Merhaba arkadaslar, 2015 model 120bin km de dizel alfa romeo guilietta aracim var. Benden onceki sahibi arkadasimdi. Kendisi 2020 yilinin sonunda 90bin km de agir bakimlarini yaptirdigini soylemisti. Triger degismis ama detayda baska hangi parcalarinda degistigini tam hatirlamiyor o zamanin parasiyla 8bintl civarinda vermis. Arac 2.5 yildir bende periyodik bakimlari ve on diskler disinda birsey degistirmedim. Bir dahaki agir bakimi ne zaman yaptirmam gerekir sizce ? Ozellikle triger kayis oldugu icin yil olarak ne zaman degismeli ? araci cok aktif kullanmiyorum o yuzden cok km yapmadim ama yil yaklastigi icin bir sorun yasamak istemiyorum. Tesekkurler < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alexdesouza.10 -- 31 Ekim 2024; 21:37:44 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Agir bakim kac yilda yapilir



-
-
Dogru bilgi yalnizca kullanim klavuzunda
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
90binde triger değiştiyse sorun yok. genel kanı olarak söyleyeyim. covid sonra kayış gibi kauçuklu,plastikli parçalar daha dandik. eskisi kadar uzun gitmiyor ve sağlam değil. hepi topu 30bin km sürülmüş neyin ağır bakımını yapacaksın ?
-
Sana bir örnek vereyim.
Benim şu an kullandığım aracın kitabı da var. Orada 20 bin km demiş yağ değişimi, filtre vesaire için. Youtube dan da eğer ustaları takip ediyorsan hepsi bunu teyit ediyor, bu bilgiler Avrupa da sürüyorsan işine yarar. Türkiye de sürekli dur kalk yaptığın yollar, trafik vesaire vesaire eklenince bakım aralığı kısalıyor. Eğer bir de tozun dumanın çok olduğu yerlerde araç kullanıyorsan (mesela inşaatın bol olduğu bölgeler gibi) zaten filtrelerin (hava filtresi mesela ya da polen filtresi diyelim) değişim aralığı daha da kısalıyor.
Hülasa anlatmak istediğim
Yetkili şunu demiş, kitapta bu yazıyormuş hiçbirini ciddiye almana gerek yok çünkü bunları o kitaplara Türkiye yolları şartlarına göre yazmıyorlar ya da senin sürüş tarzını ya da bölgeni bilip yazmıyorlar. Onlar referans sadece. Aslında bizim yollar çoğu bölgede iyi ama atıyorum bol trafiğin olduğu bir yerdesin, ya da ne bileyim üstte örneğini verdiğim tarzda bir bölgedesin haliyle bu süreler tutmuyor gerçek hayat ile. O bahsi geçen km ler gelmeden aracın bakım istediğini hissediyorsun şartlar sebebiyle. Malzeme kalitesinden vs bağımsız konusuyorum. Eğer gidip geldiğin ustan ile aran iyiyse, güvendiğin biri ise yani seni kazıklama düşüncesi olmayan biri ise o ne derse onu yap. Onun dediğinin dısına da cıkma fazla. He dersen ki ben yetkiliye gidiyorum ama oradakilerle de aram çok iyi, çok da iyi ustalar var vesaire diyorsan o da olur.
Zaten az çok şoforsen arabanın bakım ihtiyacı hissettiğini anlarsın. Mesela bazen şey diyorlar işte normalde 100 binde değişecek triger niye 60 binde bozuldu bu araba mı hatalı vesaire diye. Yani diyorum ya sana işte bölge şartları, trafik şartları, sürüş tarzı vesaire vesaire derken bir bakmışsın erken ya da geç bozulabiliyor bazı parçalar. Elbette üretim hatası da olabiliyor veya işçilik hatası da olabiliyor ben başka bir şeyden söz ediyorum yazımda. Yanlıs anlasılmasın.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 31 Ekim 2024; 23:27:8 >
-
Yildan dolayi 4 yilda triger degismesi lazim km yapmasa bile deniyor hocam da
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kitapta triger icin 8 yil yaziyor hocam ama hic bir usta bu kadar bekletmiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
7 yaşındaki dizel aracı, 90 bin km' deki ağır bakım maliyetini göze alamadığım için 4 yıldır yatırıyorum...
-
ne kadar tutabilirki hocam en fazla ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Up
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konudan bağımsız insanlar neden şu ikisini alıp, araç ile yapılan işlemleri bir yerde bulundurmuyor anlamıyorum.
Ağır bakım yapılmış ama ne yapıldığını hatırlamıyor. Yaptırdığın zaman al klasöre koy ya. Bu kadar zor olmamalı.
En dandik sanayi dükkanında bile dandikte olsa bir kağıda yazıp , ne yapıldığını vs. yazıyorlar.
İlerde satacağın zaman bak kardeşim , şu gün şunu yaptırmışım. Bak bu gün bunu yaptırmışım. Ahaa ağır bakımda bunlar şunlar değişmiş.
Alıcıda satarken kendine güvenir , satıcıda alırken içi rahat eder.
Mavi klasör = 54 tl , Delgeç = 38 tl Toplam = 92 TL
2 bira parası bile değil ya
www.ofisostim.com
Ofis Geniş Mavi Klasör Fiyatlarıhttps://www.ofisostim.com/urun/ofis-genis-mavi-klasorwww.toptannet.com
ToptanNet.com - Toptan Alışverişte Adres Net !https://www.toptannet.com/urun/noki-std-p-811-popular-delgec-siyah-adet
-
Ayni motora sahip 1.6 multijet bravo aracima,agustosta bakim yaptirdim.triger seti,gergi bilyasi,yağ bakimi,tum filtreler...6000 tl civari parcalar,3500 de iscilik ufak tefek seylerle 10.000 tl ye halletirdim. Triger seti dayco,devirdaim metelli,yag ve antifriz shell,filtrelerde opar ve mann marka kullanildi.sizin yazdiginiza gore,daha bakim zamani gelmemis,yerinizde olsam 6-7 sene bandinda yaptiririm bakimi.ama icim rahat etsin derseniz de,ortalama maliyet benim aracla ayni cikacaktir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende var böyle bir dosya. Arabayla ilgili her şey onun içinde. Aracı satarsam o kağıtları da veririm sahibine
-
Devirdaim degismemis hocam sanirim trigeri degistirmis arkadasim. Agir bakim icin 1 sene daha bekleyip 5. Yilda degistireyim o zaman triger + devirdaim pompasini.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O halde 1 sene daha agir bakim yaptirmama gerek yok diye anliyorum arkadaslar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X