Şimdi Ara

Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere (53. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.454
Cevap
24
Favori
329.228
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Allah razı olsun üstad, çok yardımcı oldun, tavsiyeleriniz çok faydalı olacak çok teşekkür ederim. Son bir sorum var; karbüratör ayarı ve motora minimum dokunuşlar garanti dışı bırakmaya sebep midir acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GlaDiAaToR kullanıcısına yanıt
    Karburatorun L vidasi serbest, H vidasi tapayla kapalidir. Duzgun calisiyorsa dokunmayin bence. Rolanti bozuksa T vidasindan ayarlayin sadece. Yakinda servis varsa onlara yaptirmaniz daha iyi olur, bir sure kullandiktan sonra.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Motorlu testere geldi üstad, 2019 Almanya hamburg üretimi. Birkaç ton odun kestim, makine yakıt cimrisi, yağlama konusunda da hiçbir sıkıntısı yok. Sadece biraz fazla ısınıyor ki bu bence çok aşırı değil. Evvela benzin pompalı testere kullanmadığım için ona alışmam lazım, görevi nedir bunun üstad? İşim bittikten sonra nasıl boşaltabilirim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GlaDiAaToR kullanıcısına yanıt
    Isinma muhabbetinde katalitik konvertörün etkisi var biraz. Işiniz bitip de silindir blogunun iyice sogudugundan 3min olduktan sonra; bujiyi cikarip bakin; bembeyaz cikmamasi lazim; kahve tonlari dogru karisima işarettir. Eger boyleyse isinmayi hic dert etmeyin, tam tersi durumda ise fakir karisimdan dolayi isiniyordur(ya karburator ayari fakir kalmistir ya da az yag karistirmissinizdir)

    O pompayi(primer bulb)3 veya 5 kez, depoyu doldurup kapattıktan sonra kullanacaksiniz. Karburatore yakit ceker depodan; starterle cebelleşmeden 2 cekiste calisir boylece depoyu çalışırken bitirdikten sonra birkac kes pompalayip starter cekin, ici tamamen bosalmayabilir ama depoda benzin birakmaz(vakum sesinden anlarsiniz zaten)
    Karburatorde kalani yakmak da size kalmis; genelde benzin bitince jikle konumunda starteri cekince rolantide calisir kisa sure(gaza basarsaniz stop eder), bu sekilde kalan yakit da yanar

    Son olarak görsel isteruk; bakalim filtre v.s revizyona gitmisler mi. Bendeki naylon yuzeyli, keçeli olanlar da vardi heayv duty hesabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 13 Ağustos 2020; 23:20:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Tabiki eve geçince fotoğraf atarım üstad. Stihl 2t yağ kullanıyorum, en az 40:1 oranında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere
     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere
     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere
     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere
     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere


     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere

    Biraz geç oldu üstad helal et, istediğin başka bir yerin fotoğrafı varsa söylemen yeter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GlaDiAaToR kullanıcısına yanıt
    Tesekkur ederim

    2 yildan fazladir uzak kaldigim motoru yâd ettim

    Sizinki de 2011 uretim gördüğüm kadariyla. Birebir ayni bendekiyle.

    Hayırlı olsun tekrardan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sevgili Hızar konusu sakinleri, hepinize selamlar. Başlığı açan ve ayakta tutan faal üyelere teşekkür ederim, geçen seneden beri ara ara istifade ettiğim bir yer oldu. Şimdi bir kaç sorum olacak yardımcı olabilirseniz sevinirim;

    Evimin kışlık odununu yapıyorum, aslen kömür kullanılıyor, odun tutuşturma maksatlı 10-15 çuval kadar yapıyorum. Bunun için halihazırda bulunan çakma Stihl işimi görüyor lakin bazı sıkıntılar var.

    Hızarın zincirini eğelemem gerek, çok acemiyken yapayım derken iyice bozmuşum galiba, yamuk kesiyor biraz, bunu düzeltme şansım var mı? Çok video seyrettim, en kötü dişi bul, ona kaç eğe attıysan diğer dişlere de aynı sayıda eğe at deniliyor, bu yamuk kesmeyi engellemeye yeter mi? Tüm dişleri aynı ayara gelesiye kadar törpülemem gerekmez mi?

    Zincir yeterince kesmiyor, Mastar kullanarak kılavuz dişi kısalt demişler, elimde mastar yok, yerine ne kullanabilirim, ya da göz kararı yapılabilir mi? Zincir dişi ile kılavuzu arasında ne kadar fark olmalı? Gereğinden az olunca kesmiyor, fazla olursa makina tıkanıp kalmaz mı? Bununla ilgili en geçerli metod nedir, video falan varsa izlemek isterim.

    Cihaz tavsiyesi her türden verilmiş, ama ben benim duruma has sorayım yine de. Kışlık odun için kullanılıyor, ancak çok sayıda kurumuş ağaç da mevcut, bunları da devirip kesemem gerekebilir. Kuru ağaçlar genellikle meşe ve dişbudak ağacı. Çok masraflı olmayacak, bakımı detay istemeyen, narin olmayan bir hızar olmalı, neler önerirsiniz?

    Son olarak zincir ve yardımcı alet edavat önerisi sorayım, neler olmazsa olmaz, neler olsa da iyi olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.secim -- 21 Ağustos 2020; 22:55:18 >
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Evet üstadım, üretim tarihi benim için hiç önemli değil. Adam akıllı bakmamıştım bile. Tekrardan teşekkür ederim, neredeyse 10 tondan fazla odun kesti. Hiçbir sıkıntı yok, çok memnunum. Reis makina ile iletişime geçip, bir zincir gergi kapağı ve hava filtresi yedeklemeyi düşünüyorum.
    Eski sthilci olarak zincir gergi kapağının altında mahmuz tarzı iki dişli bir metal olur, ayağı ve gergi kapağını korumak için bunda o yok mesela.

    Birkaç nokta var değinmek istediğim; benzin ve yağ dopusu çok içe gömülü etrafı çok toz topluyor lakin benzin filtresi keçeli bunu beklemiyordum görünce sevindim. Düz filtreler tozu karbüratöre iletiyor, keçe ise buna müsaade etmiyor.

    Benzin deposu sert plastik ve çok aşınmaması için çok sıkmamakta fayda var.

    İlk alacaklar zinciri mümkünse taşa toprağa gelmediyse ilk 6-7 depoda bilemesinler, gerek yok. Zaten çok usta olmayanlar için zinciri fabrika çıkışındaki keskinliğe getirmek çok zor. Sonrasında her dişe 3 tur eğe atılması işinizi görecektir. Acemiler için zincirin üstündeki işaret baya yararlı olacaktır.

    Her kesim gününün sonunda pala, yağ kanalı, hava filtresini temizlerim lakin kıvılcım engelleyicinin de ara ara temizlenmesi gerekiyor. Yanında gönderilen yıldız uclu alyan vidası ile her yeri neredeyse açmak mümkün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • m.secim kullanıcısına yanıt
    Öncelikle kullandığınız zincir çin motoru ile beraber gelen zincir ise işiniz çok zor. Onlardan randıman olmak çok zor.
    Bahsettiğiniz alet derinlik mastarı onla yol açıcı dişleri güzelce törpüleyebilirsiniz elle bu işi yaomak bana pek mantıklı gelmiyor çünkü oynamalar genelde milimetrik oluyor.

    Eğeleme konusunda uygun eğe şart küçük veya büyük eğe kullanımı işi çok daha berbat hale getirecektir. Bunun için videolardan faydalanmak daha yerinde olur çünkü yazı ile anlatmak epey zor.

    Yeni motor eğer her yıl belli zamanlarda elzem oluyor ise almaktan başka çare yok. Elinizdeki ile idare edebiliyorsanız, bu döviz kurunda ertelemek daha mantıklı...
    Vesselam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • GlaDiAaToR kullanıcısına yanıt
    Depo kapak tasarimi oyle maalesef; her ikmalde dikkatlice silmek gerekiyor iceri toz kacirmadan. Ayni sekilde kapak contalari da bu tasarimdan dolayi toz biriktiriyor. Contalari kacirma yapmaz pek, az miktarda sıkmak yeterli.

    Hava filtre kapagi elle zor acilir mesela; gres v.s denesem de fayda etmedi. Yedek filtreyi keçeli olandan alin bence.
    Bizdeki naylon olan 195173050 kodlu, keçeli olan da 195173150.

    Ben daha benzin filtresini degistirmedim. Birkac kez sade benzinle yikadim. Yillik olarak da depolari benzinle yikar kaldırırım motoru.

    Kilavuz kapaginda mahmuz yok, ama agir iste kullanmadigimdan darbe almadi henuz. Depodaki mahmuza birkac kez odun saplandigini hatırlıyorum
    O kapakda pek bir numara yok, fren govdede, gergi gövdede; klavuzu sabitleyip, talas tahliyesi yapiyor sadece bir de zincir kopma durumlarinda plastik bir ayak var stop niyetine. Kilavuza gelen kisma aparat ayarlayip, kapaksiz bile calistiririm

    Karanlikta cekilmis bir videosu vardi, katalitik konvertor sicaktan kizariyordu
    Kivilcim engelleyici(zaten katalizor var kivilcim oraya kadar gitmez ama abd pazarinda zorunlu galiba) temizligi icin 3 adet vidayla on kapak aliniyor. En ustteki silindir blogunda oldugundan dikkatli olun. Bir de spacer tarzi bir parca var eksoz ile blok arasindaki boslugu kapatmak icin,vida icinden cikinca dusebiliyor.
    Icindeki alyanla karburatorden tut da bilimum parcasi sokuluyor; en cok da starter kapagini sokmek icin kullaniyorum. Orasi da bayagi toz cekiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 23 Ağustos 2020; 1:24:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • m.secim kullanıcısına yanıt
    Video ve deneme harici pek bir seceneginiz yok. Iyi bir ustaya makinede bileterek şansınızı deneyin ama bendeki çivi mağduru zincire duz kestirmeyi basaramadim henuz. En kisa dişe esitlesem de digerlerini yamuk yürüyor; haliyle motor kutuk gibi genis odumda bir yerde tikaniyor/zorlaniyor.

    Gosterge dişi(dikey olanlar) ise kesim yapacak dise onden yol acar. Agac yuzeyine dikey yara acar; kesici diş de yatay olarak talaş kaldirarak kesim isini yapar. Kesme gibi bir fonksiyonu yoktur tek basina gösterge disinin.
    Kisa ise tepme cok olur, yuku direkt kesici dis alir. Yuksek ise tek basina kesme islevi olmayan disi bos yere agaca vurmus olursunuz; yine kesim hizi/performansı duser.

    Mastar ve duz ege ile uygun aci yakalanip kisaltilir optimum nokta icin. Once yuvarlak ege ile kesici disler, sonra mastar ve duz ege ile gosterge dis egelenir. Bu noktada gorsellere bakmak lazim, kesici disler bittikce alcalir; sizdeki durumda cividen dolayi yenen/eriyen disin seviyesine digerlerini indireceksiniz ve gostergeler yuksek kalacak. Buyuk ihtimalle onlar da egelenmeli.

    Ardiyede duran kpax cin mali kesimde dayak efekti yapinca gostergeleri kisalttim goz karari(zinciri gozden cikarttigim icin)ama ayar tutmadi; benden soylemesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Evet üstad önceki mesajlarda o videoyu paylaşmıştın, ateş ediyordu resmen. Bende 10 depodan sonra starter ve egzozu açtım, kıvılcım engelleyiciyi de ateşte temizleyerek yaktım. Dediğin gibi makine ile beraber gelen alyan her tarafı açıyor.

    Hava filtresinde keçeli versiyon olduğunu bilmiyordum, teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    çivi doğrama doğruda karbür zincir ile doğruyorlar kullanıcıyı yanıltıyorlar yoksa okadar çiviye normal zincir vuracan diş kalmaz zincirde

    070 traktör geçirme işi kaza eseri tecrübe ettim geçiyor bir şeyde olmuyor yani


    hurda çin mallarından alacağınıza paranızı bilerek çöpe atacağınıza stihl dolmar orjinal giriş seviyesi alın kafanız rahat olur

    belki çin malının 2 katı ödeyeceksiniz ama ömürlük makinanız olur zamanla zaten kendisini amorti ediyor

    husqvarna tavsiye etmiyorum onun yerine oleamac alın
  • biraz stihl fan boyluk yapayım


    şaşkınlar

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere


    ve profesyonellerin tercihi stihl dir

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere


     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.secim

    Sevgili Hızar konusu sakinleri, hepinize selamlar. Başlığı açan ve ayakta tutan faal üyelere teşekkür ederim, geçen seneden beri ara ara istifade ettiğim bir yer oldu. Şimdi bir kaç sorum olacak yardımcı olabilirseniz sevinirim;

    Evimin kışlık odununu yapıyorum, aslen kömür kullanılıyor, odun tutuşturma maksatlı 10-15 çuval kadar yapıyorum. Bunun için halihazırda bulunan çakma Stihl işimi görüyor lakin bazı sıkıntılar var.

    Hızarın zincirini eğelemem gerek, çok acemiyken yapayım derken iyice bozmuşum galiba, yamuk kesiyor biraz, bunu düzeltme şansım var mı? Çok video seyrettim, en kötü dişi bul, ona kaç eğe attıysan diğer dişlere de aynı sayıda eğe at deniliyor, bu yamuk kesmeyi engellemeye yeter mi? Tüm dişleri aynı ayara gelesiye kadar törpülemem gerekmez mi?

    Zincir yeterince kesmiyor, Mastar kullanarak kılavuz dişi kısalt demişler, elimde mastar yok, yerine ne kullanabilirim, ya da göz kararı yapılabilir mi? Zincir dişi ile kılavuzu arasında ne kadar fark olmalı? Gereğinden az olunca kesmiyor, fazla olursa makina tıkanıp kalmaz mı? Bununla ilgili en geçerli metod nedir, video falan varsa izlemek isterim.

    Cihaz tavsiyesi her türden verilmiş, ama ben benim duruma has sorayım yine de. Kışlık odun için kullanılıyor, ancak çok sayıda kurumuş ağaç da mevcut, bunları da devirip kesemem gerekebilir. Kuru ağaçlar genellikle meşe ve dişbudak ağacı. Çok masraflı olmayacak, bakımı detay istemeyen, narin olmayan bir hızar olmalı, neler önerirsiniz?

    Son olarak zincir ve yardımcı alet edavat önerisi sorayım, neler olmazsa olmaz, neler olsa da iyi olur?









    1= eğe klavuzu , bileme masdarı , yassı eğe üçlüsü

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere










    2 si bir arada

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    stihl fg1 eğeleme aleti

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere








    stihl fg2 eğeleme aleti

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere













    hard profesyonel bileme








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi snurks1499 -- 27 Ağustos 2020; 15:3:21 >
  • Ansiklopedi cikar bu madsen den

    Zincir konusunda merak edilenler icin
    http://www.madsens1.com/muu_barchain.htm

    Zincir tipine gore, ureticinin tavsiye ettigi sekilde egelemek en sagliklisi. Kesici disteki sekil degisimi; dayanim, tepme ve kesim performansina doğrudan etki eder. Duz agizli ne kadar iyi kesiyorsa; o keskinligi korumak icin mesakkatli bir egeleme gerekiyor ve dayanimi da daha dusuk. En kullanici dostu bizdeki yuvarlak agizli zincirler

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere


    Hani kullandığımız 5-6 hp makine olsa da hissetmez desek neyse
    bizdeki 3hp makine misal olarak binek arabadir, zincir de lastik; agir ve dişli arazi lastigiyle kullanimi nasil degisir dusunun.. ilk budamada kafaya gecer motor mazallah



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 27 Ağustos 2020; 23:4:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yuvarlak zincir kare zincir arasındaki fark

    kare zincirler yuvarlak zincirlere nazaran %15-20 performans artışı sağlar. yani makinan 3 hp kare zincir kullandığında yuvarlak zincire göre makinan atıyorum 3.3hp gibi rahatlayacak performans alacak

    lakin ne kadar ekmek okadar köfte prensibinde olduğu gibi getirisinin yanında götürüsü şu
    yuvarlak zincir kare zincire oranla %15-20 aralığında daha geç körelir
    yani kare zincir 80 saatte körelirken oval yuvarlak zincir 100 saatte köreliyor

    aralarındaki fark bu
  • snurks1499 S kullanıcısına yanıt
    Geri tepme faktoru de var.
    İş arasinda yuvarlak dis zinciri kalburüstü egelemek varken, karenin açısı ızdırap olur; en azindan bize mastarsiz olmaz en basiti; geometriyi sevenler istisna..

    Bahsettiginiz %li performans farki yas agacta.
    Kuru ve sert agacta ayrica dezavantaji var dayanım yönünden ; tepmede ise hele bir de motor gucsuz ise satisfaction

    Demem o ki en kullanici dostu yuvarlak diş

    Ama şu yapilabilir; yedek veya gözden çıkarılmış bir zincir duz ege ile dönüştürülür, gerekli durumlarda kullanilabilir.

    Orj. Yuvarlak agiz zinciri civiye yem edip adam edemeyecegimi anlayip da yedek almistim. Onu henuz bilemedim mesela; belki de kiyamadim, ama kesiyor da



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 27 Ağustos 2020; 23:35:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ağaç yaşken eğilir yaşken kesilir
    kuru ağaçta kesim zordur zinciri öldürür resmen

    birde kavruk ağaç deriz zor şartlarda yetişmiş yaşlı ağaçlar
    normal yaşında 50 kutur gelecekken 40-35 gelen ağaçlar
    daha sıkı oluyor odunsu yapısı o kuruduğunda tambir işkence

    eğe attınmı yoksa zincirin dişlerinimi kırdın belli değil. duman çıkıyor zincirden ama gram kesmiyor

    bir sefer kavruk kızıl ağaç kurusu denk gelmişti
    normalde kavak göknar ladin ıhlamur gibi yumşaktır ama duman attırmıştı zincire sanki akasya kurusu kesiyordum

    size hak veriyorum oval yuvarlak zincir tepmesi azdır ama o eski ağaçlar kalmadı eski büyük motorlar olsa tamam oval kullanalım ama şimdiki 3hp motorla kumda oynayan çocuklar gibiyiz

    ms250 45cm pala ile gözüm kapalı 100 kutur ağaca dalıyorum

    olacak 150 200 üstü ağaç 070 stihl yuvarlak zincir akşama kadar kes dur

    ben 150 kutur ağaç zor kesmişimdir


    he var asırlık kavlanlar 300 kutur da ben kavlana motor vurmam o ayrı mevzu
  • 
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.