DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Akü Ne Kadar Sürede Dolar?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
19
Cevap
1
Favori
27.149
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      3850 Mesaj
      02 Eylül 2007 22:31:12 Konu Sahibi
      Arkadaşlar aracımı 1 haftadır kullanmıyordum.Bugünde öğlen çıktım yıkadım yıkarkende müzik açtım yaklaşık 2 saat kadar dinledim (arabada tesisat var)
      ama ses öyle sonuna kadar açık falan değildi sonra bindim çalıştırmak için marşa basıyorum bütün ışıklar sönüyor bırakıyorum yanıyor aküye baktım normalde dolu iken yeşil görünen akü boş görünüyordu hiç bir renk yoktu 4-5 marştan sonra çalıştı araba ve bi daha böyle bi sorun olmadı neyse çıktım biraz dolaştım dolsun diye ama tabii çok süremedim. acaba dolması için ne kadar yol katetmeliyim daha doğrusu rolantide bile olsa aküyü şarj edermi?eğer etmiyorsa teker dönüşünden mi şarj ediyoru yada devire göre mi? bende ona göre ya biraz yüksek devirde kullanayım yada hız yapayım biraz artık nasıl doluyorsa.. bilenler lütfen yazarsa sevinirim. bu arada aracım otomatik vurdurma falanda olmayacağı için öğrenmem lazım bu konuyu



      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      4153 Mesaj
      02 Eylül 2007 22:52:01
      normalde sağlıklı bir akünün 1 hf süresinde marş yapılmadığında bitmemesi gerekir..akünüz bitmiş gibi görünüyor..o durumdaki bir aküye de şarj işlemi verim sağlamaz...değiştirmeniz gerekebilir..
      |
      |
      _____________________________

      Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...
    • Yarbay
      3850 Mesaj
      03 Eylül 2007 14:38:44 Konu Sahibi
      ya benim şirketin arabası genelde olduğu için kendi aracımı çok fazla sürmüyorum haftada 1-2 defa 10-20 km ancak sürebiliyorum son 1 haftadırya yatıyordu işte şimdi biraz gezince akünün göstergesi geri yeşile döndü acaba bitermi hemen yoksa ben sürekli sürmediğim için mi böyle oldu??
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      74 Mesaj
      10 Eylül 2007 10:00:30
      MERHABA SAGLIKLI BİR AKÜ 1 2 AYDA YATSA KENDİNİ BOŞALTMAZ SEN YA STOP HALINDE TEYP FALAN ÇALMİŞSIN YOKSA ARACIN ŞARZINI Bİ ÖLÇTÜR İYİYSE SENİN AKÜ ÖLMESİ YAKIN DEMEKTİR
      |
      |
      _____________________________

      Her kim ne bilirse bilsin bilgisi ancak okyanus da bir damla gibidir ve herkesin herkes den öğreneceği bir şey mutlaka vardır...
    • Binbaşı
      1864 Mesaj

      iOS Beta Tester
      10 Eylül 2007 13:38:59
      Sağlıklı bir akü 1-2 hafta içinde biter. Çünkü araç çalışmasa bile aküde gerilimler oluşur, etkileşime girer. Buda aküyü bitirir. 2 ay yatan aracın aküsünün çalıştığını hiç görmedim. İmkansızda.
      quote:

      Orjinalden alıntı: T.ACAR

      MERHABA SAGLIKLI BİR AKÜ 1 2 AYDA YATSA KENDİNİ BOŞALTMAZ SEN YA STOP HALINDE TEYP FALAN ÇALMİŞSIN YOKSA ARACIN ŞARZINI Bİ ÖLÇTÜR İYİYSE SENİN AKÜ ÖLMESİ YAKIN DEMEKTİR
      |
      |
      _____________________________


      Thy Majesty
    • Otomobil Uzmanı
      10613 Mesaj

      Android Beta Tester
      11 Eylül 2007 14:58:00
      sayın ercan bey ,

      yapmanız gerekenler şöyledir.

      1- Aracınızın içinde kaçağa neden olabilecek ekstra bağlantı kabloları veya güç tüketen cihaz var mı gözden geçiriniz.
      2-Genelde bu işin suçlusu torpido gözündeki açık kalan lamba ile bagay kapagının içinde kendiğinden yanan lambalardır.Bu durum hasıl oluyor mu kontrol ettiriniz.
      3-Tamamen boşalan bir akü hiçbir zaman yol alarak verimli bir şekilde dolduramazsınız.Bunun için herhanmgi bir akü servisi veren yerde aküyü full yapıp öyle devam ediniz.
      4- vurdurmayı hiçbir zaman denemeyiniz.Eski karbüratörlü araçlar için belki amayeni nesiller ya çalışmaz ya da çok zararı olur.Bunun yerine aracınıza hemen bir hipermarketten aktarma kablosu (jumper cable) veya timsah ağzıda da denilen ana kablodan bulundurunuz .Bu kablo araçta oldumu hiç korkmayın , çalışan bir araçtan 2 dakikada aracınızı tekrar çalıştırsınız.

      başka sorunuz varsa cevaplamaya çalışırım , ancak ilk yapmanız akünün ne durumda olduğunun saptanmasıdır.Bu da en iyi aküyü şarj eden kişiden öğrenebilirsiniz.
      Not: Genelde akü şarj edenler aynı zamanda satıcılardır.ve her satıcı gibi değiştirme taraftarıdırlar.bu durumu göz önünde bulundurunuz.

      şimdi gelelim sağlıklı bir araçta 2 haftada akü biter mi?
      Cevap hayır bitmemelidir.

      Ancak siz uzun süredir aracınızı yarım dolu akü ile bırakıyorsanız birkaç marştan sonra bitecektir.Çünkü tam dolu ve yeni değildir.unutmaylım ki akülerde piller gibi zaman içinde performanslarını yitiriler.Şöyle örnek vermek gerekir ise sıfır bir akü tamamen dolu iken 50 kere marş basınca bitiyor ise 3 yıllık bir akü tam dolu gösterirken 20 kere marş basınca biter
      5 yıllık bir akü de 5-10 kere marş basınca biter(sayılar farazidir).Yani siz beş yıllık bir aküyü kullanıyorsanız ve tam dolu da yapsanız 10 kere marş basmanın üstünde performans alamazsınız.Bu konuyu aynen cep telefonlarının pillerini şarj etmek gibi düşünebilirsiniz.yabni pilin dolu gözükmesi başka bir şeydir bu dolu görünen KW gücün sistemden devamlı olarak çekilmesi başka şeydir.
      quote:

      Orjinalden alıntı: ercan_wrc

      ya benim şirketin arabası genelde olduğu için kendi aracımı çok fazla sürmüyorum haftada 1-2 defa 10-20 km ancak sürebiliyorum son 1 haftadırya yatıyordu işte şimdi biraz gezince akünün göstergesi geri yeşile döndü acaba bitermi hemen yoksa ben sürekli sürmediğim için mi böyle oldu??
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10613 Mesaj

      Android Beta Tester
      11 Eylül 2007 15:00:54
      birşey daha eklemek isterim ,

      genelde aküyü şarj eden dükkanlar veya ustalar aynı zmanda da akü satıcılarıdır.Ve akünüzü biraz performansı düşmüş ise hemen yeni bir tane ile
      değiştirmek isteyeceklerdir.Bu durumu göz önünde bulundururarak en doğru kararı veriniz.Ancak diğer yandan soğuk kış günlerinde bu performans olayı iyice düşer ve 2 kere zor marj alır hale de gelebilir .Her şeyi göz önünde bulundurarak son kararınızı veriniz.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Eylül 2007; 15:01:35 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3850 Mesaj
      11 Eylül 2007 16:31:07 Konu Sahibi
      arkadaşım çok teşekkür ederim senin gibi üşenmeden uzun uzun açıkça yazan pek yok. ellerine sağlık. Dediğiniz gibi kaçak yapacak bişey var mı diye baktım amfiye baktım anahtarı çıkarınca yada teybi kapatınca amfinin ışığı falan sönüyor.O çalışmadığı günden biraz arabayı sürdüm ve şuan bi sorun yok aküde tekrar yeşil gösteriyor. Ayrıca farklara helojen beyaz ampul takmıştım orjinali 100/55w iken benim taktığım 100/90w idi. bende onlar tekrar söktüm şuan için herşey normal ama akü kablosu almam şart oldu tabii.kablom bununsunda biterde yolda bırakırsa birdaha ozaman değiştiririm diye düşünüyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10613 Mesaj

      Android Beta Tester
      12 Eylül 2007 09:40:04
      dikkatimi çekti amphi bağlantı kabloların uzun ise amphi trafosuı basifte sistemden enerji kullanır .bunu atlamayasın.Ne kadar büyük amphi varsa o kadar fazla yük çeker,kullanmasanda olur .Dikkat ederseniz televizyonlarda elektrikli aletleri prizde bırakmayın elektrik sarfeder diyorlar.Bilgisayar , televizyon hepsi güç trafosu olan yerde düşük akım çekim olur.Bunu ortadan kaldırmak için elktrikçinize bir ara anahtar koydurun .Amplifier girişi ile akü den çekilen kablonun arasına konacak.Bu kapatıldımı pasif çekme işi biter Çalacağınız taman butona basarsanız müzik sistemi devreye girer.Sadece olasılık mertebesinde düşündüm .

      bazı araçlarda kontak kapatıldığı zaman tüm güç ürünlerinin switch (anahtar)lerini kapatır , aracı korumaya alır.Bunu mümkün ise aracınızda aktive ettiriniz.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2464 Mesaj
      15 Eylül 2007 00:00:56
      asit eklemek te lazım siz o aküyü bi bayiiye gösterin
      quote:

      Orjinalden alıntı: ercan_wrc

      Arkadaşlar aracımı 1 haftadır kullanmıyordum.Bugünde öğlen çıktım yıkadım yıkarkende müzik açtım yaklaşık 2 saat kadar dinledim (arabada tesisat var)
      ama ses öyle sonuna kadar açık falan değildi sonra bindim çalıştırmak için marşa basıyorum bütün ışıklar sönüyor bırakıyorum yanıyor aküye baktım normalde dolu iken yeşil görünen akü boş görünüyordu hiç bir renk yoktu 4-5 marştan sonra çalıştı araba ve bi daha böyle bi sorun olmadı neyse çıktım biraz dolaştım dolsun diye ama tabii çok süremedim. acaba dolması için ne kadar yol katetmeliyim daha doğrusu rolantide bile olsa aküyü şarj edermi?eğer etmiyorsa teker dönüşünden mi şarj ediyoru yada devire göre mi? bende ona göre ya biraz yüksek devirde kullanayım yada hız yapayım biraz artık nasıl doluyorsa.. bilenler lütfen yazarsa sevinirim. bu arada aracım otomatik vurdurma falanda olmayacağı için öğrenmem lazım bu konuyu
      |
      |
      _____________________________

      New Astra Edition


      triger
    • Binbaşı
      1864 Mesaj

      iOS Beta Tester
      15 Eylül 2007 02:07:58
      asit eklemekmi?


      quote:

      Orjinalden alıntı: triger

      asit eklemek te lazım siz o aküyü bi bayiiye gösterin

      Alıntıları Göster



      |
      |
      _____________________________


      Thy Majesty
    • Yarbay
      3850 Mesaj
      15 Eylül 2007 09:22:49 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: vezir

      dikkatimi çekti amphi bağlantı kabloların uzun ise amphi trafosuı basifte sistemden enerji kullanır .bunu atlamayasın.Ne kadar büyük amphi varsa o kadar fazla yük çeker,kullanmasanda olur .Dikkat ederseniz televizyonlarda elektrikli aletleri prizde bırakmayın elektrik sarfeder diyorlar.Bilgisayar , televizyon hepsi güç trafosu olan yerde düşük akım çekim olur.Bunu ortadan kaldırmak için elktrikçinize bir ara anahtar koydurun .Amplifier girişi ile akü den çekilen kablonun arasına konacak.Bu kapatıldımı pasif çekme işi biter Çalacağınız taman butona basarsanız müzik sistemi devreye girer.Sadece olasılık mertebesinde düşündüm .

      bazı araçlarda kontak kapatıldığı zaman tüm güç ürünlerinin switch (anahtar)lerini kapatır , aracı korumaya alır.Bunu mümkün ise aracınızda aktive ettiriniz.

      Sanırım bende kontağı kapatınca bütün elektriği kesiyo tavan lambası ve bagaj hariç çünkü arabada kontak kapaıyken zaten teyp çalışmıyor kontağı 1. seviyeye getirince ancak çalıyor.Aküyü geçen gün işten çıkıca sadece ölçtürme amaçlı gösterdim ama iftar vaktine az kaldığı için bakım yapamadık ama akü az görünüyordu baktıracağım artık aküye
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10613 Mesaj

      Android Beta Tester
      17 Eylül 2007 15:32:02
      aracınızda ekstra power amfi varsa bunun da kapatıldığından emin olunuz , bazen elektrikçiler bu konuyu atlıyor sadece teybi off yapıyorlar ama amfi pasifte elektrik çekmeye devam ediyor.Ayrıca güç amfisi yoksa zaten böyle bir şey olamaz.


      quote:

      Orjinalden alıntı: ercan_wrc



      Alıntıları Göster


      Sanırım bende kontağı kapatınca bütün elektriği kesiyo tavan lambası ve bagaj hariç çünkü arabada kontak kapaıyken zaten teyp çalışmıyor kontağı 1. seviyeye getirince ancak çalıyor.Aküyü geçen gün işten çıkıca sadece ölçtürme amaçlı gösterdim ama iftar vaktine az kaldığı için bakım yapamadık ama akü az görünüyordu baktıracağım artık aküye
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3225 Mesaj
      21 Eylül 2007 16:17:59
      yeni bir konu açmadan burada sorayım aracın orjinal aküsü 60 Ah bunun yerine 55 Ah taksam sorun olurmu
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3850 Mesaj
      21 Eylül 2007 21:41:42 Konu Sahibi
      evet arkadaşlar normalde her aracın belirli bir ah lik aküsü mü var?benim aracımda tesisatta var bunun için nasıl bir akü alınmalı? Akü alınırken nelere dikkat edilmeli?
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      49 Mesaj
      28 Eylül 2007 11:30:19
      Aküye asit eklemek bildiğim kadarı ile yanlış bir uygulamadır. İçindeki sıvı seviyesi azalan aküye, yalnızca saf su eklenir.

      Ayrıca aküsü tamamen biten bir aracı , başka bir araçtan takviye ile çalıştırıp sonrasında alternatör(aracın motorundan tahrik alarak elektrik üretimi yapan dinamo) ile doldurmak aküyü iyice hırpalar. Neden?

      tamamen boşalmış akülerde plakalar arasındaki elektrolit homojen yapıda değildir. Ve günümüz araçlarınınalternatörleri 30 ila 100 amper aralığında akımlar üretirler, bu güç boş aküye(plakalara) uygulandığında akülere zarar verir.

      bu nedenle akünün araçtan alınıp düşük amperli bir adaptör yardımı ile şarj edilmesi gerekir.( oto elektrikçilerinden 20 - 100 tl arasında bir fiyata alınabilir. ya da 5 - 10 tl karşılığı bir elektirkçide doldurtulabilir.

      Motorun çalışmadığı durumlarda araçta kullanılan elektriği akü karşılar, standart bir teyp ve iç ışklar 3 - 4 saatlik kullanımda dahi soruna neden olmaz ancak yakılan sis farları ve yüksek güçlü müzik sistemleri , çakmağın fazla kullanımı arka cam rezistansı ... gibi cihazlar çok kısa sürede akülerinizi boşaltır.

      Bunu önlemenin en iyi yolu kısa aralıklarla motoru çalıştırmaktır.

      Aksi halde boşalan aküyü doldurmak için alternatör uzun süre devrede kalacaktır, sonrasında arıza yapması muhtemeldir. Ve eklemeliyim ki araca standrtından farklı büyük aküler koymak az önce belirttiğim gibi alternatör arızalarına yol açabilir.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3850 Mesaj
      28 Eylül 2007 11:39:51 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: tarkanbatuk

      Aküye asit eklemek bildiğim kadarı ile yanlış bir uygulamadır. İçindeki sıvı seviyesi azalan aküye, yalnızca saf su eklenir.

      Ayrıca aküsü tamamen biten bir aracı , başka bir araçtan takviye ile çalıştırıp sonrasında alternatör(aracın motorundan tahrik alarak elektrik üretimi yapan dinamo) ile doldurmak aküyü iyice hırpalar. Neden?

      tamamen boşalmış akülerde plakalar arasındaki elektrolit homojen yapıda değildir. Ve günümüz araçlarınınalternatörleri 30 ila 100 amper aralığında akımlar üretirler, bu güç boş aküye(plakalara) uygulandığında akülere zarar verir.

      bu nedenle akünün araçtan alınıp düşük amperli bir adaptör yardımı ile şarj edilmesi gerekir.( oto elektrikçilerinden 20 - 100 tl arasında bir fiyata alınabilir. ya da 5 - 10 tl karşılığı bir elektirkçide doldurtulabilir.

      Motorun çalışmadığı durumlarda araçta kullanılan elektriği akü karşılar, standart bir teyp ve iç ışklar 3 - 4 saatlik kullanımda dahi soruna neden olmaz ancak yakılan sis farları ve yüksek güçlü müzik sistemleri , çakmağın fazla kullanımı arka cam rezistansı ... gibi cihazlar çok kısa sürede akülerinizi boşaltır.

      Bunu önlemenin en iyi yolu kısa aralıklarla motoru çalıştırmaktır.

      Aksi halde boşalan aküyü doldurmak için alternatör uzun süre devrede kalacaktır, sonrasında arıza yapması muhtemeldir. Ve eklemeliyim ki araca standrtından farklı büyük aküler koymak az önce belirttiğim gibi alternatör arızalarına yol açabilir.




      peki araç çalışıken elektriği yine aküden mi yer yoksa kendi ürettiği elektriği mi harcar yada şöyle sorum farlar yanıyor benim aracımdaki gibi ses sitemi olan araçta teyp çalışıyor diyelim elektrik yetmeyipte aküdende az da olsa harcar mı acaba nasıl bir yapı var hiç bilmyiorum
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1739 Mesaj
      28 Eylül 2007 11:55:40
      " peki araç çalışıken elektriği yine aküden mi yer yoksa kendi ürettiği elektriği mi harcar yada şöyle sorum farlar yanıyor benim aracımdaki gibi ses sitemi olan araçta teyp çalışıyor diyelim elektrik yetmeyipte aküdende az da olsa harcar mı acaba nasıl bir yapı var hiç bilmyiorum "

      Motor çalıştıkça, alternatör besleyebildiği kadar besler... Eğer enerji yetmezse, aküden kullanır.
      Tabii bir de , alternatörün verdiği enerji, motor devri ile orantılıdır. Rolantide bekleyen bir alternatör ile, 2000-2500 devirle yürüyen bir arabadaki alternatör aynı elektriği vermez.
      |
      |
      _____________________________

      Intel PIII 866 Mhz (133 x 6,5)
      ASUS TUV 4X Socket 370 (6 Pci, 1 AGP, 4 x SDRAM)
      Maxtor 20 GB 7200 , Western 10 GB 5400
      768 MB SDRAM 133 MHz (256 + 512)
      64 MB Nvidia Geforce4 MX 480 E1 AGP 8X
      LG CD-RW , LG DVD-RW
    • Yarbay
      5683 Mesaj
      04 Kasım 2007 20:53:56
      Arkadaşlar benim merak ettiğim bir şey var, sizlere danışmak istiyorum.
      750 Km de fiesta Cool (benzinli) sahibiyim. Aracımla sık sık yola çıkıyorum. Kız arkadaşımla çıkıp park halinde laptopu çakmak girişinden bağlıyorum ve film seyrediyoruz. Tabi bunları yaparken motor çalışmıyor durumda.
      Bazen kendim de manzaralı bir yere çekip saatlerce radyo dinleyebiliyorum. Anlayacağınız arabam ikinci evim gibi bir şey.
      Sormak istediğim aküye bu şekilde zarar verebilir miyim. 2-3 saat boyunca çalışmayan motorda laptop ve lcd monitör benzeri aletleri aracın aküsünden besleyebilir miyim? Zaman zaman motoru rolantide çalışır vaziyette tutmalı mıyım. Teknik konulara pek hakim olamadığım için biraz dağınık oldu, kusuruma bakmayın. Şimdiden teşekkürler.
      |
      |
      _____________________________

      GOLF 6 / 1.4 TSI 122HP HIGHLINE / DERİN SİYAH
      IPHONE 6S 64GB UZAY GRİSİ / THE NEW IPAD 16 GB WIFI
      HP PAVILION DV6 BEATS AUDIO
    • Binbaşı
      1501 Mesaj
      04 Kasım 2007 22:17:10
      araçalarınıda alarmda akünün bitmesini etkileyen ayrı bir etmen . amcoğlumun şahini var. araba 10 gün falan hiç çalışmamış arabada alarm sistemiş var camın köşesinden yanıp duran bi de ışığı var.10 gün sonr marşa bastığında akü boşalmış bir durumdaymış.tamircisi on auzun süre çalışmayta arabalarda alarm ve ses sistemi varsa aküyü boşaltabilecğini söylemiş.sonuçta teyp de saat falan varsa aküden alıyor enerjiyi.
      |
      |
      _____________________________

      Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK
Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
izmir havalimanı transfer
SEO
ses yalıtımı
modasor
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,328
1.2.162

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.