Şimdi Ara

akü bitmesi ve sonrası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
11.814
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, gecen cuma günü Eminönü'ne inmiştim ve çoğu zaman yaptığım gibi farlarım açıktı. Otopark görevlisi bizi tanıdığından indik ve arabayı o park etti, ancak benim farları açık bıraktığımı hesaba katmamış, uyarı sinyalini de duymamış. Sonuç: 4 saat sonunda geldiğimizde akü bitmişti. Güçbela bir takviye kablosu bulduk ve çalıştırdık arabayı, sorunsuz eve geldik. Sonrasında iki gün evde yoktum dolayısı ile araba da çalışmadı, bu sabah arabaya bindiğimde marşa bastım ancak bir garip davranıyor marş motoru, şöyle ki:
    Anahtarı çevirince 1 saniye kadar gösterge siyahlaşıyor, sonra marş basıyor ve motor çalışıyor. Gün içinde de bu olayı her arabayı çalıştırmamda yaptı. Acaba aküyü mü değiştirmem lazım? Yoksa bağlantılarda falan bir sorun olabilir mi, nereleri kontrol etmeliyim?

    Yardımcı olan herkese şimdiden teşekkürler.

    Bu arada araba Toyota Corolla HB, 2004 model







  • Selamlar,


    ben biraz açıklamaya çalışayım.. günümüzdeki çoğu araçtaki akülerde şarj göstergesi bulunur. bunlar üç renkte olurlar yeşil ise akü tam doludur, siyah ise şarj gereklidir beyaz ise saf su ilavesi ve bazı akülerde de beyaz renk akü değişiminin gerektiğini gösterir. öncelikle aracınızdaki aküde bu gösterge var mı bakın eğer var ise muhtemelen gösterge siyahta olacaktır akünüzü şarj etmeniz veya ettirmeniz gerekir zira önümüzdeki ay havalar ciddi anlamda soğuyacak bu yüzden akülerin tam şarjlı olmaları soğuk havada çalışmama sorunu ile karşılaşmamamak için önerilir. eğer ki akünüzde bu gösterge yok ise aracı özel veya yetkili bir servise götürüp aküyü şarj ettirebilirsiniz ayrıca akü dışında şarj dinamosunun(alternatör) sağlıklı olup olmadığının da kontrol edilmesini öneririm.eğer ki alternatörde bir sorun var ise(her ne kadar toyotada olmasız zor olsa da) şarj edilen akü de dayanmayacaktır hatta ve hatta yeni akü bile taksanız kısa sürede sorun yaşama ihtimali var. bu yüzden dediklerimi bir kontrol edin veya ettirin. günümüz otomobilleri aküye çok bağımlıdır ve akünün herhangi bir sebeple deşarj olması aracın her türlü elektronik ve elektronik sistemini olumsuz etkileyecektir. çünkü tutarsız ve düşük voltaj nedeniyle birçok elektronik sensör doğru voltaj ve sinyal alamayacak ve araçta motor arıza lambası yanabilecek veya başka türlü sorunlar baş gösterecektir.

    not:kış aylarında akülerin tam şarjlı olması çok önemlidir tam da bu aylara gelmek üzereyiz o yüzden bu konuyu ihmal etmeyin.

    umarım az da olsa açıklayıcı olmuştur.




  • Aracınızın aküsü eve gidinceye kadar tam şarj olmamış olabilir.Oto elektrikçiye şarja bağlatın sonra kontrol edin.
  • şukadarını söleyim biten hiç bir aküden bidaha verim alamazsın bence değiştir bendede olmuştu aküyü şarja koyduk tam doluyor ama 3 4 gün kullanmıyon akü bitiyordu değiştirmende fayda var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: celalmavi

    şukadarını söleyim biten hiç bir aküden bidaha verim alamazsın bence değiştir bendede olmuştu aküyü şarja koyduk tam doluyor ama 3 4 gün kullanmıyon akü bitiyordu değiştirmende fayda var


    doğru arabanın orjinal aküsü ise şarja marja para kaptırma 110 ytl 2 yıl garantisi olan ortalama bi akü al keyfine bak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: evolande


    quote:

    Orjinalden alıntı: celalmavi

    şukadarını söleyim biten hiç bir aküden bidaha verim alamazsın bence değiştir bendede olmuştu aküyü şarja koyduk tam doluyor ama 3 4 gün kullanmıyon akü bitiyordu değiştirmende fayda var


    doğru arabanın orjinal aküsü ise şarja marja para kaptırma 110 ytl 2 yıl garantisi olan ortalama bi akü al keyfine bak



    Tam olarak doğru değil, arkadaş aküsünün eski olduğunu söylemedi ki böyle cevaplar veriyorsunuz.Ayrıca şarj işlemi 5--6 ytl bişey neden şarj ettirmesin ki?
  • dostum bizde sormadık zaten orjinalse dedik yani en az 4 yıl geçmişse dedik cümleyi doğru okuyalım lütfen.
    şarj ettirme 5 ytl ise denemeye her zaman değer tabi işin ucunda 100 küsür ytl olunca:)
  • 6 ytl de olsa bu 1 senelik bişe değil belki her hafta gideceksin havalarda soğuksa ozaman gör ittirirmisin ne yaparsın sen karar ver tam bir yere gidecekken birde bakıyon marş basmıyor bunun çilesi çok kötü aki pahalı ama bindiğin arabada senin sen ona ne kadar bakarsan oda sana okadar bakar tam yolda giderken önüne bişe çıktı fren yaptın araç stop etti hadi çalıştır ne fayda o rezilliğide çekecen bence aki al keyfine bak
  • ben akü eski ise dediğiniz yeri tam okumadım kusra bakmayın.
  • ben aküeski demedim ama şunu belirteyim arkadaş 2004 model bir araçtan söz etmiş eğer şimdiye kadar orjinal aküyse zaten eski demektir asla hayır bekleyemezsin
  • Benzer sorun akü kutup başları oksitlendiği için şirket arabamıza olmuştu.
    Temizledik düzeldi fakat yinede kutup başlarını değiştirdim.
  • Öncelikle Hepinize Merhaba arkadaşlar başına böle olay gelmiş bütün arkadaşlara geçmiş olsun.Bende Şimdi garajda 2 aydır kullanmadığımız aracı bi çalıştırmak için indim ancak araç anahtardan uzaktan kumanda ile bile açılmadı sizce alü değişimi şartmı? Araç 2008 subaru impreza 1.5 ? Lütfen Yardım Edin Şimdiden Teşekkürler
  • Akünüzü şarj ettikten sonra akünün durumunu tekrar kontrol etmek gerekli.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.