Şimdi Ara

Akünün ne kadardaha götürebileceği nasıl anlaşılır? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
14.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • son yıllarda kullanılan kapalı akü denilen modellerde akünün ne kadar götüreceği veya götüremeyeceği üzerindeki yeşil-sarı noktadan anlaşılabilir..bu tip akülerde kesin ölçüm voltmetre ile yapılır..

    klasik tip akülerde bome ölçümü dediğimiz bir yöntemle akünün asit seviyesi ölçülerek kesin hüküme varılabilir..bunun için üst ucunda bir balon olan ve alt tarafı pipet şeklinde bir bome ölçüm cihazı kullanılır..akü sıvısı bu pipete çekilerek ölçüm yapılır...eğer seviye eksik ise akü sıvısı ile tamamlanır..

    bütün bunlara gerek kalmadan eğer klasik kapaklı akü sahibiyseniz akü kapaklarını açarak ve sıvı seviyesini kontrol ederek akü ömrünü uzatabilirsiniz..ideal olanı akü plakalarının 0,5-0,7cm üzerinde bir ölçüdür...bakım gerektirmeyen dediğimiz kapalı sistemlerde bahsettiğim göstergeyi takip etmekten başka bir çare yok..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 18 Ekim 2006; 22:29:50 >
  • zaten çok kullanılan arabanın aküsü kolay bitmez aküyü ldüren rabanın az kullanılması yatmasıdır al işte her halikarda çatlak bi ses çıkıyo.. saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: nicaleus

    2000 megane arabamızda hala orjinal aküsü var ve hala tık yok gayet verimli çalışıyor bende hayret ediyorum 6 yıldır bitmedi

    not:araba 105000km de az kullanılıyo denmesin
  • L 300'ümü sabah çalıştırmaya uğraşırken aküleri bitirdim ,şarja bağladım biri şarj oldu diğeri pörtledi galiba sis lambası bağladığımda sisten mi aküden mi bir tıslama geliyor elemanların teki kısa devre oldu sanırım. Ne yapmak gerekir.???

    Biraz sis lambasıyla boşalttım aküyü fazla doldurmuşum,biraz da hava kompresörü ile boşalttım oldu canavar gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi remote control -- 28 Şubat 2012; 20:02:21 >
  • Peki normal ışıldak aküsünün sağlam olup olmadığını avometre ile nasıl ölçebilirim?
    cevabı alıntı yaparak yazarsanız sevinirim.
  • Akünün durumunu anlamanın en iyi yolu yük bindirmeli voltmetre ile yapılan ölçümdür. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedilerki

    voltametre ile ölçülür. arkadaşların dediği gibi. peki ölçtün işe yarar mı çöp mü nasıl anlıcan? %75 in altına düşmüşse akü değişecek. üstündeyse değişmeyecek.

    voltaj = 12,4 x V

    voltaj = 12,4 x V derken bunun ne olduğunu anlıyamadım. birde %75 in altına demek 4te bir kayıp oluyor yani
    12 - 3 = 9

    yük bindirdiğimizde 9 volta düşmeyecek olması mı lazım akünün sağlam olması için.
  • Far yakma isi biraz riskli. Akunun son demiyse oracikta kalakalirsin. Ozellikle dizel araclarda isin zor. Bir dc voltmetre edin pilbilgi.blogspot.com adresinde aku olcumu konusunda ayrintili bilgi mevcut. Sadece akuyu olcmek yetmez mars voltaji ve sarj voltajini da gormen gerek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • soğukta sanah ilk marşı güzel yapıyorsa iyidir.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.