Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
DH Mobil Uygulamasının yeni özelliklerini ilk siz deneyin. Gizle Şimdi Dene

Akaryakıt fiyatları hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
5
Cevap
0
Favori
330
Tıklama
Cevapla
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1908 Mesaj
      Modern deniz tarihinin en büyük kazası 28 Eylül 1994 yılında Baltık Denizi’nde yaşandı. 1980 yılında Almanya Mayer Werft tersanesinde inşa edilen Estonya Feribotu’nun batmasıyla 852 yolcu öldü.137 kişi bu kazadan kurtuldu. Kıyıya yakın bir mesafede su alması nedeniyle yatarak batan feribot, sadece gemi mühendisleri tarafından değil aynı zamanda kazada ölümlerin nedeni açısından davranış psikolojisi uzmanlarınca da yıllarca incelendi. İnsan davranış psikolojisi uzmanları bu kazada ölen 852 yolcunun neden kurtulamadıklarını araştırdı. Aileleriyle görüşüp geçmişlerini incelediler. Ölenlerin yüzde 98’inin çok iyi yüzme bildiklerini belirleyen uzmanlar son olarak kazadan kurtulanlarla görüştüler.Ortaya çıkan sonuç şuydu:Feribot 28 Eylül’de gece saat 00.50’de sert dalgalar nedeniyle su almaya başladı. Feribota giren sular 50 santim yüksekliğe ulaştı ve feribot yan yatmaya başladı. Su miktarının artmasıyla birlikte tahliye işlemi başladı. Ancak 987 yolcudan sadece 137’si su almaya başlar başlamaz hemen feribotu terk etti. Geri kalan 852 yolcu ise, gemi kaptanının  “panik yapmayın dünyanın en güçlü feribotundasınız”  sözlerine kanarak su boşaltma işlemini izlediler. Saatler ilerledikçe feribot daha da yan yattı ama 852 yolcu izlemeye devam etti. Sonunda saatler 01.50’yi gösterirken tamamen yan yatarak sulara gömüldü. Feribotun su aldığını ve yan yatmaya başladığını görmelerine rağmen son saniyeye kadar rahat rahat batışı izleyenler psikoloji ders kitaplarında “Estonya Feribotu Sendromu” olarak yer almıştır.Halen o insanların davranış şekillerine psikoloji ilmi mantıklı bir izah getirememişlerdir.İşte Türkiye’de de bugün Estonya Feribotu Sendromu yaşanıyor.
      Kaynak Yeniçağ: Estonya Feribotu Sendromu - Remzi ÖZDEMİR



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erka1907 -- 15 Mayıs 2018; 8:53:38 >



      |
      |
      _____________________________

      Fiat 500 3K 1.2 Pop 69 hp Rock Siyahı >>> 2015 Skoda Fabia III 1.0 Ambition >>> 2017 Fiat Egea 1.4 Urban




    • Yarbay
      3401 Mesaj
      |
      |
      _____________________________


      ѕєηвσηzαкυяα кαgєуσѕнι
    • Yüzbaşı
      353 Mesaj
      Dostum bu sendromu akaryakit olarak sınırlama. Bu sendrom turkiyenin icinde bulundugu genel durumu cok iyi ozetliyor bence.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1908 Mesaj

      haklısınız, ülkedeki vahim durumun henüz farkında değiliz.
      zaten sıcak su da herkese iyi gelmeye başladı...
      |
      |
      Bahsedilenler: Senkei , tafo0911 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      Fiat 500 3K 1.2 Pop 69 hp Rock Siyahı >>> 2015 Skoda Fabia III 1.0 Ambition >>> 2017 Fiat Egea 1.4 Urban
    • Binbaşı
      1635 Mesaj
      Allah böbürlenen insanları böbürlendiği şey ile imtihan eder.



      Bizim millete de birileri 2001 krizi sopasıyla daha durun o günlere gelmedik bekleyin ama gelecez işareti çakıyor.



      Ekonomik cepheden bakıldığında %60 ortalama faizden %16 civarı faize kadar geriledik gözüyle bakıyorlar. Yani kıstas aldıkları şey ülkedeki zihniyetin iflası malesef.



      Ancak dikjat edildiğinde 2009 lu yıllardan daha çok konut satılıyor ve inanılmaz fiyatlara rağmen. Halbu ki 2009 yılında ki faiz ve enflasyon çok daha düşük.



      Bizim psikolojimizde ve siyaset biliminde buna mecburi güven bunalımı dersek yalnış olmaz.



      Yani insanlarda ters algı mevcut. Faiz ve enflasyonun dahada aşağıya düşeceği beklentisi alımlar erteler ancak satışlar bir önceki döneme göre artar. Misal 2005 te 500k araç satılıyorken 2007 de 700k satılıyor. Ama iyileşen ekonomi insanlarda bir rahatlama, güven ve daha akıllıca hareket etmelerini sağlıyor.



      2013 yılından itibaren hızla kötüleşen ekonomi ile faiz ve enflasyonun artışı ise insanlarda bilinçaltının çalışmasına ve üst akılın kaybolmasına yok açar. Panik alımları ne kadar satışları düşürmesede ileri zamanlı hedef alımlarının çok erkene çekilmesi sebebiyle güven bozulumu oluşturur.



      Geminin 50cm su alması bir panik havası ama reise olan güven bunu bastırıyor. Çünkü bilinçaltında farklı bir dünya var. Ne zaman gemi 1m su almışsa insanlar ne gemiye nede reise güvenir. Ama 1m suda ne yapılabilir.



      Şimdi tam tabiri caizse 50 cm su almış gemimiz. Başka konularda yazdığımı bilenler bilir artık gemiye güvenmek akıl işi değil. Gemiyi terk etme zamanı gelmek üzere. Yavaş yavaş türk varlıklarını satın belki elli kere söylemişimdir.



      Kendi yaptığım hesaplarda ise gösterge faizin %20 olduğu zamanlar gemide 70cm, %30 olduğu zamanlarda ise 1m suyun olduğu ile anımsatabiliriz. %20 faiz ile insanlarımızın harekete geçeceğini zannediyordum ama siyaset erbabları çoktan bunu görüp erken seçim kararı almışlar.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________





    • DH Yönetici
      7372 Mesaj
      |
      |
      _____________________________

      Bazı insanlar söyleyeceği çok şey varken susar. Çünkü anlayanı yoktur. Bilir.
      Kötülük yaptın mı kork , çünkü o bir tohumdur , ALLAH yeşertir karşına çıkartır..
      Varlığı birşey kazandırmayan insanın yokluğu bir şey kaybettirmez...

Reklamlar
Paykasa
türksohbet.net
SEO
paykasa
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,484
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.