Şimdi Ara

ama Japonlar tasarımdan anlamıyo yeavv

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
1.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • c-hr 2017

    ama Japonlar tasarımdan anlamıyo yeavv

    honda insight

    ama Japonlar tasarımdan anlamıyo yeavv

    mazda 6

    ama Japonlar tasarımdan anlamıyo yeavv

    toyota camry

    ama Japonlar tasarımdan anlamıyo yeavv

    toyota avalon 2018

    ama Japonlar tasarımdan anlamıyo yeavv

    yaşayan efsane

    ama Japonlar tasarımdan anlamıyo yeavv

    Bu liste uzayıp gider.İç mekan tasarımlarını atmıyorum,isteyen araştırıp bakar.Övdüğünüz araçlardan kat kat çok daha iyi.Burada asıl sorun markaların Türkiye pazarını yürütememeleri.Ekonomik şartlar ve yakıtların pahalılığı yüzünden pek çok marka Türkiyeye güzel araçlarını sokmuyor! Bu yüzden Koyunun olmadığı yerde keçiye haliyle Abdurrahman çelebi(doğuş oto) derler.Bizim insanımız 2 hava yastıklı buzdolabından hallice tasarımlı malum markanın araçlarını kullanmaya devam eder



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medizinischen Labor -- 27 Ekim 2019; 16:11:33 >







  • Ayrıca Türkiyeye yatırım yapmayan,fabrika açmayan,istihdam sağlamayan markaların kullanılmasına karşıyım.
  • Bu konunun göreceliliği bir kenara dursun.



    Almanlar(Mercedes hariç)markaların tasarıma ayırdığı vakit-bütçe japonların tasarıma ayırdığı vakit-bütçeden kesinlikle az olduğu gözle görülebilir bir gerçek bence.



    Toyotanın modellere bak her biri farklı. Audiye bakıyorsun hepsi aynı. Hatta bir kalıp yapmışlar. Audi kırpmış A4 olmuş. Vw kırpmış passat olmuş. Skoda kırpmış A4 olmuş. Daha sonra akıllarına biraz daha kırpmak gelmiş. Jetta A3 ler türemiş. Adamlara helal olsun maliyeti güzel kısmışlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi de bu söylem son yıllarda çıkan bir şey değil. Senin Honda'n bisiklet üretirken Alfa Romeo neler üretiyormuş bir bak Mercedes neler üretiyormuş bir bak bakalım Mercedes'in Martı kanadını yenecek 1 tane Japon arabası yok.

    Son yılda elbette tasarımda da değişiklik yapacaklardı Lada gibi aynı şeyi mi döndürecekler ?? Supra, MX5, Rx7 hariç kaç tane tasarım söyleyebilirsin ?

    Şu an için konuşuyorsak evet durum tersine dönmüş gibi bir şey. Radikal tasarım kalmadı Avrupa araçlarında 1 tane tasarımı hepsine giydiriyorlar aynı T-shirt'ün farklı bedenleri gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 18 Kasım 2018; 15:49:8 >
  • kerotobil K kullanıcısına yanıt
    Biz ona Marka DNA' sı diyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence buraya bir alman veya italyan tasarimi bir otomobil fotosu koymamalıyım. Fena ezilir japonlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japon çöp demedim löp dedim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    İyi de bu söylem son yıllarda çıkan bir şey değil. Senin Honda'n bisiklet üretirken Alfa Romeo neler üretiyormuş bir bak Mercedes neler üretiyormuş bir bak bakalım Mercedes'in Martı kanadını yenecek 1 tane Japon arabası yok.

    Son yılda elbette tasarımda da değişiklik yapacaklardı Lada gibi aynı şeyi mi döndürecekler ?? Supra, MX5, Rx7 hariç kaç tane tasarım söyleyebilirsin ?

    Şu an için konuşuyorsak evet durum tersine dönmüş gibi bir şey. Radikal tasarım kalmadı Avrupa araçlarında 1 tane tasarımı hepsine giydiriyorlar aynı T-shirt'ün farklı bedenleri gibi.
    Ama hondanın acurası,nissanın infinitisi,toyotanın subaru ve lexus'u var hocam.Özellikle lexus tasarım ve donanım konusunda övgüyü hakediyor bence.Ben kıyas yaparken genelde ulaşabileceğimiz tarz araçları baz almıştım.Yoksa mercedesin martı kanatları,lexuslar vs. pek çoğumuzun ulaşabileceği araçlar değil.Ama konudaki araçlar orta halli insanların alabileceği tarzdaki araçlar.Yoksa bentley,rolls royce vs. uzar gider liste



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medizinischen Labor -- 18 Kasım 2018; 16:48:46 >




  • Japon'ların Avrupa pazarındaki otomobilleri ufak. Küçük sınıf otomobillerde Avrupa'lılar kadar özenli olmayabilirler. Japonları adil değerlendirme içine sokacaksak Amerika pazarındaki örneklere bakmamız gerekir. Maxima, Altima, Armada, Patrol, Fj Cruiser, Tacoma, Tundra gibi.



    Çünkü Türkiye'de üst segmenlerde Avrupa otomobilleri hakimiyeti var haklı olarak. Yakıt tüketimi, tüketici beklentileri ile alakalı, bu tüketici beklentisi içinde havam olsun namım yürüsün düşüncesi de var.



    Her ülke otomobilinde o ülkenin milletinin kültürü, bakış biçimi, işçilik anlayışı vs. o milleti ele veren tasarım ve üretim unsurları bulunur. Bu kadar iç içe geçmiş, ortalık ortak platform araçlarla dolu olsa bile hala bunu görmek mümkün.



    O yüzden ülke otomobilleri kavgası çok anlamsız. Her ülkenin otomobilleri kendince özeller bana kalırsa. Çin ve Rusya'nın ki de dahil. Beklentiniz, özel aradığınız şeyler, tamir-bakım kolaylığı, kalite anlayışınız vs. birçok etken bilinçli tüketicinin bir ülke otomobilinde karar kılmasını sağlayabilir.



    Bugün İngiliz ve Almanlar otomotiv sektöründe en baştalar. Ama bu demek değilki diğer ülke otomobilleri işe yaramaz. En öncü Almanya'ya bugün Fransızlardan motor alabiliyor. En öncü İngilizlerin otomobilleri bugün "iki tane al, bozulursa diğerine binersin" sözüyle biliniyor. Otomobillerin sadece bir ülkenin parçaları ile bir araya gelmediğini de bilmek lazım.



    İtalyan Bruno sacco gibi özel adamların çizdiği otomobiller hariç Alman'ların öyle iyi tasarımı olduğunu düşünmüyorum. Sıkıcı, tek düze tasarımları var ama bulunduğu döneme göre öyle teknolojiler sunmuş ki biz o otomobili bu sayede arşta görüyoruz. Algımızla alakalı olduğunu düşünüyorum ve yersiz olduğunu da düşünmüyorum.



    Tasarımda istisnasız en önde olan İtalyanlardır bana kalırsa. Japon ve Almanların övülecek bir tasarımları olduğunu düşünmüyorum İtalyanlar varken...



    Japonların üretim anlayışı(Sigma yada kaizen gibi) , Almanların öncülük anlayışı(ilk motorlar gibi) övülmeye değer bana kalırsa...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 18 Kasım 2018; 16:51:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medizinischen Labor

    Ama hondanın acurası,nissanın infinitisi,toyotanın subaru ve lexus'u var hocam.Özellikle lexus tasarım ve donanım konusunda övgüyü hakediyor bence.Ben kıyas yaparken genelde ulaşabileceğimiz tarz araçları baz almıştım.Yoksa mercedesin martı kanatları,lexuslar vs. pek çoğumuzun ulaşabileceği araçlar değil.Ama konudaki araçlar orta halli insanların alabileceği tarzdaki araçlar.Yoksa bentley,rolls royce vs. uzar gider liste

    Alıntıları Göster
    Ama benim saydigim otomobiller zamaninda bu ulkede kullanildi. Turkiye ye cogu japon ve kore otomobili gelmiyor hatta gelenler % 1 degildir belki. Gelenler arasindansa insanlarin Avrupa tasarimlari ile karsilastirabilecegi secenek yok.



    Saygidigin marka modeller bile hep 90 ve 90 larin sonu. 80 model Acura degil mesela 70 degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kötü tasarım yoktur, fakirlik vardır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 2018 ve üstü model olarak Mazda'yı katmadan
    Acura TLX
    Honda Accord
    Toyota Avalon modelleri bana göre rakipsiz.
    Ayrıca tasarım göreceli kavram, Ben İtalyanlardan Alfa'nın tasarımlarını hiç beğenmezken, Maserati'yi mükemmel bulurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kami Kaze -- 18 Kasım 2018; 18:12:11 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olur mu ya cetta hepsinden güzel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reno konusunu kapanmadan iki yastıklı poloya geçmeyelim lütfen renoya devam

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tasarımdan alamamaktan ziyade beğeni ve amaç farkları var. Kültürel etkenler yani. Bu nedenle japonlar genel olarak tasarım stüdyolarını avrupaya kurarlar. Ama abd veya başka ülkeler için tasarım değişikliği de yaparlar.

    Mesela ülkemizde zteyşın araba pek göremeyiz ama avrupada mersedes insignia Golfün zıteyşın versiyonları bolca görülür. Türkiyede ise clio bile "neyimi ne yapsınlar ki ben filim abi diyen zürafa gibi) zorla sedanlaştırılır.

    Eski japon otolar 4 bijonlu daha küçük tekerlekli iken ana akıma ve taleplere uyup daha büyük tekere ve 5 bijona geçtiler. Şimdi aynı şey küçük hacim turbolar için de geçerli.

    Tasarım konusunda hala eski düzen olduğunu düşündüğüm subaru mitsubişi ve suzuki gibi markalar var. Suzuki demişken mesela yamaha fazer 8 i İtalyanlara tasarlattırmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuraya bi GTR koyda konu şenlensin bari

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu beş araba içinde Mazda dışında hangisi güzel? Bir de dalga geçer gibi Camry ve Avalon denen çöpleri koymuşsun :)

    Ayrıca Toyota’nın Subaru’su ne oluyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kankkunen -- 18 Kasım 2018; 20:17:21 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • japon olsun çamurdan olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazda 3 her kasasında tasarımda güzeldi. 6 da öyle.



    Honda fd7 ile bozsa da toparladı. Hem hb hem sedan olarak güzel tasarım yaptı.



    Toyota yıllardır iddialı tasarım yapmadı ama o da güzel araçlar ortaya çıkarmaya başladı. Chr, camry, avalon, yeni corolla hb vs sınıfında en iddialı modellerden oldu.





    ama Japonlar tasarımdan anlamıyo yeavv

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avalon eski kasa resmi koymuşsunuz. Yeni kasası çok daha iddialı. Lexus vari olmuş.



    ama Japonlar tasarımdan anlamıyo yeavv

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.