başkasına vay yahudi mahudi diye nefret duymaya çok hazır çok kurulu hep nedense.. Artık hemen o din kartını öne çıkarıp şov yapmanızada tokuz. Belirli bir aydınlık seviyesine geldikten sonra, bu ülkenin saf samimi temiz müslümanıda bu ülkenin yerleşik kök salmış museviside bizim baş tacımız olacaktır ve bu ülkenin gelişmesine harcadığı çaba ile iyi ve birbirlerine eşit anılacaklardır.



    Çok zekisiniz, yerli iron man tony starksınız ama bu ülkede birşey yapmak için birilerinin kızıyla evli olabilmeyi mideniz kaldırıyor!, o zaman yaparsınız bir iha, tüm destek sizde nasılsa. Önü kesilen, o kadar pohpohlanmayan, üreticilerini ceolarını ne hikmetse tv lerde gazetelerde ikide bir göremediğimiz - yüce lider sonrasına prens olarak lanse edilmeyen tipte, gerçek sanayi adamı tasarımcıları ve mühendisleri olan - akıncı, anka, vestel zorlu, tusaşın ihaları ise geri planda kalır; bugüne kadar önlerine türlü engeller çıkarılmış, damat olmadığı için pohpohlanmamış, neden sonra mecburen artık kendileriyle uğraşılmamaya başlanmış o diğer firmalar olarak!..


    Dediğim gibi, mideniz varsa..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sight -- 10 Aralık 2020; 16:24:11 >
    |
    |
    alfa-x kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yarbay
    2858 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sight

    Sizde arap olabilirsiniz, arap asimilesi olmuş olabilirsiniz, bu bizi ilgilendirmez. Herkesin dini de kendini ilgilendirir - ama bunu diyenler hemen başkasına vay yahudi mahudi diye nefret duymaya çok hazır çok kurulu hep nedense.. Artık hemen o din kartını öne çıkarıp şov yapmanızada tokuz. Belirli bir aydınlık seviyesine geldikten sonra, bu ülkenin saf samimi temiz müslümanıda bu ülkenin yerleşik kök salmış museviside bizim baş tacımız olacaktır ve bu ülkenin gelişmesine harcadığı çaba ile iyi ve birbirlerine eşit anılacaklardır.



    Çok zekisiniz, yerli iron man tony starksınız ama bu ülkede birşey yapmak için birilerinin kızıyla evli olabilmeyi mideniz kaldırıyor!, o zaman yaparsınız bir iha, tüm destek sizde nasılsa. Önü kesilen, o kadar pohpohlanmayan, üreticilerini ceolarını ne hikmetse tv lerde gazetelerde ikide bir göremediğimiz - yüce lider sonrasına prens olarak lanse edilmeyen tipte, gerçek sanayi adamı tasarımcıları ve mühendisleri olan - akıncı, anka, vestel zorlu, tusaşın ihaları ise geri planda kalır; bugüne kadar önlerine türlü engeller çıkarılmış, damat olmadığı için pohpohlanmamış, neden sonra mecburen artık kendileriyle uğraşılmamaya başlanmış o diğer firmalar olarak!..


    Dediğim gibi, mideniz varsa..

    Müslümanlıkla araplığın ne alakası ne kadar sığ düşünceler :)) ben sana musavi olabilir veya savunabilirsin dedim o zaman bende sana israilli olabilirsin diyeyim ne kadar alakasız cevaplar


    İHA başarısı damat olduğu için değil çok çalıştığı için oldu bunlar tipik karalama başarıyı gölgeleme taktikleri ,herkes biliyor Ahmet Hakanın programında 2009 da kredi bile alamadığını 2015 de siha için ordudan atış deneme izni verilmediğini senin amacın karalama ve aşağılama ,


    akıncı iha yıda gölgelenenler arasında sayman zaten salladığının delili oda Bayraktar ın iha sı :)) anka da , vestelin karayeli de bizim roketsan da bizim hepsi Türk mühendislerinin başarısı


    Biz öyle yaptık mı heron gibi dandiğini değil bayraktar gibi en iyisini yaparız ,TOGG da anadol gibi lutfedilen değil bu ülkenin hakettiği araç olacak  





  • Binbaşı
    1690 Mesaj

    Dediklerim karalama ve aşağılama değil, kısa bir araştırma ile herkes neyin ne olduğunu kendi bulabilir.. -2009 da kredi bile alamadığını 2015 de siha için ordudan atış deneme izni verilmediği- o zamanda siz yokmusunuz iktidarda, şimdi alır her izni damatlığın her kapıyı açar..


    e sen yahudi olabilirsin vs ne demek, , "o zaman israilli diyeyimmiş", yok o zaman benim sana suudi arabistanlı afganistanlı vs demem gerek bu mantıkla, tabiki sende asimile osmoarap olabilirsin diyeceğim lafına karşılık. Şunu unutma, Musevi olupta bu ülkenin değerlerine bağlı olanda Atatürk milliyetçiliğine göre bir Türktür. Genetik dizilim aranmaz..  


    Lafların görmemiş ergen tarzı vurduk kırdık en iyisini biz yaptık, yahudiler türkler.. kahvehane muhabbeti..


    Paso bir iha siha silah muhabbeti, geriye kalanı cengiz limak kolin, o arsaya çökelim, ihale altında kara para aklama şebekesi, buraya inşaat yapalım, değerlensin satalım, sürekli bir al sat muhabbeti, tabanıda küçük al satçı.. üretimden bihaber bu kesim iha siha yaptık diye konuşuyor öylemi.


    Bu ülkede birilerinin damadı olursanız birilerinin yalakası olursanız birşeyler yaparsınız, bir sürü zeki insan var, bir sürü aydınlık insan var, silah olmayan, ama başka alt sektörlerde Türkiyeyi ihracatçı taşeron değil ana üretimci yapacak sektörler var. Onlara hep köstek var, e olursan birilerinin damadı sende "yaptı" olursun..



    TOGG diyorsan anadol dışarıdan tasarım montaj yea demeyeceksin. gitmişsin almışsın tasarımı bi yerden bataryayı bi yerden 50 sene sonra hala burada montaj yapıyorsun, yine kendine yakın bir şirkete kurdurup işletiyorsun, bunu yaparkende diğer firmalara %200 vergi koyuyorsun. Asıl bu ülkede iş yapamayanlar, yaptırılmayanlar, sizden olmayanlar, yahudiler engelledi falan diye zırvalarsınız ama son 20 senedir gördük nasıl bu ülkenin normal halkını nasıl fakirleştirip engellediğinizi, tüm sektörleri oldürdüğünüzü, sadece kendinizden olanlara iş yaptırdığınızı..

    |
    |
    alfa-x kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
valorant points
valorant vp
Sohbet
Webtures SEO;SEO Nedir?
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,734
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.