Şimdi Ara

Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
0
Favori
6.117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ClimbDown

    Tankların özelliği basit yapıda olup her daim tamir edilebilmeleri,

    Batarya olayı için tamirden fazla bir sürü sıkıntı var tabi,üreteceği ısı,darbe aldığında(belkide top) vereceği tepki vs.



    Tank için üretilecek bir batarya günümüzdeki içten yanmalı tank motorlarından daha zor mu tamir edilir?

    Ayrıca benzinle çalışan içten yanmalı motorlarda o sorunlar halihazırda var. Eğer tankların patlatıldığı görüntülere bakarsanız aniden her tarafını alev kaplıyor ve içindekiler için tam bir fırın oluyor.

    Türkiye'nin bulunduğu bölgede yılın çoğu zamanı güneş alınabiliyor. Mermiye dayanıklı, kir tutmayan malzemeden üretilmiş camların altına koyulan güneş panelleri ile şarj sorunu da ortadan kaldırılabilir. Türkiye'de dünyanın en verimli güneş panellerini üreten üniversite öğrencileri varmış ama destek bulamadıkları söyleniyor.

    Tankları güneş paneli ile şarj edemezsiniz hocam. En azından direk üstünde yer alacak bir sistem kuramazsınız. Güneş çiftlikleri kurarsınız orada şarj edersiniz üstlerden.

    Bu arada yakıttan kurtulsanızda barut benzeri yanıcı,patlayıcı maddeler ile top atışı yapıldığı sürece yanma,tutuşma tehlikesi giderilemez. O devasa mermilerin içerisindeki patlayıcı,yanıcı maddeler benzin ve mazota göre çok daha ciddi düzeyde yanıyor ve patlıyorlar.

    Bu devirde bu teknoloji imkanları ile halen bir kolluk kuvvetini araca bindirip göndermek hatadır. Artık uzaktan yönetim,kontrol,iletişim teknolojileri inanılmaz boyutta. Jet uçağından , tankına kadar her şeyi uzaktan masa başından yönetebilmek mümkün olmalı askerler ile.

    Şu anki teknolojiyle edilemez ama AR-GE yatırımından bahsediyoruz. Belki 10 sene içerisinde bunu çaresini bizim mühendislerimiz bulur ve ihraç ederiz. İlk aşamada tamamen elektrikli olmayabilir ama karma yapılarak yavaşça geçiş süreci oluşturulabilir. Mesela Tesla araçlarını şu boyutta bir bataryayla uzun mesafe boyunca yüksek hızda çalıştırabiliyor.

     Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi


     Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi


    Eğer tankların tasarımı değişmezse mevcut hallerinin içerisine yeteri kadar büyüklükte batarya koyulabilir. Yakında uçaklar bile elektrikle çalışabilir. İlk denemeleri geçen sene Solar Impulse adlı uçakla yapıldı.

     Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi


    Şimdi zararına 10 yıl boyunca argeye büyük bir bütçe ayırırsak 10 yıla iyi tecrübe ve bilgi birikimi elde ederiz. (O zaman kadar kürdistan kurulmazsa tabi)

    Uçaklarda,tanklarda bir gün muhakkak sadece elektrikle çalışacak belki de güneş panelleri ile şarj olacak ama üstündeki güneş panelleri ile değil.

    Bataryaların enerji yoğunlunun en az 4-5 kat artması gerekiyor. Model S, 2 ton ağırlığında yaklaşık 500 km gidiyor. Yanmayacak bir şekilde dış yüzey gibi kimyasal çözümlerde üretebilirse en sonda elektromanyetik top atış sistemi gibi barutsuz,patlamasız bir atış sistemi ile birleştirilirse tabi ki ortaya güzel bir şey çıkar fakat minimum 6-7 yıllık bir çalışma gerektirir ki iyi masraf ister bu proje. Böyle bir şeyin altından ancak Abd savunma şirketleri kalkabilir.

    @elektro_gadget

    Hocam iş özgünlüğe gelecek olursa tank ve uçak yapmanın bu devirde artık ne gibi özgünlüğü var? Savunma ürünlerinin argesinin ne denli uzun olduğunu benden iyi biliyorsunuzdur. Hele ki bizim hazır zırh sistemleriyle ürettiğimizi hatırlayacak olursak (Zırhı belirli ülkelerden alıyoruz defender vb. lisans izniyle ürettiğimiz araçlara takıyoruz.

    Norveç, Yeni Zelanda, Güney Kore, Singapur bunlar bildiğim kadarıyla tank ne kadar kullanılıyor,üretiyor?

    AR-GE başlangıçta zarar etmeyi göze alarak yapılır ama sonuçlandığında zararın çok daha fazlası kar olarak kazanılır. Bu durumda başarısız olma ihtimali de var ama daha önce denenmemiş bir işe girişmezsek diğerlerini taklit etmekten kurtulamayız. Yatırımın sonunda başarılı olma ihtimali varsa uğraşılmalı ve getirisi muazzam değerde olabilir.

    Solar Impulse adlı uçak kanatlarındaki güneş enerjisi toplayan binlerce hücreyle hiç inmeden dünyayı dolaştı. Airbus A-380 gibi uçakları bu yöntemle uçurmak şimdilik çok zor ama gelecekte olmaması için hiçbir sebep yoktur. Sadece zaman gerekiyor.

    5 yılda Suriyelilere 30-40 milyar lira harcayabilen bir ülke geleceği için çığır açabilecek bir teknolojiye 6-7 yıl boyunca aynı paraları verebilir. Bu yatırımın karşılığı Suriyeliler gibi sadece zarar olmayacaktır.

    Diğer kişiye yazdığınız cevaba ithafen, o ülkelerin siyasi ve coğrafi konumu ile ülkemizin siyasi ve coğrafi konumunu karşılaştırmanızı öneririm.



    A380 gibi bir uçağın güneş enerjisi ile çalışabilmesini sağlamak dünya çapında inanılmaz bir ulaşım fırsatı oluşturur. Keşke bir yıl içerisinde gerçekleşse böyle bir şey. Bunun oluşması için güneş hücrelerinin verimlerinin artması lazım sanırsam %30 civarı verim değeri mevcut. Üstlerine düşen güneş ışınlarındaki mevcut birim enerjinin %30'unu ancak elektrik enerjisine dönüştürebiliyorlar diye biliyorum.

    Solar Impulse'ye bakayım merak ettim hocam hiç inmeden dünyayı dolaşabilmesi inanılmaz bir şey. Suriyelilere yanlış bir şekilde harcanan bu para hem paranın nasıl yanlış bir şekilde harcanabileceğinin hemde nasıl daha büyük yanlışlar doğurabileceğinin kanıtı. 30-40 milyar lira göçmenler için doğru bir şekilde harcanılsaydı belki bugün Türkiye için iyi bir iş gücü oluşturabilirlerdi. Bizim işsiz insanlarımız ile beraber montaj,assembly dedikleri işler için dünya çapında Çin'e göre sağlıklı bir alternatif olabilirdik kısa sürede.

    Siyasi ve coğrafi konum olarak evet kötü bir durumdayız fakat şunu unutmamamız lazım. Küçük sorunların büyüyüp tankla,tüfekle çözmeyi beklemek çözüm değildir. Tank,tüfek son kalıcı çözüm olarak garanti olarak bekletilmeli düşünülmeli. Son hamle yani. Bunun öncesinde hamleler yapmazsak sürekli olarak savunma sanayi üzerine masraflar yaparız, insanlarımızı kaybederiz, toplum psikolojik olarak travmalar yaşar.

    Konu iyice siyasete kaymasın fakat senin ülkene,düzenine karşı birileri varsa ve bunlar destekleniyorsa sen bu örgütü bitirmek istiyorsan ilk önce onu destekleyenleri önleyecek,engelleyeceksin ardından etrafını kuşatacaksın, teknolojini,sanayini kullanacaksın alacaksın ardından teslim ol diyeceksin olmazsa imha araçlarını kullanacaksın gerekeni yapacaksın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ClimbDown

    Tankların özelliği basit yapıda olup her daim tamir edilebilmeleri,

    Batarya olayı için tamirden fazla bir sürü sıkıntı var tabi,üreteceği ısı,darbe aldığında(belkide top) vereceği tepki vs.



    Tank için üretilecek bir batarya günümüzdeki içten yanmalı tank motorlarından daha zor mu tamir edilir?

    Ayrıca benzinle çalışan içten yanmalı motorlarda o sorunlar halihazırda var. Eğer tankların patlatıldığı görüntülere bakarsanız aniden her tarafını alev kaplıyor ve içindekiler için tam bir fırın oluyor.

    Türkiye'nin bulunduğu bölgede yılın çoğu zamanı güneş alınabiliyor. Mermiye dayanıklı, kir tutmayan malzemeden üretilmiş camların altına koyulan güneş panelleri ile şarj sorunu da ortadan kaldırılabilir. Türkiye'de dünyanın en verimli güneş panellerini üreten üniversite öğrencileri varmış ama destek bulamadıkları söyleniyor.

    Tankları güneş paneli ile şarj edemezsiniz hocam. En azından direk üstünde yer alacak bir sistem kuramazsınız. Güneş çiftlikleri kurarsınız orada şarj edersiniz üstlerden.

    Bu arada yakıttan kurtulsanızda barut benzeri yanıcı,patlayıcı maddeler ile top atışı yapıldığı sürece yanma,tutuşma tehlikesi giderilemez. O devasa mermilerin içerisindeki patlayıcı,yanıcı maddeler benzin ve mazota göre çok daha ciddi düzeyde yanıyor ve patlıyorlar.

    Bu devirde bu teknoloji imkanları ile halen bir kolluk kuvvetini araca bindirip göndermek hatadır. Artık uzaktan yönetim,kontrol,iletişim teknolojileri inanılmaz boyutta. Jet uçağından , tankına kadar her şeyi uzaktan masa başından yönetebilmek mümkün olmalı askerler ile.

    Şu anki teknolojiyle edilemez ama AR-GE yatırımından bahsediyoruz. Belki 10 sene içerisinde bunu çaresini bizim mühendislerimiz bulur ve ihraç ederiz. İlk aşamada tamamen elektrikli olmayabilir ama karma yapılarak yavaşça geçiş süreci oluşturulabilir. Mesela Tesla araçlarını şu boyutta bir bataryayla uzun mesafe boyunca yüksek hızda çalıştırabiliyor.

     Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi


     Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi


    Eğer tankların tasarımı değişmezse mevcut hallerinin içerisine yeteri kadar büyüklükte batarya koyulabilir. Yakında uçaklar bile elektrikle çalışabilir. İlk denemeleri geçen sene Solar Impulse adlı uçakla yapıldı.

     Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi


    Şimdi zararına 10 yıl boyunca argeye büyük bir bütçe ayırırsak 10 yıla iyi tecrübe ve bilgi birikimi elde ederiz. (O zaman kadar kürdistan kurulmazsa tabi)

    Uçaklarda,tanklarda bir gün muhakkak sadece elektrikle çalışacak belki de güneş panelleri ile şarj olacak ama üstündeki güneş panelleri ile değil.

    Bataryaların enerji yoğunlunun en az 4-5 kat artması gerekiyor. Model S, 2 ton ağırlığında yaklaşık 500 km gidiyor. Yanmayacak bir şekilde dış yüzey gibi kimyasal çözümlerde üretebilirse en sonda elektromanyetik top atış sistemi gibi barutsuz,patlamasız bir atış sistemi ile birleştirilirse tabi ki ortaya güzel bir şey çıkar fakat minimum 6-7 yıllık bir çalışma gerektirir ki iyi masraf ister bu proje. Böyle bir şeyin altından ancak Abd savunma şirketleri kalkabilir.

    @elektro_gadget

    Hocam iş özgünlüğe gelecek olursa tank ve uçak yapmanın bu devirde artık ne gibi özgünlüğü var? Savunma ürünlerinin argesinin ne denli uzun olduğunu benden iyi biliyorsunuzdur. Hele ki bizim hazır zırh sistemleriyle ürettiğimizi hatırlayacak olursak (Zırhı belirli ülkelerden alıyoruz defender vb. lisans izniyle ürettiğimiz araçlara takıyoruz.

    Norveç, Yeni Zelanda, Güney Kore, Singapur bunlar bildiğim kadarıyla tank ne kadar kullanılıyor,üretiyor?

    AR-GE başlangıçta zarar etmeyi göze alarak yapılır ama sonuçlandığında zararın çok daha fazlası kar olarak kazanılır. Bu durumda başarısız olma ihtimali de var ama daha önce denenmemiş bir işe girişmezsek diğerlerini taklit etmekten kurtulamayız. Yatırımın sonunda başarılı olma ihtimali varsa uğraşılmalı ve getirisi muazzam değerde olabilir.

    Solar Impulse adlı uçak kanatlarındaki güneş enerjisi toplayan binlerce hücreyle hiç inmeden dünyayı dolaştı. Airbus A-380 gibi uçakları bu yöntemle uçurmak şimdilik çok zor ama gelecekte olmaması için hiçbir sebep yoktur. Sadece zaman gerekiyor.

    5 yılda Suriyelilere 30-40 milyar lira harcayabilen bir ülke geleceği için çığır açabilecek bir teknolojiye 6-7 yıl boyunca aynı paraları verebilir. Bu yatırımın karşılığı Suriyeliler gibi sadece zarar olmayacaktır.

    Diğer kişiye yazdığınız cevaba ithafen, o ülkelerin siyasi ve coğrafi konumu ile ülkemizin siyasi ve coğrafi konumunu karşılaştırmanızı öneririm.



    A380 gibi bir uçağın güneş enerjisi ile çalışabilmesini sağlamak dünya çapında inanılmaz bir ulaşım fırsatı oluşturur. Keşke bir yıl içerisinde gerçekleşse böyle bir şey. Bunun oluşması için güneş hücrelerinin verimlerinin artması lazım sanırsam %30 civarı verim değeri mevcut. Üstlerine düşen güneş ışınlarındaki mevcut birim enerjinin %30'unu ancak elektrik enerjisine dönüştürebiliyorlar diye biliyorum.

    Solar Impulse'ye bakayım merak ettim hocam hiç inmeden dünyayı dolaşabilmesi inanılmaz bir şey. Suriyelilere yanlış bir şekilde harcanan bu para hem paranın nasıl yanlış bir şekilde harcanabileceğinin hemde nasıl daha büyük yanlışlar doğurabileceğinin kanıtı. 30-40 milyar lira göçmenler için doğru bir şekilde harcanılsaydı belki bugün Türkiye için iyi bir iş gücü oluşturabilirlerdi. Bizim işsiz insanlarımız ile beraber montaj,assembly dedikleri işler için dünya çapında Çin'e göre sağlıklı bir alternatif olabilirdik kısa sürede.

    Siyasi ve coğrafi konum olarak evet kötü bir durumdayız fakat şunu unutmamamız lazım. Küçük sorunların büyüyüp tankla,tüfekle çözmeyi beklemek çözüm değildir. Tank,tüfek son kalıcı çözüm olarak garanti olarak bekletilmeli düşünülmeli. Son hamle yani. Bunun öncesinde hamleler yapmazsak sürekli olarak savunma sanayi üzerine masraflar yaparız, insanlarımızı kaybederiz, toplum psikolojik olarak travmalar yaşar.

    Konu iyice siyasete kaymasın fakat senin ülkene,düzenine karşı birileri varsa ve bunlar destekleniyorsa sen bu örgütü bitirmek istiyorsan ilk önce onu destekleyenleri önleyecek,engelleyeceksin ardından etrafını kuşatacaksın, teknolojini,sanayini kullanacaksın alacaksın ardından teslim ol diyeceksin olmazsa imha araçlarını kullanacaksın gerekeni yapacaksın.


    Sadece uçak ya da tank olarak düşünmemeliyiz. Mesela geleceğin ulaşım aracı olarak tasarlanan Hyperloop var. Bunun sayesinde 1000km/sa civarında hızlarla ulaşım sağlanabilecek. Hyperloop aracı elektrik hattına bağlı olabilir ama herhangi bir arıza olduğunda yedek bir bataryaya takılıp devam ettirilmesi gerekir. Yeryüzünün çok derininde ve çok yüksek hızlarda giderken orada kalmasına izin verilemez. Aynı bataryalar bu araç için de kullanılabilir. Uçaklar genelde bulutların üzerinden gittikleri için güneş enerjisini sağlamak konusunda mevsim şartlarına bağlı kalmazlar. Verimi yüksek güneş hücreleri yolculuk konusunda çok işe yarar. %30'u oranında verim aşıldı diye biliyorum. Yaklaşık %50 oranına çıkardılar.

     Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi


    Ülkemizin kaynaklarını çok yanlış kullanıyoruz. Hem nüfus olarak, hem de para olarak gerekli yerlere yatırım yapmadık. Ara eleman ülkesi değil, yüksek teknoloji ihraç eden ülke olma hedefi koymalıyız.

    Tank gibi araçları savunma için yapmak zorundayız. Çünkü biz istemesek de birileri bizi savaşın içine çekmek için uğraşıyor. Bu yüzden caydırıcılık için her zaman savunma araçlarının iyisine sahip olmalıyız. Günümüzdeki birçok teknolojinin temeli yabancı ülkelerin askeri çalışmalarına dayanıyor. Tank bataryası meselesi de böyle olur.

    İTÜ'nün Hyperloop ile alakalı hesabına bakarken şu habere denk geldim.






  • Şuan yapılan anlaşma 250 ALTAY için alman motorunun kullanılacağı ki öngörülen bir ambargo da yok şuan ancak zaman ne gösterir bilemeyiz ki umarım bir an önce üretim gerçekleşir ve ALTAY ı envanterimizde görürüz. Ayrıca yerli savunma sanayinin de ar-ge konusunda atılımlarını arttırması lazım tamam savunma sanayinde gelişmeler umut verici ama atılımların artması gerekli şu ALTAY için o kadar yerli savunma şirketi var ancak hepsi çekimser davranıyor elini taşın altına sokan yok TÜMOSAN yerli savunma sanayine ne kazandırmış ki bu kadar önemli bir projede rol aldı bunu da anlamak mümkün değil. TÜMOSAN konusunda hak veriyorum kesinlikle çok fena çuvalladılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi So Good. -- 1 Mart 2017; 0:13:20 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.