Şimdi Ara

akülü bisiklet

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
1
Favori
108.339
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben bisikletime akü ile çalışan bir elektrik motoru takmak istiyorum.. buna birde yokuş aşağı giderken ve fren sıkarken aküyü şarj eden bir mekanizma eklemek istiyorum ama asıl amacım yokuş yukarı giderken bana yardım eden bir sistem olması. bunun için nasıl bir motora ve aküye ihtiyacım var? bunları nereden bulabilirim? ve ortalama bana kaça mal olur? akım geçince dönen, dönünce akım üreten motor var mı? mesela aküden motora giden anahtarlı bir kablonun yanında birde motordan aküye doğru diyotlu bir kablo bağlasam ve yokuş aşağı giderken anahtarı kapasam akü şarj olur mu? yardım ederseniz sevinirim..



  • sonunda hayal kırıklığına uğrayacağına eminim ama... yine de kolay gelsin.. çok fazla umutlanmamanı tavsiye ederim.. çünkü...................
  • ??
  • sadece akünün gücü ile giden akülü arabalar var.. sadece insan gücü ile çalışan bisikletler var.. ikisini birleştirince neden olmasın?
  • Duz yolda giderken ekstra agirligin hareket ettirilmesi icin bacak kaslarina gelen ek yuk ile, yokus cikarken sistemin sana getirecegi kolaylik, toplamda sana avantaj mi yok sa dezavantaj mi olacak ? Bunu iyi tartmak lazim.

    Istedigin duzenegi, nasil yaparim dersen: Bu isi en kolay DC motorla yaparsin. Genelde bu motorlarin devir sayilari yuksektir. Bu nedenle mecburen reduktor kullanman gerekir.

    Disli, kayis kasnak vs ile reduktor yapmaktansa, motorun miline kucuk capli, cevresinde V seklinde oyugu olan kaucuk bir disk baglarsin. Bu diskin V oyugunu da bisikletin tekerinin lastigine bir sekilde baski yaptirirsin. Motoru devreden cikartmak icin baskiyi kaldirir ve disk teker surtunmesini kaldirirsin.

    Buna benzer mekanizma cok eskiden mobiletlerin bir modelinde kullaniliyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bunalmis -- 15 Haziran 2005, 2:16:28 >
  • düz yolda giderken fazla torka ihtiyacın olmuyo.. 1-2 kg ek ağırlık çok farketmez.. ama yokuş yukarı giderken yüksek torka sahip olmak lazım.. o yüzden avantaj bence..

    bide istanbulda bu tarz bir motoru nerden alabilirim?? kaç paradır tahminen??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: darklordofworld

    ben bisikletime akü ile çalışan bir elektrik motoru takmak istiyorum.. buna birde yokuş aşağı giderken ve fren sıkarken aküyü şarj eden bir mekanizma eklemek istiyorum ama asıl amacım yokuş yukarı giderken bana yardım eden bir sistem olması. bunun için nasıl bir motora ve aküye ihtiyacım var? bunları nereden bulabilirim? ve ortalama bana kaça mal olur? akım geçince dönen, dönünce akım üreten motor var mı? mesela aküden motora giden anahtarlı bir kablonun yanında birde motordan aküye doğru diyotlu bir kablo bağlasam ve yokuş aşağı giderken anahtarı kapasam akü şarj olur mu? yardım ederseniz sevinirim..


    aynı konuyu aynı fikir ve cümlelerle ben açacaktım, üşendim yazmaya
    kısmet sanaymış. bende yapmak istiyorum öle bişi
  • 18 vitesli bir bisikletin pedallarındaki en büyük dişliye bisikletin gövdesindeki motoru zincirle bağlarız. sanırım dc motorlar dışarıdan döndürülünce elektrik üreteci oluyorlar.. biz pedal çevirdiğimizde de alet şarj olur???
  • ya ben monte konusunda zorlanacağımı düşünmüyorum.. şarj konusu da çok kasarsa olmasın elektrikle şarj ederim problem deil.. asıl takıldığım nokta kaç voltluk bir motor gerekir ve nereden alabilirim bu motoru?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: darklordofworld

    düz yolda giderken fazla torka ihtiyacın olmuyo.. 1-2 kg ek ağırlık çok farketmez.. ama yokuş yukarı giderken yüksek torka sahip olmak lazım.. o yüzden avantaj bence..

    bide istanbulda bu tarz bir motoru nerden alabilirim?? kaç paradır tahminen??


    Düz yolda hiç yavaşlayıp hızlanmayacakmısın?
  • ivmelenmek için gereken ekstra enerjiyi mi kastettin ? çok zor olursa, düz yolda ivmeleneceğim zaman da aküyü açarım..

    (akünün getirdiği enerji) küçük eşit (götürdüğü enerji) olur demek istiyosun galiba..
    zaten benim istediğim ekstra bir enerji değil.. sadece enerji ihtiyacını zamana yaymak.. yokuş yukarı normalin üzeri enerjiye gerek var.. yokuş aşağı ekstradan enerji var.. bunun dönüşümünü yapsam yeter.. teorik olarak da bir eksik göremiyorum.. enerji dönüşümlerinde kaybolan enerjiyide dolu bir aküyle yola çıkarak kapatabilirim değil mi? üstelik enerji artışı bile olabilir..
  • Düz yolda aküyü açmak çözüm olmayacak. Çünkü motor devrini redüksiyonla düşürdük ve ancak bisikleti yokuş çıkarken düşük hızda ilerletecek ama seni yormadan çıkartacak bir şey düşünük. Düz yolda zaten kaslarınla hızlanmanın üstesinden geleceksin sadece ek yorgunluk birikimi olacak.

    Aslında çok büyük paralara gerek kalmadan bu işi yaprsın. Elektronik malzeme satıcılarında 100W 200W civarında DC motorlar artık var.
    Devir sayılarını tam hatırlamıyorum ama 5000-8000 dev/dakika civarında galiba. Ankara'da isen Konya Sok Konyalı elektroniğin hemen sağında bu tip motorlar var. Yanlış hatırlamıyorsam Johnson marka motorların bayisi yada distribütoru.

    Bir hesabını yap bakalım. Redüksiyon oranı ne olmalı küçük bir akü ne kadar dayanır kac km/h hıza ulaşabilirsin, ne kadar sürede şarj edilir.

    Daha önce anlattığım V tipi oyuklu kauçuk disk kafana yattımı?
  • ya ünalmış benim akülü araba için de birşeyler söyle yaww , 126 bis evin önünde yatıyor
  • Ben monitörün karşısından ahkam kesiyorum sadece denemişliğim yada tecrübem yok.

    Senin iş biraz daha alengirli. Makanik işçiliğin üstesinden gelebilecekmisin?
    Ben senin yerinde olsam suntadan bir prototip yapar 4 de teker bağlar önce onu bir yürütmeye çalışırdım. Başarılı olursam 126 Bis'i modifiye ederdim.
  • @darklordofworld

    Bisiklet tekerinin çapı 70 cm olsa, motor miline bağlı diskin capı 10 cm olsa 1/7 redüksiyon olacak demektir.

    5000 devir motor kullansan tekerlek 714 dev/dak donecek demektır buda saniyede 12 devire karşı gelirki çok yüksek.

    Bu durumda motor çıkışına redüktor koymak kaçınılmaz görünüyor.

    Fizik bilginle gerekli tork ve motor gücü hesaplamalarını yapabilirmisin?

    Tekerleğin yer ile sürtünmesine ait katsayının ortalama değeri nedir?
  • Bu proje icin bosuna ugrasma...

    Bisikletle giderken uretecegin enerji bir kere cok fazla olmayacagi icin bunu depolasan bile uzerindeki agirligi hareket ettirecek etkin bir seviyeye ulasmaz. Eger saglikli bir sisteme istersen olmaz degil, olur! Ama bu arac bisiklet olmaktan cikar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BlueICE

    Bu proje icin bosuna ugrasma...

    Bisikletle giderken uretecegin enerji bir kere cok fazla olmayacagi icin bunu depolasan bile uzerindeki agirligi hareket ettirecek etkin bir seviyeye ulasmaz. Eger saglikli bir sisteme istersen olmaz degil, olur! Ama bu arac bisiklet olmaktan cikar.


    ama abi piyasada 750 milyon gibi fiyata satılan akülü bisikletler var 50 km menzile sahip ve saatte 30 km hız yapıyor , aküler bitince yine şarj ediyorsun

    onlara bakarak bir fikir elde edilebilir ,şuandaki fiyatlarından haberim yok ama belki daha da ucuzlamıştır

    arkadaşım ayrıca bulunduğum yerde bir lokantacının motorlu bisikleti var , herşeyi bisiklet gibi sadece arka tekerleğin miline bağlı mobilet motoru gibi ama daha küçük bir motor var belki çeyrek beygirlik bişey , bisiklet yavuz bisikletler tipinde ama zannedersem orjinal alman malı

    bu şekilde birşeyler de yapabilirsin kardeş
  • TR'dekiler scooter, bisiklet modelini görmedim. Bir arkadaşın önerdiği gibi, arka tekerlekteki en büyük dişliye motor bağlamak sadece çekiş sağlar, yokuş aşağı elektrik üretmekte kullanamazsınız. Motoru iki yönlü kullanmak istiyorsanız, Bunalmis'ın dediği gibi bir düzenek yapmalısınız. Hem motoru bir düzenekle lastik üzerine indirip kaldırabilmeli, hem de bir anahtarla şarj-güç seçimini yapabilmelisiniz. Yokuş aşağı şarj konumuna geçip, kasnağı lastiğe bastırdığınızda, hem akım üretilir, hem de frenleme yapar.

    17_Ocak dostum, araştırdın mı 18.5 HP elektrik motoru kaç kiloymuş?
  • 100-200 kilo civarındaymış abi , yani akülerle toplam ağırlık 1 ton anca eder
  • 2.5 kW'lık bir invertörü bir ucundan kaldıramamıştım. Senin motor neredeyse 14 kW. Biraz fazladır gibi geliyor bana. Motor+Akü+İnvertör Bis'e biraz ağır gelir..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.