Şimdi Ara

Airbag Tamiri | Airbag hakkinda merak ettikleriniz. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
454
Cevap
25
Favori
119.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Faydalı bir konu açan arkadaşa teşekkür ederim.

    Soru ise şöyle: Bugün abim 2001 nissan primera araç aldı. Aldığı kişi airbag ışığının arada bir sönmediğini söylemiş.Bilgisayara bağlanmış hava yastığı arızası göstermemiş. Bu neden olabilir?
    Eğer Gaziantep te iseniz yanınıza da gelebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrullahberat46 -- 21 Nisan 2015; 20:50:28 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar hocam r19 aracının direksiyon airbag'i var ışık sürekli yanıyordu ve birgün kontak açarken patladı ve airbagciye götürdüm direksiyonu onarıp kapadı malzemeyi bulamadık çaresi varmıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok güzel olmuş bu konunun açılması. çünkü benim 2010 model peugeot 308 min ön iki airbagı patladı. hala patlak şekilde dolaşıyorum. lakin beni airbag tamircilerinden soğutan olay şudur; 3 yere gittim hepsi internet ilanlarında her aracın airbagleri %100 garantili yapılır vs vs yazıyorlar ama yüzyüze konuşunca kaplamsını yaparız ama şişme yapar,zaten 308 aracları diğer araçlardan çok zor döşeme tamiri vs vs. peki size soruyorum neden? bu 308 in ne gibi bir özelliği varda yapılamıyor? yoksa tüm airbag tamircileri aynı yalanla tüm araç sahiplerine bunu uydurup komple torpido ve çıkma airbag mi satmaya çalışıyorlar?
    ayrıca bana airbag tamir ve torpido tamir fiyatını özelden cevaplayabilirmisiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrullahberat46

    Faydalı bir konu açan arkadaşa teşekkür ederim.

    Soru ise şöyle: Bugün abim 2001 nissan primera araç aldı. Aldığı kişi airbag ışığının arada bir sönmediğini söylemiş.Bilgisayara bağlanmış hava yastığı arızası göstermemiş. Bu neden olabilir?
    Eğer Gaziantep te iseniz yanınıza da gelebiliriz.

    Arasira yaniyorsa iki nedeni olabilir.
    *Koltuk airbagi var ise , koltugun ileri geri gitmelerinde temassizlik
    *Direksiyon sargisinda temassizlik.

    Adana,Adiyaman ve Malatya'da isyerimiz var.
    Gaziantepte en az 10 tane var bu isi yapan ve islerini iyi yapiyorlar( fiyatlari yuksek )
    Isik yandigi an bir airbagciye giderseniz cozum bulmalari 10 dakikayi almaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    Selamlar hocam r19 aracının direksiyon airbag'i var ışık sürekli yanıyordu ve birgün kontak açarken patladı ve airbagciye götürdüm direksiyonu onarıp kapadı malzemeyi bulamadık çaresi varmıdır.

    Kontagi actiginiz an patlamasi cok tuhaf.
    Muhtemelen direksiyon airbaginden beyine giden kablolarda kisa devre olmustur araba calistigi an.
    Cozumu elbette var. Hangi sehirdesiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaferdurukan

    çok güzel olmuş bu konunun açılması. çünkü benim 2010 model peugeot 308 min ön iki airbagı patladı. hala patlak şekilde dolaşıyorum. lakin beni airbag tamircilerinden soğutan olay şudur; 3 yere gittim hepsi internet ilanlarında her aracın airbagleri %100 garantili yapılır vs vs yazıyorlar ama yüzyüze konuşunca kaplamsını yaparız ama şişme yapar,zaten 308 aracları diğer araçlardan çok zor döşeme tamiri vs vs. peki size soruyorum neden? bu 308 in ne gibi bir özelliği varda yapılamıyor? yoksa tüm airbag tamircileri aynı yalanla tüm araç sahiplerine bunu uydurup komple torpido ve çıkma airbag mi satmaya çalışıyorlar?
    ayrıca bana airbag tamir ve torpido tamir fiyatını özelden cevaplayabilirmisiniz?

    50 civari airbag isi yapan var yanilmiyorsam Türkiye'de. Bunlarin bir cogu isini iyi yapamayan ve sadece kazanci olan bir is oldugundan bu isi yapan esnaflar ve o tarz esnaflarin ömrü pek uzun olmuyor.
    308'in torpido kaplamasi da cok zor degil :)

    Peugeot 308 torpido ve Direksiyon Airbag fiyati : 900 lira.

    Fiyati buradan veriyorum baska arkadaslarinda isine yarayabilir diye.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Degisim Zamanı -- 21 Nisan 2015; 21:16:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans


    quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    Selamlar hocam r19 aracının direksiyon airbag'i var ışık sürekli yanıyordu ve birgün kontak açarken patladı ve airbagciye götürdüm direksiyonu onarıp kapadı malzemeyi bulamadık çaresi varmıdır.

    Kontagi actiginiz an patlamasi cok tuhaf.
    Muhtemelen direksiyon airbaginden beyine giden kablolarda kisa devre olmustur araba calistigi an.
    Cozumu elbette var. Hangi sehirdesiniz?

    Bursadayım hocam ilginiz için teşekkürler sanayide ustam LPG ayarı için çalıştır kapat yaptırdı bana yarım saatce LPG sigortası yandı araç çalışmıyordu son denemede belki kaza yapsak açılmayacak airbag tamir yaparken açıldı.bu arada torpido sağ alt kısımda birkaç sigortayı değiştirmiştik o gün araç eski olduğundan uğraşmıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans


    quote:

    Orijinalden alıntı: echomaniac

    Selamlar hocam r19 aracının direksiyon airbag'i var ışık sürekli yanıyordu ve birgün kontak açarken patladı ve airbagciye götürdüm direksiyonu onarıp kapadı malzemeyi bulamadık çaresi varmıdır.

    Kontagi actiginiz an patlamasi cok tuhaf.
    Muhtemelen direksiyon airbaginden beyine giden kablolarda kisa devre olmustur araba calistigi an.
    Cozumu elbette var. Hangi sehirdesiniz?

    Bursadayım hocam ilginiz için teşekkürler sanayide ustam LPG ayarı için çalıştır kapat yaptırdı bana yarım saatce LPG sigortası yandı araç çalışmıyordu son denemede belki kaza yapsak açılmayacak airbag tamir yaparken açıldı.bu arada torpido sağ alt kısımda birkaç sigortayı değiştirmiştik o gün araç eski olduğundan uğraşmıyorum

    Hocam Bursa'da bu isi yapan tanidigim yok maalesef ama sizin yapabileceginiz ve altindan kalkabileceginiz sekilde yonlendireyim sizi
    Cikma Airbagler var internette cok rahat bulabilirsiniz. Cikma airbag aldiktan sonra airbag beynini kodlatacaksiniz orada beyin isi yapan birine ve sorununuz cozulecek. Yakin bir yerde olsaydiniz cozebilirdim isinizi ama maalesef Bursadasiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Faydalı konu... Konu sahibi arkadaşa tesekkurler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Darbe sensörleri şaseye bağlı olduğundan daha sert vursaymışsınız şase darbe algılar ve şiddetine göre airbagleri patlatırdı mutlaka. Daha önce başımıza çok geldi. Kaporta hasarı yok ama airbagleri patlamıştı.

    Arabanın atında darbe sensörü olmaz.
    Traversi takıp airbag patlatanda mevcut.
    Airbag'in patlaması için kaporta hasarına ya da darbe sensörüne denk gelmeside gerekmez.
    Airbag sisteminde atalet sensörü mevcuttur. Aracın hızı fabrikasyon olarak belirlenen eşik değerinin üzerinde bir ivme ile azalır ise ön airbagler açılır. Bu ivmenin şiddetine göre sürücü ve yolcu airbag'i 1. ve ya 2. kademe açılır.

    Perde ve yan koltuk airbagleri için; B sütünunun içinde darbe sensörleri mevcuttur. Bazı araçlarda yanal ivme ölçer bu darbe sensörlerine yardım ederken bazı araçlarda perde airbagleri sadece darbe sensörlerine göre açılır.

    Airbag beyni (aracın ortasında bulunan) tamir olmamalıdır (kodlama v.s.). İçindeki ivmeölçer büyük kazadan sonra kullanılmaz hale gelir. Yenisi takılmalıdır.
    Bu yazdıklarım yeni nesil araçlar için geçerlidir (2007 =>). eski nesil araçlarda farklılıklar gözlemlenebilir.
    Amaç üzüm yemek, bağcı ile işimiz olmaz ancak biraz teknik bilgi lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 21 Nisan 2015; 21:29:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Darbe sensörleri şaseye bağlı olduğundan daha sert vursaymışsınız şase darbe algılar ve şiddetine göre airbagleri patlatırdı mutlaka. Daha önce başımıza çok geldi. Kaporta hasarı yok ama airbagleri patlamıştı.

    Arabanın atında darbe sensörü olmaz.
    Traversi takıp airbag patlatanda mevcut.
    Airbag'in patlaması için kaporta hasarına ya da darbe sensörüne denk gelmeside gerekmez.
    Airbag sisteminde atalet sensörü mevcuttur. Aracın hızı fabrikasyon olarak belirlenen eşik değerinin üzerinde bir ivme ile azalır ise ön airbagler açılır. Bu ivmenin şiddetine göre sürücü ve yolcu airbag'i 1. ve ya 2. kademe açılır.

    Perde ve yan koltuk airbagleri için; B sütünunun içinde darbe sensörleri mevcuttur. Bazı araçlarda yanal ivme ölçer bu darbe sensörlerine yardım ederken bazı araçlarda perde airbagleri sadece darbe sensörlerine göre açılır.

    Airbag beyni (aracın ortasında bulunan) tamir olmamalıdır (kodlama v.s.). İçindeki ivmeölçer büyük kazadan sonra kullanılmaz hale gelir. Yenisi takılmalıdır.
    Bu yazdıklarım yeni nesil araçlar için geçerlidir (2007 =>). eski nesil araçlarda farklılıklar gözlemlenebilir.
    Amaç üzüm yemek, bağcı ile işimiz olmaz ancak biraz teknik bilgi lütfen.

    Sirf yazmak icin yazmissiniz.
    Aracin altinda darbe sensoru yok dogru. Ama şase var ve darbe sensoru saseye baglidir.
    2015 model hurdaya donmus arabanin airbag beyni kodlanarak tekrar kullanilir. Servis agziyla konusuyorsunuz ama airbag isini herhangi bir servis airbag isi yapan insandan daha iyi yapamaz.
    Servis , sök tak yapar , biz tamir ve onarim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Darbe sensörleri şaseye bağlı olduğundan daha sert vursaymışsınız şase darbe algılar ve şiddetine göre airbagleri patlatırdı mutlaka. Daha önce başımıza çok geldi. Kaporta hasarı yok ama airbagleri patlamıştı.

    Arabanın atında darbe sensörü olmaz.
    Traversi takıp airbag patlatanda mevcut.
    Airbag'in patlaması için kaporta hasarına ya da darbe sensörüne denk gelmeside gerekmez.
    Airbag sisteminde atalet sensörü mevcuttur. Aracın hızı fabrikasyon olarak belirlenen eşik değerinin üzerinde bir ivme ile azalır ise ön airbagler açılır. Bu ivmenin şiddetine göre sürücü ve yolcu airbag'i 1. ve ya 2. kademe açılır.

    Perde ve yan koltuk airbagleri için; B sütünunun içinde darbe sensörleri mevcuttur. Bazı araçlarda yanal ivme ölçer bu darbe sensörlerine yardım ederken bazı araçlarda perde airbagleri sadece darbe sensörlerine göre açılır.

    Airbag beyni (aracın ortasında bulunan) tamir olmamalıdır (kodlama v.s.). İçindeki ivmeölçer büyük kazadan sonra kullanılmaz hale gelir. Yenisi takılmalıdır.
    Bu yazdıklarım yeni nesil araçlar için geçerlidir (2007 =>). eski nesil araçlarda farklılıklar gözlemlenebilir.
    Amaç üzüm yemek, bağcı ile işimiz olmaz ancak biraz teknik bilgi lütfen.

    Sirf yazmak icin yazmissiniz.
    Aracin altinda darbe sensoru yok dogru. Ama şase var ve darbe sensoru saseye baglidir.
    2015 model hurdaya donmus arabanin airbag beyni kodlanarak tekrar kullanilir. Servis agziyla konusuyorsunuz ama airbag isini herhangi bir servis airbag isi yapan insandan daha iyi yapamaz.
    Servis , sök tak yapar , biz tamir ve onarim..

    Bilader bizde sanayideyiz.
    Bizde biliyoruz neyin ne olduğunu. Şase var hee ne alaka şase ile arabanın altıyla? Benim arabanın sensörü şaseye bağlı değil onu ne yapacaz açıkla hadi?
    Ben atalet sensörü diyorum, ivme diyorum, onarım yapılmamalıdır diyorum sen bana sök tak yaparsın anlamazsın diyorsun.

    Tamam öyle olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 21 Nisan 2015; 21:50:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Darbe sensörleri şaseye bağlı olduğundan daha sert vursaymışsınız şase darbe algılar ve şiddetine göre airbagleri patlatırdı mutlaka. Daha önce başımıza çok geldi. Kaporta hasarı yok ama airbagleri patlamıştı.

    Arabanın atında darbe sensörü olmaz.
    Traversi takıp airbag patlatanda mevcut.
    Airbag'in patlaması için kaporta hasarına ya da darbe sensörüne denk gelmeside gerekmez.
    Airbag sisteminde atalet sensörü mevcuttur. Aracın hızı fabrikasyon olarak belirlenen eşik değerinin üzerinde bir ivme ile azalır ise ön airbagler açılır. Bu ivmenin şiddetine göre sürücü ve yolcu airbag'i 1. ve ya 2. kademe açılır.

    Perde ve yan koltuk airbagleri için; B sütünunun içinde darbe sensörleri mevcuttur. Bazı araçlarda yanal ivme ölçer bu darbe sensörlerine yardım ederken bazı araçlarda perde airbagleri sadece darbe sensörlerine göre açılır.

    Airbag beyni (aracın ortasında bulunan) tamir olmamalıdır (kodlama v.s.). İçindeki ivmeölçer büyük kazadan sonra kullanılmaz hale gelir. Yenisi takılmalıdır.
    Bu yazdıklarım yeni nesil araçlar için geçerlidir (2007 =>). eski nesil araçlarda farklılıklar gözlemlenebilir.
    Amaç üzüm yemek, bağcı ile işimiz olmaz ancak biraz teknik bilgi lütfen.

    Sirf yazmak icin yazmissiniz.
    Aracin altinda darbe sensoru yok dogru. Ama şase var ve darbe sensoru saseye baglidir.
    2015 model hurdaya donmus arabanin airbag beyni kodlanarak tekrar kullanilir. Servis agziyla konusuyorsunuz ama airbag isini herhangi bir servis airbag isi yapan insandan daha iyi yapamaz.
    Servis , sök tak yapar , biz tamir ve onarim..

    Bilader bizde sanayideyiz.
    Bizde biliyoruz neyin ne olduğunu. Şase var hee ne alaka şase ile arabanın altıyla?
    Ben atalet sensörü diyorum, ivme diyorum, onarım yapılmamalıdır diyorum sen bana sök tak yaparsın anlamazsın diyorsun.

    Tamam öyle olsun.

    Ne is yapiyorsun? Meslegin ne ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Darbe sensörleri şaseye bağlı olduğundan daha sert vursaymışsınız şase darbe algılar ve şiddetine göre airbagleri patlatırdı mutlaka. Daha önce başımıza çok geldi. Kaporta hasarı yok ama airbagleri patlamıştı.

    Arabanın atında darbe sensörü olmaz.
    Traversi takıp airbag patlatanda mevcut.
    Airbag'in patlaması için kaporta hasarına ya da darbe sensörüne denk gelmeside gerekmez.
    Airbag sisteminde atalet sensörü mevcuttur. Aracın hızı fabrikasyon olarak belirlenen eşik değerinin üzerinde bir ivme ile azalır ise ön airbagler açılır. Bu ivmenin şiddetine göre sürücü ve yolcu airbag'i 1. ve ya 2. kademe açılır.

    Perde ve yan koltuk airbagleri için; B sütünunun içinde darbe sensörleri mevcuttur. Bazı araçlarda yanal ivme ölçer bu darbe sensörlerine yardım ederken bazı araçlarda perde airbagleri sadece darbe sensörlerine göre açılır.

    Airbag beyni (aracın ortasında bulunan) tamir olmamalıdır (kodlama v.s.). İçindeki ivmeölçer büyük kazadan sonra kullanılmaz hale gelir. Yenisi takılmalıdır.
    Bu yazdıklarım yeni nesil araçlar için geçerlidir (2007 =>). eski nesil araçlarda farklılıklar gözlemlenebilir.
    Amaç üzüm yemek, bağcı ile işimiz olmaz ancak biraz teknik bilgi lütfen.

    Sirf yazmak icin yazmissiniz.
    Aracin altinda darbe sensoru yok dogru. Ama şase var ve darbe sensoru saseye baglidir.
    2015 model hurdaya donmus arabanin airbag beyni kodlanarak tekrar kullanilir. Servis agziyla konusuyorsunuz ama airbag isini herhangi bir servis airbag isi yapan insandan daha iyi yapamaz.
    Servis , sök tak yapar , biz tamir ve onarim..

    Bilader bizde sanayideyiz.
    Bizde biliyoruz neyin ne olduğunu. Şase var hee ne alaka şase ile arabanın altıyla?
    Ben atalet sensörü diyorum, ivme diyorum, onarım yapılmamalıdır diyorum sen bana sök tak yaparsın anlamazsın diyorsun.

    Tamam öyle olsun.

    Ne is yapiyorsun? Meslegin ne ?

    İstatistik mezunuyum
    yazılımcıyım
    araç elektronikçisiyim
    servis müdürüyüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Darbe sensörleri şaseye bağlı olduğundan daha sert vursaymışsınız şase darbe algılar ve şiddetine göre airbagleri patlatırdı mutlaka. Daha önce başımıza çok geldi. Kaporta hasarı yok ama airbagleri patlamıştı.

    Arabanın atında darbe sensörü olmaz.
    Traversi takıp airbag patlatanda mevcut.
    Airbag'in patlaması için kaporta hasarına ya da darbe sensörüne denk gelmeside gerekmez.
    Airbag sisteminde atalet sensörü mevcuttur. Aracın hızı fabrikasyon olarak belirlenen eşik değerinin üzerinde bir ivme ile azalır ise ön airbagler açılır. Bu ivmenin şiddetine göre sürücü ve yolcu airbag'i 1. ve ya 2. kademe açılır.

    Perde ve yan koltuk airbagleri için; B sütünunun içinde darbe sensörleri mevcuttur. Bazı araçlarda yanal ivme ölçer bu darbe sensörlerine yardım ederken bazı araçlarda perde airbagleri sadece darbe sensörlerine göre açılır.

    Airbag beyni (aracın ortasında bulunan) tamir olmamalıdır (kodlama v.s.). İçindeki ivmeölçer büyük kazadan sonra kullanılmaz hale gelir. Yenisi takılmalıdır.
    Bu yazdıklarım yeni nesil araçlar için geçerlidir (2007 =>). eski nesil araçlarda farklılıklar gözlemlenebilir.
    Amaç üzüm yemek, bağcı ile işimiz olmaz ancak biraz teknik bilgi lütfen.

    Sirf yazmak icin yazmissiniz.
    Aracin altinda darbe sensoru yok dogru. Ama şase var ve darbe sensoru saseye baglidir.
    2015 model hurdaya donmus arabanin airbag beyni kodlanarak tekrar kullanilir. Servis agziyla konusuyorsunuz ama airbag isini herhangi bir servis airbag isi yapan insandan daha iyi yapamaz.
    Servis , sök tak yapar , biz tamir ve onarim..

    Bilader bizde sanayideyiz.
    Bizde biliyoruz neyin ne olduğunu. Şase var hee ne alaka şase ile arabanın altıyla?
    Ben atalet sensörü diyorum, ivme diyorum, onarım yapılmamalıdır diyorum sen bana sök tak yaparsın anlamazsın diyorsun.

    Tamam öyle olsun.

    Ne is yapiyorsun? Meslegin ne ?

    İstatistik mezunuyum
    yazılımcıyım
    araç elektronikçisiyim
    servis müdürüyüm.

    Mudurlugude sayarsak toplan 4 meslek ediyor art arda yazdigindanizda soyluyorum.
    Bu 4 meslegin yanina
    Kaporta
    Oto elektrik
    Oto dösemeYi de eklersek 7 meslek eder. Dahada ekleme yapabiliriz. Hangi meslek ne is yaparsa yapsin airbag isleri icin bizim is yerimize gelirler. Yani o kadar isten anliyor olmaniz sizi airbag konusunda uzman yapmaz.
    Konu dagilmamasi icin uzatmak istemiyorum. Amacim sirf "bilirkisi" olarak takilanlarin "ben biliyorum" havasini cekmek degil.
    Merak edilenleri cevaplamak (bilgim dahilinde)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Degisim Zamanı -- 21 Nisan 2015; 21:59:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Darbe sensörleri şaseye bağlı olduğundan daha sert vursaymışsınız şase darbe algılar ve şiddetine göre airbagleri patlatırdı mutlaka. Daha önce başımıza çok geldi. Kaporta hasarı yok ama airbagleri patlamıştı.

    Arabanın atında darbe sensörü olmaz.
    Traversi takıp airbag patlatanda mevcut.
    Airbag'in patlaması için kaporta hasarına ya da darbe sensörüne denk gelmeside gerekmez.
    Airbag sisteminde atalet sensörü mevcuttur. Aracın hızı fabrikasyon olarak belirlenen eşik değerinin üzerinde bir ivme ile azalır ise ön airbagler açılır. Bu ivmenin şiddetine göre sürücü ve yolcu airbag'i 1. ve ya 2. kademe açılır.

    Perde ve yan koltuk airbagleri için; B sütünunun içinde darbe sensörleri mevcuttur. Bazı araçlarda yanal ivme ölçer bu darbe sensörlerine yardım ederken bazı araçlarda perde airbagleri sadece darbe sensörlerine göre açılır.

    Airbag beyni (aracın ortasında bulunan) tamir olmamalıdır (kodlama v.s.). İçindeki ivmeölçer büyük kazadan sonra kullanılmaz hale gelir. Yenisi takılmalıdır.
    Bu yazdıklarım yeni nesil araçlar için geçerlidir (2007 =>). eski nesil araçlarda farklılıklar gözlemlenebilir.
    Amaç üzüm yemek, bağcı ile işimiz olmaz ancak biraz teknik bilgi lütfen.

    Sirf yazmak icin yazmissiniz.
    Aracin altinda darbe sensoru yok dogru. Ama şase var ve darbe sensoru saseye baglidir.
    2015 model hurdaya donmus arabanin airbag beyni kodlanarak tekrar kullanilir. Servis agziyla konusuyorsunuz ama airbag isini herhangi bir servis airbag isi yapan insandan daha iyi yapamaz.
    Servis , sök tak yapar , biz tamir ve onarim..

    Bilader bizde sanayideyiz.
    Bizde biliyoruz neyin ne olduğunu. Şase var hee ne alaka şase ile arabanın altıyla?
    Ben atalet sensörü diyorum, ivme diyorum, onarım yapılmamalıdır diyorum sen bana sök tak yaparsın anlamazsın diyorsun.

    Tamam öyle olsun.

    Ne is yapiyorsun? Meslegin ne ?

    İstatistik mezunuyum
    yazılımcıyım
    araç elektronikçisiyim
    servis müdürüyüm.

    Mudurlugude sayarsak toplan 4 meslek ediyor art arda yazdigindanizda soyluyorum.
    Bu 4 meslegin yanina
    Kaporta
    Oto elektrik
    Oto dösemeYi de eklersek 7 meslek eder. Dahada ekleme yapabiliriz. Hangi meslek ne is yaparsa yapsin airbag isleri icin bizim is yerimize gelirler. Yani o kadar isten anliyor olmaniz sizi airbag konusunda uzman yapmaz.
    Konu dagilmamasi icin uzatmak istemiyorum. Amacim sirf "bilirkisi" olarak takilanlarin "ben biliyorum" havasini cekmek degil.
    Merak edilenleri cevaplamak (bilgim dahilinde)


    Yav he he
    etrafımdaki sevdiklerim olsun kendim olsun müşterim olsun gider çıkma airbag bulur takarım ama gidip tamir ettirtmem. İsterse aynı airbag 7 kere patlasın.
    Can güvenliği önemli. Vebal diye birşey var.
    Airbag konusunda uzman falanda değilim. Karşımda söksen anlamam. Ama iş elektronik ya da yazılım olursa hoplatırım her türlü. Geçiniz bu işleri. airbag in nasıl patladığını bilmeyen birisine gidip airbag tamir ettirecem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 21 Nisan 2015; 22:07:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Darbe sensörleri şaseye bağlı olduğundan daha sert vursaymışsınız şase darbe algılar ve şiddetine göre airbagleri patlatırdı mutlaka. Daha önce başımıza çok geldi. Kaporta hasarı yok ama airbagleri patlamıştı.

    Arabanın atında darbe sensörü olmaz.
    Traversi takıp airbag patlatanda mevcut.
    Airbag'in patlaması için kaporta hasarına ya da darbe sensörüne denk gelmeside gerekmez.
    Airbag sisteminde atalet sensörü mevcuttur. Aracın hızı fabrikasyon olarak belirlenen eşik değerinin üzerinde bir ivme ile azalır ise ön airbagler açılır. Bu ivmenin şiddetine göre sürücü ve yolcu airbag'i 1. ve ya 2. kademe açılır.

    Perde ve yan koltuk airbagleri için; B sütünunun içinde darbe sensörleri mevcuttur. Bazı araçlarda yanal ivme ölçer bu darbe sensörlerine yardım ederken bazı araçlarda perde airbagleri sadece darbe sensörlerine göre açılır.

    Airbag beyni (aracın ortasında bulunan) tamir olmamalıdır (kodlama v.s.). İçindeki ivmeölçer büyük kazadan sonra kullanılmaz hale gelir. Yenisi takılmalıdır.
    Bu yazdıklarım yeni nesil araçlar için geçerlidir (2007 =>). eski nesil araçlarda farklılıklar gözlemlenebilir.
    Amaç üzüm yemek, bağcı ile işimiz olmaz ancak biraz teknik bilgi lütfen.

    Sirf yazmak icin yazmissiniz.
    Aracin altinda darbe sensoru yok dogru. Ama şase var ve darbe sensoru saseye baglidir.
    2015 model hurdaya donmus arabanin airbag beyni kodlanarak tekrar kullanilir. Servis agziyla konusuyorsunuz ama airbag isini herhangi bir servis airbag isi yapan insandan daha iyi yapamaz.
    Servis , sök tak yapar , biz tamir ve onarim..

    Bilader bizde sanayideyiz.
    Bizde biliyoruz neyin ne olduğunu. Şase var hee ne alaka şase ile arabanın altıyla?
    Ben atalet sensörü diyorum, ivme diyorum, onarım yapılmamalıdır diyorum sen bana sök tak yaparsın anlamazsın diyorsun.

    Tamam öyle olsun.

    Ne is yapiyorsun? Meslegin ne ?

    İstatistik mezunuyum
    yazılımcıyım
    araç elektronikçisiyim
    servis müdürüyüm.

    Mudurlugude sayarsak toplan 4 meslek ediyor art arda yazdigindanizda soyluyorum.
    Bu 4 meslegin yanina
    Kaporta
    Oto elektrik
    Oto dösemeYi de eklersek 7 meslek eder. Dahada ekleme yapabiliriz. Hangi meslek ne is yaparsa yapsin airbag isleri icin bizim is yerimize gelirler. Yani o kadar isten anliyor olmaniz sizi airbag konusunda uzman yapmaz.
    Konu dagilmamasi icin uzatmak istemiyorum. Amacim sirf "bilirkisi" olarak takilanlarin "ben biliyorum" havasini cekmek degil.
    Merak edilenleri cevaplamak (bilgim dahilinde)


    Yav he he
    etrafımdaki sevdiklerim olsun kendim olsun müşterim olsun gider çıkma airbag bulur takarım ama gidip tamir ettirtmem. İsterse aynı airbag 7 kere patlasın.
    Can güvenliği önemli. Vebal diye birşey var.
    Airbag konusunda uzman falanda değilim. Karşımda söksen anlamam. Ama iş elektronik ya da yazılım olursa hoplatırım her türlü. Geçiniz bu işleri. airbag in nasıl patladığını bilmeyen birisine gidip airbag tamir ettirecem.

    Her konuda senin gibi 2 3 kisi hortluyor sorun yok.
    Taktigimiz airbaglerin sorun cikarmasi ve patlamamasi durumunda "agir ceza mahkemesinde" yargilanacagimizi bilmiyorsun sanirim.
    O yuzden sen elektronikte hoplatmaya , konu icinde bilgin olmadigi halde konuyu sogutmaya devam et. Sana laf yetistirecek degilim Sn. Mudurum. Iyi aksamlar. Elektonik isim olunca soz veriyorum sana ulasacagim hoplatman icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Darbe sensörleri şaseye bağlı olduğundan daha sert vursaymışsınız şase darbe algılar ve şiddetine göre airbagleri patlatırdı mutlaka. Daha önce başımıza çok geldi. Kaporta hasarı yok ama airbagleri patlamıştı.

    Arabanın atında darbe sensörü olmaz.
    Traversi takıp airbag patlatanda mevcut.
    Airbag'in patlaması için kaporta hasarına ya da darbe sensörüne denk gelmeside gerekmez.
    Airbag sisteminde atalet sensörü mevcuttur. Aracın hızı fabrikasyon olarak belirlenen eşik değerinin üzerinde bir ivme ile azalır ise ön airbagler açılır. Bu ivmenin şiddetine göre sürücü ve yolcu airbag'i 1. ve ya 2. kademe açılır.

    Perde ve yan koltuk airbagleri için; B sütünunun içinde darbe sensörleri mevcuttur. Bazı araçlarda yanal ivme ölçer bu darbe sensörlerine yardım ederken bazı araçlarda perde airbagleri sadece darbe sensörlerine göre açılır.

    Airbag beyni (aracın ortasında bulunan) tamir olmamalıdır (kodlama v.s.). İçindeki ivmeölçer büyük kazadan sonra kullanılmaz hale gelir. Yenisi takılmalıdır.
    Bu yazdıklarım yeni nesil araçlar için geçerlidir (2007 =>). eski nesil araçlarda farklılıklar gözlemlenebilir.
    Amaç üzüm yemek, bağcı ile işimiz olmaz ancak biraz teknik bilgi lütfen.

    Katılıyorum.
    http://forum.donanimhaber.com/m_60388293/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Katı dan kastınız nedir? Tam açıklarsanız tüp içindeki madde ile ilgili bilgimin yanlış olduğunu kabul ederim?

    airbag sistemlerinde kesinlikle gaz yoktur içinde kimyevi bir madde olana NaN3 maddesi bulunur ve bu çarpışma sırasında tetikleyiciden gönderilen ateşleme komutu ile saatte 350 km gibi bir hızla şişer ve yüzümüzü yumuşak bir alana çarpmamızı sağlar ayrıyetten bu tepkime sonucunda ortaya çökelek denilen birikinti oluşur ve buda aracın içine yayılan toz tabakasıdır yani hiç bir zaman hazır tüplerde gaz bulunmaz
  • Merhabalar bu konuyu okuduktan sonra dikkat edince farkettim benim aracımda kontağı çevirince Airbag ışığı bazen yanıyor bazen de yanmıyor. Bu bir sorun teşkil eder mi? Araç 2005 model ve 5 ay önce alırken baktırdığımız servisten boyasız onayı aldı. Yardımcı olursanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scaner123 -- 22 Nisan 2015; 11:23:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.