Şimdi Ara

Alfa Romeo Neden Tutulmuyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
133
Cevap
3
Favori
16.165
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 10un vedası
    Şu an ülkemizde çeşit yok guiletta golf gibi çok sert bir rakibin karşısında zayıf kalıyor.

    Golf değil A3 modeli giuliettanın rakibidir.Golf giuliettaya değil sert kurabiye kadar rakip olamaz.
    Konuya dönersek,
    Alfa alman japon mantığında araç yapan bir firma değil.
    Sportif tasarım sportif sürüş ve içinde ruh taşıyan,sadece meraklılarının yöneldiği bir marka.
    Buna rağmen avrupada ciddi satış rakamlarına ulaşıyor.
    Ülkemizde ulaşmamalarının nedeni de bu memleketteki ikinci eli eyyi muhabbeti.
  • Ben tutuyorum
  • Sıfırı bilmem ama 2.elde acayip uyguna ne alfalar satılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tutulmasın zaten. 1.60 boyunda 90 kilo badem bıyıklı dayılar binmesin o arabalara.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rakiplerine oranla F/P açısından başarılı bir marka değil de ondan. Zaten ikinci eli yok, ona rağmen ikinci el modelleri de rakiplerine oranla uygun fiyata gitmiyor. İkinci eli olmayan arabaya ölü para gözüyle bakarım ben, çok ucuza gitmedikten sonra bir anlam ifade etmez benim için. Zaten bu ülkede bugünden yarına ne olacağı da belli olmuyor, satmaması kadar doğal bir şey yok. Alfa'nın politikası da bu yönde.
  • 10un vedası kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz gayet iyi ancak oradaki "golf" kelimesini yanlış yazdınız sanırım. A3 olacaktı orası.

    Eğer siz 1 serisinin rakibi olarak A3 değil de golfü görüyorsanız o zaman oradaki "Golf" kelimesi kalabilir...

    Konuya gelirsek, zaten gereken açıklamalar yapılmış. Alfa esnaf arabası değildir. Alan kişi kendisini düşünüp alır. Diğer markalar gibi satacağı adamı değil. Bu yüzden de satış rakamları 1, A3 ve A180'den geridedir. İyi ki geride zaten. Alfa'yı Alfa yapan şeylerden biri de özel hissettirmesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Stand Alone kullanıcısına yanıt
    Rakiplerine göre F/P değil derken ne demek istediniz hocam?

    Giulietta 1.6 120 hp TCT 98 bin TL
    A3 1.6 Tdi 110 hp s tronic 114 bin TL
    Bmw 1.5 116 hp 113 bin TL
    Mercedes 1.5 109 hp 119 bin TL

    Almanların boş versiyonlarının ne kadar boş olduğunu söylememe gerek yok sanırım. Araçları doldurduğunuzda aradaki fark 15'ten 20-30 binlere çıkmakta. Sanırım hala F/P aracı değil demeyeceksiniz değil mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tür araçların tutulmamasını seviyorum. Tutulunca 2. eline gücümüz yetmiyor ki binelim
  • Şurada "oo manyak araç TR ye gelsin alacağım" diyen kitle bir kere bile Alfa sahibi oldu mu acaba ? Forum aynı Mazda III kafasında , hayatta alamayacakları arabayı burada övüyorlar, hele yarın gidip kesin alacağımcılar, babasından izinsiz araç kaçıranlardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gesi bağları

    Rakiplerine göre F/P değil derken ne demek istediniz hocam?

    Giulietta 1.6 120 hp TCT 98 bin TL
    A3 1.6 Tdi 110 hp s tronic 114 bin TL
    Bmw 1.5 116 hp 113 bin TL
    Mercedes 1.5 109 hp 119 bin TL

    Almanların boş versiyonlarının ne kadar boş olduğunu söylememe gerek yok sanırım. Araçları doldurduğunuzda aradaki fark 15'ten 20-30 binlere çıkmakta. Sanırım hala F/P aracı değil demeyeceksiniz değil mi ?

    98,000 TL'yi piyasası olmayan arabaya bağlayıp parayı çöpe atacağıma, 3-5 farkını verip piyasası olan aracı almayı tercih ederim ve alımların %90'ı da bu şekilde oluyor. Para kolay kazanılmıyor neticede, o meblağlara çıktıktan sonra farkını vermek zor olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    Rakiplerine oranla F/P açısından başarılı bir marka değil de ondan. Zaten ikinci eli yok, ona rağmen ikinci el modelleri de rakiplerine oranla uygun fiyata gitmiyor. İkinci eli olmayan arabaya ölü para gözüyle bakarım ben, çok ucuza gitmedikten sonra bir anlam ifade etmez benim için. Zaten bu ülkede bugünden yarına ne olacağı da belli olmuyor, satmaması kadar doğal bir şey yok. Alfa'nın politikası da bu yönde.

    F/P bakımından nesi başarılı deil?

    Her markanın ikinci eli var belli kitlesi var vw kitlesi daha fazla hepsi bu, sen sanıyormusun alfacı hondacı biri gidip vw ikinci eline bakıyor adam sevdiği markanın 2. eline bakıyor, sen sevdiğin araca değil kitlesi bol araca biniyorsun sadece

    Vw passat 2. eli hızlı sıfır fiyatına satılıyor, bu beni etkilemiyor açıkçası 100 bin tl sıfırı olan arabanın 2. elini ne olursa olsun 85 bine alırım daha fazlasını vermem verene uzaktan saygı duyarım arkasından maytap geçerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazda Motor Corporation


    quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    Rakiplerine oranla F/P açısından başarılı bir marka değil de ondan. Zaten ikinci eli yok, ona rağmen ikinci el modelleri de rakiplerine oranla uygun fiyata gitmiyor. İkinci eli olmayan arabaya ölü para gözüyle bakarım ben, çok ucuza gitmedikten sonra bir anlam ifade etmez benim için. Zaten bu ülkede bugünden yarına ne olacağı da belli olmuyor, satmaması kadar doğal bir şey yok. Alfa'nın politikası da bu yönde.

    F/P bakımından nesi başarılı deil?

    Her markanın ikinci eli var belli kitlesi var vw kitlesi daha fazla hepsi bu, sen sanıyormusun alfacı hondacı biri gidip vw ikinci eline bakıyor adam sevdiği markanın 2. eline bakıyor, sen sevdiğin araca değil kitlesi bol araca biniyorsun sadece

    Vw passat 2. eli hızlı sıfır fiyatına satılıyor, bu beni etkilemiyor açıkçası 100 bin tl sıfırı olan arabanın 2. elini ne olursa olsun 85 bine alırım daha fazlasını vermem verene uzaktan saygı duyarım arkasından maytap geçerim.

    Piyasası olmayan arabaya göre istenen fiyat fazla. Rakipleri ondan pahalı olabilir ama pahalıya aldığın gibi ederinde satıyorsun. Alfa falan demeyin şimdi, araba aylarca yatıyor satılmıyor kolay kolay. Ailemde Alfa fanatikleri var onlardan iyi biliyorum, ikinci el mevzusu açılınca arabayı nikahına almış gibi konuşuyorlar.

    VW'nin esas başarı motor, donanım ve şanzıman kombinasyonun zengin olması ve bu uyumu birçok markadan önce Türkiye'de uyarlamış olması. Misal, 1.6 TDI 105 HP 7-DSG Golf satılırken 1.5 TDCI PowerShift Focus gibi bir seçenek yoktu. Benzer sıkıntılar piyasası olan birçok modelde de olunca VW daha çok sattı. 1.6 TDI 105 HP 7-DSG Passat geldiğinde bile birçok D sınıfı premium olmayan modelde bu kombinasyon yoktu. Bu kombinasyon ile arabanın fiyatı 20-25,000 TL kafadan artıyor ama piyasanın istediği 1.6 dizel otomatik oldu artık. Bunu getiren köşeyi döndü, eh yani, VW'nin ürettiği otomobiller de birçok standart kullanıcı tatmin edecek düzeyde.

    Piyasası olmayan arabaya para bağlayan insalarla da ben maytap geçiyorum ama herkesin tercihi kendine neticede. Kafadan 8-10 sene kullanırım diyen varsa istediği gibi alabilir, artık eskisi gibi otomobiller uzun süreli kullanılmıyor, birçok model 10 yıl sonrasında ömrünü tamamlamış oluyor, çoğu kişi garantinin bitiminden sonra arabayı elden çıkartıyor.




  • Stand Alone kullanıcısına yanıt
    Yavaş yavaş doğruya ulaşıyorsunuz hocam. F/P meselesini atlattığımıza göre bu mesajınıza gelelim.



    Zaten Alfa alanlar "esnaf zihniyetine sahip" olanlar değil. Siz esnaf kafasıyla araçlara bakıyorsunuz. Ben ya da Alfa gibi markaları alanlar da kendş zevkleri için araçlara bakıyor. Aramızdaki fark bu. Ben de sıfırı 110 olan aracın ikinci eline 95'ten fazla vermem. Bu da benim görüşün. İstediği kadar ikinci eli über olsun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gesi bağları

    Yavaş yavaş doğruya ulaşıyorsunuz hocam. F/P meselesini atlattığımıza göre bu mesajınıza gelelim.



    Zaten Alfa alanlar "esnaf zihniyetine sahip" olanlar değil. Siz esnaf kafasıyla araçlara bakıyorsunuz. Ben ya da Alfa gibi markaları alanlar da kendş zevkleri için araçlara bakıyor. Aramızdaki fark bu. Ben de sıfırı 110 olan aracın ikinci eline 95'ten fazla vermem. Bu da benim görüşün. İstediği kadar ikinci eli über olsun.

    Doğruya ulaştığım yok, zaten bu konu "doğru-yanlış" üzerine kurulu da değil. Tamamen "tercihler" üzerine kurulu. Türk erkeğinin hiçbir zaman cevabına ulaşamadığı; "Esmer mi sarışın mı?" sorusunun cevapsız kalmasından farksız. Dolayısıyla ben doğrunun içinde yer alıyorum, yalnızca toplumun başkalarının düşünce ve tercihlerine saygı göstermek gibi medeni bir davranışın sergilenmesine henüz erken bir dönemde fikrimi ifade ettiğim için forumda yaylım ateşine tutuluyorum. Her şey zamanla oturacak, toplum olarak aşmamız gereken daha birçok konu var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gesi bağları

    Rakiplerine göre F/P değil derken ne demek istediniz hocam?

    Giulietta 1.6 120 hp TCT 98 bin TL
    A3 1.6 Tdi 110 hp s tronic 114 bin TL
    Bmw 1.5 116 hp 113 bin TL
    Mercedes 1.5 109 hp 119 bin TL

    Almanların boş versiyonlarının ne kadar boş olduğunu söylememe gerek yok sanırım. Araçları doldurduğunuzda aradaki fark 15'ten 20-30 binlere çıkmakta. Sanırım hala F/P aracı değil demeyeceksiniz değil mi ?

    Malzeme kalitesi olarak, A3ün 2 tık altı, Leon denginde bir araç, diğer Premium araçlardan da daha kötü malzeme kalitesi, kıyaslanacak seviyede değil bence, Premium standartlarını karşılayamıyor, multimedya sistemi de diğer Premium araçlardan daha kötü. Şuanda xenonlu ambiente dizel a3leri 105 bin civarına veriyorlar sanırım, a serisi 130 milyar çok pahalı, a3 bu kadar uygunken ben gidipte Giuliettayı seçenekler arasına almam bile. Giulietta alacak olsam gider ikinci el 60.000 tlye alırım, 35.000 tl cebimde kalır varsın düz vites olsun, makyajsız olsun 2 donanım eksik olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Stand Alone kullanıcısına yanıt
    F/P gibi nesnel bir şey doğruya ulaşılabilir. Fiyatı en düşük, performansı üst düzey, kalitesi orta olan aracın da F/P aracı olduğunu tartışmaya gerek yok sanırım.



    Onun dışında söyledikleriniz çok hoşuma gitti. Keşke herkes öyle olabilse.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abstraction kullanıcısına yanıt
    Burada "tercihler" devreye giriyor hocam. Evet A3 iç kalite olarak Giu'dan daha iyi. Ama 2 tık demek de biraz insafsızca olmuş. Sizin için iç mekan kalitesi önemli olduğu için A3 seçiyorsunuz. Benim için de araçtan indiğimde dönüp tekrar bakabilmem, o zevki tekrar yaşayabilmem ve performans önemli olduğu için de Giulietta'yı tercih ederim.



    Yani önemli olan "tercihler". İnsanın önem verdiği şeyler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Stand Alone kullanıcısına yanıt
    7-8 sene binecek adam sıfır alır doğaldır ama şöyle düşün 2. elden sonra fiyatlar sabit kalır yani vwci pahalı alır pahalı satar alfacı ucuza alır ucuza satar ben her el değiştirişinde 10 ar bin düşen alfa görmedim vw tek artısı ilk sahibi satarken kayıp vermemesi 2. elde sonuç vw ninde alfanında peugeotnunda volvonunda aynı, sıfır alacak adam 5 sene üzeri kullanacaksa almalı yoksa 2. el almalı, vw nin burada çakallığı 6 ay sıra vermesi kitle bol olunca sıra beklemek yok diyip sıfır fiyatı veriyor bu çakallık yapılmasa vw ninde piyasası alfadan farklı olmayacaktı.

    Yine söyleyim 140 bine aldığın 2016 passatı 139 bine bana satamazsın arabanın temizliğine göre sana 125 anca veririm o vw algısı bende yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vallahi hiç de öyle olmuyor o işler, zamanında 88,000 TL civarına CC alan tanıdığım arabayı 1 sene sonra 97,000 TL civarına satmıştı. Bırak altına satmayı, millet üstüne vermezse mutsuz oluyor artık.
  • Stand Alone kullanıcısına yanıt
    Tercih meselesi benim için 2. elde alfa volvo peugeot neyse vw de o, al satçı değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.