Şimdi Ara

Aliexpress İade Süreçleri Hakkında Her Şey [ANA KONU] (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
4
Favori
27.586
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MeNzA M kullanıcısına yanıt

    Sizin mesajı görünce benim iadeyi de kontrol ettim yapmışlar hocam. Daha da bulaşmam Aliexpress İade Süreçleri Hakkında Her Şey [ANA KONU] 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aliexpress İade Süreçleri Hakkında Her Şey [ANA KONU]




    1- Benim de kargpm gümrüğe alınmış telgraf geldi bugün. 4 farklı ürün aldım satıcıdan ve bunları 2 kargo olarak çıkardı. toplamı 3200tl. 150euroluk sınıra takılmasın diye. sanırım anakart önce girdi ülkeye ve gidip ambara almışlar. 150eurodan fazla olarak mı gördüler o siparişi anlamıyorum.


    2- ilk olarak telefon numarasını aradım dedim belgeleri göndereyim ona göre ücretlendirin vergilendirin. Telefonda kız ne dese beğenirsiniz asjkldas gümrük memurları sizi davet etmiş gelmeniz gerekiyor diye.


    3- Mail attım siparişi ve kart çekimleri gönderdim. 150eurodan fazla dedi maile cevap veren. Tamam da tüm sipariş 150eurodan fazla çıkan gümrük kararnamesinde paket tutarı 150€ sınırı var bu ürün tek başına 150€ sınırı geçmedi. Yarın gidip vergilendirmesini yapıp almaya çalışacağım. 200git 200gel 400tl ek masraf cıktı başıma orada fiyat biçmek zor geliyor.... Tahminim şu yarın kutuyu açarız ne ürün çıktı bu çıktı ekran görüntüsünü açıp ürünün gösteririm %30 vergilendirme yapıp ürünü almayı düşünüyorum. tabi şuan bu gitmeden teori yarın sabah 7 de yola çıkıp gideceğim başakşehire.


    edit:


    4- istanbula gitmek zorunda kaldım devlete bol bol vergi dağıtıp geldim. Bir kargom hala kayıp gümrüğe giriş yapmadı 52 gündür yolda. Çinli firma ülkene geldi diyor bizimkiler ptt yani yatıyor daha işlem görmedi hayat onlara güzel o kargomun türkiye kaydını yaptıklarında haber ederim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OgoX -- 8 Haziran 2022; 22:54:58 >




  • Bir sipariş verdim ve aynı üründen 3 adet aldım. toplam sınır 150 doları geçmiyor. aylar önce 2 adet almıştım başka bir satıcıdan ve aras kargo ile gelmişti. ama takip kodu LP ile başlıyordu.


    şimdi 3 adet söyledim ama sunyou diye bir firma ile göndermişler. sunyouda RG ile başlayan ikinci bir takip kodu çıktı packageradar sitesinde. rg ile başlayan kargoyu aras yerine ptt getirir.


    Ben satın alırken %30 vergi ödedim zaten. şimdi ptt getireceği için tekrar vergi çıkarsa iade'yi nasıl alırım veya alabilir miyim? aras getirince ne güzel gümrükten de hızlıca geçiyordu. şimdi ne olacak? problem çıkar mı? help centerdan dispute açtım ama daha satıcı cevap vermedi.

  • 5 m kablo aldık 237₺

    Ürün kablo arızalı çıktı

    Sürekli bağlantı koptu

    Adam diyor geri gönder deneyelim

    Ben geri gönderirsem bana giren kargo ne olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aliexpress en son ürün iadesi kararı verdi bu değiştirelemez mi?


    Satıcı defolu ürün gönderdi. Diyor ki iade et. Kargo ücreti var.

  • Arkadaşlar aliexpress ten Fransa üzerinden bir ürün aldım iade edeceğim ürün Aras kargo ile geldi iadeyi Aras ile mi yapacağım PTT kargo ile mı bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim teşekkürler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yaklaşık 100 dolarlık iki adet ürün aldım 24 Haziran'da. Sipariş sayfasında "Full refund if product is not received in 15 days." yazmışlar. Bugün 15. gün. Satıcı puanlaması yoktu, ürün satılmamıştı daha önce. Ama fiyat uygundu nispeten ve en önemlisi vergi istemiyordu satış esnasında. Ayrıca Almanya üzerinden DHL ile gönderecekti sözde üş kağıtçı. Yurtdışı yurtiçi alışverişlerde tecrübeliyimdir. 10 yıldır sürekli alışveriş yaparım. Bu şartlarda güven vermiyordu. Aliexpress müş hiz sordum. Dükkan yenidir normal dedi. Gerçekten de yeni açılmış bir yerdi. Satış esnasında fahiş vergi iteklenmesinden çok rahatsız olduğum için içime sinmese de, satıcı güven vermese de, nasıl olsa aliexpress var ardında, sorun olursa para iadesi yapar diyerek ödemeyi yaptım 100 dolar. Tabii satıcı mesajlarıma cevap vermedi. Sonra baktım ürün satıştan kalkmış. Başka zaman baktım satıcı buhar olmuş, tüymüş it yiyen Çinli. Dispute açtım. Ortada olmayan, satışta olmayan bir ürünün, hatta satıcısı ortada olmayan bir ürünün iadesini 4 - 5 gün bekletiyor aliexpress. Onlar da az çakal değil. Neyse bugün son durum şöyle:



    Aliexpress İade Süreçleri Hakkında Her Şey [ANA KONU]


    Hem 15 gün içinde ürün elinize ulaşmazsa tam para iadesi vaatlerinin süresi, hem de satıcıya söz hakkı tanıma süresi doldu. Şimdi aliexpressin paramı iade etmesi gerek. Neyi bekliyorlar anlamıyorum. Repoya yatırıp oradan malı götürüyorlar sanırım. Sıkıntı çıkarmaz demi aliexpress?





  • Satıcı ürünü kargoya verdi ise ne yaparsan yap hiç bir şekilde iade başlatamıyorsun. Tek şansın ürün eline gelince bir şekilde iade edilmen para ücretini de tarafından karşılıyorlar yazık günah.

  • Ürün kusurlu geldi, Anlaşmazlık başlattım ve aliexpress iade etmemi söyledi. Kargo ücretini satıcı ödeyecek şekilde.


    Hangi firma ile iade ediyor gönderiyoruz bilgi verirmisiniz? PTT ilemi göndermeli?

  • Merhaba arkadaşlar aliexpress üzerinden saat aldım fakat ürün arızalı çıktı. Ürünle ilgili video çekip Dispute açtım ve kısmı iade talep ettim ama satıcı kabul etmedi. Aliexpress önce kısmı iade önerdi ben kabul ettim ama satıcı kabul etmedi. Aliexpress şimdi para iadesi ve ürün iadesi sonucuna varmış. geri göndersem çok yüksek kargo bedeli çıkacak. Bu aşamadan sonra kısmı iade için yapabileceğim bir şey var mı?

    Aliexpress İade Süreçleri Hakkında Her Şey [ANA KONU]


    Aliexpress İade Süreçleri Hakkında Her Şey [ANA KONU]




  • Som 5 arkadaşta aynı şeyi sormuş. Arkadaşlar benim daha önce başıma geldi ürün iadesi ve sonrasında iade kararı çıktıysa artık o ürünü geri yollamaktan başka çareniz yok. Ben çok denedim falan konuşmayı ama kesinlikle olmuyor.Bu arada iade kargo ücreti de satıcıya ait işi yalan kesinlikle onuda alamıyorsunuz haberiniz olsun.Ona göre hesabınız yapın ve yollayın. Yada kredi kartınızdan direk harcama itirazını vurun geçin ama bir daha aliexpress ten alış veriş işi yaş sonrasında.

  • Lksn L kullanıcısına yanıt
    Alışveriş yaş olmaz. Yeni bir hesap, yeni bir sanal kart hepsini çözer.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aliexpress, ben kısaca köpek yiyen Çinliler diyorum, çakallaşmış iyice. Pandemiden önce onbinlerce evet evet doğru yazdım onbinlerce liralık alışveriş yaptım. Bunlardan bazıları kusurlu idi, tartışma açtım. Hepsi de lehine karar verildi. Bazen 100 dolarlık ürününün yarısını bile geri iade aldığım oldu. Hem de hiç uğraştırmadılar, iki gün içinde çözüme kavuştu. Şimdi ise bi kaç bin liralık alışverişimden küçük bir kısmında sorun oldu, para iadesi istedim. Tabi ağır işsizlik neticesi onlarca defa konuştum yazıştım, dilim iyidir doktoralı çevirmenim, Allahım görseniz, aptala yattılar anlamazlıktan geldiler, saçmaladılar, ne yapıp edip kabul etmediler ücret iadesini ya da bir şekilde telafiyi.

    Diyeceğim o ki bu köpek yiyen Çinlilerle (evet onlara karşı ırkçıyım, herşeyden önce onlar insan ırkı mı ki ırkçı olsyım) sorun yaşamazsanız iyi. Olur da sorun yaşarsanız bir bardak soğuk su için. Hiç uğraşmayın. En güzeli çok çok elzem olmadıkça alışveriş yapmamak. Düşünün onbinlerce liralık alışveriş yapmış biri olarak bunu söylüyorum. Benim için bitmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi timucinpusat -- 16 Eylül 2022; 21:45:35 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Merhaba robot süpürgem için yedek parça siparişi verdim. Ancak satıcı elimde yok siparişi iptal edin diye yazmış. Şimdi ben bu siparişi iptal ettiğimde ödediğim tüm para (ürün fiyatı+gümrük vergisi+kargo) iade edilecek mi?

  • Ürün başlığında yazıcıma uyumlu model olduğunu belirtmelerine rağmen uyumsuz ve alakasız bir ürün gönderdiler. Sitede görsel ve ürün modeli hala uyumsuz olmasına karşın Türkiye iade anlaşması olmadığı için gümrük içinde 606.14 liralık ürünü iade edemedim. Bunun 466 TL si kargo dahil ürün diğer kısmı gümrük bedelidir. En son ptt en ufak şeylere 400 tl iade kargo bedeli almış burdan okuduğum. Zaten gümrük bedeli için iadede hak iddia edilemiyor bildiğim kadarıyla. Kaldı 466 tl.Satıcı ikna olup yarısını öderim dedi. Hata benden ötürü olmadığı için kabul etmeyince iadeyi kargola tarzı birşey yazdı. Ücretin yüksek olduğunu kargolayamayacağımı söyleyince En son 25 dolarlık ödememe karşı çeyrek geri ödemeye düştü 6 dolar yani 120 lira bile yapmayan iade teklif etti. Kurtlar sofrasında buldum kendimi. Kabul etmedim ve Aliexpress son zamanlarda çokça yaptığını duyduğum satıcıyı haklı bulup 606 liramı hiç etti. Çözüm olarak gelen ürünü satmamı önerdi satıcı bu arada.





  • @Lksn @timucinpusat @MusashimaruKoyo arkadaşlar benimde bir problemim var. Ben apple watch ultra replikası almıştım. Saatin sms bildirimi çalışmıyor. Video çektim, resim çektim itiraz ettim ama nafile aliexpress “iadesiz” olarak karar vermiş. Satıcı ile görüşüp iade adresi aldım. Yalnız bu iade aliexpress üzerinden olmayacağı için, satıcı ürünü alıp parayı ödemeyebilir diye düşünüyorum. Ne dersiniz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doc.dr -- 6 Aralık 2022; 20:32:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amanteramco A kullanıcısına yanıt

    Merhaba,

    Biraz geç oldu ama yine de cevap vereyim;

    Siparişi iptal ettiyseniz, vergi dahil tüm paranızı alırsınız,

    şimdi sorayım öyle mi oldu ?


    Fakat ürünü almışsanız ve kusurlu ürün sebebiyle para iadesi hakkını kazanmışsanız vergi hariç paranızı iade alırsınız.

  • Bilenler biliyordur, ama tekrar hatırlatayım;

    Aliexpress den ürünü teslim aldıktan sonra herhangi bir sebepten dolayı "dispute (anlaşmazlık)" açıp para iadesi hakkı kazanmışsanız, paranızı iade alıyorsunuz fakat ödediğiniz vergi hariç,

    iadelerde vergi ücretini alamazsınız. Evet, vergi ücretinin üzerine soğuk su içebilirsiniz.

    Aliexpress den alışveriş yaparken bunu göz önünde bulundurmalısınız.


    Şahsen benim düşüncem şudur;

    aliexpress' in bu vergi ücretinin iade edilmemesi konusunda hiç bir suçu yok, bu tamamen Türkiye gümrüğü ile alakalı, çünkü paket gümrükten geçmiş bir kere ve hizmet karşılığında vergisi alınmış, her ne kadar o ürün kusurlu olduğu için sizin işinize yaramasa da bu durum gümrüğü ilgilendirmiyor, hiç birimizin hoşuna gitmese de maalesef durum bu.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayamtky -- 7 Aralık 2022; 13:40:36 >
  • doc.dr D kullanıcısına yanıt

    Aliexpress çakal yüzüyünü göstermeye başladı uzun süredir. Yaşadığım kendilerinden, satıcıdan kaynaklı sorunu aptala anlatır gibi defalarca anlatmıştım ama salağa yatıp kesinlikle çözmemişlerdi. Aliexpress pişmanlıktır, sorun yaşarsanız alışverişinizde.



    Satıcıya güvenden önce bu adrese nasıl göndermeyi düşünyorsunuz? Gönderim ücreti aldığınız ürünün fiyatını geçebilir. Sonra satıcılara güven olmaz, evet. Almadım bana ulaşmadı, sorunlu göndermişsin vs vs her bir şey diyebilir. Ama şansını denemek istersen neden olmasın.

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.