Şimdi Ara

Airbus-Boeing

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
0
Favori
13.505
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar AIRBUSBOEING mi görüşlerinizi alabilir miyim nedeniyle. Ben her türlü BOEING diyorum tabii



  • Keşke kıyaslama yapılacak belirli bir alan belirleseydiniz. İki grubu ciro olarak karşılatırcak olursak Airbus yıllık ~40 Milyar $, Boeing ise 64 milyar $ ciroya sahip. Fakat boeingin savunma havacılığı ve karacılığı üretimleri bir hayli fazla. Mesela F-15, AH-64 apache helikopterleri vsvs. Yolcu taşımada ise ben Airbus'ı daha bi severim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: transverse

    Keşke kıyaslama yapılacak belirli bir alan belirleseydiniz. İki grubu ciro olarak karşılatırcak olursak Airbus yıllık ~40 Milyar $, Boeing ise 64 milyar $ ciroya sahip. Fakat boeingin savunma havacılığı ve karacılığı üretimleri bir hayli fazla. Mesela F-15, AH-64 apache helikopterleri vsvs. Yolcu taşımada ise ben Airbus'ı daha bi severim
    Boeing = Mercedes ise, Airbus = BMW dir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    Keşke kıyaslama yapılacak belirli bir alan belirleseydiniz. İki grubu ciro olarak karşılatırcak olursak Airbus yıllık ~40 Milyar $, Boeing ise 64 milyar $ ciroya sahip. Fakat boeingin savunma havacılığı ve karacılığı üretimleri bir hayli fazla. Mesela F-15, AH-64 apache helikopterleri vsvs. Yolcu taşımada ise ben Airbus'ı daha bi severim

    evet eksik olmuş , şu açıdan tartışalım teknoloji ve konfor
  • modelden modele degisir ama genel olarak airbus diyorum . konfor teknoloji ve guvenlik acisinda boeing den daha iyidir. ama boeing 777 yi tek gecerim. bana gore tum airbuslardan daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jim Beam

    modelden modele degisir ama genel olarak airbus diyorum . konfor teknoloji ve guvenlik acisinda boeing den daha iyidir. ama boeing 777 yi tek gecerim. bana gore tum airbuslardan daha iyi.
    Boeing
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Murat Alper

    Boeing

    Alıntıları Göster
    Boeing her türlü alır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SteelFalcon

    Boeing her türlü alır

    Alıntıları Göster
    Airbus A380 hayranıyım, duruşu bile bi başka yaaa offfff
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Metamfetamin Elması

    Airbus A380 hayranıyım, duruşu bile bi başka yaaa offfff

    Alıntıları Göster
    Airbus firma olarak genelde "Yolcu Kapasitesi" ni ön plana alan bir firma olduğu için kıyaslama yapmak aslında pek de doğru değil. Ayrıca Türkiye'de uçak yolculukları yapıp başka ülkelerin havayolları işleyiş sistemini görmemiş olarak yorum yapmak hiç doğru değil. Zaten Airbus firmasına mensup uçaklardan olan A380 modelinin Türkiye genelinde sadece belirli havalimanlarına inebildiğini biliyorsunuzdur. (Benim bildiğim sadece İstanbul'da)

    Bu durumda görmediğimiz bir model ile yaygın olarak kullanılan ve bilinen bir modeli kıyaslamak haksızca olur diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umittsahin

    Airbus firma olarak genelde "Yolcu Kapasitesi" ni ön plana alan bir firma olduğu için kıyaslama yapmak aslında pek de doğru değil. Ayrıca Türkiye'de uçak yolculukları yapıp başka ülkelerin havayolları işleyiş sistemini görmemiş olarak yorum yapmak hiç doğru değil. Zaten Airbus firmasına mensup uçaklardan olan A380 modelinin Türkiye genelinde sadece belirli havalimanlarına inebildiğini biliyorsunuzdur. (Benim bildiğim sadece İstanbul'da)

    Bu durumda görmediğimiz bir model ile yaygın olarak kullanılan ve bilinen bir modeli kıyaslamak haksızca olur diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    konuyla ilgili tek söyleyeceğim boeing uçağın yönetiminde pilota fazlaca insiyatif vermeyi tercih ederken airbus'ın uçak yönetiminde elektronik cihazların rolünün daha fazla olmasını desteklemesi.

    @umittsahin a380 in kalkış menzili ile ilgili kısa bi film izlemiştim, teoride 3100 küsur metre ye ihtiyaç duyuyo demişti ama pratikte daha kısa mesafede kalkabiliyomuş sanırım. istanbulu bilmem de benim bi akrabam balıkesir körfez havalimanında çalışıyo, onların pist uzunluğu 3000 metreymiş mesela.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01001101


    konuyla ilgili tek söyleyeceğim boeing uçağın yönetiminde pilota fazlaca insiyatif vermeyi tercih ederken airbus'ın uçak yönetiminde elektronik cihazların rolünün daha fazla olmasını desteklemesi.

    @umittsahin a380 in kalkış menzili ile ilgili kısa bi film izlemiştim, teoride 3100 küsur metre ye ihtiyaç duyuyo demişti ama pratikte daha kısa mesafede kalkabiliyomuş sanırım. istanbulu bilmem de benim bi akrabam balıkesir körfez havalimanında çalışıyo, onların pist uzunluğu 3000 metreymiş mesela.

    Aslında bu mesafeler uçağın mevcut yolcu sayısına göre değişebiliyor. Ancak Balıkesir limanına inebileceğini sanmıyorum. Çünkü, Esenboğa havalimanı da büyük bir piste sahip olmasına rağmen a380 i kaldıracak veya indirecek durumu yok. Tabi yanılıyor olabilirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umittsahin

    quote:

    Orijinalden alıntı: 01001101


    konuyla ilgili tek söyleyeceğim boeing uçağın yönetiminde pilota fazlaca insiyatif vermeyi tercih ederken airbus'ın uçak yönetiminde elektronik cihazların rolünün daha fazla olmasını desteklemesi.

    @umittsahin a380 in kalkış menzili ile ilgili kısa bi film izlemiştim, teoride 3100 küsur metre ye ihtiyaç duyuyo demişti ama pratikte daha kısa mesafede kalkabiliyomuş sanırım. istanbulu bilmem de benim bi akrabam balıkesir körfez havalimanında çalışıyo, onların pist uzunluğu 3000 metreymiş mesela.

    Aslında bu mesafeler uçağın mevcut yolcu sayısına göre değişebiliyor. Ancak Balıkesir limanına inebileceğini sanmıyorum. Çünkü, Esenboğa havalimanı da büyük bir piste sahip olmasına rağmen a380 i kaldıracak veya indirecek durumu yok. Tabi yanılıyor olabilirim

    Alıntıları Göster
    Boeing 737 ile AirBUS 320 yi kısaca karşışatırmaya çalışayım.


    320 737'ye göre daha geniştir. Hali ile daha konforludur diyebiliriz. Tabi uçağın gövdesi hariç herşey komponent olduğu için bu birazda havacılık firması ile alakalı.
    737 daha dar olduğu için dıştan görünüşü bana göre daha güzeldir :)

    320 bilgisayar sistemlerine bağlı olarak çalışırken boing onlarsızda kontrol edilebilir biraz zorlayarak.

    Ama 320 ye bir sürü yedek sistemi olduğu için güvensiz diyemeyiz.

    Yinede Güvenlik açısından Boeing Airbustan yarım adım önde diyebilirim. (Uçakların bakımları düzgün şekilde yapıldıktan sonra pilottada bir problem yoksa her uçak güvenlidir.)

    Bakım demişten Airbusun bakımı Boeinge göre kat kat kolaydır. Çünkü teknisyen dostu diye geçer adı uçakçılıkta. Boeing'de 1 gün'e varabilen işler airbusta yarım günden daha az sürede bitebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reahax

    Boeing 737 ile AirBUS 320 yi kısaca karşışatırmaya çalışayım.


    320 737'ye göre daha geniştir. Hali ile daha konforludur diyebiliriz. Tabi uçağın gövdesi hariç herşey komponent olduğu için bu birazda havacılık firması ile alakalı.
    737 daha dar olduğu için dıştan görünüşü bana göre daha güzeldir :)

    320 bilgisayar sistemlerine bağlı olarak çalışırken boing onlarsızda kontrol edilebilir biraz zorlayarak.

    Ama 320 ye bir sürü yedek sistemi olduğu için güvensiz diyemeyiz.

    Yinede Güvenlik açısından Boeing Airbustan yarım adım önde diyebilirim. (Uçakların bakımları düzgün şekilde yapıldıktan sonra pilottada bir problem yoksa her uçak güvenlidir.)

    Bakım demişten Airbusun bakımı Boeinge göre kat kat kolaydır. Çünkü teknisyen dostu diye geçer adı uçakçılıkta. Boeing'de 1 gün'e varabilen işler airbusta yarım günden daha az sürede bitebilir.

    Alıntıları Göster
    Türkiye iç hat uçuşlarını baz alırsak;

    Boeing 737/800 kabin içerisinde inanılmaz bir gürültü oluyor,

    Ancak AirBus A320 veya diğer iç hat airbus serilerinde bu uğultu çok ama çok az. İç hatlarda AirBus tek geçerim. Okyanus ötesi uçuşlarda Boeing 777 ER Mükemmel deniliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: powerlove

    Türkiye iç hat uçuşlarını baz alırsak;

    Boeing 737/800 kabin içerisinde inanılmaz bir gürültü oluyor,

    Ancak AirBus A320 veya diğer iç hat airbus serilerinde bu uğultu çok ama çok az. İç hatlarda AirBus tek geçerim. Okyanus ötesi uçuşlarda Boeing 777 ER Mükemmel deniliyor.

    Alıntıları Göster
    Boeing diyorum 747-400 ve 777-300ER'lar harika ama 737'leri çok sevmiyorum 737 yerine Airbus A320-A321 tercih ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umittsahin

    quote:

    Orijinalden alıntı: 01001101


    konuyla ilgili tek söyleyeceğim boeing uçağın yönetiminde pilota fazlaca insiyatif vermeyi tercih ederken airbus'ın uçak yönetiminde elektronik cihazların rolünün daha fazla olmasını desteklemesi.

    @umittsahin a380 in kalkış menzili ile ilgili kısa bi film izlemiştim, teoride 3100 küsur metre ye ihtiyaç duyuyo demişti ama pratikte daha kısa mesafede kalkabiliyomuş sanırım. istanbulu bilmem de benim bi akrabam balıkesir körfez havalimanında çalışıyo, onların pist uzunluğu 3000 metreymiş mesela.

    Aslında bu mesafeler uçağın mevcut yolcu sayısına göre değişebiliyor. Ancak Balıkesir limanına inebileceğini sanmıyorum. Çünkü, Esenboğa havalimanı da büyük bir piste sahip olmasına rağmen a380 i kaldıracak veya indirecek durumu yok. Tabi yanılıyor olabilirim

    Alıntıları Göster
    Esenboğa'nın 12000 feet'lik pisti var... Muhtemelen fazlasıyla yeterlidir A380 için.

    Bus A32X serisinin kanatları Boeing 737NG'lere göre daha esnek. Bu da konforunu artırıyor...
    Onu dışındaki her türlü teknik fark son derece subjektiftir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviator007

    Esenboğa'nın 12000 feet'lik pisti var... Muhtemelen fazlasıyla yeterlidir A380 için.

    Bus A32X serisinin kanatları Boeing 737NG'lere göre daha esnek. Bu da konforunu artırıyor...
    Onu dışındaki her türlü teknik fark son derece subjektiftir...

    Alıntıları Göster
    airbus her türlü daha konforlu daha pilot dostu bir alet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: waterloo

    airbus her türlü daha konforlu daha pilot dostu bir alet

    Alıntıları Göster
    airbus a340'ın kabini çok basık,thy'deki uçaklarda koltuk aralığı da bayağı dar.boeing 777'nin iç kabiniyse gayet ferah.(thy her ikisini de new york hattında kullanıyor.)a340'ın dış görünümü daha iyi ama,ince uzun olduğundan,boeingler tombul oluyor.
    genelde bana göre en karizma yolcu uçağı boeing 747.gerçi emirates'in içinde duş alınan kabinleri olan,uçak içi cafesi olan a380'leri de ayrı bir efsane.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzlenk

    airbus a340'ın kabini çok basık,thy'deki uçaklarda koltuk aralığı da bayağı dar.boeing 777'nin iç kabiniyse gayet ferah.(thy her ikisini de new york hattında kullanıyor.)a340'ın dış görünümü daha iyi ama,ince uzun olduğundan,boeingler tombul oluyor.
    genelde bana göre en karizma yolcu uçağı boeing 747.gerçi emirates'in içinde duş alınan kabinleri olan,uçak içi cafesi olan a380'leri de ayrı bir efsane.

    tk dakı airbuslar teeee jamaicalardan geldi. Orada pek iyi kullanılmamışlar. O yüzden 340lar biraz sorunlu gerek kabin dizaynı bakımından gerek teknik bakımdan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: waterloo

    quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzlenk

    airbus a340'ın kabini çok basık,thy'deki uçaklarda koltuk aralığı da bayağı dar.boeing 777'nin iç kabiniyse gayet ferah.(thy her ikisini de new york hattında kullanıyor.)a340'ın dış görünümü daha iyi ama,ince uzun olduğundan,boeingler tombul oluyor.
    genelde bana göre en karizma yolcu uçağı boeing 747.gerçi emirates'in içinde duş alınan kabinleri olan,uçak içi cafesi olan a380'leri de ayrı bir efsane.

    tk dakı airbuslar teeee jamaicalardan geldi. Orada pek iyi kullanılmamışlar. O yüzden 340lar biraz sorunlu gerek kabin dizaynı bakımından gerek teknik bakımdan

    Alıntıları Göster
    Airbus herhangi bir ülkeye tam olarak ait olmayan bazı avrupa ülkelerinin ortaklığıyla uçak üreten bir firmadır. Fransa, Almanya, İspanya gibi ülkelerde parçaları üretilmekte ve en sonunda birleştirilmektedir. A380'de ise daha fazla ülke ortaklık etmiştir. Airbus oldukça sağlam konforlu ve güveni uçaklar üretir ve pazar payı A380 ile birlikte uzun menzilli uçuşlara biraz daha kaymıştır. Daha doğrusu Boeing 747yi tahtından etmiştir. Gelelim boeing'e bu uçaklardaki mühendislik cidden çok ileri seviyededir. Amerikalı bu üretici tersine mühendisliği de oldukça verimli kullanarak uçaklarını geliştirmektedir. Son bombaları ise 787-Dreamliner'dır. Uçak büyük oranda polimer ve kompozit malzemeden üretilmiş ve aynı uçuş ağırlığı ile %25'e kadar yakıt tasarrufu sağlamaktadır.. Bu da havayolu şirketlerinin ilgisini çok çekmiş şimdiden 3000'e yakın ön sipariş alınmıştır. Şu anda dünya piyasasında uçan ticari büyük uçakların %30si Boeing 737-800 ve 737-400 uçaklarıdır. Konuyu açan arkadaş daha spesifik bir karşılaştırma vermediği için ben de genel olarak iki firmadan bahsettim. Umarım bilgi verici olmuştur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: waterloo

    quote:

    Orijinalden alıntı: yavuzlenk

    airbus a340'ın kabini çok basık,thy'deki uçaklarda koltuk aralığı da bayağı dar.boeing 777'nin iç kabiniyse gayet ferah.(thy her ikisini de new york hattında kullanıyor.)a340'ın dış görünümü daha iyi ama,ince uzun olduğundan,boeingler tombul oluyor.
    genelde bana göre en karizma yolcu uçağı boeing 747.gerçi emirates'in içinde duş alınan kabinleri olan,uçak içi cafesi olan a380'leri de ayrı bir efsane.

    tk dakı airbuslar teeee jamaicalardan geldi. Orada pek iyi kullanılmamışlar. O yüzden 340lar biraz sorunlu gerek kabin dizaynı bakımından gerek teknik bakımdan

    Bunu nerden öğrendiğinizi inanın çok merak ettim verdiğiniz bilgiler tamamen yanlış!!!

    Öncelikle airbuslar demişsiniz ama THY de sadece 2 adet a340 jamaica airlinesda daha önceden 14-05-1998 ile 23-05-2002 ,diğeri ise 11-02-1999 05-03-2002 arasında Kiralık olarak uçmuş a340 bulunuyor.Bu uçaklar bundan öncede Air Canada tarafında fabrika siparişi ile teslim alınmıştır.Uçak bir kiralama şirketine aittir.Thyden şimdiye kadar 227 adet airbus uçmuştur ,bunların 90 tanesi hala bugün uçmaktadır ama bu iki uçağın dışında bırakın a340'ı hiçbir uçağı ne jamaicadan alınmış nede orada kiralık olarak uçmuştur.

    Bu uçak hala bizde kiralık olarak uçmakta ve filomuzdaki 9 adet a340dan ikisi kiralıktır.Bu uçaklar yaşlılık bakımından 6. ve 7. sıradadır.Thy nin 1993 yılında aldığı uçaklar bu iki uçaktan çok daha eskidir bu uçakların jamaicada kullanılması onların hor kullanıldığı anlamına filan gelmez filodaki bütün a340lar aynı teknolojiye sahiptir.1993 yılının değil günümüzün teknolojisine sahiptirler.Birkaç yıl önce bu uçakların elektronik sistemi tamamen yenilenmiş olup kendisinden daha gelişmiş olan a330un elektronik altyapısı ile donatılmıştır.

    Bu uçaklar THY için uçmaya başlamadan önce kabin içi tamamıyla yeniden planlanmış ve diğer a340lar ile aynı kabin dizaynı kullanılmıştır.Jamaica a340da C12YW14Y252 kabin dizaynını kullanırken bu uçak Thy ye geldiğinde Thy'nin diğer a340larında kullanılan C26Y252 tipi kabin dizaynı olarak tasarlanmıştır.

    Teknik bakımdan sorunlu demişsiniz ama uzun uzun yazmak istemiyorum bunuda,şunu söleyeyim teknik açıdan en en en en en en en ufak sorunlu uçak kesinlikle ama kesinlikle uçamaz, hiçbir a340 digerinden daha sağlam yada kötü değildir.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.