Şimdi Ara

ALFA ROMEO 159

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
30
Cevap
0
Favori
5.017
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Alfa Romeo 159 ile ilgileniyorum. Bu aracı daha önce kullanan varsa genel bir bilgilendirme yapabilir mi? Kronik sorunları var mı? Benzin de ve Dizel de yakıt tüketimi nasıldır? Genellikle şehir içi kullanım için uygun mudur?
    İki tane link bırakacağım ilgilendiğim. Birinin kilometresi fazla o yüzden çekiniyorum diğeri benzinli o nedenle çekiniyorum. Çekingelerimde haklı mıyım haksız mıyım yardımcı olabilir misiniz?https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-cok-acil-satlik-545787611/detayhttps://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-alfa-romeo-159-jtd-16v-distinctive-fiyat-dustu-563767891/detay



  • Bende 3 yil 60.000 km kullandim. Hatta forumda kendime ait konum var. Su kadar bet soyleyebilirim ki 2014 f30 sahibi oldum ama 2007 alfa cooook daha basarili bir aracti. F30u 12.000 km de iken almistim 159u ise 144.000 km de iken almistim ona rağmen alfa cok daha sessiz keyifli yol tutusu daha iyi bir aracti. Kronik problemler de hikayeeeeeeee. Agzi olan konusuyor
    :) 3 yıl boyunca ilk sahibinden aldığım 156 2.0 t spark kullandım. 1.6 ları daha az problemlidir. ben ortalama haftada 400 ila 500 tl servis ücreti verirken o da 200 tl veriyordu :)

    yahu herşey hız değil. güvenlik dayanıklılık ve az karmaşıklık bir araba için çok önemli.

    benim 156 -m 154 hp veriyordu dyno verilerinde bilirsin orjinali 155 hp. Arabama ne kadar iyi baktığımı buradan anlayabilirsin. herkesin bahsettiği varyatör problemi en umursanmaması gereken problem benim gözümde. çünkü 150 tl ye yağ basıp halledilmesi bi tarafa . aracın devir rölanti sensörü gibi başa bela parçaları ortalama 700 800 tl gibi rakamlarda.

    sadece saçma buji değişimi dahi ortalama 500 tl.

    ateşleme aparatı olan pipolar sürekli parçalanır yenisini almak büyük dert. 10 saat yol çekip pert bir alfadan alıp geldiğimi biliyorum. 2011 (300 tl ve 2.el)

    şunu da söyleyeyim. kalkışlarda hantal kalsada 4. vites 195 de bitiyor. ( 1.6 ların şanzıman oranları daha kısa)

    herşeyi bırak airbag lambası yanmayan ya da sondürülmemiş ya da tamir edilebilen 156 bile çok az kaldı :)

    kule gergileri ile pınarbaşı pistinde çok güzel vakit geçirirdim ama sadece o kadar. 14 bin tl ye alıp 13 bin liraya 12 bin lira para harcadıktan sonra sattım. sadece vakit ve para kaybıydı. . mutlu olduğum süre ise; 3 yıl içerisinde sadece birkaç saat..

    hiçbir markanın hayranı olmaya da avukatlığını yapmaya da gerek yok. 20 bin lira para isterler. Zorda kalsan galeri 10 bin lira vermez. Alfa böyle bir araba.

    Yine alfa romeo kullanacağım ama sadece guiletta ya da mito. daha az problemli vergisi ucuz az kilometreli ve lpg uyumlu.

    saygılar selamlar.
    ilk olarak benim zaten marka avukatlarına aldanıp almamaları yönünde bilgilerimi paylaşıyorum.

    ikinci olarak benim arabam bozuk ya da stabilize yola bile girmeden kullanılmş baştan sona eksiklikleri (bitmese de) yapılmış bir araçtı.

    atıyosunuz felan gibi cümlelerle seviyeni düşürmene gerek yok sen övüyosun ben başıma geleni söylüyorum. ha şunu da herkes bilir 156 alınacak en harika araba f/p arabası felan değildir. nazlıdır. tık sesi gelse de servise gitmesen canını acıtır.

    sana yaşadığım problemlerden birkaçını sayayım da fiyat çıkar bana olur mu ve bu sadece bir kaçı:

    1: gece izmir - kayseri giderken uzun yolda moladan sonra elektrşk tesisatı tamamen gitti. araba çalışıyor ama far camlar klima v.s çalışmıyor. (kontak termiği erimiş 3 araçtan parça toplayıp yaptırabildim)
    2: hiçbirşey yokken 2000 dd ile şehir içinde istop etti. Triger değişimi 5000 km önce yapılmasına rağmen durduk yerde siboplardan bir tanesini eğdi. kimse bilmiyor sebebini. Üst kapak yapıldı.
    3: ateşlemede pırpırlama yapıyordu baştan sona ateşleme yenilendi.
    4: geri vitese takıp biyere yanaşınca araç rölantisi sapıtıyordu. (2 kere devir rölanti sensörü oksijen sensörü değişti ve çözülemedi.
    5: tokat turhalda yağ pompası tıkandı (eski araçtır olabilir ) komple motor yedi.
    6: izmir çeşme otobanında aşırı yağmurdan abs sensörü kirlendi ve araba sürekli fren yaparken abs yi devreye sokup frenleme mesafemi 4 e katladı.

    sanırım yeterli bu saydıklarım.

    Siz şanslısınızdır bunları henüz yaşamamışsınızdır bunu bilemem ama alfa sahibi %50 herkes bu problemleri kronik olarak yaşıyor.

    ve bu saydıklarım kadar absürt şeyleri herhangi bir japonda ya da kore arabasında yaşamassınız.

    size alfanızla mutluluklar. kazasız belasız ve hatta servissiz :)

    atıyomuşum... Lahavle.
    3 senede 3 kez motor yapsaniz anca 15bin tl yersiniz sene 2011 demissiniz

    Bu yazdiklarini alfa forumunda daha once gordum gbi hatirliyorum

    Bu piyasada alinabilecek en iyi aractir 156

    Akrabamda var 159 dizel 178bin de sanayiden cikamiyor demissiniz buda sanayiye gidemiyor

    Ya siz araci essek niyetine kullandiniz yada atiyorsunuz

    1. Ihtimal olsun isterim zira araca binip kullanmayanlar bu sacma dediklerinizden cekinip almiyor

    Kendim mk2 kullaniyorum sorun skinti heray para yeme derdi yok
    Alfa konusunda öncelikle önyargıları bi aşmak lazım.

    "Problemli Alfa" dedikleri, zamanının 33'leri 75'leri falan filan.

    Zaten motor, şanzıman, şu bu parçaların alayı başka markalarda da kullanılıyor. 1.9 JTD'yi arkadaşlar yazmış, 2.4 ile birlikte GM motoru. Fiat'tan birçok parça var benzer şekilde.

    156 konusu geçmiş, arkadaşım da 156 kullandı, biraz masraf etti ama uzunca süre keyifle kullandı. Başka bir 156 sahibi arkadaşım var, gayet diri, güzel durumda aracı. Manyakça problemler de çıkarmadı. Ufak tefek yok trim sesi, yok bilmemnerenin soyulması vs. gibi şeyler var. Şöyle oldu böyle sorun yaşadık denen araçların geçmişlerinin ve nasıl kullanıldıklarının da bilinmesi lazım. Örneğin sahibi "yauuv hiç bişey yoktu" derken motor yağını kontrol ediyor muydu mesela her hafta veya her ay, atıyorum şu şu bakımını yaptırıyor muydu...

    Bugün "yağını suyunu koy al bin" denen Japonlar bile artık öyle yürümüyor. Yürüyemiyor. Arkadaşımın babasında bi 323 hb sedan vardı, o tam bu tarife uygundu

    159 da biraz nazlı denebilir. Aslında sırf 159 değil ki birçok marka model için geçerli bu. 150.000 km'de 159'a "aman kaç kaç kaç" diyen adam 150.000km'deki Passat'a binsin. Ben bakımsız, eşek gibi kullanılan 2 eski kasa Jetta'nın 100 bin km'yi görmeden ne hale geldiğini bilirim... Bakılmazsa her hale geliyor araçlar.

    Bu araçların tek handikapı, orta-üst sınıf olarak lanse edilmesine rağmen, üretim kalitesi anlamında BMW-Mercedes-Volvo vs. tadında olamamaları. Bu yüzden biraz nazlılar.

    Ama mesela geçende "orta" kondisyonda diyebileceğim bi 159'a bindim. Beklediğimden çok daha iyiydi, trim sesi yok, tümseklerden süper bi konfor ile geçiyor falan. Ki adam "daha şurası yapılacak, şöyle olacak böyle olacak" diyordu, 100 küsür bin km'deydi araç.

    Dediğim gibi, düzgün bakıldığından eminseniz, kaçacak bişey yok. Masraf illa ki olacak km'lerden dolayı.
  • Buharkentli kullanıcısına yanıt
    159 larda varyator sorunu yok 156 larla karistirdiniz heralde



    159 doneminin en iyi araclarindandi cok saglam surus dinamiklerine sahiptir o donemde d segmentinde iyi rekabet vardi simdi kalmadi malesef herkes passat aliyor fakirlesince vizyonumuzda dustu sanirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alfanın en alınası araçlarındandır. ama türkiye şartlarında değil. :)

    tam bir 159 hayranıyımdır (sadece görüntüsü). dizel benzinli her tipini kullanıp test ettim.

    159 dizeller tüm alfa romeo servislerinin müdavimidir. üerinde 1.9 dizel doblolarla aynı bloklu motor bulunmaktadır. bu arabalar vibrasyon problemleri ve turbo problemleri ile ön plandadır. hiçbir zaman d segmenti araca bindiğinizi hissedemessiniz her an canı çıkacak stop edecek gibi davranır. sadece araç yürürken mutlu olursunuz.

    benzinli motora gelince. 3 yıl 156 2.0 kullanmış biri olarak bile iğrenç bi performansı olduğunu düşündüğü; direkt injeksiyon motoru yüzünden lpg takılamayan ama kronik hiçbir problemi olmayan araçtır.

    2 araçta türkiye şartlarında alınmaz ve binilmez.

    alfa romeo alacaksanız ya gulietta ya da mitoya yönelin, keza diğer alfa romeo araçlar sadece sahibini alındığında ve satıldığında mutlu eder gerisi hüsran.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanKkner

    alfanın en alınası araçlarındandır. ama türkiye şartlarında değil. :)

    tam bir 159 hayranıyımdır (sadece görüntüsü). dizel benzinli her tipini kullanıp test ettim.

    159 dizeller tüm alfa romeo servislerinin müdavimidir. üerinde 1.9 dizel doblolarla aynı bloklu motor bulunmaktadır. bu arabalar vibrasyon problemleri ve turbo problemleri ile ön plandadır. hiçbir zaman d segmenti araca bindiğinizi hissedemessiniz her an canı çıkacak stop edecek gibi davranır. sadece araç yürürken mutlu olursunuz.

    benzinli motora gelince. 3 yıl 156 2.0 kullanmış biri olarak bile iğrenç bi performansı olduğunu düşündüğü; direkt injeksiyon motoru yüzünden lpg takılamayan ama kronik hiçbir problemi olmayan araçtır.

    2 araçta türkiye şartlarında alınmaz ve binilmez.

    alfa romeo alacaksanız ya gulietta ya da mitoya yönelin, keza diğer alfa romeo araçlar sadece sahibini alındığında ve satıldığında mutlu eder gerisi hüsran.
    Pardonnnn dizel 159 sahibi oldunuz mu hic ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanKkner

    alfanın en alınası araçlarındandır. ama türkiye şartlarında değil. :)

    tam bir 159 hayranıyımdır (sadece görüntüsü). dizel benzinli her tipini kullanıp test ettim.

    159 dizeller tüm alfa romeo servislerinin müdavimidir. üerinde 1.9 dizel doblolarla aynı bloklu motor bulunmaktadır. bu arabalar vibrasyon problemleri ve turbo problemleri ile ön plandadır. hiçbir zaman d segmenti araca bindiğinizi hissedemessiniz her an canı çıkacak stop edecek gibi davranır. sadece araç yürürken mutlu olursunuz.

    benzinli motora gelince. 3 yıl 156 2.0 kullanmış biri olarak bile iğrenç bi performansı olduğunu düşündüğü; direkt injeksiyon motoru yüzünden lpg takılamayan ama kronik hiçbir problemi olmayan araçtır.

    2 araçta türkiye şartlarında alınmaz ve binilmez.

    alfa romeo alacaksanız ya gulietta ya da mitoya yönelin, keza diğer alfa romeo araçlar sadece sahibini alındığında ve satıldığında mutlu eder gerisi hüsran.
    159u sadece deneme amaçlı kullandım. Ama 156 için söylediklerine katılmam mümkün değil, tamamen uydurmaca. 8 yıldır 156 sahibiyim, 1998 yılında üretimine başlanmış 1.6 atmosferik bir motoru var. 0-100 10.5sn o zamanlar yanına yaklaşan pek az araç vardı. Üretildiği yıllarda sürüş dinamikleri ve motor performansı açısından rakiplerinin çoğundan üstün olduğunu arama yaparak sende internette bulabilirsin. Araç almayı düşünenler almayı düşündükleri markaların forumlarına göz atmalılar bence. Oralarda araç sahiplerinin mesajlarına bakarak karar vermeleri kolaylaşır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 159 2008 üzeri model tercih edilirse iyi olur birkaç teknik makyaj gördü, araç alınabilir ama temiz ve bakımlı kullanılmış olması lazım, aracı sağlam kontrolden geçirip öyle alın.

    159'un kronik sorunu bildiğim kadarıyla yok, ön takımları biraz hassastır çukura kasise dikkat etmekte fayda var.

    Dizel otomatik olanı şehir içinde 8lt civarı olacaktır diye tahmin ediyorum çünkü 1600kg civarında bir araç ve tork konvertörlü tam otomatik şanzımanı var. 1100kg'lık yarı otomatikler gibi az yakmasını beklemeyin.
  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Dizel otomatik 10 litrenin altına düşüremedim 159 u hocam. 8 litre çok iyimser bir rakam.
  • alfista A kullanıcısına yanıt
    :) 3 yıl boyunca ilk sahibinden aldığım 156 2.0 t spark kullandım. 1.6 ları daha az problemlidir. ben ortalama haftada 400 ila 500 tl servis ücreti verirken o da 200 tl veriyordu :)

    yahu herşey hız değil. güvenlik dayanıklılık ve az karmaşıklık bir araba için çok önemli.

    benim 156 -m 154 hp veriyordu dyno verilerinde bilirsin orjinali 155 hp. Arabama ne kadar iyi baktığımı buradan anlayabilirsin. herkesin bahsettiği varyatör problemi en umursanmaması gereken problem benim gözümde. çünkü 150 tl ye yağ basıp halledilmesi bi tarafa . aracın devir rölanti sensörü gibi başa bela parçaları ortalama 700 800 tl gibi rakamlarda.

    sadece saçma buji değişimi dahi ortalama 500 tl.

    ateşleme aparatı olan pipolar sürekli parçalanır yenisini almak büyük dert. 10 saat yol çekip pert bir alfadan alıp geldiğimi biliyorum. 2011 (300 tl ve 2.el)

    şunu da söyleyeyim. kalkışlarda hantal kalsada 4. vites 195 de bitiyor. ( 1.6 ların şanzıman oranları daha kısa)

    herşeyi bırak airbag lambası yanmayan ya da sondürülmemiş ya da tamir edilebilen 156 bile çok az kaldı :)

    kule gergileri ile pınarbaşı pistinde çok güzel vakit geçirirdim ama sadece o kadar. 14 bin tl ye alıp 13 bin liraya 12 bin lira para harcadıktan sonra sattım. sadece vakit ve para kaybıydı. . mutlu olduğum süre ise; 3 yıl içerisinde sadece birkaç saat..

    hiçbir markanın hayranı olmaya da avukatlığını yapmaya da gerek yok. 20 bin lira para isterler. Zorda kalsan galeri 10 bin lira vermez. Alfa böyle bir araba.

    Yine alfa romeo kullanacağım ama sadece guiletta ya da mito. daha az problemli vergisi ucuz az kilometreli ve lpg uyumlu.

    saygılar selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanKkner

    :) 3 yıl boyunca ilk sahibinden aldığım 156 2.0 t spark kullandım. 1.6 ları daha az problemlidir. ben ortalama haftada 400 ila 500 tl servis ücreti verirken o da 200 tl veriyordu :)

    yahu herşey hız değil. güvenlik dayanıklılık ve az karmaşıklık bir araba için çok önemli.

    benim 156 -m 154 hp veriyordu dyno verilerinde bilirsin orjinali 155 hp. Arabama ne kadar iyi baktığımı buradan anlayabilirsin. herkesin bahsettiği varyatör problemi en umursanmaması gereken problem benim gözümde. çünkü 150 tl ye yağ basıp halledilmesi bi tarafa . aracın devir rölanti sensörü gibi başa bela parçaları ortalama 700 800 tl gibi rakamlarda.

    sadece saçma buji değişimi dahi ortalama 500 tl.

    ateşleme aparatı olan pipolar sürekli parçalanır yenisini almak büyük dert. 10 saat yol çekip pert bir alfadan alıp geldiğimi biliyorum. 2011 (300 tl ve 2.el)

    şunu da söyleyeyim. kalkışlarda hantal kalsada 4. vites 195 de bitiyor. ( 1.6 ların şanzıman oranları daha kısa)

    herşeyi bırak airbag lambası yanmayan ya da sondürülmemiş ya da tamir edilebilen 156 bile çok az kaldı :)

    kule gergileri ile pınarbaşı pistinde çok güzel vakit geçirirdim ama sadece o kadar. 14 bin tl ye alıp 13 bin liraya 12 bin lira para harcadıktan sonra sattım. sadece vakit ve para kaybıydı. . mutlu olduğum süre ise; 3 yıl içerisinde sadece birkaç saat..

    hiçbir markanın hayranı olmaya da avukatlığını yapmaya da gerek yok. 20 bin lira para isterler. Zorda kalsan galeri 10 bin lira vermez. Alfa böyle bir araba.

    Yine alfa romeo kullanacağım ama sadece guiletta ya da mito. daha az problemli vergisi ucuz az kilometreli ve lpg uyumlu.

    saygılar selamlar.
    3 senede 3 kez motor yapsaniz anca 15bin tl yersiniz sene 2011 demissiniz

    Bu yazdiklarini alfa forumunda daha once gordum gbi hatirliyorum

    Bu piyasada alinabilecek en iyi aractir 156

    Akrabamda var 159 dizel 178bin de sanayiden cikamiyor demissiniz buda sanayiye gidemiyor

    Ya siz araci essek niyetine kullandiniz yada atiyorsunuz

    1. Ihtimal olsun isterim zira araca binip kullanmayanlar bu sacma dediklerinizden cekinip almiyor

    Kendim mk2 kullaniyorum sorun skinti heray para yeme derdi yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Piyasada gerçekten temiz 159 bulmak oldukça zor,bunun yanında alt takım olsun,iç trim olsun, motor bileşenleri olsun diğer Alfa Romeo modellerine göre daha fazla masraf isteyen bir araçtır 159.

    1,9 jts: Tavsiye pek edilmez,ancak piyasada uygun km ve fiyat bandına bulunacak yegane 159'lar bu modeldir.Ben aracıma efendi efendi benzinde binecem derseniz alın.Kronik birkaç sıkıntısı mevcut jts'lerin.

    1,9 jtd: Hem ekonomik,hem performanslı ancak canı çıkmamış araç sayısı o kadar az ki,eşek niyetine binilen,bilinçsiz şekilde çiple miple haşat edilmiş bilmem kaçıncı hayatını yaşayan çok 159 var.Evveliyatı düzgünse bu nodel hiç üzmez.

    1,8 tbi: Ülkemizde alınması en makbul araç,gerek Mtv avantajı gerekse motor verimi muazzam,ancak ender bulunabiliyorlar.Denk geldi mi para hazırsa ve araç içe sinmişse ne yapıp edilip alınmalı.

    2,4 jtd: Gümrük çıkışlıları sedan ve sw olarak ülkemizde mevcut,yurtdışında çok tercih edilen bir model gerek modifikasyona açık yapısı gerekse stock hali ile tercih edilmelidir.Ülkedeki algılardan ötürü öcü gibi bakılan bir modeldir.

    3,2 Q4: 159 piramidinin tepesi,orijinal bir İtalyan Busso/Arese v6 barındırmasa da Gm/Holden devşirmesi motoru ve 4 çekeri ile güzel bir araç ancak motor bileşenleri ve yedek parça sıkıntısı had safhada.Yapısı gereği ustaların bile yaka silktiği bilinen bir gerçek Gm'in 3.2'sinden.


    Hangi 159 olursa olsun,orijinal halinde Ti paket donanımları yoksa,20-25 bin arası harcayıp official eklentilerle Ti pakete çevirirseniz; aracın karakteri ve albenisi 180 derce değişir bunu aklınızdan çıkarmayın.
  • 2.5 sene kullandım. 1.9 JTD disctintive manuel di. 2006 modellerinde manifold kronik problemi vardır. 2008 modellerinde düzeltildi. Almayı düşünüyorsanız en az 2008 model ve üzeri olsun. 2009 da makyaj gördü araba. Benim 159 için söyleyecebileceğim en net şey; km si ne olursa olsun bakımları ve eksiklikleri giderilmiş bir 159 gönül rahatlığı ile alınır. Şu da bir gerçek ki her an irili ufaklı sürpriz arızalar açma konusunda da heveslidir. O yüzden aldıktan sonra bütçenizde hep bir servis ayrımı yapın. Alacağınız 159'u mümkünse Alfa yetkili servisine, eğer yetkili servis imkanı yoksa da 159'u iyi tanıyan bir ustaya baştan aşağı kontrol ettirip öyle alın.
  • Alfa lar oldum olası hep sıkıntılıydı. Her serisinde o seriye özel muhakkak bir kaç kronik sorun oluyor. 145 146 lar falan bizim gençliğimizde çok yaygındı ve popüler di kullananlar hem lanet okuyup hem de vazgeçemiyorlardı. Kısacası tutkusu olanlar için iyi ama aile arabası gibi gezerim diye düşünüyorsan vazgeç.
  • OTTOMAN_67 kullanıcısına yanıt
    ilk olarak benim zaten marka avukatlarına aldanıp almamaları yönünde bilgilerimi paylaşıyorum.

    ikinci olarak benim arabam bozuk ya da stabilize yola bile girmeden kullanılmş baştan sona eksiklikleri (bitmese de) yapılmış bir araçtı.

    atıyosunuz felan gibi cümlelerle seviyeni düşürmene gerek yok sen övüyosun ben başıma geleni söylüyorum. ha şunu da herkes bilir 156 alınacak en harika araba f/p arabası felan değildir. nazlıdır. tık sesi gelse de servise gitmesen canını acıtır.

    sana yaşadığım problemlerden birkaçını sayayım da fiyat çıkar bana olur mu ve bu sadece bir kaçı:

    1: gece izmir - kayseri giderken uzun yolda moladan sonra elektrşk tesisatı tamamen gitti. araba çalışıyor ama far camlar klima v.s çalışmıyor. (kontak termiği erimiş 3 araçtan parça toplayıp yaptırabildim)
    2: hiçbirşey yokken 2000 dd ile şehir içinde istop etti. Triger değişimi 5000 km önce yapılmasına rağmen durduk yerde siboplardan bir tanesini eğdi. kimse bilmiyor sebebini. Üst kapak yapıldı.
    3: ateşlemede pırpırlama yapıyordu baştan sona ateşleme yenilendi.
    4: geri vitese takıp biyere yanaşınca araç rölantisi sapıtıyordu. (2 kere devir rölanti sensörü oksijen sensörü değişti ve çözülemedi.
    5: tokat turhalda yağ pompası tıkandı (eski araçtır olabilir ) komple motor yedi.
    6: izmir çeşme otobanında aşırı yağmurdan abs sensörü kirlendi ve araba sürekli fren yaparken abs yi devreye sokup frenleme mesafemi 4 e katladı.

    sanırım yeterli bu saydıklarım.

    Siz şanslısınızdır bunları henüz yaşamamışsınızdır bunu bilemem ama alfa sahibi %50 herkes bu problemleri kronik olarak yaşıyor.

    ve bu saydıklarım kadar absürt şeyleri herhangi bir japonda ya da kore arabasında yaşamassınız.

    size alfanızla mutluluklar. kazasız belasız ve hatta servissiz :)

    atıyomuşum... Lahavle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanKkner

    ilk olarak benim zaten marka avukatlarına aldanıp almamaları yönünde bilgilerimi paylaşıyorum.

    ikinci olarak benim arabam bozuk ya da stabilize yola bile girmeden kullanılmş baştan sona eksiklikleri (bitmese de) yapılmış bir araçtı.

    atıyosunuz felan gibi cümlelerle seviyeni düşürmene gerek yok sen övüyosun ben başıma geleni söylüyorum. ha şunu da herkes bilir 156 alınacak en harika araba f/p arabası felan değildir. nazlıdır. tık sesi gelse de servise gitmesen canını acıtır.

    sana yaşadığım problemlerden birkaçını sayayım da fiyat çıkar bana olur mu ve bu sadece bir kaçı:

    1: gece izmir - kayseri giderken uzun yolda moladan sonra elektrşk tesisatı tamamen gitti. araba çalışıyor ama far camlar klima v.s çalışmıyor. (kontak termiği erimiş 3 araçtan parça toplayıp yaptırabildim)
    2: hiçbirşey yokken 2000 dd ile şehir içinde istop etti. Triger değişimi 5000 km önce yapılmasına rağmen durduk yerde siboplardan bir tanesini eğdi. kimse bilmiyor sebebini. Üst kapak yapıldı.
    3: ateşlemede pırpırlama yapıyordu baştan sona ateşleme yenilendi.
    4: geri vitese takıp biyere yanaşınca araç rölantisi sapıtıyordu. (2 kere devir rölanti sensörü oksijen sensörü değişti ve çözülemedi.
    5: tokat turhalda yağ pompası tıkandı (eski araçtır olabilir ) komple motor yedi.
    6: izmir çeşme otobanında aşırı yağmurdan abs sensörü kirlendi ve araba sürekli fren yaparken abs yi devreye sokup frenleme mesafemi 4 e katladı.

    sanırım yeterli bu saydıklarım.

    Siz şanslısınızdır bunları henüz yaşamamışsınızdır bunu bilemem ama alfa sahibi %50 herkes bu problemleri kronik olarak yaşıyor.

    ve bu saydıklarım kadar absürt şeyleri herhangi bir japonda ya da kore arabasında yaşamassınız.

    size alfanızla mutluluklar. kazasız belasız ve hatta servissiz :)

    atıyomuşum... Lahavle.
    Yahu kullanmasak tamam diyecem

    Sen araci kimden aldin nasil kulanan birinden aldin ve nasil kullanirsin bilemem

    Bu yazdiklarinlami yedin 2011de 12-13 bin tl yi

    Araci begenmiyorsun her ay 500tl para yiyosun ama ne hikmetse 3 sene biniyorsun

    Ben o araci 4 ay bekletmem kapimjn onunde

    Iste bunlardan dolayi hic inandirici gelmiyor

    Sorun yasarsin her aracta yasarsin

    Nerde yasiyorsun bilmiyorum 3 kere motor yesen anca yersin o parayi

    Ustacikmi denk geldi sana acaba

    Trigeri takamayan sente ayari yapamayan ustacik cok

    Bujiyi bile tam takamayan ustacik gordum

    Sanki honda toyota mazda hic sorunsuz kronik arizasi yokmus gbi yaziyorsun daha yeni gocuk mevzulari olmadimi hondada. sende japon fanisin galiba derim bende



    Nazli dedigin aracla 60km hiza yakin goremedgim yuksek kasistten gectim sorunsuz atlatti 1 kerede olmadi bu olay. Uyari tabelasi olmayan rengi silinmis kasiatlere denk geldim bilmedgim yerlerde. Bumu nazli arac

    Bu dediklerin olsa yillardir alfaya binenler hala alfaya biniyor olmazdi

    Sorun illaki olabilir ama abarttiginiz kadarda degil

    Ben fan degilim bugun buna yarin mazda hondaya binerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SinanKkner

    ilk olarak benim zaten marka avukatlarına aldanıp almamaları yönünde bilgilerimi paylaşıyorum.

    ikinci olarak benim arabam bozuk ya da stabilize yola bile girmeden kullanılmş baştan sona eksiklikleri (bitmese de) yapılmış bir araçtı.

    atıyosunuz felan gibi cümlelerle seviyeni düşürmene gerek yok sen övüyosun ben başıma geleni söylüyorum. ha şunu da herkes bilir 156 alınacak en harika araba f/p arabası felan değildir. nazlıdır. tık sesi gelse de servise gitmesen canını acıtır.

    sana yaşadığım problemlerden birkaçını sayayım da fiyat çıkar bana olur mu ve bu sadece bir kaçı:

    1: gece izmir - kayseri giderken uzun yolda moladan sonra elektrşk tesisatı tamamen gitti. araba çalışıyor ama far camlar klima v.s çalışmıyor. (kontak termiği erimiş 3 araçtan parça toplayıp yaptırabildim)
    2: hiçbirşey yokken 2000 dd ile şehir içinde istop etti. Triger değişimi 5000 km önce yapılmasına rağmen durduk yerde siboplardan bir tanesini eğdi. kimse bilmiyor sebebini. Üst kapak yapıldı.
    3: ateşlemede pırpırlama yapıyordu baştan sona ateşleme yenilendi.
    4: geri vitese takıp biyere yanaşınca araç rölantisi sapıtıyordu. (2 kere devir rölanti sensörü oksijen sensörü değişti ve çözülemedi.
    5: tokat turhalda yağ pompası tıkandı (eski araçtır olabilir ) komple motor yedi.
    6: izmir çeşme otobanında aşırı yağmurdan abs sensörü kirlendi ve araba sürekli fren yaparken abs yi devreye sokup frenleme mesafemi 4 e katladı.

    sanırım yeterli bu saydıklarım.

    Siz şanslısınızdır bunları henüz yaşamamışsınızdır bunu bilemem ama alfa sahibi %50 herkes bu problemleri kronik olarak yaşıyor.

    ve bu saydıklarım kadar absürt şeyleri herhangi bir japonda ya da kore arabasında yaşamassınız.

    size alfanızla mutluluklar. kazasız belasız ve hatta servissiz :)

    atıyomuşum... Lahavle.
    İlk sahibinden aldığınız bir Alfa kolay kolay sahibini üzmez.Ya %1'e denk gelen seçilmiş kişisiniz ya da hikayenizde eksik bir takım unsurlar var.

    Bunun yanında,aracınızın haftalık servis masrafı olarak betimledğiniz rakam 2011 yılına binayen ortalama 300 usd'ye tekabül ediyor.

    Siz nerden almıştınız,hangi şehirdeki servisle ya da servislerle muhattap oldunuz bunu bir izah ederseniz sevinirim.Servislerin çoğunu bizzat tanıyorum.
  • tasarımı yapanın ellerine sağlık...
  • Bende 3 yil 60.000 km kullandim. Hatta forumda kendime ait konum var. Su kadar bet soyleyebilirim ki 2014 f30 sahibi oldum ama 2007 alfa cooook daha basarili bir aracti. F30u 12.000 km de iken almistim 159u ise 144.000 km de iken almistim ona rağmen alfa cok daha sessiz keyifli yol tutusu daha iyi bir aracti. Kronik problemler de hikayeeeeeeee. Agzi olan konusuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    İlk sahibinden aldığınız bir Alfa kolay kolay sahibini üzmez.Ya %1'e denk gelen seçilmiş kişisiniz ya da hikayenizde eksik bir takım unsurlar var.

    Bunun yanında,aracınızın haftalık servis masrafı olarak betimledğiniz rakam 2011 yılına binayen ortalama 300 usd'ye tekabül ediyor.

    Siz nerden almıştınız,hangi şehirdeki servisle ya da servislerle muhattap oldunuz bunu bir izah ederseniz sevinirim.Servislerin çoğunu bizzat tanıyorum.

    Alıntıları Göster
    Buyuk ihtimal salliyor

    Yada gercekten kandirdilar arkadasi

    2011 de kur iyi durumdaydi o konuyu unutmus galiba

    2 motor 0.100 ne bi bakiversin internetten

    1 6 bile o kasayi 0.100 10.5 saniyedre cikariyor

    2 motora hantal diyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alfa konusunda öncelikle önyargıları bi aşmak lazım.

    "Problemli Alfa" dedikleri, zamanının 33'leri 75'leri falan filan.

    Zaten motor, şanzıman, şu bu parçaların alayı başka markalarda da kullanılıyor. 1.9 JTD'yi arkadaşlar yazmış, 2.4 ile birlikte GM motoru. Fiat'tan birçok parça var benzer şekilde.

    156 konusu geçmiş, arkadaşım da 156 kullandı, biraz masraf etti ama uzunca süre keyifle kullandı. Başka bir 156 sahibi arkadaşım var, gayet diri, güzel durumda aracı. Manyakça problemler de çıkarmadı. Ufak tefek yok trim sesi, yok bilmemnerenin soyulması vs. gibi şeyler var. Şöyle oldu böyle sorun yaşadık denen araçların geçmişlerinin ve nasıl kullanıldıklarının da bilinmesi lazım. Örneğin sahibi "yauuv hiç bişey yoktu" derken motor yağını kontrol ediyor muydu mesela her hafta veya her ay, atıyorum şu şu bakımını yaptırıyor muydu...

    Bugün "yağını suyunu koy al bin" denen Japonlar bile artık öyle yürümüyor. Yürüyemiyor. Arkadaşımın babasında bi 323 hb sedan vardı, o tam bu tarife uygundu

    159 da biraz nazlı denebilir. Aslında sırf 159 değil ki birçok marka model için geçerli bu. 150.000 km'de 159'a "aman kaç kaç kaç" diyen adam 150.000km'deki Passat'a binsin. Ben bakımsız, eşek gibi kullanılan 2 eski kasa Jetta'nın 100 bin km'yi görmeden ne hale geldiğini bilirim... Bakılmazsa her hale geliyor araçlar.

    Bu araçların tek handikapı, orta-üst sınıf olarak lanse edilmesine rağmen, üretim kalitesi anlamında BMW-Mercedes-Volvo vs. tadında olamamaları. Bu yüzden biraz nazlılar.

    Ama mesela geçende "orta" kondisyonda diyebileceğim bi 159'a bindim. Beklediğimden çok daha iyiydi, trim sesi yok, tümseklerden süper bi konfor ile geçiyor falan. Ki adam "daha şurası yapılacak, şöyle olacak böyle olacak" diyordu, 100 küsür bin km'deydi araç.

    Dediğim gibi, düzgün bakıldığından eminseniz, kaçacak bişey yok. Masraf illa ki olacak km'lerden dolayı.
  • Şehir içi kullanımına kesinlikle uygun değil. 12 Yıllık araç alıyorsunuz belki de yıllar öncesinde değişmesi gereken parçalar değişmemiştir araç sahibi değiştirdiğini düşünsene servis degistirmemiştir.

    Aracı almadan önce kesinlikle alfa ustasına gösterin ve aldıktan sonra sadece alfa ustasına götürün aracınızı. Ankara'da alfin diye servis var oraya götürüyorum gayet memnunum.


    Ben Çankırı'da kullanıyorum sürekli Ankara ve İstanbul arası gayet keyifle kullanıyorum. Rayda gider gibi hissediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ergün. -- 26 Mayıs 2018; 6:14:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.