Şimdi Ara

akülü bisiklet (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
1
Favori
108.339
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • abi hepsi birlikte kaç kilo gelir ,şuanda bis kapının önünde ve motorsuz ağırlığı enfazla 400-500 kilo

    akü motor invitör falan 500-600 kilo olsa eder 1 ton , şimdi bu hesapla benim kullanmam gereken akü nedir sen onu söyle
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 17_Ocak

    quote:

    Orjinalden alıntı: BlueICE

    Bu proje icin bosuna ugrasma...

    Bisikletle giderken uretecegin enerji bir kere cok fazla olmayacagi icin bunu depolasan bile uzerindeki agirligi hareket ettirecek etkin bir seviyeye ulasmaz. Eger saglikli bir sisteme istersen olmaz degil, olur! Ama bu arac bisiklet olmaktan cikar.


    ama abi piyasada 750 milyon gibi fiyata satılan akülü bisikletler var 50 km menzile sahip ve saatte 30 km hız yapıyor , aküler bitince yine şarj ediyorsun

    onlara bakarak bir fikir elde edilebilir ,şuandaki fiyatlarından haberim yok ama belki daha da ucuzlamıştır

    arkadaşım ayrıca bulunduğum yerde bir lokantacının motorlu bisikleti var , herşeyi bisiklet gibi sadece arka tekerleğin miline bağlı mobilet motoru gibi ama daha küçük bir motor var belki çeyrek beygirlik bişey , bisiklet yavuz bisikletler tipinde ama zannedersem orjinal alman malı

    bu şekilde birşeyler de yapabilirsin kardeş


    Dedigin gibi aku sistemleri ile besleyip sarj bittiginde sonradan sarj edersen, problem degil. Ama bisiklet hareket halinde iken elde ettigin hareket enerjisini elektrik enerjisine donusturup depolamak istersen verim gittikce azalacaktir.




  • evet arkadaslar dediğiniz gibi hazır yapılmışı varmış internette 900 ytl + %18 kdv ye buldum.. ama yolda şarj olma özelliği yok.. kendim yaparsam hem daha ucuza yapabilirim hem de yoldayken şarj olmasını sağlayabilirm diye düşündüm.. bu yüzden kendim yapmak istiyorum..
    ________________
    özellikleri şöyle:

    Taşıma Kapasitesi : 100 Kg.
    Hız : 20 - 30 Km. / Saat
    Motor : 36 V. / 180 Watt
    Şarj ömrü : 40 - 50 Km.
    Giriş voltaj : 110-220 V.
    Cıkış voltaj : 36 V.
    Akü : 10 - 12ah / 3 Adet
    Şarj olma süresi : 3 - 10 Saat
    _________________

    peki diyelimki motoru şarj edebilecek bir şekilde bağladık.. motorun değişken devirine göre değişken voltaj üretir değil mi? eğer öyleyse bu değişken voltaj aküyü bozmaz mı?




  • Elbette sorun olur. Güçlü regulatorlerden yararlanabilirsin. Alan sargısı uyartımlı motor bulursan işin daha kolay olabilir (?)
  • "Alan sargısı uyartımlı motor" nasıl oluyor biraz açıklayabilirmisin?

    bir de aklıma bu aküleri güneş enerjisiyle şarj edebilirmiyim diye bir fikir geldi.. malum güneş enerjisiyle çalışan arbalar hatta uçaklar bile var.. belki aküyü tamamen şarj edebilecek genişlikte bir panel koyamam ama hiç değilse bana ekstradan 3-5 km kazandırabilir diye düşündüm.. biraz araştırdım, 125mm X 125mm ölçülerinde solar hücreler buldum.. elektriksel özellikleri şöyle;

    POWER OUTPUT -------------------1.85 Watts
    OPERATING VOLTAGE--------------485 mV
    OPERATING CURRENT--------------3.80 Amps
    OPEN CIRCUIT VOLTAGE-----------590 mV
    SHORT CIRCUIT CURRENT--------4.40 Amps

    bunlardan 3-5 tane alsam seri bağlayıp regülatore bağlasam bana az da olsa mesafe kazandırmaz mı? yada başka bir deyişle uğraşmaya değer mi?




  • Alan sargisi uyartimli derken sabit miknatis yerine elektromiknatis kullanan DC motorlari kastediyoruz. Bir motorun (dinamonun) alan sargisini uyararak uretecegi gerilim kolayca ayarlanir.

    Ancak bu is icin enerji gerekir.
  • en başta umudunuzu yitirmeyin derim..yeterli zamanınız var vede paranız varsa,bir bakmışsınız bu işle uğraşırken rüzgar enerjisi alanıda önemli bir buluş yapmışsınız.. belli olmaz..boş boş tembel oturmaktan bu iş olmaz demekten iyidir..
    benim şahsi düsüncelerim:
    sabit mıknatıslı bir DC motor kullanırsanız dahi iyi olur...motor gücü önemli değil torku ayarlayabirsiniz ama ne kadar büyük motor kullanabiliyorsan o kadar iyi, küçük motorla daha az katkı sağlarsın ama neticede bir katkı elde edersin.. .buradaki kıstas akü kabiliyetidir..akülerin bir ömrü var sen buna kullanım şartları olarak riayet etmessen işin astarı daha pahalıya gelir..aküleri sarj etmek belirli bir voltaj gerektirir..bir de voltaj dalgalanıyorsa iş daha karmaşık hale gelir..araya devre koyarsın bu durumda enerjinin yarısı kaybolur gider..
    son gelişmelere göre super yada ultra kondansator diye adlandırılan kondansatorlerin ucuzlaması ve kapasite lerinin artturılması ile yapmak istediğin proje daha gerçekçi olur ..yokuş aşagı inerken frenleme yerine dc motorla kondansatore dolar..sonra..yokus yukarı çıkarken sana katkı sağlar..bu proje zor değil fakat,zamanı değil..biraz beklersen yapabilirsin..elektirik tahrikli bisiklet motorları zaten mevcut..yani yarısı tamam




  • YAV KARDEŞ HİÇ UĞRAŞMA GİT AKÜLÜ SKTERR AL 120 YTL ANASINI SATAYIM 6 SAAT GİT ŞARJLI ÇEKİŞİDE KUVVETLİ OHHH GÖREN ŞAŞIRIYO VALLA...
  • ya uğraşma diyosun ama o dediğin aleti bende gördüm.. benim gördüğümün güçlü bi çekişi yoktu.. düz yolda bisikletle ondan daha hızlı gidersin.. düşün bide yokuşu var bu işin.. bir de akü biterse kaldın yolda.. ama benim yapmak istediğimi de, yani motorlu bisikleti de, yapmışlar.. ama onun fiyatı 900 ytl..

    @uranium

    rüzgar enerjisi dedin de, ben bi de bisiklete küçük bir rüzgar türbini takmayı düşünmüştüm.. süs pervaneler var bisiklet için.. giderken dönüyo.. ondan esinlenerek.. ama sonradan aerodinamik açıdan verim düşer ve katkısı götürüsünden fazla olur diye düşündüm.. acaba gerçekten öyle mi olur yoksa hatrı sayılır bir katkı sağlar mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: darklordofworld

    ya uğraşma diyosun ama o dediğin aleti bende gördüm.. benim gördüğümün güçlü bi çekişi yoktu.. düz yolda bisikletle ondan daha hızlı gidersin.. düşün bide yokuşu var bu işin.. bir de akü biterse kaldın yolda.. ama benim yapmak istediğimi de, yani motorlu bisikleti de, yapmışlar.. ama onun fiyatı 900 ytl..

    @uranium

    rüzgar enerjisi dedin de, ben bi de bisiklete küçük bir rüzgar türbini takmayı düşünmüştüm.. süs pervaneler var bisiklet için.. giderken dönüyo.. ondan esinlenerek.. ama sonradan aerodinamik açıdan verim düşer ve katkısı götürüsünden fazla olur diye düşündüm.. acaba gerçekten öyle mi olur yoksa hatrı sayılır bir katkı sağlar mı?


    Ruzgar enerjisimi? Bisiklette? Arkadasim dusuncelerin guzel ama cok verimli olmaz. Bir Led felan yakmak istersen OK ama Bisiklet icin olmas...

    Cok uc noktalarda taleplerde bulunuyorsun. Bakalim bu isin icinden nasil cikacaksin. Kolay gelsin!




  • yok .rüzgarı bisiklette elektige cevirmeye çalısırsan olmaz..belki nasa nın bilgisayarlarıyla olabilir..
    eskiden ingiltere de at arabalarına yelken takmışlar ve bunu kullanmışlar ama sadece arkadan esince..zaten buz üzerinde veya denizde sorf yapanlar var..belkide zihni sinirin bisiklet projesi gibi dikey eksenli bişeyi mekanik olarak yapabilirsin ama komik oluyor..
    -zincirler yerine hidrolik tahrikli bisiklet yaptını düsün..hidrolik deposunda ayrıca hava dolu bir kısım olsun..bu elektrikte kondasator-motor ikilisi gibi gibi çalısacaktır..
  • arkadaşım var motoru var schootor dan kalma..
    200 ytl ye satıyor
  • Akülü bisiklet ve arabaya örnek modeller yapılmış olarak satılıyor.Buyrun arkadaşlar.

     akülü bisiklet




  • aynı olay bende düşünüyordum . hatta parça toplamaya başlamıştım.
  • Sayın arkadaşlar şu an piyasada elektrikli bisikletlerin fiyatı 800ytl. ile 1000ytl. arası değişiyor.Siz akıllıca davranarak daha ucuza yapabilirsiniz.Kullandığınız bisikletinize tekerlek motoru satın alıp takarak ucuz elektrikli bisiklete sahip olabilirsiniz.Adresi aşağıda veriyorum.Saygılarımla.

    http://www.hemalhemsat.com/main/auctiondetail/1134199/diger_hersey/elektrikli_bisiklet.php

    Akü kapasitesi 16amper.Bir şarj ile 50km. yol yapar.eğer isterseniz yedek akü temin edip iki katı yol 100km. gidersiniz.

    Tekerlek çapı 26" inc.

    Hız 35-40km.

    Motor 250W. 24V. fırçalı tekerlek içi motor.

    Şarj olma süresi tam kapasite 8 saat.Hızlı şarj ile 4 saat.Fakat hızlı şarj olayında akülerin ömrü kısalır.Kaliteli bir akü normalde 5 yıl giderken hızlı şarj ile bu ömür 2 yıl olur.

    Elektrikli BisikletEtiketler: elektrikli bisiklet, ucuz, kolay, hızlı, ekonomik, 110 220

    0.10 YKr ile 100 km yol alabileceğiniz, bir motorbisiklet sahibi olmak istiyorsanız, seçmeniz gereken alternatif yakıt türü elektrik olacaktır.

    Hız : 20 - 30km/h
    Motor : 24v/250w
    Şarj ömrü : 40km
    Giriş voltaj : 110-220v
    Cıkış voltaj : 24v
    Akü : 16ah/24v/3pcs
    Şarj olma süresi : 3-10h
    Diger Dış Materyal : ABS
    Fren Sistemi : Arka balatalı, ön pabuçlu
    Jant Büyüklüğü : 22,24,26 inç
    Taşıma Kapasitesi : 100kg

     akülü bisiklet


     akülü bisiklet




  • 250w lık bu motorun 100kg lık bir adamı götürebileceğini pek sanmıyorum. Hele yokuşu çııkması im kan sız. Düz yolda biraz hızlanıp motoru çalıştırırsa gidebilir ama. kalkış yapabileceğini sanmıyorum. Genede hesap kitap yapmak lazım.
  • resim çok güzel ama bunda pedal yok pedalda olsa çok daha süper olurmuş amaa.
    quote:

    Orjinalden alıntı: sky762005

    Akülü bisiklet ve arabaya örnek modeller yapılmış olarak satılıyor.Buyrun arkadaşlar.

     akülü bisiklet

  • konu hortlamışken aklıma öneri geldi
    biz pedal çevirip aküyü şarj ederiz
    motorda bizi götürür
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.