Şimdi Ara

Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
0
Favori
6.117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eğer modüler bir şey yapılırsa, batarya tankın arkasında olursa ve zırh kalınlığı arkada arttırılırsa bataryayı çıkartıp bir mini vinç sayesinde yenisini takmak mümkün olabilir. Üstüne kablolar lehinlenmek yerine bataryaya yapılcak bir girişle kablolarla tankın heryerine gider enerji.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düşman güçlenmemizi ister mi hiç? O motoru kendimiz üretmeliyiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dua ederek Altay tankını yaparız. Üretmek bizim işimiz değil.
  • İyi olmuş iptal edildiği , motoru kendimiz üretmek zorundayız artık . Savunma sanayisine olabildiği kadar destek verilmeli .
  • motor yapmak neden bu kadar zorya ? 2017 lan yıl hala motor yapamıyorsak bütün ünileri kapatın bilader boş yere yer kaplamasınlar .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ClimbDown

    Tankların özelliği basit yapıda olup her daim tamir edilebilmeleri,

    Batarya olayı için tamirden fazla bir sürü sıkıntı var tabi,üreteceği ısı,darbe aldığında(belkide top) vereceği tepki vs.



    Tank için üretilecek bir batarya günümüzdeki içten yanmalı tank motorlarından daha zor mu tamir edilir?

    Ayrıca benzinle çalışan içten yanmalı motorlarda o sorunlar halihazırda var. Eğer tankların patlatıldığı görüntülere bakarsanız aniden her tarafını alev kaplıyor ve içindekiler için tam bir fırın oluyor.

    Türkiye'nin bulunduğu bölgede yılın çoğu zamanı güneş alınabiliyor. Mermiye dayanıklı, kir tutmayan malzemeden üretilmiş camların altına koyulan güneş panelleri ile şarj sorunu da ortadan kaldırılabilir. Türkiye'de dünyanın en verimli güneş panellerini üreten üniversite öğrencileri varmış ama destek bulamadıkları söyleniyor.

    Tankları güneş paneli ile şarj edemezsiniz hocam. En azından direk üstünde yer alacak bir sistem kuramazsınız. Güneş çiftlikleri kurarsınız orada şarj edersiniz üstlerden.

    Bu arada yakıttan kurtulsanızda barut benzeri yanıcı,patlayıcı maddeler ile top atışı yapıldığı sürece yanma,tutuşma tehlikesi giderilemez. O devasa mermilerin içerisindeki patlayıcı,yanıcı maddeler benzin ve mazota göre çok daha ciddi düzeyde yanıyor ve patlıyorlar.

    Bu devirde bu teknoloji imkanları ile halen bir kolluk kuvvetini araca bindirip göndermek hatadır. Artık uzaktan yönetim,kontrol,iletişim teknolojileri inanılmaz boyutta. Jet uçağından , tankına kadar her şeyi uzaktan masa başından yönetebilmek mümkün olmalı askerler ile.

    Şu anki teknolojiyle edilemez ama AR-GE yatırımından bahsediyoruz. Belki 10 sene içerisinde bunu çaresini bizim mühendislerimiz bulur ve ihraç ederiz. İlk aşamada tamamen elektrikli olmayabilir ama karma yapılarak yavaşça geçiş süreci oluşturulabilir. Mesela Tesla araçlarını şu boyutta bir bataryayla uzun mesafe boyunca yüksek hızda çalıştırabiliyor.

     Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi


     Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi


    Eğer tankların tasarımı değişmezse mevcut hallerinin içerisine yeteri kadar büyüklükte batarya koyulabilir. Yakında uçaklar bile elektrikle çalışabilir. İlk denemeleri geçen sene Solar Impulse adlı uçakla yapıldı.

     Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi


    Şimdi zararına 10 yıl boyunca argeye büyük bir bütçe ayırırsak 10 yıla iyi tecrübe ve bilgi birikimi elde ederiz. (O zaman kadar kürdistan kurulmazsa tabi)

    Uçaklarda,tanklarda bir gün muhakkak sadece elektrikle çalışacak belki de güneş panelleri ile şarj olacak ama üstündeki güneş panelleri ile değil.

    Bataryaların enerji yoğunlunun en az 4-5 kat artması gerekiyor. Model S, 2 ton ağırlığında yaklaşık 500 km gidiyor. Yanmayacak bir şekilde dış yüzey gibi kimyasal çözümlerde üretebilirse en sonda elektromanyetik top atış sistemi gibi barutsuz,patlamasız bir atış sistemi ile birleştirilirse tabi ki ortaya güzel bir şey çıkar fakat minimum 6-7 yıllık bir çalışma gerektirir ki iyi masraf ister bu proje. Böyle bir şeyin altından ancak Abd savunma şirketleri kalkabilir.

    @elektro_gadget

    Hocam iş özgünlüğe gelecek olursa tank ve uçak yapmanın bu devirde artık ne gibi özgünlüğü var? Savunma ürünlerinin argesinin ne denli uzun olduğunu benden iyi biliyorsunuzdur. Hele ki bizim hazır zırh sistemleriyle ürettiğimizi hatırlayacak olursak (Zırhı belirli ülkelerden alıyoruz defender vb. lisans izniyle ürettiğimiz araçlara takıyoruz.

    Norveç, Yeni Zelanda, Güney Kore, Singapur bunlar bildiğim kadarıyla tank ne kadar kullanılıyor,üretiyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bilgisayar Bağımlısı -- 27 Şubat 2017; 20:0:15 >




  • Her haltı yandaşa peşkeş çekersen böyle eline yüzüne bulaştırır işte. Proje Koç grubundan alınıp traktör montajcısı TÜMOSAN'a verildi, onlar da tabi ki yapamadı. Yok bizi çekemiyorlar hedehödö kısmı hikaye yani. Akıllanacaklar mı tabi ki hayır, sırada sakallı Sancak var yani BMC. Hani şu ZPT yapan ancak içinden canlı asker çıkmayan BMC. Bakalım o ne kadar cukkalayacak.
  • Forum1th kullanıcısına yanıt
    İsrail tanklarındaki gibi de olabilir,

    Önde.

    Adamlar motoru tankın önüne koymuş,önden tank delinse bile mürettebata zarar verme olasılığı düşüyor.
  • Yapsınlar bi motor bi zahmet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu suriyelilere para bağlayacağımıza altayın motoru için harcasaydık o paraları!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ClimbDown

    İsrail tanklarındaki gibi de olabilir,

    Önde.

    Adamlar motoru tankın önüne koymuş,önden tank delinse bile mürettebata zarar verme olasılığı düşüyor.

    Batarya önde olursa sıkıntı büyük. Ama batarya yanlarda olup, tank geniş bir araç olabilir. Hem bataryayı hem de yanları korumak için çok daha fazla zırh koyulur yanlara. Bir taşla iki kuş hem yanlar delinmez hem batarya kurtulur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forum1th kullanıcısına yanıt
    Hocam tankın önü en kalın zırhı olan yer,

    Genelde tankları önden delmesi daha zordur,ama batarya her türlü büyük sıkıntı çıkarabilir hasar alması durumunda,

    Sonra note 7 gibi ismi çıkar tankın

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ters mühendislik diye bir olay yok mu bu memlekette? Çin ters mühendislikle abd den rusyadan uçak çalıp kendi uçaklarını silahlarını üretti biz motor üretemiyoruz.Bilimde mühendislikte bu kadar mı başarısız olur bir ülke.
  • OLEEEY İPTAL OLDU PATLADI PROJE YAŞASIN !!!
    TANK YAPAMIYOZ UÇAK YAPAMIYOZ OLEEEEY !!!
    ASELSAN DA KAPANSIN ROKETSAN DA BİTSİN !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scorn -- 27 Şubat 2017; 20:39:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KayhanKaan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Atılgan oo


    quote:

    Orijinalden alıntı: liberum

    İlk 250 adette yabancı motor kullanılacak, onda bi sıkıntı yok.

    Yabancı motorlu bir tankı ne yapalım. Burada bir realite var. Koskoca Türkiye bir motor üretmedi. Buna odaklanmak gerek.

    Yabancı motorlu tank ateş etmiyormu saçmaladın iyice





  • Milletin emeğini çöpe attılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hibrit bataryalı elektrikli tır. 1930 km menzili var.


     Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi
  • AVL motor konusunda teknik destek sagliyoduysa motor yapacak ülke cok. Olmadi biz yapariz. Hic bisey yapamazsalar çin nasil ki kopyaladi yapti bizde öyle yapariz. Çin cakma urun yapa yapa dunya devi oldu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli canavar kamyon. 2012 de yapılmış.


  • Tek kelimeyle yazık, üzücü bir sonuç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.