Şimdi Ara

Alien: Isolation'ın Devam Projesi Erken Geliştirme Aşamasında

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
36
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  
    Alien evreni kült bir yapıya sahip olarak karşımıza çıkıyor ve hem korku filmleri hem de oyun projeleri olarak yer buluyor. Geldiğimiz noktada oyun tarafına bakacak olursak ilk projenin yayınlanmasının üzerinden 10 yıldan fazla bir süre geçti ve şimdi ise yepyeni bir devam oyununun geliştirilme aşamasında olduğu bildiriliyor.
     
    Alien: Isolation'ın devam oyunu yolda
     
     
    Creative Assembly tarafından belirtilene göre Alien: Isolation'ın devamı şu anda arka planda geliştiriliyor. İlk oyunu rüya proje olarak nitelendiren yaratıcı yönetmen Al Hope, Twitter platformunda yaptığı yeni bir paylaşımla beraber “İsteğinize kulak verdik ve şu anda devam oyununun erken geliştirme aşamasında olduğunu aktarabiliyoruz.” dedi.
     
    Alien: Isolation bildiğiniz üzere Ekim 2014 tarihinde PS4, PS3, Xbox One, Xbox 360 ve PC için piyasaya sürüldü. İlk filmden 15 yıl sonrasını konu alan oyunda Amanda Ripley'nin annesini aramak için Sevastopol’a gidişi işleniyor. Yapım içerisinde ana karakterimizi takip eden ve tuzağa düşürmek isteyen Xenomorph’lar yer alıyor.
     
    Xenomorph’lar bildiğiniz üzere diğer düşmanların aksine öldürülemiyor. Bu yüzden gizlice ilerlemeye çalışıyor ve kaçmak tek seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Alien: Isolation piyasaya sürüldüğünde genel olarak olumlu eleştiriler aldı ve Mayıs 2015 itibarıyla iki milyondan fazla adet sattı.
     
    Korku oyunu bizlere neler sunuyor?
     
    Korku severlere hitap eden yapısı ile beraber ön plana çıkan Alien Isolation, birinci şahıs kamera bakış açısı ile üst düzey bir deneyim sunuyor. Oyun içerisinde uzaylı istilasından kurtulmaya çalışıyor ve gizemli bölgelere doğru adım atmak durumunda kalıyoruz. Korkunun gerçek anlamını keşfedebileceğimiz farklı bölgelere doğru ilerleyebileceğimiz ve bu bölgelerde neler olup bittiğini öğrenebileceğimiz yapım içerisinde sürekli olarak dehşeti ve korkuyu yaşamak durumunda kalıyor ve kendimizi diken üstünde hissedebiliyoruz.
     
    Oyunda burada yer alan uzaylıları ne yazık ki ortadan kaldıramıyor, sadece gizlilik odaklı sistemle onlardan saklanabiliyor, kaçabiliyor ve daha fazla detayla kendimizi koruma altına almaya çalışıyoruz. Dolayısıyla oyun içerisinde her ne kadar gerilim dolu unsurları ortadan kaldırabileceğimizi düşünsek de ne yazık ki elimizdeki malzemeler bunun için yeterli değil. Dolayısıyla oyun içerisinde yer aldığımız süre boyunca istediğimiz şekilde ilerleyebiliyor, farklı bölgelere geçiş yaparken buralarda saklanabileceğimiz yerleri öncelikle analiz edebiliyor ve etrafa bir bakış atabiliyoruz. Bu tarz oyunlarda bildiğiniz üzere etrafı keşfetmek ve etrafta neler olup bittiğini öğrenmek oldukça önem arz ediyor. Bununla beraber oyunda korkunun gerçek anlamını keşfederken elbette korkabileceğimiz ve sürekli olarak kendimizi diken üstünde hissedebileceğimiz bir yapıyla karşı karşıya kalabiliyoruz.
     
    Ek olarak yapım içerisinde ölümcül tehlikenin hakim olduğu bir atmosferde yer alıyor ve burada hayatta kalmanın ne demek olduğunu doğrudan anlamlandırmaya çalışabiliyoruz. Amanda adlı karakter olarak yer alabileceğimiz yapım içerisinde Alien olaylarından 15 yıl sonrası konu alınıyor ve büyük bir hayatta kalma mücadelesine geçiş yapabiliyoruz. Her tarafa panik içerisinde ilerleyebileceğimiz ve çaresiz bir şekilde yer alabileceğimiz yapımda acımasız uzaylı tarafından istila edilen bir bölgede kendi yolumuza bakmaya çalışıyor ve bir yandan kendi zekamızı kullanarak bulmacaları çözebiliyor, diğer yandan ise kaynakları toplayarak hayatta kalma şansımızı daha da artırmak durumunda kalabiliyoruz. Güçsüz ve hazırlıksız olarak yer alabileceğimiz yapımda sadece görevleri başarmakla değil, aynı zamanda hayatta kalmanın ne demek olduğunu burada anlayabiliyoruz.
     
    '' 

    Bu tarz detaylarla beraber oyun içerisinde farklı bölgelere doğru ilerleyebiliyor, bu bölgelerde neler olup bittiğini öğrenmeye çalışıyor ve aynı zamanda buralarda hayatta kalmanın yollarını arayabiliyoruz. Bu tarz oyunlarda bildiğiniz üzere her bir oyuncu farklı bir deneyim elde edebiliyor ve farklı bölgelere doğru saklanarak uzaylı yaratıktan nasıl saklanabileceğinizi siz karar verebiliyorsunuz. Sürekli olarak dehşetin ve ölümcül tehlikenin kol gezdiği ortamda ilerlerken arka planda yer alan efektlerin ve müziklerin de oldukça gergin olduğunu aktarmakta fayda var. Bu tarz oyunlarda arka planda yer alan ses efektleri ve gerilim dolu müzikler gerçekten de ortam atmosferini geren ve daha da fazla gerilmemizi sağlayan detaylar arasında yer alıyor. Durum böyle olunca oyun içerisinde her zaman mevcut olan bir ölümcül tehditin üstesinden gelmekle uğraşmak durumunda kalıyor ve dikkat çekici ortamlarda kendi yolumuza bakabiliyoruz. Elbette oyun içerisinde yer aldığımız süre boyunca her bir ortamda farklı atmosferlerin, korku dolu unsurların, yapacağımız görevlerin ve çok daha fazlasının olduğundan bahsedebiliyoruz. Bu tarz detaylarla beraber oyunda hızlı bir şekilde ilerleyebiliyor, kendi yolumuza bakmaya çalışıyor, buralarda neler olup bittiğini öğrenmek için elimizden geleni yapmak durumunda kalıyoruz.
     
    Oyunda etrafı keşfederken aynı zamanda etkileşime girebileceğimiz unsurların, kaynakların ve çok daha fazlasının olduğundan bahsedebiliyoruz. Bununla beraber etrafta yer alan ipuçlarını ve notları elimize alarak okuyabiliyor ve daha önce burada neler yaşandığına doğrudan öğrenebiliyoruz. Dolayısıyla oyunda etrafı keşfetmek ve buralarda neler olup bittiğini öğrenmek için ipuçlarını toplamak oldukça önem arz ediyor. Dikkat çekici ortamlarda yer alabileceğimiz yapım içerisinde annemizin kaybolmasının ardındaki gerçeği bulmak için büyük bir mücadele sarf ediyor ve her hareketimize tepki veren bir uzaylı istilası ile karşı karşıya kalabiliyoruz. Oyunda eğer hızlı bir şekilde koşarsak, elbette uzaylı doğrudan bizi gözlemleyebiliyor ve duyabiliyor. Dolayısıyla burada adımlarımıza doğrudan dikkat etmemiz gerekiyor. Bununla beraber elbette uzaylı karşımıza çıktığı anda saklanacak bir yer bulmak durumunda kalıyoruz ve eğer en ufak bir hamlede gecikirsek, ne yazık ki bu da bizim sonumuz anlamına geliyor. Dolayısıyla oyunda saklanabileceğimiz masa altları, dolaplar ve çok daha fazlası yer alıyor ve bununla beraber kendi yolumuza dikkatli bir şekilde ilerlemek durumunda kalıyor ve aynı zamanda saklandığımız esnada hemen kendimizi güvende hissedebiliyoruz.

    Korkunun ecele faydası olmayacağını öğrendiğimiz yapım içerisinde sürekli olarak başa çıkmak ve kendi yolumuza bakmak tamamen bizim işimiz oluyor. Oyunda aynı zamanda teknolojinin biraz daha ileri seviyede olduğunu aktarabiliyor ve uzayın sınırlarında hizmet dışı bırakılmış bir istasyona doğru adım atmak durumunda kalabiliyoruz. Ayrıntılı uzay istasyonunda keşfedebileceğimiz ve gizem ile ihanet dolu bir dünyada yer alabileceğimiz yapımda sistemleri hackleyebiliyor, hayati kaynakları toplayabiliyor ve her duruma karşı elimizdeki kaynakları birleştirerek yeni unsurların kilidini açabiliyoruz.
     
    '' 
     
    Oyunda yer aldığımız süre boyunca tüm bu unsurların peşinden ilerlemek ve bizi avlaması için gönderilen uzaylının nasıl hamle yaptığını öğrenmek tamamen bizim işimiz oluyor. Bununla beraber elbette bu tarz oyunlarda etrafı keşfetmek, etraftaki kaynakları toplamak, çözümler üretmek, doğaçlama yapmak ve çok daha fazlasını gerçekleştirmek oldukça önem arz ediyor. Düşmanlarımızdan kaçabileceğimiz, dikkatini dağıtabileceğimiz ve onlarla yüzleşebileceğimiz yapımda elbette farklı hamleler gerçekleştirerek uzaylının yönünü farklı yöne çevirebiliyor, elimizdeki aletleri kullanarak ses çıkarabiliyor ve örneğin bir çevre unsuruna farklı bir noktaya atarak uzaylının dikkatini o yöne çekebiliyor ve böylece biz de kendi yolumuza bakabiliyoruz. Durum böyle olunca oyunda kullanabileceğimiz farklı stratejiler ve planlamalar bulunuyor ve her ortamda farklı unsurların karşısına çıktığını aktarabiliyoruz.
     
    Olayların 15 yıl sonrasına konu alan yapının içerisinde elbette annemizi bulmak için büyük bir mücadeleye atılıyoruz. Mürettebat üyesi arasında yer alan annemiz, elbette daha önceki süreçte neler yaşadığını doğrudan öğrenebiliyoruz ve daha fazla detayı oyunda öğrenmek için hızlı bir şekilde ilerlememiz gerekiyor. Durum böyle olunca oyunun arka planında tamamen bu temel hikaye bulunuyor ve kendi yolumuza hızlı bir şekilde bakabiliyoruz.

    Ayrıntılı bölgelere doğru ilerleyebildiğimiz, bu bölgeleri keşfedebildiğimiz ve buralarda neler olup bittiğini öğrenebildiğimiz yapımında gölgelerin ardından gelen tehlikenin elbette nasıl olduğunu görebiliyor ve aynı zamanda elimizdeki kaynakları birleştirerek işimize yarayacak unsurları üretebiliyoruz. Oyunda bir zanaatkarlık mekaniği sistemi bulunuyor; bu mekanikle beraber farklı bulduğumuz kaynakları birleştirebiliyor, daha etkili icatlar yapabiliyor ve kendi yolumuza bakabiliyoruz. Bitmek bilmeyen bir tehdit ile bağlantılı ortamlarda kendi yolumuza bakabildiğimiz yapımda sürekli olarak korkunç bir uzaylıyla karşı karşıya kalabiliyor ve hızlı bir şekilde kendi yolumuzu oyunda görebiliyoruz. Yapının içerisinde yer aldığımız süre boyunca dikkat çekici ortamlarda yerimizi alabiliyor, bu ortamları en iyi şekilde keşfedebiliyor ve ihanetle dolu bir dünyayı keşfederken aynı zamanda bu ihanetin içerisinde kendimizi bulabiliyoruz.
     
    '' 

    Serinin sevilen oyunları arasında yer alan bu yapım, korku severler tarafından oynanması gereken oyunlar arasında bulunuyor. Bununla beraber korku oyunlarından hoşlanıyorsanız bu oyuna bir göz atmanızda ve bir şans vermenizde fayda var diyebiliriz.








  • Lütfen bu sefer ailenlerı ölümsüz yapmayın da efsane olacak bir yapımı yine rezil etmeyin :)

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • gokuba kullanıcısına yanıt

    Oyunun asıl güzelliği oydu. Fps shooter değildi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • WarForFears W kullanıcısına yanıt

    Oyunun güzelliği atmosferi ve grafikleriydi, ölümsüz alien ve silah mekaniğinin gerçekçi olmaması yüzünden bir efsane olamadı. Ölümsüz bir tane alien koyalım gerilim yaratalım bunu kim düşündüyse çok kapasitesiz biri.


    Alien gerilimi vermek için mantıksal hatalar ve gerçekçi olmayan saçmalıklar oyunu sadece baltalar, bir oyunun kaliteli olmasının birinci şartı gerçekçi fiziksel etkiler ve buna bağlı mantıkdır, en öncelik budur, oyuncu ne kadar gerçekçi etkiler görürse bir oyuna o kadar saygı duyar emeği görür, 100000 hp invulnerable alien yapıp gerilim yaratacağız kafasını ancak orta okul çocukları düşünür, Bu gerilimi fiziksel gerçekçiliği bozmadan yapman gerekir zor olan budur zaten kalite budur... Bir Alien ölür başka alien gelir bunu düşünemiyormusun?? Bu sadece kolaya kaçmak. Fiziksel gerekçilik yoksa bile bunu bir mantığa bağlaması gerekir, bu yaptığı hata bu oyunun sonu oldu, sanırım aynı hatayı tekrar yapacaklar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokuba -- 13 Ekim 2024; 11:20:12 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.