Şimdi Ara

Alpha Channel Sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben 3ds Max 2016 kullanıyorum. Alpha Channel ile ilgili sorun yaşıyorum. Ara formlar (yarı opak yarı saydam) olan kısımlar şekildeki gibi ya hiç görünmüyor, ya da tam görünür halde. Ne yapmam gerektiği konusunda yardımcı olursanız sevinirim.

    http://www.wallworm.net/index.php/topic,1490.0.html

    Bu sayfada arkadaşım bir şeyler anlattı fakat kafam çorba oldu, İngilizcem yetersiz. Bir bakın belki çözeriz.

     Alpha Channel Sorunu







  • Lütfen gözünüzü seveyim artık bir yanıt verin arkadaşlar. Bu projem bu problem yüzünden 1 aydır 1 gıdım ilerlemedi. Real time render yapmam lazım çünkü oyun için kullanacağım. Fakat alpha channelımda yarı transparan olan kısımların bozuk çıkması beni delirtti. Ya bırakacağım ya da yardım edin. Problemin bir başka şekli aşağıda. Ekran kartım Intel Graphics 4000. YARDIMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

     Alpha Channel Sorunu
  • opacity kanalinda alpha olarak kullandigin resmin siyah beyaz olduguna emin misin?

    render da gorunmesini istedigin yerler beyaz, istemedigin yerler siyah olmali. opacity icin kullandigin alpha da gri tonu kullanma, sadece siyah beyaz.

     Alpha Channel Sorunu


     Alpha Channel Sorunu


     Alpha Channel Sorunu


     Alpha Channel Sorunu


    projende kullandigin resmin arka planini silmek icin su teknikleri kullanabilirsin

    https://www.youtube.com/watch?v=soJdXsFx8V8
    https://www.youtube.com/watch?v=jI-9Mr7cLBY

    bol sans
     Alpha Channel Sorunu Alpha Channel Sorunu Alpha Channel Sorunu Alpha Channel Sorunu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darnell_vfx

    opacity kanalinda alpha olarak kullandigin resmin siyah beyaz olduguna emin misin?

    render da gorunmesini istedigin yerler beyaz, istemedigin yerler siyah olmali. opacity icin kullandigin alpha da gri tonu kullanma, sadece siyah beyaz.

     Alpha Channel Sorunu


     Alpha Channel Sorunu


     Alpha Channel Sorunu


     Alpha Channel Sorunu


    projende kullandigin resmin arka planini silmek icin su teknikleri kullanabilirsin

    https://www.youtube.com/watch?v=soJdXsFx8V8
    https://www.youtube.com/watch?v=jI-9Mr7cLBY

    bol sans
     Alpha Channel Sorunu Alpha Channel Sorunu Alpha Channel Sorunu Alpha Channel Sorunu

    Dostum mesajın için teşekkürler fakat insanlar opacityden alpha map yapmak dışında transparan resimleri nasıl yapıyorlar? Ve nasıl oyunda bile bunu çalıştırıyorlar?




  • oyunlarda 2D resimleri genelde ev, agac, bitki felan hareketsiz objeler icin kullaniyorlar. karakter ler genelde 3d modellenip low poly e cevriliyor. sonra riglenip animasyonunu yapiyorlar.

    ne yapmak istedigini net bir sekilde anlatabilirsen, daha somut cevaplar verebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darnell_vfx -- 29 Aralık 2015; 16:51:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darnell_vfx

    oyunlarda 2D resimleri genelde ev, agac, bitki felan hareketsiz objeler icin kullaniyorlar. karakter ler genelde 3d modellenip low poly e cevriliyor. sonra riglenip animasyonunu yapiyorlar.

    ne yapmak istedigini net bir sekilde anlatabilirsen, daha somut cevaplar verebilirim.

    Dostum ilgin için özel olarak teşekkür ediyorum.

     Alpha Channel Sorunu


    Yukarıda olduğu gibi, materialde yarı saydam görünürken (gördüğün material alpha channellı, opaktan saydama giden bir gradient olması gerekirken), sadece renderda düzgün görünüyor. Ben real time olarak da o gradientin oluşmasını istiyorum. Şu an 3ds Max grafik modum DX9. Ve daha ilerisini de kaldırmıyor. Aşağıdaki videoyu izlersen (arkadaş CS:GO'ya aktarıyor materyalleri, ama konumuz o değil), yumuşak geçişli alpha channellar var modeldeki bitkide. Ve tırtıksız, yumuşak geçişleri sorunsuz görünüyor. Bende neden yumuşak alpha geçişleri olan modeller sorunlu? Alpha içerisinde gri tonunu kullanabilmem lazım. Ve bunu real time olarak yapmalıyım. Merak ettiğim soru bu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur89tr -- 29 Aralık 2015; 17:28:39 >




  • Bende mesela sendeki "Smooth & Highlights" kısmı Viewportlarda yok. Onu nereden açarım?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    HYPER X CLOUD ALPHA S TEMİZ
    2 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • realtime viewport map icin ana menuden

    View > Show Materials in Viewport As > Hardware display with maps

    secenegini isaretlemelisin. bunun yaninda bilmiyorum ekran kartin destekler mi realtime icin, bir dene belki kaldirir.

    3ds max konusunda cok fazla tecrubeli degilim, su siteden daha fazla yardim alabilirsin.

    http://tr3d.com

    bol sans
     Alpha Channel Sorunu




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.