Şimdi Ara

akülü bisiklet (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
1
Favori
108.339
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • Sen bana con ahmed mi diyosun




  • quote:

    Orjinalden alıntı: samils




    Sen bana con ahmed mi diyosun


    Hayır demiyorum, Con Ahmet denen sivri zekalı senden önce düşündü, diyorum.

    Yalnız; Con Ahmetlerin tükenmediğini görmekte, sevindirici doğrusu.




  • hacım elektriğin gücü, sürtünmenin gücünden düşük.insan gücü 4ever
  • arkadaşlar ben de düşünmüştüm bu mevzuuyu aklıma şöyle bir şey gelmişti

     akülü bisiklet
  • arkadaşlar bu tür bir proje için fırçasız dc motorlar en iyi alternatiflerdir. emin olun 250 wattlık bir motor bisiklet için tatmin edici bi itiş sağlayacaktır. geçen sene üniversitede güneş arabası tasarımında bulunmuştum ve bu konuda bilgim ve deneyimim var. 2 adet 3KW fırçasız dc motor ile fiat bisi saatte 100 km ve üzeri hızlara çıkarabilirsiniz. biz 325 kglık ürettiğimiz güneş arabasını 3 kw motor ile 80 km hıza çıkardık. ve 1kw akü ve 600w panel ile yaklasık 30 dakika tam gaz gidebiliyor. fırcasız dc motorlar muazzam tork üretirler ve redüktöre gerek kalmaz günümüzde çok kutuplu fırcasız dc motorlar bu amaclarla üretiliyor. elektronikten anlayan arkadaslar 3 faz evirici devre yaparak bir pic ve 6 mosfet ile bu motorları kontrol edebilen devreler yapabilirler. benimde dc motor sürücüler üzerinde çalışmalarım var. çok karısık değil.

    maddi imkanlarınız varsa bu iişi hobi olarak kesinlikle tavsiye ediyorum. çok zevk alacağınız kesin ama çok meşakatli bi iş. herkese kolay gelsin.

    yardım isteyen arkadaşlar olursa blackjackstrider@hotmail.com adresine mail atabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bjstrider -- 24 Haziran 2008; 15:05:11 >




  • hocam buraya motor sürücü devrelerinden atmanız mümkünmü heleki şu yaptık dediginiz (yanlış anlamayın yaptıgınızdan şüphemiz yok) 3kwlık motor sürücü devresini çok merak ettim ..nasıl bişeydir ..
  • helal olsun
  • bu arada ufak ekstra bilgi vereyim.. akünün daha uzun dayanması için bazı yerlerde durdurmayı(örn yokuş aşağı inerken) düşünüyorsunuz ancak bence yanlış bir düşünce.. mekanik bi aksamla yükünü kaldırıp devrini düşürmek daha mantıklı. çünkü motorlar ilk kalkış ve son duruş anlarında çok yüksek akım çekerler.. vites değiştirirken zincirin daraldığı ve genişlediği bir gerçek eğer pedal ile teker arasına motoru koyarsak ve motorun milindeki dişliyi pedaldaki en ufak halka ya da az büyüğü kadar kullanırsak zincir büyük halkaya geçtiğinde motor devre dışı kalacaktır o anda da devrini örneğin ayarladığımız bir eko tuşuna basarak düşük seviyeye indirgeriz hem fren yapmak istediğimizde mekanik kısmı ve motoru, anlık da olsa zorlamamış oluruz..
  • Aynı konudan defalarca topic açılmış. Üstelik elektrikli bisikletin yapılmışı varken hatta regenerative fren sistemi de varken hala yapılamaz olamaz şeklinde açıklamalar yapılmış. Bunun sebebi de şu olsa gerek. Bu işe soyunan arkadaşlar bakıyorlarki bu iş pahalı ve verimsiz. O yüzden vazgeçiyorlar. Bitiren belki bir kişi vardır bilemiyorum. Ama güçlü motor ve sürücü arıyorsanız şu sitede satılıyor. Dik yokuşları bile 47 km/h hızla çıkabiliyormuş. Şahsen ben yapacak olsam en az böyle bir motorla yaparım. Yokuşlarda kağnı gibi olduktan sonra motosiklet alırsın daha iyi. Aslında elektrikli motosikletler de var hazır satılan.

    http://cgi.ebay.com/1000w-Motorised-Electric-Motor-Bike-Bicycle-Kit-e-bike_W0QQitemZ320263796119QQihZ011QQcategoryZ98083QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem




  • yukarıda yazdığım yazıda 3KW motor sürücü yapımından bahsetmedim. yukarıda bahsedilen bir güneş arabasıdır. içerisinde curtis marka 3KW dc motor sürücü devresi kullanıldı. bu projeden sonra sürücüler üzerinde çalışmalarım oldu ve tezimi bu konu üzerinde yaptım. 3KW lık bir sürücü tasarlamadım ama kendi tasarımım olan basit bir 1KW dc motor sürücü devresi var. sürücünün mosfetlerini değiştirerek yada mosfetleri paralel bağlayarak gücü arttırabilirsiniz.


    sürücü simülasyon devre şeması ve hex kodu




  • arkadaşlar benim arkadaşda bu elektirikli bisikletlerin temizi var.250 ytl aküsüyle beraber veriyor.aküsü
    bitikmiş.bu 250 watt elektirikli bisiklete araba aküsü taksam.kaç km durmaksızın giderim?araba
    aküsü ful şarjlı olucak.
  • güncel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darklordofworld

    ben bisikletime akü ile çalışan bir elektrik motoru takmak istiyorum.. buna birde yokuş aşağı giderken ve fren sıkarken aküyü şarj eden bir mekanizma eklemek istiyorum ama asıl amacım yokuş yukarı giderken bana yardım eden bir sistem olması. bunun için nasıl bir motora ve aküye ihtiyacım var? bunları nereden bulabilirim? ve ortalama bana kaça mal olur? akım geçince dönen, dönünce akım üreten motor var mı? mesela aküden motora giden anahtarlı bir kablonun yanında birde motordan aküye doğru diyotlu bir kablo bağlasam ve yokuş aşağı giderken anahtarı kapasam akü şarj olur mu? yardım ederseniz sevinirim..


    Yokuş yukarı giderken nekadar tork gerekliyse yokuş aşağı inerken dinamonun elektirik üretmesi için okadar tork lazım. Eektirik üreten yakıtla çalışan bir jenaratörü çalıştırın elektirik akımını verdirdiğiniz anda motorun zorlandığını farkedersiniz hele buna birde akımı kullannarak yüklenirseniz dahada fazla tork gerekir. Uzun menzil yokuş aşağı yol kat ederek gideceksiniz , birde yokuş yukarı gider gibi pedal çevirip yorulacaksınız (yokuş aşağı giderken) üstelik dinamonun ağırlığıda çok önemli artı ağırlık.




  • Herkeze merhaba .Siteye yeni üye oldum 15 yaşında lise 1. sınıf elektrik elektronik bölümü öğrencisiyim.BEnimde bu kou hakkında fikir ve bilgilerim var.Bunları size aktarmak istiyorum.Şimdi öncelikle Bana kalırsa bisiklet işini bırakın elektrikli bisiklet falan olmaz ya olur ama fazla geliştirilmez gibime geliyor sonra tasarımı kötü olucak motorlar faln dışarda görüncek hep.Bana kalırsa elektrikli bir otomobil yapmak hem daha eğlenceli ve geliştirilme imkanı olur mesela güzel birşey yaprsanız üretimine bile geçebilirsiniz sonra 1 den fazla kişi ve eşya taşıyabilirsiniz.Şimdi bezinli arabayı elektrik motoru takıp kullanırım o zaman diyenler olabilir o iş çok gereksiz olur çünkü normal bir araba 1 ton -2 ton ağırlığında motorunu çıakrsan hafifler ama gene ağır olur birsürü gereksiz malzeme falan şasisi ağır hem bayağı.Hem zaten günümüzde otomobiller benzinli taşıtlar çok kullanılıyor ve atmosferi en cok onlar kirletiyor eğer elektrikli bir otomobil üretilirse dünyamızda küresel ısınmadan kurtulmuş olur ve zaten petrol oranı azaldı dünyadaki önümüzdeki 40 yıla yetecek kadar petrol kalmış.Evet geçelim konumuza :) Benim fikrim şu şekilde öncelikle hafif ve sağlam bir emtalden dikdörtgen şeklinde bir şasi yaparız.Sonra bir bisikletin arka tarafında pedalın göbeğinin bulunduğu kısımda dahil edip keseriz yani ön vites dişlisi ile birlikte bisikleti keseriz ortadan sonra üst kısımda önemli değil yani üçgen şeklindeki bölümün üst kısmını kesriz yani koltuk borusunun olduğu yer ve ona kaynaklı olan frenlerin takıldığı boruları dibinden keseriz sonra bu şekli ürettiğimiz şasinin arka sol tarafına takarız.Kalan 3 tarafada bisklet tekerleği takarız . Evet araba oluştu kaba olarak.Yalnız öndeki tekerlekleri sağ sol dönecek sekilde yapın onu nasıl yapacağımı düşünmedim henüz.Bilgisi olan arkadaşlar yazarlarsa seviniriz.Evet yalnız arka aksamı çıkarırken vites mekanizmasını bozmayın kullanıcaz çünkü.Ön vites dişlisinden bir adet daha alıyoruz bisikletçiden sonra onuda bir tane bilya ile şasimise sabitliyoruz .Ölçülerini siz ayarlayın nasıl olucağını ben kaba olarak anlatıyorum siz tasarlarsınız.Sonra bu monte ettiğimiz dişli 3 dişliden oluşuyor bildiğiniz gibi bunun en küçük dişlisini diğer göbekteki en büyük dişliye zincirle bağlıyoruz .Motor olarak ben otomobilin marş motorunu düşündüm 2 kw gücünde falan 60 amper araba aküsüyle çalıştırılabilinir diye düşünüyorum ama fazla bilgim yok bu konuda ne kadar çalışır akü ne zaman biter bilemiyorum.Evet motorun ucuna küçük bir dişli takıyoruz bunuda bu yeni aldığımız göbek dişlisinin en küçük dişlisine zincirle bağlıyoruz.Evet bu kadarını yaptıktan sonra zor olan çoğu kısmı geçmiş sayılırız. :) NEden bu kadar çok dişli kullandın derseniz marş motorunun deviri yüksek galba onu düşürmek için ve torku yükseltmek için.Şimdi arabamızı havaya kaldırıp aküyle bir elektirk verelim bakalım nasıl dönüyor ? vitesleri bozmadığımız için fonksiyonel oldu.ama bu şekilde binemeyiz çünkü motor tek tekere bağlı yan yan gider böyle çalıştırısak arkadaki diğer tekerede bir şekilde gücü iletmeliyiz bunu dişli ile yada bir demir ile iletiriz diye düşünüyorum.Ben bunları yapmadım ama en kısa zamanda bir yerden başlamayı düşünüyorum.Şimdi diyeceksiniz o araba ne kadar hızlanır varsın hızlanmasın 50-60 km hızla gitse yeter fazla hız olunca ne değişiyor sonuçta bu araç seni bir yerden başka bir yere götürsün yeter.Hem zaten aracı yaptıktan sonra geliştirebilirsiniz soruna göre yani bu kadar yapıp yarıda bırakmak olmaz.Yavaş gidiyorsa bir akü daha eklersin motoru değiştirirsin geliştirirsin ;) torku az ise dişli takarsın yaparsın birşeyler.Önemli olan bir yerlere gelebilmek zaten siz bir yola çıakrsanız Allah ta size yardım eder . Yararlı birşeyler yapıyoruz sonuçta.Evet o diğer tekeride motora bağladıktan sonra ön tekerlerdeki direksiyon sisteminide hallettiyseniz tamamdır.Şimdi sıra frenelrde .Bir dc motorun kablolarını kısa devre yaparsanız motor kilitlenir yani çevidiğinizde elektrik üreteceği için ve bu elektriği kısa devre ettiğimiz için dönmez ve fren vazifesi görür ama bizim bisiklet dişlimiz tek yönlü olduğu için bunu kullansakta bir anlam ifade etmez :) bisikletin normal frenlerini takın tellerini falan ayarlayın viteslerin ayarlarını yapın tellerini falan direksiyon olarak bisikleti direksiyonu kullanırsanız rahat olur diye düşünüyorum.Bunlarıda bitirdikten sonra aksesuarlara gçebilisiniz kaporta falan . Haa şimdi diyeceksiniz bu araçla trafiğe cıkamam ki . Ruhsatı olan bir aracı alırız kaportasını tamamen bu araca uydururuz. HErşeyi gislersek anlaşılmaz el yapımı olduğu polis falan da çevirise kaportasını kullandığımız aracın ruhsatını gösteririrz . :) tabi bilemiyorum olurmu arabaların şasi numaraları falan var polis bakarmı bakmazmı :D Birde bisiklet tekerleği kullandık tkerlekleride tamamen kapatın ben modifiye ettim falan dersiniz trafiğe bu şekil çıkarsınız :) yada naparsanız yapın uydurun birşeyler mantıklı olun çözüm arayışı içinde olun hep çözümcü girişimci olun.Eğer anlattıkalrımı yapan olursa resim eklerse sevinirim.Bir de son olarak assında ben bunu güneş panelli bir şekilde düşünmüştüm ama çok masraflı olur.Yani 60 amper akü yerine 60 amper güneş paneli koyarız birde invertör veya motor kontrol devresi falan olur hatta çok güzelde olur gün boyu güneş olan çoğu yerde gider aküyüde kaldırmassınız ondanda güç alır.Gece ise bir gündüz güneş paneli ile akü şarj edip kullanmayı düşünmöüştüm böylece yakıtsız araba olucaktı gece gündüz ilereyeekti ama bunun için mesela bizim motorumuz saatte 60 amper çekicekse gecenin 10 saat olduğunu varsayalım yani karanlık ortamın 10 saat olduğunu var sayalım 600 amper eder yani 600 amperlik ayrı bir güneş paneli ve akü gerekir.Bunu yapabilmeniz mümkün değil gibi birşeydir çünkü bu boyda güneş paneli çok yer kaplar ve satın almanız için milyarder olmanız gerekir :D o yüzden siz ya akülü yapın yada güneş panelide ekleyebilirsiniz ek güç oalrak dediğim gibi 60 amperlik güneş paneli ve akü ekleyin olur herlade :) motoru değiştirebilirsiniz yani arkadaşlar yukarda 250-350 watt motorlar 90 kg kadar taşıyabiliyor demiş bu ortalama 10-15 amper falan oluyor galba eğer taşıyabilirse onu kullanın akünüz daha geç biter :) Hadi kalın sağlıcakla :)




  • Anlamayan olursa resimlide anlatabilirim :) Bİrde unutmadan söyliyeyim o göbek dişlilerindeki pedalların kolarını bir şekilde sökün :) o şekil takmayın
  • beyler kimse yomu burda ya o kadar şey yazdık :S bir fikir verin bare
  • Kardeşim yazalı bayağı olmuş ama yeni fark ettim yazdıkların dikkatimi çekti bende lise 1. sınıfım ama senin bu anlattıklarında o araba dediğin şeyi yürütemezsin o kaportayı koyarsan o araba 10-20 arasında gider sen ne kadar torku veya dişlileri büyüt olmaz o iş
  • bunalmis kullanıcısına yanıt
    Bisiklete şarjlı matkap monte etsek ön yada arka tekere ne kadar verimli olu acaba. Bu konuda desteğinizi almak isterim.
    18V 4.0A 460w , 18V 5.0A 400w , 18v 2.0A 400w , 18v 4.0A 24-63Nm , 36V 4,0A 60-100Nm batarya değerleri ile 20 - 70 Nm tork üretir. yumuşak ve sert yüzeydeki torku değişiyor matkapların.

    Bu konu üzerinde gerçek anlamda kafa yorup 2018 yaz öncesi uygulamak istiyorum. Değerli bilginiz ve tecrübenizden faydalanmak bilgilenmek isterim sn bunalmis.
  • maydin67 M kullanıcısına yanıt
    Güzel olmuş umarım uğraşından memnun kalırsın.

    Bende bisikletimi şarjlı matkap ile elektrikli bisiklete dönüştürmek istiyorum. Bu konuda desteğini isterim.
    18V 4.0A 460w
    18V 5.0A 400w
    18v 2.0A 400w
    8v 4.0A 24-63Nm
    36V 4,0A 60-100Nm
    bu batarya değerleri ile 20 - 70 Nm tork üretir. yumuşak ve sert yüzeydeki torku değişiyor matkapların.
    Ön yada arka tekere montesini düşünmekte olup epey bir video izledim bu konudave bazı aklıma yatan parçaları da kullanacağım.

    Bu düşüncemi bu uygulanamım olumlu olması halinde 2018 yazı öncesi uygulamak istiyorum. Değerli bilginiz ve tecrübenizden faydalanmak bilgilenmek isterim. Ayrıca katılımcı arkadaşlarında düşünce ve tecrübelerini beklerim.
  • dhan000 kullanıcısına yanıt
    bjstrider,
    Bisikletin ön yada arka tekerine Şarjlı matkap montelesek nasıl olur acaba?

    18V 4.0A 460w
    18V 5.0A 400w
    18v 2.0A 400w
    8v 4.0A 24-63Nm
    36V 4,0A 60-100Nm
    bu batarya değerleri ile 20 - 70 Nm tork üretmekte matkaplar.

    Ayrıntılı bilgileri aşşağıda birkaç arkadaş içn yazdığım yorumda bulabilirsiniz.

    Şarjlı matkaplardan ne derece verim alınır bilgilenmek isterim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.