Şimdi Ara

Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
123
Cevap
0
Favori
5.911
Tıklama
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Ülke ve Dünya Gündemi >> Altay Tankı Sözleşmesi İptal Edildi
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3748 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Saab9000


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Saab9000


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Tesla gibi yüksek verimli pil üreten fabrikalar açıp geliştirirsek dünyanın ilk elektrilikli tankını yapabiliriz. Bu zamanda içten yanmalı motorları baştan üretmeye çalışıp 100 yıl geriden başlamamalıyız. Onu üretene kadar diğerleri elektrik motorları konusunda çok gelişmiş olacak.

    Hocam tamamen bilmediğimden soruyorum. Tankımızın motorunu elektrikli yapıp batarya koyarsak olası operasyonlarda büyük sıkıntı yaratmaz mı? O kadar büyük ve ağır bir aracı taşıyabilecek bataryalar da bir o kadar ağır olacak. Birkaç yanan Tesla'yı görmüştük. Cayır cayır yanıyor. Ki bataryalar şiddetli manyetik alanlarda bile affallıyor. Bunlar için piyasada önlem var mı? Nereden öğrenebiliriz? Kimya bilgim yok. Matematik öğrencisiyim. Tamamen bilgi edinme amaçlı sormak istedim.

    Öte yandan dediğiniz gibi içten yanmalı motorlar içinde geriye gitmemiz gerekecek. Off, çok sıkıntılı konular. Doğru dürüst tank üretebilmemiz için sanırım daha 40 fırın ekmek yememiz gerekiyor... Bilime verilmeyen önemin acısını yine her zamanki gibi bir konuda daha yaşıyoruz.

    Mühendislik kısmını ben de bilmiyorum ama içten yanmalı motor üretmekle uğraşırsak elektrikli araç çağını da kaçıracağımızı düşünüyorum. Petrol bir gün tükeneceğine göre savaş aletleri de farklı yöntemlerle enerji sağlamak zorunda kalacaktır. Elektrikli motorların yanı sıra bir kamyon kamyon kasasına sığabilecek büyüklükte füzyon reaktörü inşa edildi. Yani içten yanmaları motor üretmekle uğraşmak ülkemiz için vakit kaybı olur. Aile arabası için bile motor üretmeyi bilmiyoruz. Tank motoru ona göre daha üst düzey ve tecrübe gerektiren bir iş olur.

    Elektrik bataryaları tonlarca ağırlıktaki metal motorlar kadar ağır olmayabilir. Mesela günümüzde cep telefonları hem hafifliyor, hem de bataryaları büyüyor. Bunu araçlarda yapmayı başaran bir ülke olursak hem kişisel araçlarda, hem de ordumuzda kullanarak ihraç edebiliriz.

    Motor konusunda çok haklısınız, 150cc'lik motosiklet motorunu bile güzel verimle üretemiyoruz. Ama dediğiniz füzyon reaktörü çok mantıklı geldi. Hidrojenle çalışan motorlar da olabilir aslında. Elektriğini anlık üretiyor zaten. Bataryayı ufaltıp riski azaltılabilir gibi. Tanklar için farklı motor teknolojilerini kullanmamız gerek. Birkaç üniversiteye çeşit çeşit görev ve hibe verilip geliştirilmesi sağlanabilir aslında. ODTÜ elektrik, İTÜ nükleer, Bilkent hidrojen gibi gibi... Umarım bununla ilgilenen yetkililer de böyle düşünüyordur....

    Şu anki yönetim değişmiş olsa, yerine gerçekten kalkınma hamlesi yapan, yapısal reformlar gerçekleştiren, ülkenin kıt kaynaklarını yandaşlara peşkeş çekmek yerine halkın menfaati için kullanan bir iktidar gelse ve topyekün kurtuluş seferberliği başlatsa dünyanın her tarafında birçok konuda uzmanlaşmış olan Türkleri başbakan imzalı bir mektupla geri çağırabilirdik. Bizim millete umut verdikten sonra koşarak gelirler, paraya pula bakmazlar.

    Ancak şu anki baskıcı, otoriter, bencil, kindar, yobaz... yönetime desen ki gidenleri geri çağır diye, onlar cehape zihniyeti der kabul etmez. Zaten bunlar çağırsa da kimse gelmez çünkü bunların niyeti belli. Önce işlerini yaptırırlar sonra fetöcü deyip içeri atarlar.
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    619 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: DEMİRCİEFE

    ayrıca bi de şu var. belgesel kanalarda (Nat.geo VE Viasat history) 2 dünya savaşlarını izliyorum, taa o yıllarda savaşın en keskin oldugu dönemlerde adamlar bir günde onlarca tank yapıyorlar. aradan geçmiş 50-60 sene biz hala tank yapıcağız.bir gerçek var ki,,ülkem için çok üzülüyorum.

    Ne yapacaksın tankı? Şahane avm ve rezidans üretiyoruz.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ClimbDown

    Tankların özelliği basit yapıda olup her daim tamir edilebilmeleri,

    Batarya olayı için tamirden fazla bir sürü sıkıntı var tabi,üreteceği ısı,darbe aldığında(belkide top) vereceği tepki vs.



    Tank için üretilecek bir batarya günümüzdeki içten yanmalı tank motorlarından daha zor mu tamir edilir?

    Ayrıca benzinle çalışan içten yanmalı motorlarda o sorunlar halihazırda var. Eğer tankların patlatıldığı görüntülere bakarsanız aniden her tarafını alev kaplıyor ve içindekiler için tam bir fırın oluyor.

    Türkiye'nin bulunduğu bölgede yılın çoğu zamanı güneş alınabiliyor. Mermiye dayanıklı, kir tutmayan malzemeden üretilmiş camların altına koyulan güneş panelleri ile şarj sorunu da ortadan kaldırılabilir. Türkiye'de dünyanın en verimli güneş panellerini üreten üniversite öğrencileri varmış ama destek bulamadıkları söyleniyor.

    Tankları güneş paneli ile şarj edemezsiniz hocam. En azından direk üstünde yer alacak bir sistem kuramazsınız. Güneş çiftlikleri kurarsınız orada şarj edersiniz üstlerden.

    Bu arada yakıttan kurtulsanızda barut benzeri yanıcı,patlayıcı maddeler ile top atışı yapıldığı sürece yanma,tutuşma tehlikesi giderilemez. O devasa mermilerin içerisindeki patlayıcı,yanıcı maddeler benzin ve mazota göre çok daha ciddi düzeyde yanıyor ve patlıyorlar.

    Bu devirde bu teknoloji imkanları ile halen bir kolluk kuvvetini araca bindirip göndermek hatadır. Artık uzaktan yönetim,kontrol,iletişim teknolojileri inanılmaz boyutta. Jet uçağından , tankına kadar her şeyi uzaktan masa başından yönetebilmek mümkün olmalı askerler ile.
    _____________________________




  • Yarbay
    11661 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ClimbDown

    Tankların özelliği basit yapıda olup her daim tamir edilebilmeleri,

    Batarya olayı için tamirden fazla bir sürü sıkıntı var tabi,üreteceği ısı,darbe aldığında(belkide top) vereceği tepki vs.



    Tank için üretilecek bir batarya günümüzdeki içten yanmalı tank motorlarından daha zor mu tamir edilir?

    Ayrıca benzinle çalışan içten yanmalı motorlarda o sorunlar halihazırda var. Eğer tankların patlatıldığı görüntülere bakarsanız aniden her tarafını alev kaplıyor ve içindekiler için tam bir fırın oluyor.

    Türkiye'nin bulunduğu bölgede yılın çoğu zamanı güneş alınabiliyor. Mermiye dayanıklı, kir tutmayan malzemeden üretilmiş camların altına koyulan güneş panelleri ile şarj sorunu da ortadan kaldırılabilir. Türkiye'de dünyanın en verimli güneş panellerini üreten üniversite öğrencileri varmış ama destek bulamadıkları söyleniyor.

    Tankları güneş paneli ile şarj edemezsiniz hocam. En azından direk üstünde yer alacak bir sistem kuramazsınız. Güneş çiftlikleri kurarsınız orada şarj edersiniz üstlerden.

    Bu arada yakıttan kurtulsanızda barut benzeri yanıcı,patlayıcı maddeler ile top atışı yapıldığı sürece yanma,tutuşma tehlikesi giderilemez. O devasa mermilerin içerisindeki patlayıcı,yanıcı maddeler benzin ve mazota göre çok daha ciddi düzeyde yanıyor ve patlıyorlar.

    Bu devirde bu teknoloji imkanları ile halen bir kolluk kuvvetini araca bindirip göndermek hatadır. Artık uzaktan yönetim,kontrol,iletişim teknolojileri inanılmaz boyutta. Jet uçağından , tankına kadar her şeyi uzaktan masa başından yönetebilmek mümkün olmalı askerler ile.

    Şu anki teknolojiyle edilemez ama AR-GE yatırımından bahsediyoruz. Belki 10 sene içerisinde bunu çaresini bizim mühendislerimiz bulur ve ihraç ederiz. İlk aşamada tamamen elektrikli olmayabilir ama karma yapılarak yavaşça geçiş süreci oluşturulabilir. Mesela Tesla araçlarını şu boyutta bir bataryayla uzun mesafe boyunca yüksek hızda çalıştırabiliyor.





    Eğer tankların tasarımı değişmezse mevcut hallerinin içerisine yeteri kadar büyüklükte batarya koyulabilir. Yakında uçaklar bile elektrikle çalışabilir. İlk denemeleri geçen sene Solar Impulse adlı uçakla yapıldı.

    _____________________________




  • Yarbay
    3357 Mesaj

    Motoru başkasına yaptırmaktan ziyade, teknoloji transferi yapacak bir ortak arıyoruz. Tankı diğer ülkelere pazarlayabilmek için en azından hakları Türkiye'de ki bir şirkete ait olan bir motora ihtiyacımız var.
    |
    |
    Atılgan oo kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Just leave me alone, I know what I'm doing!
    (Kimi Räikkönen, Lotus F1 1st WIN, Abu Dhabi, Nov. 4 - 2012)

    Kimi Räikkönen ''The Ice Man''
    2007 Formula One World Drivers' Champion
  • Yarbay
    3748 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ClimbDown

    Tankların özelliği basit yapıda olup her daim tamir edilebilmeleri,

    Batarya olayı için tamirden fazla bir sürü sıkıntı var tabi,üreteceği ısı,darbe aldığında(belkide top) vereceği tepki vs.



    Tank için üretilecek bir batarya günümüzdeki içten yanmalı tank motorlarından daha zor mu tamir edilir?

    Ayrıca benzinle çalışan içten yanmalı motorlarda o sorunlar halihazırda var. Eğer tankların patlatıldığı görüntülere bakarsanız aniden her tarafını alev kaplıyor ve içindekiler için tam bir fırın oluyor.

    Türkiye'nin bulunduğu bölgede yılın çoğu zamanı güneş alınabiliyor. Mermiye dayanıklı, kir tutmayan malzemeden üretilmiş camların altına koyulan güneş panelleri ile şarj sorunu da ortadan kaldırılabilir. Türkiye'de dünyanın en verimli güneş panellerini üreten üniversite öğrencileri varmış ama destek bulamadıkları söyleniyor.

    Sana cevap veren kişiler şimdiye kadar yabancıların böyle bişey yaptığını görmedikleri için bunun mümkün olamayacağını düşünüyor. Biz Türklerin beyni genelde kopyalamaya çalışır. Önce başkaları yapacak, sonra biz onun mümkün olduğunu görüp kendimiz yapacağız. Tabi aradan 50 yıl geçtikten sonra.

    Halbu ki pil teknolojisi 10 yıl içinde büyük mesafe kaydedecek. Patlamaya karşı dayanıklı, küçük boyutlu piller üretilecek. Güneş panelleri de gelişince bunları şarj etmek daha kolay olacak. Pili korumak için ekstra dayanıklı bir yapı içine gömülebilir. Tankı hafifletmek için hafif zırh malzemesi geliştirilebilir. Yıllar önce bordan yapılmış kurşun geçirmez ve çok hafif bir plaka üretmişlerdi Türkiyede. Yerli ve milli bir iktidarımız olsaydı bu işi ilerletip tank zırhı üretmeye kadar gidebilirdik. Belki 60 tonluk tankın sağlamlığını 10 tonluk zırh ile yakalayabilirdik.

    Potansiyelimiz bir Güney Korenin çok çok ilerisinde iken yıllardır vatan hainleri tarafından yönetilmemiz sonucu bu seviyeye kadar geriledik. Allah sonumuzu hayır etsin.
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    508 Mesaj
    3. Koprude iptaldi



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2553 Mesaj


    Alamanya gısganmıştır ondan.. Çekemiyorlar.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    996 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: elektro_gadget


    quote:

    Orijinalden alıntı: Saab9000


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Saab9000


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Tesla gibi yüksek verimli pil üreten fabrikalar açıp geliştirirsek dünyanın ilk elektrilikli tankını yapabiliriz. Bu zamanda içten yanmalı motorları baştan üretmeye çalışıp 100 yıl geriden başlamamalıyız. Onu üretene kadar diğerleri elektrik motorları konusunda çok gelişmiş olacak.

    Hocam tamamen bilmediğimden soruyorum. Tankımızın motorunu elektrikli yapıp batarya koyarsak olası operasyonlarda büyük sıkıntı yaratmaz mı? O kadar büyük ve ağır bir aracı taşıyabilecek bataryalar da bir o kadar ağır olacak. Birkaç yanan Tesla'yı görmüştük. Cayır cayır yanıyor. Ki bataryalar şiddetli manyetik alanlarda bile affallıyor. Bunlar için piyasada önlem var mı? Nereden öğrenebiliriz? Kimya bilgim yok. Matematik öğrencisiyim. Tamamen bilgi edinme amaçlı sormak istedim.

    Öte yandan dediğiniz gibi içten yanmalı motorlar içinde geriye gitmemiz gerekecek. Off, çok sıkıntılı konular. Doğru dürüst tank üretebilmemiz için sanırım daha 40 fırın ekmek yememiz gerekiyor... Bilime verilmeyen önemin acısını yine her zamanki gibi bir konuda daha yaşıyoruz.

    Mühendislik kısmını ben de bilmiyorum ama içten yanmalı motor üretmekle uğraşırsak elektrikli araç çağını da kaçıracağımızı düşünüyorum. Petrol bir gün tükeneceğine göre savaş aletleri de farklı yöntemlerle enerji sağlamak zorunda kalacaktır. Elektrikli motorların yanı sıra bir kamyon kamyon kasasına sığabilecek büyüklükte füzyon reaktörü inşa edildi. Yani içten yanmaları motor üretmekle uğraşmak ülkemiz için vakit kaybı olur. Aile arabası için bile motor üretmeyi bilmiyoruz. Tank motoru ona göre daha üst düzey ve tecrübe gerektiren bir iş olur.

    Elektrik bataryaları tonlarca ağırlıktaki metal motorlar kadar ağır olmayabilir. Mesela günümüzde cep telefonları hem hafifliyor, hem de bataryaları büyüyor. Bunu araçlarda yapmayı başaran bir ülke olursak hem kişisel araçlarda, hem de ordumuzda kullanarak ihraç edebiliriz.

    Motor konusunda çok haklısınız, 150cc'lik motosiklet motorunu bile güzel verimle üretemiyoruz. Ama dediğiniz füzyon reaktörü çok mantıklı geldi. Hidrojenle çalışan motorlar da olabilir aslında. Elektriğini anlık üretiyor zaten. Bataryayı ufaltıp riski azaltılabilir gibi. Tanklar için farklı motor teknolojilerini kullanmamız gerek. Birkaç üniversiteye çeşit çeşit görev ve hibe verilip geliştirilmesi sağlanabilir aslında. ODTÜ elektrik, İTÜ nükleer, Bilkent hidrojen gibi gibi... Umarım bununla ilgilenen yetkililer de böyle düşünüyordur....

    Şu anki yönetim değişmiş olsa, yerine gerçekten kalkınma hamlesi yapan, yapısal reformlar gerçekleştiren, ülkenin kıt kaynaklarını yandaşlara peşkeş çekmek yerine halkın menfaati için kullanan bir iktidar gelse ve topyekün kurtuluş seferberliği başlatsa dünyanın her tarafında birçok konuda uzmanlaşmış olan Türkleri başbakan imzalı bir mektupla geri çağırabilirdik. Bizim millete umut verdikten sonra koşarak gelirler, paraya pula bakmazlar.

    Ancak şu anki baskıcı, otoriter, bencil, kindar, yobaz... yönetime desen ki gidenleri geri çağır diye, onlar cehape zihniyeti der kabul etmez. Zaten bunlar çağırsa da kimse gelmez çünkü bunların niyeti belli. Önce işlerini yaptırırlar sonra fetöcü deyip içeri atarlar.

    Yazınızın altına imza atarım. Kısa vadede bunu gerçekleştirmeleri dediğiniz gibi imkansız gibi. Bunlar yozlaşmış artık. Keşke halk da farkına varsa da bu işi huzur içinde çözse. İnsanlar da işlerine güçlerine baksa... Bizimkisi de umut işte...
    |
    |
    _____________________________
    Dizüstü: Dell Inspiron 15 Gaming 7566 - CPU: i5 6300HQ - GPU: 4GB GDDR5 GTX960M - RAM: 8GB DDR4 - SSD: Samsung 850 Evo 120GB M.2 - HDD: 1TB Toshiba 5400rpm - Display: 1080p TN - OS: Ubuntu tabanlı Pop OS 19.10 Konsol: Xbox One S 500GB




  • Binbaşı
    1714 Mesaj

    Tankların büyük çoğunluğu dizel ve elektrik motoru birleşimiyle çalışıyor zaten. Sen elektrik motoruyla tank çalıştır sana nobel verirler.
    |
    |
    Hümiyettin kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________

    güneş ve rüzgar oyuncak işi bebelere yönelik yani sana.ben lafımı çaktım o zaman ben tartışmam yazabilirsin ancak. -em2018
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    7 Not
    quote:

    Orijinalden alıntı: Treth

    Demekki geriye tek bir çare kalıyor. O motoru kendimiz yapmak zorundayız.

    Yoksa buna benzer sıkıntılardan başımızı kaldıramayacağız.

    Sen motoru boşver bunun bilgisayar sistemi ve radarı falan var. Motor yapılır. Önemli olan bilgisayar sistemini yapabilmek.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Yiyorum, içiyorum, ...

    -Milli Kayınço-
  • Binbaşı
    1619 Mesaj

    Dizel motorları kastetmiştim.

    Olay tank olunca işler tamamen değişiyor,askerin kullanamayacağı bir tankı üretsen de işe yaramaz.

    70 tonluk bir aleti şarj edip savaş alanına sokmak da ayrı bir sorun.

    Teknolojinin gelişmesi lazım,ne zaman ki tanklar benzin dolumundan hızlı şarj alabilir hale gelir,o zaman dedikleriniz düşünülebilir.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Hümiyettin kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Bu hesap 3 kişi tarafından kullanılmaktadır.
  • Binbaşı
    1619 Mesaj

    Zaten yapılıyor diye biliyorum,

    Leopardlarda kendi yaptığımız radarı vs. kullanıyorduk sanırsam,modladığımız versiyonlarında.



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    umut_baris kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Bu hesap 3 kişi tarafından kullanılmaktadır.
  • Yarbay
    3748 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris


    quote:

    Orijinalden alıntı: Treth

    Demekki geriye tek bir çare kalıyor. O motoru kendimiz yapmak zorundayız.

    Yoksa buna benzer sıkıntılardan başımızı kaldıramayacağız.

    Sen motoru boşver bunun bilgisayar sistemi ve radarı falan var. Motor yapılır. Önemli olan bilgisayar sistemini yapabilmek.

    Onları aselsan zaten yapıyor, önemli olan motor.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    11661 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: elektro_gadget


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ClimbDown

    Tankların özelliği basit yapıda olup her daim tamir edilebilmeleri,

    Batarya olayı için tamirden fazla bir sürü sıkıntı var tabi,üreteceği ısı,darbe aldığında(belkide top) vereceği tepki vs.



    Tank için üretilecek bir batarya günümüzdeki içten yanmalı tank motorlarından daha zor mu tamir edilir?

    Ayrıca benzinle çalışan içten yanmalı motorlarda o sorunlar halihazırda var. Eğer tankların patlatıldığı görüntülere bakarsanız aniden her tarafını alev kaplıyor ve içindekiler için tam bir fırın oluyor.

    Türkiye'nin bulunduğu bölgede yılın çoğu zamanı güneş alınabiliyor. Mermiye dayanıklı, kir tutmayan malzemeden üretilmiş camların altına koyulan güneş panelleri ile şarj sorunu da ortadan kaldırılabilir. Türkiye'de dünyanın en verimli güneş panellerini üreten üniversite öğrencileri varmış ama destek bulamadıkları söyleniyor.

    Sana cevap veren kişiler şimdiye kadar yabancıların böyle bişey yaptığını görmedikleri için bunun mümkün olamayacağını düşünüyor. Biz Türklerin beyni genelde kopyalamaya çalışır. Önce başkaları yapacak, sonra biz onun mümkün olduğunu görüp kendimiz yapacağız. Tabi aradan 50 yıl geçtikten sonra.

    Halbu ki pil teknolojisi 10 yıl içinde büyük mesafe kaydedecek. Patlamaya karşı dayanıklı, küçük boyutlu piller üretilecek. Güneş panelleri de gelişince bunları şarj etmek daha kolay olacak. Pili korumak için ekstra dayanıklı bir yapı içine gömülebilir. Tankı hafifletmek için hafif zırh malzemesi geliştirilebilir. Yıllar önce bordan yapılmış kurşun geçirmez ve çok hafif bir plaka üretmişlerdi Türkiyede. Yerli ve milli bir iktidarımız olsaydı bu işi ilerletip tank zırhı üretmeye kadar gidebilirdik. Belki 60 tonluk tankın sağlamlığını 10 tonluk zırh ile yakalayabilirdik.

    Potansiyelimiz bir Güney Korenin çok çok ilerisinde iken yıllardır vatan hainleri tarafından yönetilmemiz sonucu bu seviyeye kadar geriledik. Allah sonumuzu hayır etsin.

    Onlar yapamıyorsa ilk biz yapıp onlara öğretebiliriz. Asırlardır süregelen bu geri kalmışlığa bir son verebiliriz. Hiçbiri imkansız işler değil. Sadece zihinlerinde kendilerini kısıtlıyorlar.

    Türkiye olarak içten yanmalı motor üretip araba yapma hayalimiz var ama Norveç'in 2025 yılına kadar gaz salınımı yapan tüm arabaları yasaklayıp elektrikli araçlara geçeceği söyleniyor. Avrupa'daki diğer ülkeler de bunu tartışıyorlarmış. Yani biz ürettiğimizde 1 asırlık birikimi olan şirketlerle rekabet etmekte zorlanacağız ve tecrübe kazandığımız zaman da gelişmiş ülkeler o araçları ülkelerinde yasaklayacak. Dolayısıyla ihracat pazarı olmayan bir araç için yıllarımızı heba etmiş olacağız.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    11661 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: AnotherPlanet

    Tankların büyük çoğunluğu dizel ve elektrik motoru birleşimiyle çalışıyor zaten. Sen elektrik motoruyla tank çalıştır sana nobel verirler.

    Umarım bizden birisi o günleri görebilir. Bu konuda hevesli insanların hevesini kırmak yerine heyecanlarını koruyabilmeleri için destek olmak gerekiyor.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2949 Mesaj
    [12 Haziran 2020 00:06:33 tarihine dek bölüme mesaj atamaz]
    quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris


    quote:

    Orijinalden alıntı: Treth

    Demekki geriye tek bir çare kalıyor. O motoru kendimiz yapmak zorundayız.

    Yoksa buna benzer sıkıntılardan başımızı kaldıramayacağız.

    Sen motoru boşver bunun bilgisayar sistemi ve radarı falan var. Motor yapılır. Önemli olan bilgisayar sistemini yapabilmek.

    Dier kısımalrını biz yapıyoruz zaten. Gerçi hiç ilgilenmedim bu konu ile ama bir motor birde ufak tefek bir kaç konu dışında geri kalanı bizim mühendisler tarafından yapılıyor diye bir şeyler görmüştüm.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    11661 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ClimbDown

    Dizel motorları kastetmiştim.

    Olay tank olunca işler tamamen değişiyor,askerin kullanamayacağı bir tankı üretsen de işe yaramaz.

    70 tonluk bir aleti şarj edip savaş alanına sokmak da ayrı bir sorun.

    Teknolojinin gelişmesi lazım,ne zaman ki tanklar benzin dolumundan hızlı şarj alabilir hale gelir,o zaman dedikleriniz düşünülebilir.

    O gelişimi başkalarının yapmalarını beklemek yerine bizim yapmamız gerektiğini anlatmaya çalışıyorum. Yıllar önce imkansız olarak görülenler günümüzde hayatımızın sıradan bir parçası haline geliyor. Kısıtlı bir alanı en yüksek verimlilikle kullanmak söz konusu olduğu için şu örneği verebiliriz.


    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    3751 Mesaj
    Bir sonraki seçimlerde çalışmalara tekrar başlanır merak etmeyin
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    585 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Saab9000


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Tesla gibi yüksek verimli pil üreten fabrikalar açıp geliştirirsek dünyanın ilk elektrilikli tankını yapabiliriz. Bu zamanda içten yanmalı motorları baştan üretmeye çalışıp 100 yıl geriden başlamamalıyız. Onu üretene kadar diğerleri elektrik motorları konusunda çok gelişmiş olacak.

    Hocam tamamen bilmediğimden soruyorum. Tankımızın motorunu elektrikli yapıp batarya koyarsak olası operasyonlarda büyük sıkıntı yaratmaz mı? O kadar büyük ve ağır bir aracı taşıyabilecek bataryalar da bir o kadar ağır olacak. Birkaç yanan Tesla'yı görmüştük. Cayır cayır yanıyor. Ki bataryalar şiddetli manyetik alanlarda bile affallıyor. Bunlar için piyasada önlem var mı? Nereden öğrenebiliriz? Kimya bilgim yok. Matematik öğrencisiyim. Tamamen bilgi edinme amaçlı sormak istedim.

    Öte yandan dediğiniz gibi içten yanmalı motorlar içinde geriye gitmemiz gerekecek. Off, çok sıkıntılı konular. Doğru dürüst tank üretebilmemiz için sanırım daha 40 fırın ekmek yememiz gerekiyor... Bilime verilmeyen önemin acısını yine her zamanki gibi bir konuda daha yaşıyoruz.

    Bataryalar o kadar ağır olmaz. Ama şöyle bir sorun var ki, eğer batarya hasar alırsa tankın sonu olur. Bunun için özel zırh tekniği ve kalın bir zırh gerekli. IS-3 tipinde değişik bir tasarımı olmalı. Batarya da en korunaklı yerde olmalı. Piyasada önlem varmı bilemem ama tankı yaparsan bulunur kalanı



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Bey Azura
Mobilya Takımları
Canlı Tv izle
192.168.1.1
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,781
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.