DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
Akü amper çekmiyor fakat 6-7saat içinde akü bitiyor neden?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
9
Cevap
1
Favori
4.243
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Akü amper çekmiyor fakat 6-7saat içinde akü bitiyor neden?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      332 Mesaj
      13 Mart 2008 01:18:16 Konu Sahibi
      Selamlar her 6 saat (max) beklemede arabanın aküsü bitiyor akü amper çekmiyor ampermetrede arabayı kitleyince sadece alarmın amperini çekiyor yani 0.01 ve 0.02 amper.ama buna rağmen akü 6-7 saat içinde bitmiş oluyor hatta arabaya hiç elektrik gelmiyor.anca başka arabadan transfer yapınca çalışıyor...varmıdır bi çözümü aklına birşey gelen varmı veya aynısı bnada oldu diyen???

      Not:aküyü 3 kere değiştirdim onun için akü değiştirin demeyin



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

      ------Audi TT-------
    • Otomobil Uzmanı
      10444 Mesaj
      13 Mart 2008 10:22:30
      peki alternatörün şarj yapıp yapmadığını hiç ölçtürdünüz mü?

      cevabınız evet ise kaç volt veya amper ile şarj ediyor?



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      332 Mesaj
      13 Mart 2008 10:41:29 Konu Sahibi
      walla alternatör sarj ediyor ztn şarj ettiğini şurdan anlıyoruz akü tamamen bitiyor ve akü transferi yaptıında araba çalışıyor ananında kontağı kapatıp açınca yine marş basmıyor fakat yol kat edip (min 15)dk şarj olmuş oluyor yani onda bi sorun yok...aklıma gelen tek şey bi yerlerde bi kabloda problem flnmı war?ordanmı kaçırıyor acaba?


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

      ------Audi TT-------
    • Otomobil Uzmanı
      10444 Mesaj
      13 Mart 2008 11:24:53
      anlattıklarına göre ben sarjın yapıldığına kani olamadım.Bir araçtan diğerine timsah ağızlı aktarma kablosu ile çalıştırma yapıldığında güç sağlam olan aküden alınmış olur.Dolatyısı ile şasj olayında kesin anlamak için bir akücüye gidip kaç volt aküye geliyor ölçtürmek lazım.Eğer bunu ölçtürdünüz ise değeri iletirseniz yardımcı olmaya çalışayım.

      alternatörünüz sağlam olsa bile Ac akımı Dc çeviren parçada problem söz konus olabilir.Buda alternatörün içindedir.Bu yüzden müdahale yapılmadan evvel alternatör kaç volt veriyor baktırmak lazım



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10444 Mesaj
      13 Mart 2008 11:44:18
      Bu konu aslında basit gibi görünen ama işin iöinde ciddi bilgi birikimi gerektiren bir konudur.Ağızdan ağıza da çoğunlukla yanlış aktarılan bilgiler yüzünde ortalıkta yanlış bilgiler dolaşır ve gerçek neden bulunamadan bu işten akücüler nasiplenir.işin doğrusunu merak edenlere ekte çok öneml ibir döküman gönderiyorum.Bunu takip eden en iyi uzmandan daha detaylı karar verme şansına erişmşiş olacaktır.Güle güle kullanın.




      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      332 Mesaj
      14 Mart 2008 03:23:19 Konu Sahibi
      @vezir

      abi şimdi bna adım adım nelerı ölctürmem gerekir söyleyebilirmisin?bn yapymm ona göre söyliyim yine sana danıayım sora



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

      ------Audi TT-------
    • Otomobil Uzmanı
      10444 Mesaj
      14 Mart 2008 08:55:55
      jayopa ,
      yukarıda adım adım ne yapılacağı yazıyor ingilizce biliyorsan flowchard takip edebilirsin.Ben birkaç adımı yazayım sırayı takip et,
      1-Motor kapalı iken alternatör akımını ölç
      2-Eğervoltaja 12,4 veya üstü ise ,aküyü değiştirmen gerekir
      3-Eğer değiştirdiğin halde vvoltaj 12,4 den büyükse akü de problem var demektir.
      4-Eğer voltaj 12,4 den küçük ise arabayı çalıştır rölantide 1500devire getir
      5-Alternatördeki voltajı ve çıkış terminalindeki voltajı ölç
      6-Eğer voltaj 13,8 ile 14,2 arasında ise diye deavm ediyor kutuların içine odaklanman adım adım takip etmen gerekir.
      Bunları senin yapmayacağını düşünerek baglantı şemelarını yazmadım .Burası elekrikçilerin yapması gerekir diye düşünüyorum yanlış bir ölçüm veya baglantı yapılması belki hatalı karar vermenize veya hasara neden olabileceği için önermiyorum.Ama isterseniz diye en azından karşınızdakine güven açısından aşagıda şemeları vereceğim.Sadece yapanın nasıl bagladığını uzaktan kontrol edin yeter.

      quote:

      Orjinalden alıntı: jayopa86

      @vezir

      abi şimdi bna adım adım nelerı ölctürmem gerekir söyleyebilirmisin?bn yapymm ona göre söyliyim yine sana danıayım sora



      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10444 Mesaj
      14 Mart 2008 09:13:16
      normal bağlantı ve yük altında bağlantı şeması







      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Otomobil Uzmanı
      10444 Mesaj
      14 Mart 2008 09:15:58
      pozitif bağlantı testi ve negatif bağlantı testi şemaları






      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      415 Mesaj
      14 Mart 2008 22:28:08
      BENİMDE BAŞIMA GELMİŞTİ.AKÜ DURDUĞU YERDE BİTİYORDU.ARABADA HERŞEY KAPALI İKEN + KUTUPBAŞINI SÖKÜP TEKRAR HAFİFÇE DEĞİRDİK ÇIT-ÇIT ŞEKLİNDE KAÇAK YAPIYORDU.BU DURUMDA NEREDEN KAÇAK YAPIYOR ONU BULMAK LAZIM.SENİN DURUMUN FARKLI OLABİLİR BİLGİNİZE.


      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.