Şimdi Ara

Akü değişimi sonrası marş sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
2.650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Arkadaşlar araç Fiat Tipo aküyü değiştirdim 72 lik vardı yine 72lik İnci akü aldım.
    Bazen videoda ki ses çıkıyor marş basarken belli bir zamanı yok bazen marşı normal basıp çalışıyor bazen böyle yapıyor çözemedim.



  • Sorunun aküyle alakası yok marş dinamonuzda sıkıntı var. Ayrıca 72'lik akü takmanıza kesinlikle gerek yoktu. Aracınızda orjnalde 55 Ah akü vardır, sizinde en fazla 60 Ah bir akü takmanız gerekirdi. 72 Ah takmanız başta akü alırken fazla para vermenize sebep olur artı olarak daha ağır bir akü taktığınızdan aracınıza gereksiz yere ağırlık yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Sorunun aküyle alakası yok marş dinamonuzda sıkıntı var. Ayrıca 72'lik akü takmanıza kesinlikle gerek yoktu. Aracınızda orjnalde 55 Ah akü vardır, sizinde en fazla 60 Ah bir akü takmanız gerekirdi. 72 Ah takmanız başta akü alırken fazla para vermenize sebep olur artı olarak daha ağır bir akü taktığınızdan aracınıza gereksiz yere ağırlık yapar.

    Peki bu sorun neden önceden yoktu akü değişimi sonrası oldu onu anlayamadım ben.
  • Marş motorunun volantı çevirmekle görevli dişlileri sıyırıyor. Ya dişliler erimiştir ya da marş dişlisini bitiştiren marş otomatiği arızalanmıştır. Akü ile alakası yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Scarlet.

    quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Sorunun aküyle alakası yok marş dinamonuzda sıkıntı var. Ayrıca 72'lik akü takmanıza kesinlikle gerek yoktu. Aracınızda orjnalde 55 Ah akü vardır, sizinde en fazla 60 Ah bir akü takmanız gerekirdi. 72 Ah takmanız başta akü alırken fazla para vermenize sebep olur artı olarak daha ağır bir akü taktığınızdan aracınıza gereksiz yere ağırlık yapar.

    Peki bu sorun neden önceden yoktu akü değişimi sonrası oldu onu anlayamadım ben.

    Tesadüf olabilir.
  • Anladım arkadaşlar ustaya göstereyim madem haftaya teşekkür ederim cevaplar için.
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Kaç kilo bi akü?

    büyük amperli aküler, kışın daha iyi marş alır.ufak bi tesisat varsa araç yalpalamaz, belirtilen 60lıklar eski araçlarda özellikle otomatik cam açarken,farları açarken titreme yapabiliyor.
    Ayrıca stop etme ve rölanti problemleri için kuvvetli akü kendi nezdimde iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0B46CB32A -- 24 Ocak 2016; 10:40:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne kadar buyuk aku o kadar rahatlık dıyorum bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha

    Kaç kilo bi akü?

    büyük amperli aküler, kışın daha iyi marş alır.ufak bi tesisat varsa araç yalpalamaz, belirtilen 60lıklar eski araçlarda özellikle otomatik cam açarken,farları açarken titreme yapabiliyor.
    Ayrıca stop etme ve rölanti problemleri için kuvvetli akü kendi nezdimde iyidir.



    quote:

    Orijinalden alıntı: lag3

    Ne kadar buyuk aku o kadar rahatlık dıyorum bence



    Yanlış biliyorsunuz. Aracın marş basmasında akünün Ah değeri değil CCA değeri önemlidir. Yani akünün toplam elektrik depolama kapasitesi (Ah değeri) değil, akünün maximum güç çıkış değeri diğer adıyla soğukta marş gücü ( CCA - Cold Cranking Ampere) önemlidir. Bildikleriniz yanlış elektrikçi yada akücü bilgisi.

    Günümüzde satılan bir dizel otomobilin yanında bir Tipo'da elektrik çeken aksam yok denecek kadar azdır. Bazı yeni dizel araçlarda fabrika montajı 55 Ah, yeni benzinli araçlarda 40 Ah akü olduğuna göre 72 Ah bir akünün bir Tipo için ne kadar gereksiz olacağı ortadadır.
    Ayrıca elektrikli camların açılıp kapanırken iç aydınlatma yada diğer aydınlatma elemanlarında azalma yada göz kırpma olayının akünün Ah değeriyle uzaktan yakından alakası yoktur. Bu konuda yine akünün toplam güç çıkış değeri yani Amper değeri önemldir elektrik depolama kapasitesi olan Ah değeri değil.

    Yüksek amperli akünün size tek kazancı örneğin sağlıklı 60 Ah akü ile 15 kere arka arkaya marş basabiliyorsanız 72 Ah ile 18 kere marş basarsınız o kadar.

    Tek başına büyük kapasiteli akü sadece araç çalışmazken elektrik tüketmek zorunda olan kullanıcılar için uygundur, ki buna en iyi örnek taksidir. Araç çalışmazken sürücü içeride ışıkları yakacağından, tepe lambası açık kalacağından olması gerekenden biraz yüksek Ah değerine yani daha fazla elektrik depolama kapasitesine sahip akü kullanılabilir.

    Hepsinden öte araçların elektrik sistemleri mühendisler tarafından tasarlanıyor ve tüm kablo kesitleri, akü ve şarj dinamosu değerleri belirli hesaplar altında araca takılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbulur -- 24 Ocak 2016; 15:12:13 >
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Detaylı bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haftasonu marş dinamosunu söküp tamir ettirdim dişli değişti 50TL masraf ettim toplamda.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.