Şimdi Ara

Alındı.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
742
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abs niçin önemlidir?
    Olmazsa olmaz mı?
    Beğendiğim ve alma arefesinde olduğun bu araçta maalesef Abs yok.

    quote:

    Orjinalden alıntı: sesyoksesyokdedim

    Seat Cordoba 1.4 TDİ

    Yılı: 2004
    Yakıt Tipi: Dizel
    KM: 82325
    Motor gücü: 75 BG (55 KW)
    Renk: Gri-met
    Silindir hacmi: 1422 cm³

    • Hava yastiği (sürücü)
    • Çelik jant
    • Elektrikli Cam
    • ESP
    • Klima
    • Sis Lambası
    • Radyo / Kaset
    • Hidrolik Direksiyon
    • Merkezi kilit
    • Elektrikli Ayna
    • Düz Vites


    Ne kadar vereyim dersiniz bu araca?


    Evet arkadaşlar ne kadar verelim dersiniz?
    Kilometresi, özellikleri ortada...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ömer -- 21 Aralık 2006; 15:50:35 >







  • bence arabanın kilometresi dizel bir araç için çok yüksek..ama asıl takıldığım konu ESP olan bir araçta ABS nasıl olmaz bence o ESP yanlış yazılmıştır ilana..
    ABS de panik frenlerde aracın kızaklamasını önlediği ve direksiyonu çevirebilmeye olanak sağladığı için önemli bi donanımdır benim gözümde
  • Esp konusunda konuşmuştuk.
    Evet, bir yanlış bilgilendirme var.

    Dizel bir araç için 82.000 km fazla mı diyorsunuz?
  • bana göre fazla..hangi şartlarda kullanıldığını bilmediğim dizel bir aracı o kmlerde almadan önce baya bi düşünürüm(gerçi şu an kullandığım aracım 200,000km civarında)..yüksek maliyetli sorunlar çıkarabilir..bu yüzden teknik servisinde aracın herşeyine baktırılırsa,sorunu yoksa,fiyatı da uygunsa niye alınmasın ki
  • valla benım fıkrım abs yı hıc takma kafaya

    en azından ben duz fren sıstemıne alısmısım absyle guvende hıssetmıyorum kendımı.
    neden dersen hyundai strarex kullanıyorum.benı abs den ıyıce soguttu.
    cok cabuk devreye gırıyor ve devreye gırmesı hıc bır ıse yaramıyor.arac daha cok kayıyor.
    1 hafta oldu alalı en az 3 defa cıddı kaza atlattım.bırınde cok yavas gıdıyordum.saga dogru donmeye baslamıstım bı fren sıktım.araba o kadar dusuk hızda bıle kaya kaya araca carpmadan zor durdum
  • Yukarıdaki araç ne kadar eder peki arkadaşlar?
  • "valla benım fıkrım abs yı hıc takma kafaya

    en azından ben duz fren sıstemıne alısmısım absyle guvende hıssetmıyorum kendımı.
    neden dersen hyundai strarex kullanıyorum.benı abs den ıyıce soguttu.
    cok cabuk devreye gırıyor ve devreye gırmesı hıc bır ıse yaramıyor.arac daha cok kayıyor.
    1 hafta oldu alalı en az 3 defa cıddı kaza atlattım.bırınde cok yavas gıdıyordum.saga dogru donmeye baslamıstım bı fren sıktım.araba o kadar dusuk hızda bıle kaya kaya araca carpmadan zor durdum"

    Yukarıdaki fikirlerin sahibi arkadaşımız bir an önce yanlış bilgilerden ve ön yargılardan kurtulmayı düşünse onun sağlığı ve güvenliği adına iyi olur. ABS'li bir araçtan şikayet etmesi, onun otomobil kullanmayı tam olarak bilmediğini ve güvenliği de hiçe saydığını gösteriyor. ABS'li bir aracın daha kısa frenleme mesafesi sağlamasını beklemek zaten baştan yanlış. Ama sözü edildiği gibi daha çok kayması ise külliyen yanlış. Çok yavaş giderken aracın ABS yüzünden öndeki araca çarpacak kadar yaklaşması mümkün değil. Bugüne kadar yüzlerce araç test etmiş biri olarak (ki Starex'in tüm versiyonları da buna dahil) şunu söyleyebilirim. Sözünü ettiği araç, ABS sebebiyle değil, frendeki başka bir arıza nedeniyle veya kullanım hatasıyla gerektiği gibi tepki vermemiştir.

    Birkaç gün önce TV'de görmüş olanlar hatırlayacaktır. Okmeydanı yakınlarında yola yağ dökülmüştü ve araçlar fren yaptıklarında iki görüntü ortaya çıkıyordu. İşte bu görüntülerden hangi aracın ABS'li hangilerinin ABS'siz olduğu kolayca ayırt edilebiliyordu. Çünkü araçların kimi, kaymış olsalar da hiç çizgisini bozmadan durabilirken, kimi araçlar frene bastığı anda dönmeye başlıyorlar ve kontrol edilemez hale geliyorlardı. İşte ABS farkı bu. ABS'li bir araç sanıldığı gibi daha kısa mesafede durmaz ancak hiçbir zaman kontrolden çıkmaz, bulunduğu yerde dönmez ve direksiyon çevirilse bile çizgisine sadık kalır.

    Gelelim Cordoba ile ilgili soruya: ABS olmayan bir araçta ESP'nin olması mümkün değil, çünkü ESP, ABS'nin sensörleri üzerinden çalışır. 85.000km ise dizel bir araç için hiç de fazla sayılmaz. Tabii vereceğiniz parayla doğru orantılı olarak. Kullanıcı davranışına bağlı olarak aracı 300.000km'ye kadar sorunsuz kullanmanız mümkün olabilir. Durumunu bilmediğimiz için net bir fiyat söylemek zor ancak 19.000 ile 23.000 arası fiyatla alınabilecek bir otomobil.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tusemsemut

    "valla benım fıkrım abs yı hıc takma kafaya

    en azından ben duz fren sıstemıne alısmısım absyle guvende hıssetmıyorum kendımı.
    neden dersen hyundai strarex kullanıyorum.benı abs den ıyıce soguttu.
    cok cabuk devreye gırıyor ve devreye gırmesı hıc bır ıse yaramıyor.arac daha cok kayıyor.
    1 hafta oldu alalı en az 3 defa cıddı kaza atlattım.bırınde cok yavas gıdıyordum.saga dogru donmeye baslamıstım bı fren sıktım.araba o kadar dusuk hızda bıle kaya kaya araca carpmadan zor durdum"

    Yukarıdaki fikirlerin sahibi arkadaşımız bir an önce yanlış bilgilerden ve ön yargılardan kurtulmayı düşünse onun sağlığı ve güvenliği adına iyi olur. ABS'li bir araçtan şikayet etmesi, onun otomobil kullanmayı tam olarak bilmediğini ......




    ordan araba kullanmayı bılmıyor gıbı mı gozukuyorum.
    en az 10 yıldır araba kullanıyorum ben.15 yasımda mercedes 200 E kullanıyordum ben.
    ve yıllardır tıcarı arac kullanyıyorum her turlusunu kullandım. kaba hesaba vurursak gunde 200 km yapıyorum.her gun hemde.
    senın anlıycagın şöförlük yapıyorum.
    sabah aksam personel tasıyorum gun ıcınde malzeme.
    emın ol bu forumda kı bı cok kısıden ıyı soforum




  • İyi şoförlük iyi bilgiyle mümkündür. Bugün yeni mezun olmuş bir ziraat mühendisinin ektiği ekinin, 50 yıldır tarımla uğraşan birinden daha verimli olması da iyi bilgi ve bilginin doğru uygulanışıyla alakalıdır. Dededen miras bir bakkal olarak çalışan ama büyüyemeyene karşı, dün başlayıp bugün market zinciri kuran kişinin başarısı da bilgiye dayanır. Sanırım anlatabilmişimdir. Tecrübenizi bilgiyi dışlayarak harcamak yerine, bilginin faydalarıyla birleştiririrseniz emin olun ki sizden iyi şoför olmaz.
  • eğer arama butonunu kullanırsanız bu tür polemiklere gerek kalmadan,hatta yeni konuya gerek kalmadan sorunuzun cevabını bulursunuz..abs konusunda açılmış ve tartışılmış bir çok topic var.
  • Starex gibi aracların kayması icin abs dısında binlerce etken var... Arac hafif ve bosken daha cok kayma egiliminde olur. Lastik genislikleri ve lastik ozellikleri kotudur. Bulundugu zemin kotudur, hava 8 derecenin altındadır, lastikler sertlesmistir... Bin tane sebep var bir arabanın kayması icin... Kendisine gore daha genis olan araclar daha farklı tepkiler gosterir, vesaire vesaire... ABS cok onemlidir. Benim cok kere hayatımı kurtarmıstır... Babam samsun yolunda yagmurda derin bir virajda 140 ile seyrederken, karsıdan kamyon sollayan bir kartal sollamaya cıkmıs, virajda burun buruna geldik. Yagmurlu yolda virajda korkmadan frene basabilmek cok onemli... Frene basıldı arac 100km civarına dustu, sagdaki 5-6 cm dusuk bankete de girdi babam. Kartal da ayna aynaya o anda gecti aramızdan. Sonra hic istifini bozmadan yola geri girdi, devam etti... Kaygan zeminde cok buyuk avantajdır ABS...
  • dogrudur ama benım kullandıgım aracta frenlerle ılgılı bı sorun var
    servıse gidınce bellı olcak.
    ısın komıgı 30 la gıderken bıle kuru zemınde kayıyor arac.
    ABS devreye gırıyor
  • Bence abs artık olmazsa olmaz bı teknolojidir
    Antilock brake sytem ın kısaltması olan teknoloji arabayı kızkalamadan durdurmak ıcın tasarlandıgından en kısa mesafede durdur
    Ben olsam can guvenlıgı herseyden once geldıgı ıcın tercıh etmezdım
    Ama bu bnım fıkrım tabı
    Eger alacaksanız sımdıden hayırlı olsun
    He buarada aklıma gelmısken cordoba nın tdi motoru asırı ses yapıo Ama kafana takmassan onemsız bısı tabı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nitrousoxide -- 19 Aralık 2006; 19:03:46 >
  • yeri gelmişken ben de bi soru sorayım abs'yle ilgili.
    diyelim kuru bi zeminde ilerlerken birden kaygan zemine geçiyoruz ve araba kaymaya başlıyo. eski zihniyete göre bu durumda frene basılmaması gerekiyoki araç tamamen kontrolden çıkmasın. peki yeni absli araçlarla böyle bi duruma düşersek frene basmalı mıyız? yani frene bastığımızda abs kaymaya başlayan aracı tekrar kontrol altına almamıza yardımcı olur mu yoksa abs siz araçlarda yapılması gerektiği gibi frene dokunmamak mı lazım?
  • ESP olan araçta

    ABS
    EBD
    ve TC sistemi vardır ESP (elektronik stabilite programı) var denilmesi hepsini kapsar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: expo

    yeri gelmişken ben de bi soru sorayım abs'yle ilgili.
    diyelim kuru bi zeminde ilerlerken birden kaygan zemine geçiyoruz ve araba kaymaya başlıyo. eski zihniyete göre bu durumda frene basılmaması gerekiyoki araç tamamen kontrolden çıkmasın. peki yeni absli araçlarla böyle bi duruma düşersek frene basmalı mıyız? yani frene bastığımızda abs kaymaya başlayan aracı tekrar kontrol altına almamıza yardımcı olur mu yoksa abs siz araçlarda yapılması gerektiği gibi frene dokunmamak mı lazım?


    ABS li araçta her durumda acil durmak için pedala tam güçle basıp gerektiğinde ileri sürüş becerilerinizle(direksiyonla düzeltme manevraları yapmak gibi) durmasını beklersiniz.
  • yaa bu abs olayi benimde iyicene kafama takılmaya başladı iyi güzel sistemdde özellikle ani sert frenlerde pek işe yaramıyo galba(arabayı durdurma konusunda) çünkü dikkat ediyorum bir çok spor arabada ABS ya yok yada istediğin zaman devre dışı bırakıyorsun
  • Devre dısı bırakabilmenin mantıgı baska, hill and toe ile viraj donersen abs devreye girer, el freni cekikken frene basarsan abs devreye girer, vesaire vesaire... Arabaya anormal seyler yaptırmak istiyorsan devredısı bırakmak mantıklı... Yoksa degil... Volvo'da da STC devre dısı bırakılabilir mesela...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans
    eğer arama butonunu kullanırsanız bu tür polemiklere gerek kalmadan,hatta yeni konuya gerek kalmadan sorunuzun cevabını bulursunuz..abs konusunda açılmış ve tartışılmış bir çok topic var.


    İlk mesajımı daha dikkatli ve anlamaya özen göstererek okursanız sevinirim.

    Başlıktan hareketle bu mesajınızı yazdıysanız ki sanırım öyle ilk mesajıma göz atsaydınız dahi bunu yazamazdınız; ben sadece abs'yi değil, özelliklerini verdiğim bir aracın ne kadar edeceğini de öğrenmek istemiştim.

    Derseniz ki onu da arama butonu vasıtasıyla öğrenin yoksa yoktur konu açmayın ya da bu nitelikteki konular yasaktır, o zaman silinebilir bu başlık.

    Netice itibariyle okumadığınız ilk mesajımda
    quote:

    Evet arkadaşlar ne kadar verelim dersiniz?


    Dediğim aracı satın aldım.




  • Abs önemli ama kısa mesafede devreye gırdıgınde kötü oluyor araç kaymaya başlayınca devreye gırıyor zaten kısa mesafe var durmanız gerekiyor araç o mesafede durmuyor.O zman baktınız devreye gırdı frene bas çek bas devreden çıksın araç dursun
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.