Şimdi Ara

Akü şarjı hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
677
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 3 yıllık akü bakım ve şarj için yeni aldıgım şarj aletine bagladım. Şarj aletini modları var. calsıum aküler için farklı, agm aküler için farklı lityum aküler için farklı. Bendeki aküde ca/ca yazdıgı için calsıum modunda şarj ediyorum. Kitapcıga göre 12 saatte şarj olur yazıyor. Nerdeyse 24 saat oldu şarj alet tam şarjda göstermesine ragmen aküdeki şarj kontrol yeri belli belirsiz yeşil. yukardan direk bakınca siyah ama yaklaşıp biraz dikkat edince zar zor bir yeşillik görülüyor. Bu şarj olmuş anlamına mi gelir yoksa çok belirgin bir yeşillik oluncaya kadar bekleyeyim mi?

    Akü şarjı hakkında


    Akü şarjı hakkında


    Akü şarjı hakkında


    Diğer bir konu AGM aküler nedir. Daha dogrusu akü üzerine AGM yazar mı. Bir akünün agm oldugu naşıl anlaşılır?


    Son sorum, lityum aküler nasıl. Aküyü değiştirirsem lityum akümü alayım?








  • Agm akü genelde start-stop donanımlı araçlar için kullanılır inci ve mutlu da üzerinde agm yazdığını gördüm diğer yandan akü üzerindeki o ışığa takılma doğru gosterenine denk gelmedim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konusu açılmışken ben de danışmak isterim;


    Aküm fabrika çıkışlı 50 amper 4,5 yıllık.

    Aralık ayında servise gittim , akü ölçümü yapıldı , sadece dışarıda şarj edilmesinin yeterli olacağı söylendi.Orada sormayı unuttum , acaba araçla uzun yola (5-6 saat) çıkılsa , şarj edilme işlemi yapılmış olur mu? Yani mutlaka aküyü araçtan çıkartıp şarj etmek mi gerekir?


    Aracım astra k , elektronik park freni direksiyon-4 koltuk ısıtma ve sunroof var , bu özellikleri yazdım çünkü araçta elektrik akımı oldukça yoğun kullanılıyor ve akü aracın bagajında bu sebeple sıcak ve soğuk hava koşullarına karşı korunaklı bölmede muhafaza ediliyor diyebilirim.Normalde 3 senede bir değişim önerilirken , izole bölümde olmasından dolayı akünün ömrü artmış olabilir mi ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: GILMOUR

    Konusu açılmışken ben de danışmak isterim;


    Aküm fabrika çıkışlı 50 amper 4,5 yıllık.

    Aralık ayında servise gittim , akü ölçümü yapıldı , sadece dışarıda şarj edilmesinin yeterli olacağı söylendi.Orada sormayı unuttum , acaba araçla uzun yola (5-6 saat) çıkılsa , şarj edilme işlemi yapılmış olur mu? Yani mutlaka aküyü araçtan çıkartıp şarj etmek mi gerekir?


    Aracım astra k , elektronik park freni direksiyon-4 koltuk ısıtma ve sunroof var , bu özellikleri yazdım çünkü araçta elektrik akımı oldukça yoğun kullanılıyor ve akü aracın bagajında bu sebeple sıcak ve soğuk hava koşullarına karşı korunaklı bölmede muhafaza ediliyor diyebilirim.Normalde 3 senede bir değişim önerilirken , izole bölümde olmasından dolayı akünün ömrü artmış olabilir mi ?

    Güzel bir soru. Bence bu konu hakkında sıfır bir başlık aç. Ben kendi tebrubemden ve aküler konusunda hep sıkıntı çektiğimden dolayı şarj makınası aldım. Ara ara arabamın, motorum ve evdeki upslerin akülerinin bakımını yapıyorum ama sana şunu söyleyim akü ömrü 4 yılsa en fazla 1 yıl daha uzuyor bakımla. Yani aslında bakım öyle ahım sahım bir şey değil. Senin arabanda çok elektrikli cihaz oldugu için ömrü kısalır. Bir yada 2 kereye mahsus akuculere akünü ver. Bakımını yapsın. Olmuyorsa hiç ugraşma. Acaba lityum aküler daha mi iyi merak ediyorum ama kullanan pek yok galiba. Çünkü lityum aküler normal şarj aletleri ile şarj olmuyor. Bu yüzden ben yukardaki şarj aletini aldım. Bir daha akü alacaksam lityüm alıp denicem.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.