DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Alternatör (Şarj Dinamosu) Bağlantısı Yardımı: Acil!
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
0
Cevap
0
Favori
4.491
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> DH Garaj >> Alternatör (Şarj Dinamosu) Bağlantısı Yardımı: Acil!
Giriş
Mesaj
    • Er
      2 Mesaj
      16 Ocak 2012 12:29:41 Konu Sahibi
      Selamlar. Eski bir willys’i adam etmeye çalışıyorum ve şarj dinamosu bağlantısı işinde takıldım. Sizlere fotografını verdiğim şarj dinamosu bağlantısını arabayı yapması için bıraktığım ve sonradan bizleri dolandırıp kaçan adam yapmış. Veya yarım bırakmış. Tam anlamadım. Şimdi sizlerle bulgularımı ve sorunumu paylaşıyorum. Bu işten anlayan arkadaşların akıl vermelerini rica ediyorum.

      1-Alternatör bu şekilde bağlıyken aracı çalıştırmadan önce aküyü ölçtüm. 12 V. Çalıştırdıktan sonra da ölçtüm, o da 12 V. Herhangi bir şarj lambası falan bağlı değil. Bu bakımdan sistemin çalışmadığını bu ölçümle anlayabildim.

      2-Sistem şu şekilde bağlanmış veya bağlanır gibi olmuş: Resimde görülen 1 ve 2 numaralı ayaklar birbirine kısa bir mavi kablo ile bağlanmış. 1 numaralı ayaktan çıkan 4 numaralı yeşil kablo marş motorunun üzerinde, aküden gelen kablonun bağlandığı yere bağlanmış. 3 numara ile gösterdiğim kırmızı beyaz kablo ise konjektörün 15 numaralı ayağına bağlanmış. Fakat konjoktörün 67 numaralı ayağı boşta, oradan bir çıkış olmamış. Konjektörün şase bağlantısı var fakat konjoktörün sağlam olup olmadığını test etmedim. Nasıl test edileceğini bilmiyorum çünkü 

      Bazı bulgularım ise şöyle: Aracı çalıştırdığımda, göstergenin eksi ucunu akünün eksi kutbuna, artı ucunu da alternatörün 1 numaralı ucuna dokundurduğumda 3-4 voltluk bir akım gösteriyor. Bu arada marş motoruna giden ucu çıkarttığımı da belirteyim. Konjektöre giden kırmızı beyaz ucu (3) akünün artı kutbuna bağladığımda ve aracı çalıştırdığımda herhangi bir voltaj artışı görünmedi. Fakat bu bağlantıyı yaparken kıvılcım çıkması dikkatimi çekti. Sanki eksi kutupmuş gibi davranıyor.

      Sorularım: Bu dinamonun sağlamlığını nasıl test ederim? Bana doğru çalışan bir sistemi, bu elemanlar üzerinde bir tarif edebilir misiniz? Konjoktör bağlantısı nasıl olmalıdır? Bir de merak ettiğim şu: Alternatör bağlantısının bir şekilde marş motoru üzerineki bobinlere ulaşması şart mıdır? Marş sisteminden bağımsız olsa olmaz mı? Kontak anahtarına alternatörden bir gidiş olması gerekir mi? Şarj lambası nasıl eklenir.

      Çok şey istediğimin farkındayım ama durum kritik. Araç, çekme belgeli olduğu için zırt pırt elektrikçiye gidemiyorum. Köy gibi bir yerdeyim. İşi bilen arkadaşların yardımlarını rica ediyorum.





      Ufaltılmış önizleme resmi



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunkarkocali -- 16 Ocak 2012; 12:33:07 >



      |
      |
      _____________________________

      İnternet, hırslarımızı tatmin için değil işimizi görmek için kullanınca güzeldir.
Reklamlar
SEO
SEO
izmir havalimanı transfer
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR6
0,813
1.2.122

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.