Şimdi Ara

Airbag Tamiri | Airbag hakkinda merak ettikleriniz. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
454
Cevap
25
Favori
119.186
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans


    quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    Airbag patlayınca neden toz çıkıyor ?

    Airbag tuplerinin icinde gaz var. O cikan tozlar patlayan tüpten cikan gazlardir. Patlama aninda cikan gazlar bazen yangina sebebiyet verebiliyor

    hocam 10 senedir airbag isi yaptiginizi soyluyorsun fakat daha calisma prensibini bilmiyorsun.ustune millete yanlis bilgi veriyorsun.hic bir airbagin icinde kesinlikle gaz yoktur.airbagin sismesini saglayan airbagin icinde bulunan kati maddedir.(genellikle NaN3).kaza aninda bu kati elektrik yardimiyla ateslenerek milisaniyeler icinde reaksiyona girerek hacminin 100 lerce kati gaz aciga cikarir ve airbag siser.tepkime ekzotermik ve gaz sikisip basinci arttigindiginda dolayi olusan gaz Asiri sicaktir.kullanilan kati airbag sistemine gore degisebiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadri.abi

    Yere Düşen airbagleri ne yapıyorsunuz ?
    Konu çok başarılı, elinize sağlık.
    İlk mesajınız için indeks oluşturursanız (sorulan sorular ve verilen cevaplar) sizin için de okuyanlar için de çok avantajlı olur.

    bir soru da benden gelsin.

    Airbag tamirinin yapılamadığı, daha doğrusu estetik olarak düzeltilemediği araç marka model var mıdır? yoksa her araç için mümkün müdür? (ütopik modeller hariç tabi, piyasa araçlarından bahsediyorum)
  • Orijinalden alıntı: sadri.abi

    Yere Düşen airbagleri ne yapıyorsunuz ?



    ya arkadaş hiç işiniz gücünüz yok mu, burası bilgi paylasım ve yardımlasma adına bir forum. 10 yıldan fazla bir süredir üyeyim ama son zamanlarda en ciddi konulara bile çocukça şeyler yazıyorsunuz. Sırf bu yüzden soğumaya başladım buradan. Adam faydalı bir konu acmış, millet merakını gidermeye ve bilgilenmeye calısıyor.. ilgilenmiyorsan başka konuya takıl yada eğlence sayfasına git..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kuikkuik -- 21 Nisan 2015; 10:26:28 >
  • DrHolyday D kullanıcısına yanıt
    Hayır. Airbaglerin malzemesi birebir aynıdır. Sadece bazı modellerde şekil farklıdır ama işlev aynıdır. kalitede fark yok yani
  • Kusura bakmayın Hacılar. Öncelikle Mesajımı şikayet edebilirsiniz. Bunu hatırlatmakla birlikte forumdaki gayri ciddi yorumlar için her konuda tepki verirseniz daha iyi olur. Lakin şu forumdaki açılan konulara bakarsak, konuşulan şeylerin yoğunluğuna bakarsak, 12 Yaşında veledlerin şu araba mı bu araba mı Konularına bakarsak insanın giresi gelmiyor. Ben bazı yorumlarımı bazı kişilere tepki olarak yazarım. Sizin bunu farkedip bana tepki göstermeniz de güzel. Teşekkür ederim.
  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    Emniyet kemerine takılan dirençin takılı görünmesiyle alakası yok. Emniyet kemerinde de fişek diye tabir ettiğimiz fünyeler var. Kaza anında Emniyet kemerini kilitleyen. biz o kilidi açıyoruz ve direnç atıp orada fünye varmış gibi gösteriyoruz. Fünyesi bir daha çalışmadığından dirençle var gösteriyoruz
  • Discursive D kullanıcısına yanıt
    Açılır. Bazı modellerde emniyet kemeri takılı değilken kilitleme sistemi çalışıyor . Yani kemerle alakası yok airbag patlamasının
  • ucamayankarga kullanıcısına yanıt
    Bu konu arabanın mekaniğinin sağlamlığıyla alakalı. Mesela Volvo'nun 80 kmlik hızındaki kaporta hasarı ile Renaultun 80kmlik hızını kıyasladığımızda daha net anlaşılır. Bu konu marka ve modele göre değişiyor.
    Bir de darbeyi aldığı noktadaki darbe sensörüyle alakalı durum. Mesela ön tarafta 3 yanlarda 2 bazılarında 1 arkada 1,2 ya da 3 aracın airbag sayısına göre değişen darbe sensörleri var.. Darbeyi nereden alırsa o taraftaki airbag patlar..
  • bedaesoldier kullanıcısına yanıt
    Darbe sensörleri şaseye bağlı olduğundan daha sert vursaymışsınız şase darbe algılar ve şiddetine göre airbagleri patlatırdı mutlaka. Daha önce başımıza çok geldi. Kaporta hasarı yok ama airbagleri patlamıştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hava yastığı ışığım çalışıyor (Kontak açınca yanıp sönüyor), yani hava yastığı sistemim sağlam.
    Aracım 15 yaşında, kitapçıkta ve aracın kapısının içindeki etikette 10 yıl ömür biçilmiş. 10 yıl sonra kontrol ettirin mahiyetinde. Bir kazada "Açılmam ben hacı" mı diyor?

    Airbag ışığı sürekli yanarsa göstermeniz gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toxicated

    Bmw 320d e90 ( 2010) torpido ve direksiyon airbag leri ne kadar zamanında bir kaza yapmıştım bu 2 si açılmıştı ve 14 bin liraya değişmiştide. Tamir değil komple değişim

    900 tl bizdeki fiyatı :)
  • kiyok K kullanıcısına yanıt
    Katı dan kastınız nedir? Tam açıklarsanız tüp içindeki madde ile ilgili bilgimin yanlış olduğunu kabul ederim?
  • panthera52 kullanıcısına yanıt
    Hayır. Her aracın patlayan airbaglerinin onarımı mümkündür. Airbag var ise mutlaka tamir edilir.
  • OnurD7 kullanıcısına yanıt
    Hayır. Airbaglerin açılmaması ancak ışığı aracılığıyla uyarması durumunda olur.

    Km saatinde airbag ışığı yanıyorsa, airbagler aktif değildir. Yanmıyorsa aktifdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Emniyet kemerine takılan dirençin takılı görünmesiyle alakası yok. Emniyet kemerinde de fişek diye tabir ettiğimiz fünyeler var. Kaza anında Emniyet kemerini kilitleyen. biz o kilidi açıyoruz ve direnç atıp orada fünye varmış gibi gösteriyoruz. Fünyesi bir daha çalışmadığından dirençle var gösteriyoruz


    peki bir dahaki kazada ne oluyor ? siz direnç atıp "gibi" gösteriyorsunuz. emniyet kemeri fünyesi değişimi şart değil mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Emniyet kemerine takılan dirençin takılı görünmesiyle alakası yok. Emniyet kemerinde de fişek diye tabir ettiğimiz fünyeler var. Kaza anında Emniyet kemerini kilitleyen. biz o kilidi açıyoruz ve direnç atıp orada fünye varmış gibi gösteriyoruz. Fünyesi bir daha çalışmadığından dirençle var gösteriyoruz


    peki bir dahaki kazada ne oluyor ? siz direnç atıp "gibi" gösteriyorsunuz. emniyet kemeri fünyesi değişimi şart değil mi ?

    Alıntıları Göster
    merhaba,

    Benim öğrenmek istediğim emniyet kemeriyle airbag arasındaki bağlantı (kendi aracım için)

    araç citroen saxo 1.4 sx şimdi ben kaza yaptım diyelim ve emniyet kemerim takılı değil bu durumda airbag açılır mı (açılmaz diye duydum pek inanasım gelmedi sorayım dedim)






  • teknik olarak bu mumkunmu yoksa montajmi
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Emniyet kemerinin kilidini açıyoruz. İlk kazada kilitli kalıyor ama biz yaptıktan sonra kaza anında ani ileri gitmelerde kilitler ama kilidi hemen bırakır. Yeni bir kemer takmak daha sağlıklı ama maalesef fiyattan kaçıp sadece o fiyat anını düşündüklerinden değiştirmeyi tercih etmiyorlar
  • INTRUDERTR kullanıcısına yanıt
    Mümkün değil. Çünkü tamponu geçmeden şaseye darbe gitmeden airbagler patlamaz

    Tam vurma anında elektrik verilerek açılmış olabilir. Ama o darbeyle açılmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Degisim Zamanı -- 21 Nisan 2015; 11:09:37 >
  • webmaster-mt kullanıcısına yanıt
    Emniyet kemeride darbeyle bağlantılı olarak kilitlenmeye programlanmıştır. Takılı olsa da olmasa da kilitler mutlaka sağlam bir darbe algılandığında. Takılı değilken airbaglerin patlamaması mümkün değildir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.