Şimdi Ara

Alfa Romeo Giulia Testi (Fotograflı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
1
Favori
1.103
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçen hafta yaptığım İtalya gezisinde talihin bir cilvesi olarak Alfa Romeo’nun yeni kompakt lüks sedanı Giulia’yı test etme fırsatım oldu. Aslında kiralamak istediğim araç iki gün için 30 Avroluk etikete sahip Hyundai İ10’du. Ancak satıcı arkadaş iki günlüğü 60 Avroya navigasyonlu ve dizel bir araç önerince aklımı fena halde çeldi.
    Aracı Milano’daki Hertz bayiinden kiraladım ve belki de dünyanın araba sürmek için en keyifli yollarından birkaçında yaklaşık 1000 kilometrelik bir sürüş yaptım. İlk gün Como gölü ve çevresinde, ikinci gün de Portofino ve İtalyanca adıyla Cinque Terre olarak bilinen bölgenin virajlı ve dar yollarında aracı test ettim.
    Alfa Romeo’nun anahtarını elime aldığımda ilk hissettiğim arabanın klasik logosunun gri tonlu olarak kullanılması oldu. Araçta direksiyondaki logo da aynı şekilde gri tonlamalıydı. Aracın rengi Monte Carlo Mavisi olarak geçiyordu. Jantlar 17 inç ve 10 kolluydu.
    Aracın dış görünüşü ile karşılaştığımda edindiğim ilk intiba BMW 3 serisi ile olan benzerliğiydi. Zira aracın yandan ön profili neredeyse güncel 3 serisi (F30) ile aynı saldırgan duruşa sahipti ve arka kısımda da benzeri özellikler göze çarpmaktaydı. Bu benzerliğin üzerine aracın BMW’deki 50-50 ağırlık dağılımı ve arkadan itiş gibi özellikleri de eklenince aracın hangi otomobile rakip olarak çıkarıldığını anlamak çok kolaylaşıyordu.
    Aracın özelliklerine bakacak olursak, araç 2.2 dizel ve 150 beygirlikti. Donanım paketi olarak boşline paketliydi. Donanım açısından arabanın çok zengin olduğunu söyleyemem. Zira deri koltuk, zenon far, kendliliğinden kararan dikiz aynası, otomatik vites, elektrikli koltuk gibi donanım unsurları arabada mevcut değildi. Arabada navigasyon, bluetooth ile ön ve arkada USB bağlantısı mevcuttu. Araçta Alfa Romeo’nun artık klasikleşen D,N,A modlarına göre sürüş sistemi ve şerit takip asistanı da vardı.
    Araç manuel 6 vitesliydi. Vites geçişleri kemikli ve gerçekten spor kullanıma müsaitti. Özellikle D (dinamik) modda araç çok çabuk süratlenebiliyordu.
    Aracın belki de en çekici yeri direksiyonuydu. Direksiyonun sağ alt kısmına yerleştirilen marş düğmesi –ki Formula 1 araçlarının alameti farikasıdır- insana spor bir arabada olduğu hissini yaşatıyordu.
    Araçta aktif süspansiyon denilen bir özellik de mevcuttu. Özellikle viraj kabiliyetini en üst seviyeye çıkaran bu sistemden sıkça yararlandığımı söyleyemem, zira radar korkusu ve ailenin araçta olması nedenleriyle aracı çok limitlerin üstünde kullanmadım. Ancak kullandığım yolların %50’si daracık ve virajlı yollar olduğundan aracın yol tutuşunda bir problem yaşamadığımı söylemeliyim.
    İç donanımda işçilik oldukça başarılıydı. Özellikle metalik vites topuzu, konsoldaki ahşap görünümlü detaylar, 6,5 inçlik navigasyon ekranının konsoldaki yerleşimi gerçekten kalite hissini artırıyordu. İki bölgeli elektronik klimanın kontrolleri de oldukça kolaydı. Göstergelerin sürücüye dönük ve kolay okunur yapısı da başarılıydı. Cruise control direksiyondan yönetiliyordu ve ergonomik açıdan BMW ile benzer bir çalışma yapısına sahipti. Aracın ses sistemi tatminkardı. Ancak üst versiyonlarda Harman Kardon da opsiyonel olarak alınabiliyormuş.
    Araçta beni en çok rahatsız eden, 35.000 Avro değerindeki 2.2 dizel bir araçta dikiz aynasının gece ayarını kuş serisinde olduğu gibi tuşla yapmaktı. Bu düzeyde bir arabada, bu tuşu görmek gerçekten insanın içini acıtıyordu. Alfa Romeo Giulia Testi (Fotograflı)

    Araçtaki güzelliklerden birisi D,N,A mod tuşu ile harekete geçen sürüş modlarıydı. Süspansiyon, motor sesi, ESC desteği, gösterge renkleri bu tuşla bir anda değişiyordu. Bilmeyenler için tuşların anlamı şu şekildeydi: D: Dynamic N: Natural Ride A: All-Weather Ride. En güzel kısmı ise, D’ye aldığınızda gösterge panelinde G-force ölçen bir ekran belirmesiydi.
    Güvenlik özellikleri arasında çarpışma kontrol sistemi, kör nokta uyarı sistemi vardı. Euro-NCAP’ten 5 yıldız aldığını da sonradan öğrendim aracın.
    Aracın sürüşüne gelirsek otobanda 205’e kadar hiç zorlanmadan çıkan aracın, hızlanmasının D modunda gerçekten başarılı olduğunu söyleyebilirim. Fabrika verilerine göre araç 150 beygir ve 0-100 değeri 8,4 saniye. Torku ise 1500 devirden itibaren 380 Nm. 221 km’lik azami sürati denemedim ama rahatça çıkabileceğini hissettiriyor.
    Gelelim aracın yakıt durumuna, ben araçla 950 km’lik bir sürüş gerçekleştirdim. Sonuç olarak değerim 6,1 litre. Fabrika değerinin biraz üstüne çıkmış olsam da parkurun gerçekten yokuşlarla ve keskin virajlarla dolu olduğu göz önünde bulundurulduğunda tatminkar bir yakıt tüketimi olduğundan söz edilebilir.

    Araçla ilgili son söyleyeceklerim ise, tamamen kendi görüşlerimdir. 6 aylık bir BMW 3.20iED kullanıcısı olarak Alfa Romeo çok başarılı bir araç yapmış, ancak ben F30’dan çok fazla “etkilenildiği” görüşünü taşıyorum. Aracın yol tutuşu “neredeyse” BMW kadar iyi, ancak bir şeyin aslı varken suretini almanın anlamlı olmadığı düşüncesindeyim. Ayrıca aracın bu motorla Türkiye’ye gelmesi mümkün görünmüyor. Zira 2143 cc.’lik bir motorun ÖTV’sinin yanına yanaşmayı isteyecek çok az Türk vatandaşı çıkabilir. Ancak Alfa Romeo, FIAT’ın 1.6 multijet dizelini bu araca koyabilirse piyasada önemli şansı olabilir.
    Ayrıca aracın en vahşi versiyonu olan Quadrifoglio’nun Nurburgring pistinde rekor kırdığını ve 7 dakika 39 saniyelik bir tur zamanı elde ettiğinin altını çizmek lazım.
    Resimlerin çözünürlüğü için kusura bakmayın. Teknosa Preo P2 anca bu kadar çekiyor. Ayrıca koca İtalya'da arka arkaya herhalde tek fotoğrafı da ben çektim. Çünkü Toscana, Milano, Como, Cenova bölgelerinde bu araçtan sadece iki tane gördüm. biri de bendeydi.
     Alfa Romeo Giulia Testi (Fotograflı)
     Alfa Romeo Giulia Testi (Fotograflı)
     Alfa Romeo Giulia Testi (Fotograflı)
     Alfa Romeo Giulia Testi (Fotograflı)
     Alfa Romeo Giulia Testi (Fotograflı)
     Alfa Romeo Giulia Testi (Fotograflı)
     Alfa Romeo Giulia Testi (Fotograflı)
     Alfa Romeo Giulia Testi (Fotograflı)







  • Hocam araçla ilgili görüşlerinizi ve deneyimlerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
    Alfa Romeo hayranı olmasam da merakla okudum yazınızı. Seyahatinizle ilgili daha fazla fotoğraf paylaşırsanız hoş olabilir.
    Bu sınıftaki bir araçta halojen hatta merceksiz far kesinlikle olmamalı bence ve daha da önemlisi 2143 cc 150ps...
  • 35.000 Euro'mu o

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler keyifle okudum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kusuratli motor yapan firmaya acayip ayar oluyorum
    Su araba 2000 dizel olsa belki bizde ayda 10 tane satacak simdi gelmeyecek bile

    Elinize saglik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor bana Opel'i anımsattı. 2 litre motorlar 250 beygirlere dayanmışken, pek iç açıcı durmuyor.
  • BirDHayranı kullanıcısına yanıt
    Gercekten haklisiniz. Bu devirde led olmaliydi boyle bir arabanin farlari. Fotograf ekliyorum dört tane. Saygilarimla
     Alfa Romeo Giulia Testi (Fotograflı)
     Alfa Romeo Giulia Testi (Fotograflı)
     Alfa Romeo Giulia Testi (Fotograflı)
     Alfa Romeo Giulia Testi (Fotograflı)




  • Hocam yanlis mi anladim yoksa 2 gun giulia kiralamak gercekten 60 euro mu? Farkli subeden teslimat dahil mi ?

    Araca gelecek olursak ring suresini 7:32 ye cekti, dunyanin en hizli sedani. Asli varken taklidi alinir mi demissiniz ama aracin esinlendigi arac alfa 156 modeli.

    Edit: inceleme icin tesekkurler, guzel gezi olmus.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insomnia__ -- 14 Eylül 2016; 23:48:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğinize saglik,yalniz bence bmw alfadan suret almali,malum slalomda 159un tokadını yemislerdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 multijet ile iyi satılır burada. 100bin lira civarlarında alıcı bulur.
  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt
    35.500'müş özür dilerim. Bu boşline. Super diye bir versionu var. O 38.800. Daha dolusu Business 39.500 ve en dolusu 42.500. tabi bunlar dizel olan versiyonlar
  • insomnia__ kullanıcısına yanıt
    Evet valla ben de inanamadım. Hayaller Alfa Romeo, gerçkler i10 diye gittim.

    Taklit diyemiyorum, ama ciddi esinlenmişler. 7:32'lik arkadaş zaten o ayrı bir yazı konusu olabilir. Gerçekten manyak bir alet.
  • insomnia__ kullanıcısına yanıt
    Pardon söylemeyi unuttum. Farklı şubeden iade etmedim. Ona 68 Avro ek çıkardılar. Öyle olunca Bergamo Havaalanı yerine aracı aldığım Milano Centrale'ye bırakmak zorunda kaldım. one way fee diye bir zımbırtı var.
  • Başlangıçta blog yazısı paylaşımı zannetmiştim ama tüm yazıyı burada görünce memnun oldum. Bu tür paylaşımları sık görmüyoruz burada.

    Elinize sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alfa hep kendine özgü tasarımları üretmiştir.Bmw nin sureti demek haksizlık olur.Test için teşekkürler..
  • İncelemeniz için çok teşekkürler. Çok keyifli bir şekilde okudum yazınızı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    Motor bana Opel'i anımsattı. 2 litre motorlar 250 beygirlere dayanmışken, pek iç açıcı durmuyor.

    Yanlış bilmiyorsam AB'nin emisyon gazı hassasiyetinden ötürü, firmalar aynı motorun iki farklı güce sahip versiyonunu çıkartıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shintai kullanıcısına yanıt
    Evet ama yüksek performanslı olanını araştırmadım varsa eğer. Opel'in 2.0 CDTI motoru 110, 130, 150, 170, 190 beygir şeklinde 5 farklı şekilde sunuluyordu Almanya'da hatırladığım kadarıyla. 110'luk olan en düşük emisyon değerine sahipti.
  • Direksiyon olmuş
  • Ekstra attığınız fotoğraflar için teşekkür ederim, sağ olun, var olun.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.