Şimdi Ara

alfa romeo giulietta REVEALED 2010 (371. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9.991
Cevap
49
Favori
889.910
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 369370371372373
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Altgzn

    Plaka isiklarini led yapinca ariza lambasi yakti? Cozum nedir arkaaslar ampul kullanmak istemiyorum?

    agrıza yakmayan bi led bulmaya calısın ;)
  • bugun aracımla karlı bir ara sokaga girdim lastik izlerinin oldugu yerler erimis ama aracın orta kısmının denk geldigi yer dümdüz kar tepesi seklinde sokak boyunca ilerliyordu sokakta baya buzlu oldugu icin girmek yerine geri geri cıkmaya kara verdim ... daha sonra yolda bi sürtünme sesi duymaya basladım arac zımpadıkca ve fren bastıkca , basta camurluk zannettim , daha sonra bi servise ugradım karter korumanın plastigi geri geri gelirken acılmıs ve asagı sarkma yapmıs tabi ordandan motor altındaki bos hazneyi birazcık kar dolmus , sonuc olarak koruma plastigi deistirildi 190-200 liraya mal oldu bu tarz sokak lara giricekseni geri geri cıkmamanızı öneririm :D acıı bir deneyimle bende anlamıs oldum ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    quote:

    Orijinalden alıntı: ampul_patlatan

    quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto




    Yok bundan önceki yazıda öyle bi demişsiniz ki, İstanbul'dan Antalya'ya kadar yol delik deşik gibi algıladım ben. Muhalif olmanız anlaşılabilir ama burası meclis değil :) Burada ona buna kızarak değil de Karayolları Genel Müdürlüğüne yazarak sorunları bildirebilirsiniz, hem size hem bize faydası olur.

    Tabii şehirlerarası bi yolda çukura düşüp lastiğimi yarsam ben de çok kızardım ama yapılan iyi şeylerin de hakkını vermek gerekli. 700km güzel yolda gidip 50km kötü yola denk geldiyseniz bu Türkiye'nin kötü bir ülke olduğunu değil, aksine düzelmekte olan bir ülke olduğunu gösterir. Ben Çanakkaleliyim, her yıl en azından 4-5 defa değişik istikametlerden gider geliriz. O yollara bi şimdi bakıyorum bi de eski hallerini hatırlıyorum.. Heralde eski hali daha iyiydi desem Allah taş yapar



    İyi şeylerin hakkını vermek amaçlı hayranı olduğuz meclisteki hükümet grubuna göndereceğiniz 'teşekkür mektubu'nun bir örneğini bana
    gönderdiğiniz gün, karayolları genel müdürlüğüne sorunumu bildiren mektubu sizinkine bakarak yazarım.

    Türkiye'nin kötü bir ülke olduğunu söylediğim ile ilgili algınız sanırım önyargınız ile alakalı. Öyle bir cümlem yok.

    Siyaset buraları bozar, biliyorum.
    Ama 'vay benim hükümetim ne güzel köstebek yuvasına dönen yollar yapmış, hamdolsun!' diyeceğime bunun hesabını sormayı ve bununla
    ilgili dar kapsamlı olsa da kamuoyu oluşturmayı ileri olmayan demokrasi kültürümün temeli sayarım.

    İyi şeylerin hakkını verdim. Duble yol(rağmenleri belirttim) ve sigara yasağı dedim.

    İyi şeyler için bile 'Canım iki lastik yarmışsın ne var bunda?' mantığı bana ters geliyor.
    Daha önce de Bursa Mustafa Kemal paşa sanayi sitesi kavşağında ön lastiğim aynı şekilde yarıldı(çamurluğum hasar gördü ve amortisör eğildi.)
    Sağ tarafta 20 araba aynı yarıklarla bekleştik. Jandarmayı aradık. Jandarma gelmeden sürücülere uyarı yapmamıza rağmen 2 araba da lastik yarmakla kalmayıp refuje savrularak kaza yaptılar. Jandarma geldi ve şikayetçi olduğumu söyledim. 'Beyefendi kaza yapan araçların tutanaklarını tutalım, sizinle ilgileniriz'dediler.Tabi kaza yapan araçlar öncelikliydi ve en az 2 saatlik bekleme sürecini göze alamadım. Yola devam ettim.(kaskoya verdiğim tutanak mevcut)
    Aklıma gelmedi; Bursa bilmem kaçıncı karayolları bölge müdürünü arayıp hemşehrim ayıp değil mi arabalar birbirine giriyor diye hesap sorabilirdim.
    Tavsiyeniz ile artık öyle yaparım..
    Eskiye bakınca çukurdan dolayı lastiğim hiç yarılmamıştı. Bir de şimdi bakıyorum, her aracımın sicilinde çukurda lastik yarma var..
    İyi akşamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Altgzn

    Plaka isiklarini led yapinca ariza lambasi yakti? Cozum nedir arkaaslar ampul kullanmak istemiyorum?

    plaka ampullerine bakmadım ama torpido, bagaj v.s. ile aynı mı?
    Ben torpido, bagaj ve kapı altlarına taktım, arıza ışığı yakmadı.
    2 ayrı marka kullandım, sorun yok.
    Hepsiburada.com'dan almıştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ampul_patlatan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Altgzn

    Plaka isiklarini led yapinca ariza lambasi yakti? Cozum nedir arkaaslar ampul kullanmak istemiyorum?

    plaka ampullerine bakmadım ama torpido, bagaj v.s. ile aynı mı?
    Ben torpido, bagaj ve kapı altlarına taktım, arıza ışığı yakmadı.
    2 ayrı marka kullandım, sorun yok.
    Hepsiburada.com'dan almıştım.

    link gönderebilirimisiniz acaba??
  • Orijinalden alıntı: scudetto




    Yok bundan önceki yazıda öyle bi demişsiniz ki, İstanbul'dan Antalya'ya kadar yol delik deşik gibi algıladım ben. Muhalif olmanız anlaşılabilir ama burası meclis değil :) Burada ona buna kızarak değil de Karayolları Genel Müdürlüğüne yazarak sorunları bildirebilirsiniz, hem size hem bize faydası olur.

    Tabii şehirlerarası bi yolda çukura düşüp lastiğimi yarsam ben de çok kızardım ama yapılan iyi şeylerin de hakkını vermek gerekli. 700km güzel yolda gidip 50km kötü yola denk geldiyseniz bu Türkiye'nin kötü bir ülke olduğunu değil, aksine düzelmekte olan bir ülke olduğunu gösterir. Ben Çanakkaleliyim, her yıl en azından 4-5 defa değişik istikametlerden gider geliriz. O yollara bi şimdi bakıyorum bi de eski hallerini hatırlıyorum.. Heralde eski hali daha iyiydi desem Allah taş yapar



    Keşke Türkiye'nin tüm yolları sizin gittiğiniz yollardaki gibi olsa. Bence savunmadan önce geneli görmek lazım. 2 yıldır İzmir'deyim ama öncesindeki 2 yıl görev nedeniyle Kars'ta ikamet ediyordum. Görevim gereği duble yollarda çok sık gidip geldim 2 yılda yaklaşık 70000 km. Erzurum, Erzincan, Kars, Ağrı, Artvin. Sanırım bu konuda yazan arkadaşlardan oraları benim kadar bilen yoktur. Toplamda 8 kez lastiğim patladı. Bu sekiz lastiğin bir tanesinde 2'si aynı anda patlamıştı. (60 km. hızda gitmeme rağman, öyle bir çukur ki gir boy ver yani)Allahtan Jandarmamız var, sağolsun onlar kurtardı, -25 derecede (Tek stepne kurtarmıyor çünkü :)). Malum 1 yııllık yeni duble yollarımızda. İnce yanaklı lastiği kullanıp rezil olmayı çok güzel öğretti müthiş yollarımız. Yapanları da yaptıranları büyük bir sevgi ve saygı ile anıyorsunuz!!

    Yanak en az 60 olmalı yoksa işiniz çok zor.[:'( ] Ziftleri, üzerine atılan mıcırları, zftsiz atılan mıcırları vs saymıyorum bile. Onlara karşı da bir çok çözüm getirmiştik. Sağolsun yurdum yolları neler öğretti :)




  • Konu geçmiş ama bilgilendirmek istedim;
    q2 kilitli diferansiyel sadece dynamic modda devreye giriyor ve karlı, buzlu yolda kalkış çok çok daha iyi oluyor.(Direksiyonun düz olması lazım yoksa q2 devre dışı kalır).En iyi yöntem dynamic ile kalkmak all weather ile devam etmek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ampul_patlatan

    quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    quote:

    Orijinalden alıntı: ampul_patlatan

    quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto




    Yok bundan önceki yazıda öyle bi demişsiniz ki, İstanbul'dan Antalya'ya kadar yol delik deşik gibi algıladım ben. Muhalif olmanız anlaşılabilir ama burası meclis değil :) Burada ona buna kızarak değil de Karayolları Genel Müdürlüğüne yazarak sorunları bildirebilirsiniz, hem size hem bize faydası olur.

    Tabii şehirlerarası bi yolda çukura düşüp lastiğimi yarsam ben de çok kızardım ama yapılan iyi şeylerin de hakkını vermek gerekli. 700km güzel yolda gidip 50km kötü yola denk geldiyseniz bu Türkiye'nin kötü bir ülke olduğunu değil, aksine düzelmekte olan bir ülke olduğunu gösterir. Ben Çanakkaleliyim, her yıl en azından 4-5 defa değişik istikametlerden gider geliriz. O yollara bi şimdi bakıyorum bi de eski hallerini hatırlıyorum.. Heralde eski hali daha iyiydi desem Allah taş yapar



    İyi şeylerin hakkını vermek amaçlı hayranı olduğuz meclisteki hükümet grubuna göndereceğiniz 'teşekkür mektubu'nun bir örneğini bana
    gönderdiğiniz gün, karayolları genel müdürlüğüne sorunumu bildiren mektubu sizinkine bakarak yazarım.

    Türkiye'nin kötü bir ülke olduğunu söylediğim ile ilgili algınız sanırım önyargınız ile alakalı. Öyle bir cümlem yok.

    Siyaset buraları bozar, biliyorum.
    Ama 'vay benim hükümetim ne güzel köstebek yuvasına dönen yollar yapmış, hamdolsun!' diyeceğime bunun hesabını sormayı ve bununla
    ilgili dar kapsamlı olsa da kamuoyu oluşturmayı ileri olmayan demokrasi kültürümün temeli sayarım.

    İyi şeylerin hakkını verdim. Duble yol(rağmenleri belirttim) ve sigara yasağı dedim.

    İyi şeyler için bile 'Canım iki lastik yarmışsın ne var bunda?' mantığı bana ters geliyor.
    Daha önce de Bursa Mustafa Kemal paşa sanayi sitesi kavşağında ön lastiğim aynı şekilde yarıldı(çamurluğum hasar gördü ve amortisör eğildi.)
    Sağ tarafta 20 araba aynı yarıklarla bekleştik. Jandarmayı aradık. Jandarma gelmeden sürücülere uyarı yapmamıza rağmen 2 araba da lastik yarmakla kalmayıp refuje savrularak kaza yaptılar. Jandarma geldi ve şikayetçi olduğumu söyledim. 'Beyefendi kaza yapan araçların tutanaklarını tutalım, sizinle ilgileniriz'dediler.Tabi kaza yapan araçlar öncelikliydi ve en az 2 saatlik bekleme sürecini göze alamadım. Yola devam ettim.(kaskoya verdiğim tutanak mevcut)
    Aklıma gelmedi; Bursa bilmem kaçıncı karayolları bölge müdürünü arayıp hemşehrim ayıp değil mi arabalar birbirine giriyor diye hesap sorabilirdim.
    Tavsiyeniz ile artık öyle yaparım..
    Eskiye bakınca çukurdan dolayı lastiğim hiç yarılmamıştı. Bir de şimdi bakıyorum, her aracımın sicilinde çukurda lastik yarma var..
    İyi akşamlar.











    Bi de siyaset yapsanız kan gövdeyi götürecek demek ki

    "Ön yargı" deyip beni de X kitlesi içine sokmuşsunuz ya, o da ilginç hakikaten.







  • Orijinalden alıntı: kahraman202

    Orijinalden alıntı: scudetto




    Yok bundan önceki yazıda öyle bi demişsiniz ki, İstanbul'dan Antalya'ya kadar yol delik deşik gibi algıladım ben. Muhalif olmanız anlaşılabilir ama burası meclis değil :) Burada ona buna kızarak değil de Karayolları Genel Müdürlüğüne yazarak sorunları bildirebilirsiniz, hem size hem bize faydası olur.

    Tabii şehirlerarası bi yolda çukura düşüp lastiğimi yarsam ben de çok kızardım ama yapılan iyi şeylerin de hakkını vermek gerekli. 700km güzel yolda gidip 50km kötü yola denk geldiyseniz bu Türkiye'nin kötü bir ülke olduğunu değil, aksine düzelmekte olan bir ülke olduğunu gösterir. Ben Çanakkaleliyim, her yıl en azından 4-5 defa değişik istikametlerden gider geliriz. O yollara bi şimdi bakıyorum bi de eski hallerini hatırlıyorum.. Heralde eski hali daha iyiydi desem Allah taş yapar



    Keşke Türkiye'nin tüm yolları sizin gittiğiniz yollardaki gibi olsa. Bence savunmadan önce geneli görmek lazım. 2 yıldır İzmir'deyim ama öncesindeki 2 yıl görev nedeniyle Kars'ta ikamet ediyordum. Görevim gereği duble yollarda çok sık gidip geldim 2 yılda yaklaşık 70000 km. Erzurum, Erzincan, Kars, Ağrı, Artvin. Sanırım bu konuda yazan arkadaşlardan oraları benim kadar bilen yoktur. Toplamda 8 kez lastiğim patladı. Bu sekiz lastiğin bir tanesinde 2'si aynı anda patlamıştı. (60 km. hızda gitmeme rağman, öyle bir çukur ki gir boy ver yani)Allahtan Jandarmamız var, sağolsun onlar kurtardı, -25 derecede (Tek stepne kurtarmıyor çünkü :)). Malum 1 yııllık yeni duble yollarımızda. İnce yanaklı lastiği kullanıp rezil olmayı çok güzel öğretti müthiş yollarımız. Yapanları da yaptıranları büyük bir sevgi ve saygı ile anıyorsunuz!!

    Yanak en az 60 olmalı yoksa işiniz çok zor.[:'( ] Ziftleri, üzerine atılan mıcırları, zftsiz atılan mıcırları vs saymıyorum bile. Onlara karşı da bir çok çözüm getirmiştik. Sağolsun yurdum yolları neler öğretti :)



    Allah Allah ben acaba Stuttgart'da mı yaşıyorum da farkında değilim

    Neyse ben 8 kere lastik patlamadım, doğrudur ne diyelim.. Eski yolları bulup oradan devam edin o zaman, daha iyi gelir

    Türkiye'de din-siyaset-futbol mevzu oldu mu böyle acaipleşiyor işte ortamlar Bi yollardan nerelere geldiniz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scudetto -- 29 Ocak 2012; 1:04:26 >




  • Orijinalden alıntı: scudetto




    Orijinalden alıntı: kahraman202

    Orijinalden alıntı: scudetto




    Yok bundan önceki yazıda öyle bi demişsiniz ki, İstanbul'dan Antalya'ya kadar yol delik deşik gibi algıladım ben. Muhalif olmanız anlaşılabilir ama burası meclis değil :) Burada ona buna kızarak değil de Karayolları Genel Müdürlüğüne yazarak sorunları bildirebilirsiniz, hem size hem bize faydası olur.

    Tabii şehirlerarası bi yolda çukura düşüp lastiğimi yarsam ben de çok kızardım ama yapılan iyi şeylerin de hakkını vermek gerekli. 700km güzel yolda gidip 50km kötü yola denk geldiyseniz bu Türkiye'nin kötü bir ülke olduğunu değil, aksine düzelmekte olan bir ülke olduğunu gösterir. Ben Çanakkaleliyim, her yıl en azından 4-5 defa değişik istikametlerden gider geliriz. O yollara bi şimdi bakıyorum bi de eski hallerini hatırlıyorum.. Heralde eski hali daha iyiydi desem Allah taş yapar



    Keşke Türkiye'nin tüm yolları sizin gittiğiniz yollardaki gibi olsa. Bence savunmadan önce geneli görmek lazım. 2 yıldır İzmir'deyim ama öncesindeki 2 yıl görev nedeniyle Kars'ta ikamet ediyordum. Görevim gereği duble yollarda çok sık gidip geldim 2 yılda yaklaşık 70000 km. Erzurum, Erzincan, Kars, Ağrı, Artvin. Sanırım bu konuda yazan arkadaşlardan oraları benim kadar bilen yoktur. Toplamda 8 kez lastiğim patladı. Bu sekiz lastiğin bir tanesinde 2'si aynı anda patlamıştı. (60 km. hızda gitmeme rağman, öyle bir çukur ki gir boy ver yani)Allahtan Jandarmamız var, sağolsun onlar kurtardı, -25 derecede (Tek stepne kurtarmıyor çünkü :)). Malum 1 yııllık yeni duble yollarımızda. İnce yanaklı lastiği kullanıp rezil olmayı çok güzel öğretti müthiş yollarımız. Yapanları da yaptıranları büyük bir sevgi ve saygı ile anıyorsunuz!!

    Yanak en az 60 olmalı yoksa işiniz çok zor.[:'( ] Ziftleri, üzerine atılan mıcırları, zftsiz atılan mıcırları vs saymıyorum bile. Onlara karşı da bir çok çözüm getirmiştik. Sağolsun yurdum yolları neler öğretti :)



    Allah Allah ben acaba Stuttgart'da mı yaşıyorum da farkında değilim

    Neyse ben 8 kere lastik patlamadım, doğrudur ne diyelim.. Eski yolları bulup oradan devam edin o zaman, daha iyi gelir

    Türkiye'de din-siyaset-futbol mevzu oldu mu böyle acaipleşiyor işte ortamlar Bi yollardan nerelere geldiniz...

    Evet Stuttgart'ta yaşamıyorsunuz ama yanıbaşınızdaki Bandırma'yı görseydiniz bari. Lastiklerimin 1 yılını bile doldurmamış, geniş, güzel ve modern (!!!!)duble yollarımızda patladığını yazmıştım, keşke daha dikkatli okusaydınız da eski yollarda gittiğimi söylemeseydiniz. İnsanların birçoğunun mağduriyet yaşadığı konularda dikkatli olmak lazım. Herneyse, sonsuz döngüye girmeye gerek yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.can123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Altgzn

    Plaka isiklarini led yapinca ariza lambasi yakti? Cozum nedir arkaaslar ampul kullanmak istemiyorum?

    agrıza yakmayan bi led bulmaya calısın ;)

    Var mi oyle bi led?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lbe

    Konu geçmiş ama bilgilendirmek istedim;
    q2 kilitli diferansiyel sadece dynamic modda devreye giriyor ve karlı, buzlu yolda kalkış çok çok daha iyi oluyor.(Direksiyonun düz olması lazım yoksa q2 devre dışı kalır).En iyi yöntem dynamic ile kalkmak all weather ile devam etmek

    merak ettigim icin soruyorum , bnm bildigim q2 arac kafadan dısarı kaymaya basladıgında devreye giriyor ve aracın kafasına iceri sokuyor kısacası icerdeki lastigi frenliyo veya dıstakinin daha hızlı dönmesini saglıyo ... yani bu sistemin daha cok virajlarda yani dönerken calısıyo olması gerekmez mi ?? bence dynamic modda direksiyon düz iken q2 devre dısı oluyor bu sayede 2 lastige de fazla güc uyguluyor bu sekilde kalkıslar kuvvetleniyor ... bnm düsüncem bu , baska türlü acıklaya bilen varsa bana bi anlatsın :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.can123 -- 29 Ocak 2012; 13:21:57 >




  • Çok bir bilgim yok fakat q2 kilitli diferansiyel değil mi? Mantıken dönüşlerde iki tekerin aynı anda dönmemesi lazım.Ha ama farklı bi sistemi varsa bunun bilemem.Fakat sizin dediğiniz gibiyse espde(Vdc) aynı görevi görmüyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Q2 kilitli diferansiyel'i taklit eden elektronik bir sistem aslında.Ön tekerlerden birinde patinaj tespit ettiği anda gücün çoğunu diğer tekerleğe aktararak çekişin sürmesini ve özellikle viraj çıkışlarından daha fazla performans alınmasını sağlıyor. Bir tekerleğin diğerinden daha kaygan zeminde olduğu durumlarda da aynı şeyi yaparak çekişi artırıyor.Bu yüzdendir ki buzlu zeminde yolda kalan arkadaşlar aracı D moda getirdikten sonra araçtan çekiş sağlayabilmişler.
    All weather moddaki VDC sadece güvenlik hedeflediğinden Q2'nin tam tersini yapıp güç kesiyor ve kayan tekerleğe fren yapıyor.

    Bence karlı zeminlerde, bazı arkadaşların da dediği gibi A modda kullanıp sorun yaşayınca D'ye alıp sonra A'ya dönmek en mantıklısı çünkü D moddaki gaz/direksiyon tepkileri hele 170hplik bu canavarlarda kötü sonuçlar doğurabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: judastr

    Q2 kilitli diferansiyel'i taklit eden elektronik bir sistem aslında.Ön tekerlerden birinde patinaj tespit ettiği anda gücün çoğunu diğer tekerleğe aktararak çekişin sürmesini ve özellikle viraj çıkışlarından daha fazla performans alınmasını sağlıyor. Bir tekerleğin diğerinden daha kaygan zeminde olduğu durumlarda da aynı şeyi yaparak çekişi artırıyor.Bu yüzdendir ki buzlu zeminde yolda kalan arkadaşlar aracı D moda getirdikten sonra araçtan çekiş sağlayabilmişler.
    All weather moddaki VDC sadece güvenlik hedeflediğinden Q2'nin tam tersini yapıp güç kesiyor ve kayan tekerleğe fren yapıyor.

    Bence karlı zeminlerde, bazı arkadaşların da dediği gibi A modda kullanıp sorun yaşayınca D'ye alıp sonra A'ya dönmek en mantıklısı çünkü D moddaki gaz/direksiyon tepkileri hele 170hplik bu canavarlarda kötü sonuçlar doğurabilir.




    Evet sizin dediğiniz gibi çalışıyormuş sistem.Ben viraj kısmını bilmiyordum sadece.Fakat mekanik bir sistem sanırım.
    http://www.alfaromeo.com.tr/tr/cmstr/tech_experience/technology_innovation/pages/q2.aspx?outputXml=true&CustomResponse=WebCrawler burada çalışma prensibi yazıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202
    Evet Stuttgart'ta yaşamıyorsunuz ama yanıbaşınızdaki Bandırma'yı görseydiniz bari. Lastiklerimin 1 yılını bile doldurmamış, geniş, güzel ve modern (!!!!)duble yollarımızda patladığını yazmıştım, keşke daha dikkatli okusaydınız da eski yollarda gittiğimi söylemeseydiniz. İnsanların birçoğunun mağduriyet yaşadığı konularda dikkatli olmak lazım. Herneyse, sonsuz döngüye girmeye gerek yok

    Eski yolladan gidiyorsunuz demedim, eski yollardan gidin dedim. Daha dikkatli okursanız göreceksiniz. Yenileri kötüymüş ya, o yüzden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lbe

    Çok bir bilgim yok fakat q2 kilitli diferansiyel değil mi? Mantıken dönüşlerde iki tekerin aynı anda dönmemesi lazım.Ha ama farklı bi sistemi varsa bunun bilemem.Fakat sizin dediğiniz gibiyse espde(Vdc) aynı görevi görmüyor mu?

    esp ile zıt calısıyorlar ...
    edit : zaten konu anlasılmıs :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.can123 -- 30 Ocak 2012; 1:33:52 >
  • Hafta sonu uzun yolda kar üstünde all weather testi yaptım. Lastiklerim yazlık p7 cinturato ve kışın baya yetersizler. Kar üzerinde 120 km hızla giderken heyecanlı saniyelerim oldu :) İsveçteki kış testini aratmadım yani. Evet yollar 3 hafta içinde bariz şekilde bozulmuş. Derin ve geniş çukurlar oluşmuş. Çukurlardan kaçarken ani hareketler yaptım ve her seferinde savruldum ve vdc tarafından yola tekrar döndürüldüm. Bir seferinde yavaş giden iki araç yolu kapatmış bende hızlıyım frene baya önceden sert bir şekilde bastım. Ne kadar üç harfli güvenlik sistemi varsa çalıştı. Tabi durana kadar akla karayı seçtim.. Lastikleriniz yazlık olsada sistem çok yardımcı oluyor. Kolay kolay kontrolü kaybetmeyebilirsiniz ama ani bir şekilde durmanız gerekirse allah yardımcınız olsun. Ben aktif güvenlik sistemlerinden memnunum. Lastiklerimde ise havalar soğumaya başladığından beri tutunma kaybı var.

    Birde Aksaray'a 5-6 km kala trafik polislerinin eziyetine uğradım. Bende mühürsüz plakalar takılıydı. Sizin işiniz savcılık. Siz sökün biz cezanızı kesiyoruz falan filan. Kaportacı silikonu fazla sürmüş sökülmüyor. Yok arabayı bağlarız otoparkta sökülür. Aksaraya git gece gece kaportacı bul söktür gel. Yazdıkları cezanın yanında karda kışta gecenin gününde yaptıkları eziyet cabası. Plakasız geziyorum şimdi. Asabım bozuldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tekircan -- 30 Ocak 2012; 10:55:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto


    Altgzn: Bildiğim kadarıyla bizim araçlarda 17" jant varken zincir takılmıyor. En azından 156, Spider veya bi çok modelde böyle. Kitapçığı okursanız orada gerekli bilgi vardır. Şahsen zeminle hiç temas etmeyecek kadar kalın kar tabakası hariç zincir kullanımının hem araca, hem yola zarar vereceğini ve çekişe olumlu pek bi etkisinin de olmayacağını düşünüyorum.




    Amerikada zincirin yollara ve arabalara verdiği zararı hesap etmişler o paraya bütün yolları tertemiz yapıyorlarmış. O sebepten Amerikada çoğu eyalette zincir kullanılmıyor diye biliyorum.
  • Bizim davlumbazların yapısından dolayı iç kısımda bir yerlere çarpıyormuş, kitapçıkta da belirli bi jant boyutunun altı hariç zincir kullanılmaması gerektiğini yazıyordu. Giulietta'larda da büyük ihtimalle hala öyledir. Dediğim gibi kitapçıklara bakmak lazım. Malesef bizim ülkemizde hiçbir şeyin kullanım kılavuzu okunmuyor. Sonra aa burası bozuldu, şurası çatladı, yolda kaldım, kaza yaptım vs.. Halbuki hayati bir çok şey var. Çok şahit oldum, adam arabasını satıyor ama özelliklerini bilmiyor 1-2 saatini ayırıp kitabı okumak zor gelmiş.
  • 
Sayfa: önceki 369370371372373
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.