Şimdi Ara

akü tamamen bitikse araç çalışırmı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
1
Favori
56.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    aküyü sök vurdur yine çalışır

    aynen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    http://forum.donanimhaber.com/m_39024698/tm.htm

    attığınız konunun başını biraz okudum bazı arkadaşlar akü olmadan aracın çalışmayacağını idda etmiş temmuz ayında benim başımdan geçen bir olayı anlatmak isterim akü yerinde sabit olmadığı için viraj tümsek derken kutupbaşı kablolarından biri koptu nasıl oldu bilmiyorm ilk kopar kopmaz araba komple elektrik kesti camları falan bile açık kaldı neyse gecenin köründe elektrikçi bulalım derken bi araba yanaştı ve kabloyu değdir çalıştır sonra bırak gider dedi. bende kablo koptugunda elektrik kestiğinden hiç tahmin etmedim ama yinede yaptık kabloyu sadece diğerine tutturduk marş basıp kabloyu bıraktık rolentide farlarda ve konsolda zaman zaman kısılma oluyordu başka hiçbir problemi olmuyordu o zaman aküsüz gidebildigini anladım aracın.. herkese iyi forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    aküyü sök vurdur yine çalışır

    iyide akü sökülürse bujilere ateşleme elektriği nerden gelir

    şarj dinamosundan.

    Ne diyim bilemedim...

    büyüyüp araba sahibi olursan bir gün sende öğrenirsin bunları

    98 yılında aldım ehliyetmi büyümüşümdür herhalde yeteri kadar. Farkındaysan tartışmıyorum seninle..

    ben 1995 den beri fiilen araba sahibiyim farklı arabalarımızda olduğu halde babamın arabası ve benim ilk arabalarımız hala kapımızda kullanılır vaziyette.

    şöyle bir iddanız varsa disel ; soğuk havada kızdırma bujileri işlevsizken dizeller zor çalışır/çalışmaz buraya kısmen doğru sayardım

    benzinli; için ise arabanız bmw ise ve uzun süredir yatan araba depodan harici çalışan pompa ile benzini pompalamadığından zorçalışır/çalışmaz yine aynı şekilde

    birde istisnalar var immo mevzusu motor kilidi istisnai hallerde laguna 1 gibi motor kilidi kapı açma kapama ile ilişkilendirilmiş halde üretilmiş ki daha sonra vazgeçilmiş bir şeydir. tersini idda edenleriı bilmeden konuşuyor demek istemem sanırsam çalışmaz iddasında bulunan arkadaşların arabaları bu tip 90 lardan kalma istisnai modeller

    /çalışmaz kısımları uğraşma ile alakalıdır 1.değilde 3 denemeye kadar ısrarcı olursanız her iki halde de araba aküsüz çalışırlar verdiğim markaları kullandığım markalar olduklarından kasıtla seçtim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    çalışmaz iddasında bulunan arkadaşların arabaları bu tip 90 lardan kalma istisnai modeller

    /çalışmaz kısımları uğraşma ile alakalıdır 1.değilde 3 denemeye kadar ısrarcı olursanız her iki halde de araba aküsüz çalışırlar verdiğim markaları kullandığım markalar olduklarından kasıtla seçtim

    akü olmadan , yeni nesil bir common rail disel motoru nasıl çalıştıracaksınız ?
    enjektörlere gelmeden önce 1600-2000 bar basınc nasıl oluşacak aracı vurdurma yaparak , akü olmadan ,
    ECU nasıl ayarlayacak hava ve yakıt karışımını ,sensörlerden hiç bir veri alamadan ,,
    aracın üstünde akü tamamen bitmemiştir ,marş basmıyor , fakat tablodakı lambalar yanıyorsa
    vurdurmayla çalışabilir arac ,tabi triger sıyırmazssa ,ya da katalizatör arızalanmazsa ,ki çiğ yakıt ile dolacagı için
    onarılmayacak şekilde bozulacaktır .




  • Vurdur rahatla aga(dediğim yanlış anlaşılmasın)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    aküyü sök vurdur yine çalışır

    iyide akü sökülürse bujilere ateşleme elektriği nerden gelir

    şarj dinamosundan.

    Çalışmaz arkadaşım.
    Şarj dinamosu ile arabayı yürütemezsin.
    Yolda kalmışlığım var.
    Akü olmadan şarj dinamosu ile benzinli araba yürümez !!!




  • aküyü yerinden çıkarsan ve aracı vurdurup çalıştırsan farlar yanarmı
  • karbiratörlü araçta kışın işe giderken farlar açık kalmış, akşam iş çıkışı aracı çalıştırmaya kalktım ama kontak ışıkları dahi yanmıyor işyeri yüksek yerde olduğundan yaklaşık 2km yol yokuş aşağı aracı vurdurarak çalıştırmayı denedim ama birtürlü çalışmadı 2. viteste aşağa kadar indim arkadaşın araçla takviye yaptık ancak o şekilde aracı çalıştırabildik
  • Şarj dinamosu doğal mıknatıs içermez, bu yüzden elektrik üretebilmek için yine bir miktar akıma ihtiyaç duyar..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    çalışmaz iddasında bulunan arkadaşların arabaları bu tip 90 lardan kalma istisnai modeller

    /çalışmaz kısımları uğraşma ile alakalıdır 1.değilde 3 denemeye kadar ısrarcı olursanız her iki halde de araba aküsüz çalışırlar verdiğim markaları kullandığım markalar olduklarından kasıtla seçtim

    akü olmadan , yeni nesil bir common rail disel motoru nasıl çalıştıracaksınız ?
    enjektörlere gelmeden önce 1600-2000 bar basınc nasıl oluşacak aracı vurdurma yaparak , akü olmadan ,
    ECU nasıl ayarlayacak hava ve yakıt karışımını ,sensörlerden hiç bir veri alamadan ,,
    aracın üstünde akü tamamen bitmemiştir ,marş basmıyor , fakat tablodakı lambalar yanıyorsa
    vurdurmayla çalışabilir arac ,tabi triger sıyırmazssa ,ya da katalizatör arızalanmazsa ,ki çiğ yakıt ile dolacagı için
    onarılmayacak şekilde bozulacaktır .

    -debriyaja basılı iken 2 veya daha hızlı hareket ettiriyorsanız 3 vitese takarsın ivmeyi yakaladığını hissettiğinde debriyajı bırakarak
    -sen marş anında bu basınç değerleri ile mi start aldığını sanıyorsun akü ile ?
    -ECU 0 emisyonda iken yani ne yakıt ne hava çekilmez iken neyi nasıl ayarlayacak hiç düşündünmü? tüm sensörler 0 algıdayken neyi hesaplayacak zaten veri alamaz halde
    -triger sıyırmak nedir herhangi bir fikrin varmı senin?
    -ne zannediyorsan artık depondan aldığın yakıtı %100 yakıp katalisöre öyle yolladığınımı veya vurdurma anına kova ile yanma odasına yakıtmı taşıyacak mantık yahu




    quote:

    Orijinalden alıntı: cermin007

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    aküyü sök vurdur yine çalışır

    iyide akü sökülürse bujilere ateşleme elektriği nerden gelir

    şarj dinamosundan.

    Çalışmaz arkadaşım.
    Şarj dinamosu ile arabayı yürütemezsin.
    Yolda kalmışlığım var.
    Akü olmadan şarj dinamosu ile benzinli araba yürümez !!!


    ateşleme sistemina arızalı bunun başka açıklaması yok




  • 1985 model dizel aracım var akülü aküsüz kontak açık kapalı her türlü denedim motor sıcakken dahi akü olmadan bujisiz kapalı sistem sadece enjektörlü eski tip dizel motor bile çalışmıyor benzinli araba nasıl çalışır bilmem ama akü kontağı açacak kadar olursa anında çalışır aracım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    aküyü sök vurdur yine çalışır

    Araca bağlı. Örnek verecek olursak Deutz motorlu eski Magirus kamyonetler çalışır.
    Sıradan bir otomobil aküsü bağlı değilse %90 çalışmaz. Akünün tek işlevi motora marş anında akım sağlamak değildir. Alternatör akü üzerindeki gerilimi referans alarak çalışır. Akü bir nevi tüm elektrik sisteminde dengeyi sağlar denebilir. Çalışsa bile uygun çıkış(gerilim) vermeyebilir, gerilimde ani iniş çıkışlar olabilir elektronik aksamları bozabilir. Bu nedenle denemekte yersiz olur. Zaten bir çok araçta motor çalışırken akünün sökülmemesi gerektiği motor bölümüne yapıştırılmış bir etiketle belirtilir.
    Mesajı yazmaktaki amacım elbette sizi eleştirmek değil sadece tehlikeli olabilecek bir durumu diğer üyelere anlatmaktı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    aküyü sök vurdur yine çalışır

    Araca bağlı. Örnek verecek olursak Deutz motorlu eski Magirus kamyonetler çalışır.
    Sıradan bir otomobil aküsü bağlı değilse %90 çalışmaz. Akünün tek işlevi motora marş anında akım sağlamak değildir. Alternatör akü üzerindeki gerilimi referans alarak çalışır. Akü bir nevi tüm elektrik sisteminde dengeyi sağlar denebilir. Çalışsa bile uygun çıkış(gerilim) vermeyebilir, gerilimde ani iniş çıkışlar olabilir elektronik aksamları bozabilir. Bu nedenle denemekte yersiz olur. Zaten bir çok araçta motor çalışırken akünün sökülmemesi gerektiği motor bölümüne yapıştırılmış bir etiketle belirtilir.
    Mesajı yazmaktaki amacım elbette sizi eleştirmek değil sadece tehlikeli olabilecek bir durumu diğer üyelere anlatmaktı.


    elbette sizin söylediklerniz virgülüne kadar doğru fakat olağan üstü koşullar için bazı riskler gözardı edilebilir kim koltuğunda çalıştırmak varken 1tonluk demiri iterek çalıştımak fantezisine katlanır ki değilmi.

    yine aynı şekilde eleştiri değilde akım dengeleme mevzusunu alternatörler üzerinde aküye varmadan dengeler aksi halde zaten akü verimliliği düşer aküsüz araba ile ekstra tüketim yapılmayacak klima far teyp sadece en yakın garaja sığınılacak




  • İşte bu yüzden yeni teknoloji her zaman beraberinde avantaj getirmiyor,güç artıyor,belki yakıt tüketimi de biraz azalıyor ama dezavantajları da beraberinde getiriyor.

    Karbüratörlü araçların büyük avantajı işte burada ortaya çıkıyor,her koşulda sanayiye gitmeden bir çözüm yolu bulabiliyorsun Yok ecu,yok sensör arızası,yok aküymüş.. hikaye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    aküyü sök vurdur yine çalışır

    Araca bağlı. Örnek verecek olursak Deutz motorlu eski Magirus kamyonetler çalışır.
    Sıradan bir otomobil aküsü bağlı değilse %90 çalışmaz. Akünün tek işlevi motora marş anında akım sağlamak değildir. Alternatör akü üzerindeki gerilimi referans alarak çalışır. Akü bir nevi tüm elektrik sisteminde dengeyi sağlar denebilir. Çalışsa bile uygun çıkış(gerilim) vermeyebilir, gerilimde ani iniş çıkışlar olabilir elektronik aksamları bozabilir. Bu nedenle denemekte yersiz olur. Zaten bir çok araçta motor çalışırken akünün sökülmemesi gerektiği motor bölümüne yapıştırılmış bir etiketle belirtilir.
    Mesajı yazmaktaki amacım elbette sizi eleştirmek değil sadece tehlikeli olabilecek bir durumu diğer üyelere anlatmaktı.


    elbette sizin söylediklerniz virgülüne kadar doğru fakat olağan üstü koşullar için bazı riskler gözardı edilebilir kim koltuğunda çalıştırmak varken 1tonluk demiri iterek çalıştımak fantezisine katlanır ki değilmi.

    yine aynı şekilde eleştiri değilde akım dengeleme mevzusunu alternatörler üzerinde aküye varmadan dengeler aksi halde zaten akü verimliliği düşer aküsüz araba ile ekstra tüketim yapılmayacak klima far teyp sadece en yakın garaja sığınılacak

    Açıkcası arabanın aküsü çalınmamışsa söküp vurdurmanın gereği yokki. Sökmeden vurdurun.
    Benim size bahsettiğim denge sağlama olayı konjektörün alternatör sargılarının ikazını değiştirerek yaptığı dengeleme değil. Akü genel olarak sistemin uyumlu çalışmasını sağlar. Konjektör gerilimi dengelerken bir noktadan referans alır, siz aküyü sökerseniz aynı sabit gerilimi denemedim ama tahminimce elde edemezsiniz. Şu da var motor çalıştıktan sonra diyelim gaza bastınız ve akü bağlı değil o an gerilim bir pik yapabilir. Demek istediğim buydu.
    Ayrıca Otomobil Firmalarının yazdığı teknik kitaplarda, tamir-arıza bulma cetvellerinde motor çalışırken akünün sökülmemesi gerektiği özellikle belirtilir. İyi geceler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 10 Eylül 2012; 1:30:38 >




  • 2011 model dizel aracımın kullanma kılavuzunda vurdurmanın yapılamayacağı yazmıyor tavsiye edilmediği yazıyor sadece.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay




    quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    çalışmaz iddasında bulunan arkadaşların arabaları bu tip 90 lardan kalma istisnai modeller

    /çalışmaz kısımları uğraşma ile alakalıdır 1.değilde 3 denemeye kadar ısrarcı olursanız her iki halde de araba aküsüz çalışırlar verdiğim markaları kullandığım markalar olduklarından kasıtla seçtim

    akü olmadan , yeni nesil bir common rail disel motoru nasıl çalıştıracaksınız ?
    enjektörlere gelmeden önce 1600-2000 bar basınc nasıl oluşacak aracı vurdurma yaparak , akü olmadan ,
    ECU nasıl ayarlayacak hava ve yakıt karışımını ,sensörlerden hiç bir veri alamadan ,,
    aracın üstünde akü tamamen bitmemiştir ,marş basmıyor , fakat tablodakı lambalar yanıyorsa
    vurdurmayla çalışabilir arac ,tabi triger sıyırmazssa ,ya da katalizatör arızalanmazsa ,ki çiğ yakıt ile dolacagı için
    onarılmayacak şekilde bozulacaktır .

    -debriyaja basılı iken 2 veya daha hızlı hareket ettiriyorsanız 3 vitese takarsın ivmeyi yakaladığını hissettiğinde debriyajı bırakarak
    -sen marş anında bu basınç değerleri ile mi start aldığını sanıyorsun akü ile ?
    -ECU 0 emisyonda iken yani ne yakıt ne hava çekilmez iken neyi nasıl ayarlayacak hiç düşündünmü? tüm sensörler 0 algıdayken neyi hesaplayacak zaten veri alamaz halde
    -triger sıyırmak nedir herhangi bir fikrin varmı senin?
    -ne zannediyorsan artık depondan aldığın yakıtı %100 yakıp katalisöre öyle yolladığınımı veya vurdurma anına kova ile yanma odasına yakıtmı taşıyacak mantık yahu




    quote:

    Orijinalden alıntı: cermin007

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    aküyü sök vurdur yine çalışır

    iyide akü sökülürse bujilere ateşleme elektriği nerden gelir

    şarj dinamosundan.

    Çalışmaz arkadaşım.
    Şarj dinamosu ile arabayı yürütemezsin.
    Yolda kalmışlığım var.
    Akü olmadan şarj dinamosu ile benzinli araba yürümez !!!


    ateşleme sistemina arızalı bunun başka açıklaması yok




    laf kalabalığı yapıyorsunuz ,
    marşa bastıgınız andan itibaren ,Ecu tüm değerleri optimum seviyelere getirerek
    motorun çalışmasını sağlıyor ,
    sizin dinamodann gelen elektrık ile çalışacağını sandığınız motor
    asla çalışmaz akü olmadan , dinamodan elektrık gelmesi için , ilk önce içindeki sargıların uyarılması lazım , ki bu aküden gelen elektrik ile oluyor ,
    triger kayışın sıyırmasını ,sakın bilmiyorum demeyın .,
    katalıtık konvertörun tıkanıp arızalanması için öyle kovayla yakıt dökmenize ihtiyac yok ,
    akü olmadan sadece şarj dinamosu çalışacak motorlar eskide kaldı ,
    enjektörlü , yeni nesil motorlardan hiç birini çalıştıramazsınız akü olmadan
    ve en son , size uslubumu bozmadan hitap ediyorum
    sizden de aynisini bekliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs


    laf kalabalığı yapıyorsunuz ,
    marşa bastıgınız andan itibaren ,Ecu tüm değerleri optimum seviyelere getirerek
    motorun çalışmasını sağlıyor ,
    sizin dinamodann gelen elektrık ile çalışacağını sandığınız motor
    asla çalışmaz akü olmadan , dinamodan elektrık gelmesi için , ilk önce içindeki sargıların uyarılması lazım , ki bu aküden gelen elektrik ile oluyor ,
    triger kayışın sıyırmasını ,sakın bilmiyorum demeyın .,
    katalıtık konvertörun tıkanıp arızalanması için öyle kovayla yakıt dökmenize ihtiyac yok ,
    akü olmadan sadece şarj dinamosu çalışacak motorlar eskide kaldı ,
    enjektörlü , yeni nesil motorlardan hiç birini çalıştıramazsınız akü olmadan
    ve en son , size uslubumu bozmadan hitap ediyorum
    sizden de aynisini bekliyorum

    bak işte sana söylenecek çok kalabalık laflar var da yüzün kızarmaz tabi amaç tahrik edip kendine laf söyletmek. başka değil.

    he ECU dediğin sensörlerden veri almadan hesap yapıp motora start veriyor 2. grank turunda çalışan arabanın sensöründen ne kadar hava yakıt geçecekte ölçüm yapacak.

    birbşey değil utanacağını bilsem üşenmeyip video çekip koyucamda arabama yazık.

    bir motor kaç ml yakıt ile start alır ki ilk marşta zaten tüm yakıtı yakacak bir motor yapılmadı o kadar yakıtı ilk marşta her motor kaçırıyor


    yeni arabalardan bahis ediyorsunuz fakat daha bnmemişsiniz belliki arabalar artık brakın aküyü viskoziteyi dahi çlçüp bildirim veriyor zaten yeni bir arabanın sahibinin aküsüz kalma olasılığı yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xmiralay

    quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs


    laf kalabalığı yapıyorsunuz ,
    marşa bastıgınız andan itibaren ,Ecu tüm değerleri optimum seviyelere getirerek
    motorun çalışmasını sağlıyor ,
    sizin dinamodann gelen elektrık ile çalışacağını sandığınız motor
    asla çalışmaz akü olmadan , dinamodan elektrık gelmesi için , ilk önce içindeki sargıların uyarılması lazım , ki bu aküden gelen elektrik ile oluyor ,
    triger kayışın sıyırmasını ,sakın bilmiyorum demeyın .,
    katalıtık konvertörun tıkanıp arızalanması için öyle kovayla yakıt dökmenize ihtiyac yok ,
    akü olmadan sadece şarj dinamosu çalışacak motorlar eskide kaldı ,
    enjektörlü , yeni nesil motorlardan hiç birini çalıştıramazsınız akü olmadan
    ve en son , size uslubumu bozmadan hitap ediyorum
    sizden de aynisini bekliyorum

    bak işte sana söylenecek çok kalabalık laflar var da yüzün kızarmaz tabi amaç tahrik edip kendine laf söyletmek. başka değil.

    he ECU dediğin sensörlerden veri almadan hesap yapıp motora start veriyor 2. grank turunda çalışan arabanın sensöründen ne kadar hava yakıt geçecekte ölçüm yapacak.

    birbşey değil utanacağını bilsem üşenmeyip video çekip koyucamda arabama yazık.

    bir motor kaç ml yakıt ile start alır ki ilk marşta zaten tüm yakıtı yakacak bir motor yapılmadı o kadar yakıtı ilk marşta her motor kaçırıyor


    yeni arabalardan bahis ediyorsunuz fakat daha bnmemişsiniz belliki arabalar artık brakın aküyü viskoziteyi dahi çlçüp bildirim veriyor zaten yeni bir arabanın sahibinin aküsüz kalma olasılığı yok

    anlaşılan şu ki
    beyaza , kara dediniz ,
    sizinle tartışmayacağım ,
    aracınızı istediğiniz şekilde vurdurabilirsiniz ,




  • aracın dizelse hiç tavsiye etmem yakıt pompası zorlanır vurdurma esnasında
    eline alırsan 2 3 milyar demektir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.