Şimdi Ara

Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
1.454
Cevap
24
Favori
329.689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de aldım ve aynı konu benim de kafama takılıyor. Hayırlısı...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güle güle kullanın.

    Ben de babam için bu testereyi almak istiyorum. Kontrol ettim servisi memlekette varmış. Acaba memnun musunuz? Fındık dallarını üstüste yığıp yakacak odun ebatında kesiyoruz senede bir defa. Bunun için yeterli gücü var mı? Malzeme kalitesi ve kullanım/bakım kolaylığından bahsedebilir misiniz?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L@civert

    Güle güle kullanın.

    Ben de babam için bu testereyi almak istiyorum. Kontrol ettim servisi memlekette varmış. Acaba memnun musunuz? Fındık dallarını üstüste yığıp yakacak odun ebatında kesiyoruz senede bir defa. Bunun için yeterli gücü var mı? Malzeme kalitesi ve kullanım/bakım kolaylığından bahsedebilir misiniz?

    Çok başarılı çapı 70 cm olan kütükleri zorlanmadan kestim servis yaygın hyundai deko vs bakan servislerdeymiş yani yaygın bunu görünce oh çektim hatta motor sesi gücü pro gibi zaten yarı pro geçiyor kendi sitesinde motor bu arada seramik alaşımlıymış yani alın torununuza kalsın denebilecek bir sağlamlıkta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mentalform -- 12 Nisan 2017; 12:44:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam arkadaşlar, köyde yılda en fazla 1 ay, günde 1-2 saat kullanmak üzere motor bakıyorum, babam 34- 36 diş olmalı diyor. işimi görecek birşey arıyorum. profesyonel iş yapmayacağım için gereksiz para vermek te istemiyorum

    Husqvarna 461 (babam istiyor)
    ben ise Husqvarna 445 ile Solo 643 ip arasında kaldım.

    sizlerin tavsiyesi nedir ?
  • Ben daha kullanmadım :)
  • Bu hafta memleketteyim; ilk işim Dolmar'ı temizlemek oldu.



    Ertesi gün kapıdaki odun yığınına giriştim.armut ve erik gibi sert oldugu gibi ustune kurumus agaclar vardi aralarinda. Elde bulunan çin mali(odun,motoru kesecekti nerdeyse)ve nazlanan oleomac 936yi birkac odunda denedikten sonra kenara kaldirip, basrol oyuncusu Dolmar Ps420yi getirdim sahneye



    Kg veya saat hesabi yapmadim ama yarim depo benzinle iş yaptı.

    Mahmuz ve metal karterin kiymetini anladim; dusuk devirde zincire takilan kesilmiş odun mahmuza saplandi, zor ayirdimplastik karter olsa çatlayabilirdi

    Eşeğe yığıp hatır hutur kestim.



    Kuru agactan dolayı dayanamayip arada bir kez hava filtresini temizledim.



    Talaş tahliyesi guzel ve cikanlar da kare kesitliydi. Motordan kalintilari temizlemek de ters(kapali)balata/kampana sayesinde fazla zaman almiyor



    Is bittikten sonra kampana rulmanina kadar temizleyip yagladim.



    Bujiden de dogru karisimda calistirdigima kanaat getirdim(probun icindeki beyaz porselen kisim kahverengi olarak cikmali is bitiminde soguk motordan)



    Resim ve video yuklemeye calisiyorum edge internet ile..

    Bu arada motorlarinizda benzin birakmayin, depo bos ve kapak da gevsek halde beklesin.icindeki benzini de israrla yaktirin karburatorde kalmasin.yoksa benzin ucar, icindeki yag kalip kanallari tikar.

    Bir haftadir adam edemedim eski motorlari, bir gun yaptigim ayar , ikinci gune bozuluyor; bogazlanmis dana gibi sesler cikiyor gaz verince :) benim dolmari ara sira ters cevirip ,bekletiyorum birkac saat; ki krank yatagina yaglama icin gonderilen karisim tahliye olsun diye. Yoksa o yag eksozdan yanmamis olarak simsiyah siziyor.. motoru cok eski olanlar da eksoz susturucusunu cikarip, cikis portunu ve susturucu icini temizlesinler ben faydasini gördüm..








     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere
     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere
     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 15 Mayıs 2017; 6:44:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İki forumda da aboneyiz 😃

    İyi iş çıkarmışsın, çin min hikaye kalite her zamam konuşur.

    Stihl'im var hiç yarı yolda bırakmadı maşallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Masallah seninki tam katil..361 miydi 461 mi?
    Biz de eski 051 electronic ciyiz. Hata kabul etmezdi;zincir freni yoktu

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 361 benimki, sesini seviyorum daha çok 😃

    051 görmedim hiç.

    Dolmar da yok burda, varsa yoksa stihl ve hysquvarna.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    361 benimki, sesini seviyorum daha çok 😃

    051 görmedim hiç.

    Dolmar da yok burda, varsa yoksa stihl ve hysquvarna.

    051 in eksozu yanda; depo kapaklari, starter kolu ve elcik siperi haric plastik parcasi yoktu.

    Stihllerin eksoz akustigi guzeldir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 15 Mayıs 2017; 6:46:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    Makine bundandi

    1976da almanyadan getirmis dedem; karsi köy dozer calisiyor sanıyormuş

    Yatik piston; zamane motorlari gibi zıpzıp etmiyor, yerde yuruyordu rölantide.ben cocukken,millet findikliga gidince gizlice gidip calistirirdim evin icinde; duymasinlar diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Maşallah asıl orijinal stihl bu işte, şimdikilerde o kalite yok.

    Kaç kg acaba, baya büyüğe benziyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 9kg diye biliyorum; dedeye agir geldigi icin kucuk hacime gectik zaten yoksa mahmuza ne takarsan tak keserdi. Bir de son zamanlarina doğru calisma problemi cikarmaya baslamisti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Memleketten elim bos donmeyip; yanima ilk göz ağrım, dedemin 2006 model oleomac 936'sını(stihl 051in yaninda oyuncak gibi kaldigi icin kullanmama izin verdiklerinden, ilk kesim yaptigim motordur) getirdim Istanbul'a.

    35.2cc, 4kg(boş, kesim ekipmanlariyla 4.9kg gibi cekti) 2.1hp; 12500 max devirli pratik bir makinadir. 051 stihl 60cm kamasiyla 12kg cekmis.



     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    Hem bakim istiyor hem de masraf cikarmasin dedeye diye kendim halletmek icin attim bagaja. Tabi aceleden buji anahtari ve 2t yagi unutmusum.o yuzden islemleri lokma anahtarla yaptim; bujiyi 19, yan kapak ve balatayi da 13 numarayla actim.





     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    Yan kapak actiktan sonra karsima hic sevmedigim acik balata cikti. Piston alt ölü noktadayken, buji yatagindan saldigim ipi starter kolunu cekerek yine pistonla sıkıştırmış oldum.boylece balata da sabitlendigi icin, lokma anahtar ile sokebildim.saat yonunde açılıp, tersi istikamette sıkılıyor. Kampana icini ve balatayi guzelce temizleyip geri taktim; degistirmeyi dusundugum ayarlanabilir yag pompasini henuz temin etmedigim icin, simdilik bununla yetinmek zorundayim. En azindan pompa dislisi ve kampana rulmaninin saglam oldugunu tespit edebildim.





     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere


    Cok ezilmemis ama yeri geldiginde 40cm palasindan genis agac yikmis bir motordur. Benzinle beklemeden mutevellit karburator kaynakli bogulmalari vardi, bir yere kadar söküp, tinerle yikadim ama ne kadar faydali oldu; kesimde anlarim.

    Segman pistonunun durumu iyi gibiydi; eksoz temizligi esnasinda porttan gordugum kadariyla. Bosuna oleomac onermiyoruz daha 2 senelik çin motorlarini kapi stopu olarak kullaniyor dedem koyde

    Yag pompasi ve starter makarasi(bazen kaciriyor) degisimi yapacagim kismetse.

    Eli yatkin olan arkadaslara faydali olmasi temennisi ile..





     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 29 Mayıs 2017; 10:25:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 936nin karburator ve starter ip makarasi islerini hallettim. Her ne kadar gelen parcalar orjinal olmayip, montajda ugrastirsa da simdilik iyilesme var gibi. Starteri cektigimde siyirip boşa çıkmıyor. Karburator igne ayari ve diyaframi da olmasi gerektigi gibi.



    Vakti ve beceri-meraki olanlar icin faydali kaynaklar:



    (Genel konular)

    http://www.madsens1.com/mnu_sawmaint.htm







    (Walbro karburator konulari)



    http://outdoorpowerinfo.com/repairs/walbro_wt340_carb.asp



    http://tech.flygsw.org/walbro_tuneup.htm



    http://www.modelgasboats.com/magazine/tech-articles-mainmenu-608/53-carburetor-maintenance





    Bunlardan yola cikarak, karburator tamir kitleriyle yenileme, ince ayar ve kontrolleri yapabiliriz. Ben oyle yaptim sahsen. Mesela dolmarin alt diyafram kapagindaki havalandirma cikisini genişlettim. Karburator ayarini yaptim. 936nin igne ayarini yapip, yipranan parcalarini degistirdim karburatorundeki.



    Ayar kismi derya deniz. Elimizde devir sayacı/ takometre olmadigi icin, videolardan rolantideki tınıyı, tam gazdaki 4 stroke sesini işitsel hafizaya kazimak zorundayiz. En sonda da bujiden dogru karisimda calistirdigimizi teyid edeceğiz. Ilk linkte , saw carb tuning basliginda sesler ve gerekli prosedur var.



    T vidası: gaza basarmis gibi kelebegi açar, saat yönünde cevirdikce.



    L vidasi: düşük devir kanali uzerinde, musluk misali (saat yonunde cevirince kanali kisarak yakiti azaltir)calisir. Rolanti, alt devirler ve gaz acinca devirlenmeye etki eder.



    H vidasi: yuksek devir kanalinda, yine musluk gibi çalışır. Tam gazda kesim ve devire etki eder. Motorun max.devir sayisi da tam gaz yapilarak bu vidadan ayarlanir.

    Lean: Fakir karışım(daha tehlikeli olan)

    Rich: zengin karışım(az tehlikeli ama uzun vadede yanma odasi ve eksozda karbon birikimine neden olur)



    L ve H vidalari saat yonunde cevrildikce kanaldaki yakiti kisar; yanma odasina gonderilen hava/yakit karisimi fakirlesir (havaya oranla benzin azalir), calisan motorda devir artar bunun neticesinde .fakir karışım, önerilen birsey değildir. Az yakittan dolayi, yanma odasinda yeterli soğutma saglanamayip, uzun vadede segman piston ve silindir duvarlari aşınır. Bujinin, silindir blogu icine giren taraftaki beyaz porselen kismi, fakir karisimla calisma neticesinde bembeyaz kalir.



    L ve H vidalari saat yonunun tersine cevrildiginde kanaldan gecen yakit miktari artar.yanma odasina gonderilen karışımda , havaya oranla benzin miktari artip; zenginlesmis olur.calisan motorda devir duser. Zengin karisimda motor daha serin kalir ve bujinin bahsettigim kismi, olmasi gerektigi gibi kahverengine döner calisma sonrasinda. Fazla zengin ayarlanirsa karbon birikimi artar yanma odasi ve eksoz cikisinda.

    Eksoz cikisini genisletmek susturucu uzerine extra cikis acmak isteyenler, benim gibi karbüratör ayari yapmak zorunda kalacaktir. Benim dolmarda katalizor vardi ve motor cok isiniyordu, cikistaki geri basinctan dolayi.onu kırıp susturucuyu bosaltinca; silindirden cikan eksoz gazinin yolunu acmis, ayni zamanda silindire giren hava miktarini arttirmis oldum. alt ve ust devirler,orjinal haline gore fakir karisimda kalmis oldu. Fabrika cikis vida tur sayilarinin (L: 1 1/8 tur, H:3 1/4 tur açık) uzerine, her iki vidayi da yarim tur civari daha acarak fakir kalan karışımı, zenginleştirerek dengelemis oldum. Simdi daha serin calisip, gaz tepkileri de istedigim gibi oldu



    Sifirdan ayar yapmak biraz daha meşakkatli, fabrikandan çıkıştaki vida tur sayilarini (tam kapali halden itibaren, kac tur acilarak birakildigi) bilmek gerekir. Mevcutta kullanilan motorda,vidalara ufak mudahalelerle, rolanti ve kesim performasini ayar yaparak iyilestirmek daha kolaydir. 1/8(ceyregin yarisi) tur ufak mudahalelerle kesim yapilip, iyilesme olup olmadigi gozlemlenebilir. En sonunda da soguyunca buji rengine bakilir.

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere

     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere


    https://youtu.be/3eLe6uyV_Vg


    Bunlarin haricinde , yag ve yakit depolarinizi senede 2 kez saf benzinle calkalayip, kapak acik halde kurumaya birakin. Ben bile o kadar dikkat ettigim halde, birsuru tortu kaliyor depolarda.

    Calisma sonrasinda blok sogumadan buji sokmeyin.bilmeyerek yapmam neticesinde, dis actirmak zorunda kaldim bloğa.sifir motoru kullanici hatasi yuzunden servise bıraktım

    Buji tirnak araligi da maket bicagi girecek seviyede 0.5mm gibi olmalidir.

    Bujiye gerekli akimi saglayan bobin kontrolu de yazayım. Yakininizda acikta benzin ve parlayici patlayici madde bulunmasin.Buji disaridayken, kablosunun ucuna takin. Pense ile bujinin metal kismindan tutarak, on/off anahtarini acik konuma getirdikten sonra starteri birkac kez cekin(zaten buji silindir bloguna takili olmadigindan kolay cekilir).buji tirnaginda, kesik kesik ard arda, mavi renkli kivilcim gormeniz gerek, ışık az olsn ortamda daha rahat gorunur. Gorduyseniz problem yok. Çin markalarinda bobinler muhanet oldugundan atesleme problemleri neticesinde calismama vs sorunlarini cozume ulastirmada bu yol izlenebilir

    Ayrica tavsiye edilen buji modeli (kullanim kilavuzlarinda yazar) temin edilemiyorsa; internette aratilarak, ayni termal ve direnc degerlerini karsilayan modellerin tercih edilmesi onemlidir.

    Benzine katilan yag da mühim; ambalaj uzerinde jaso fc/fd degerlerini karsiladigi yazmayan yaglari almam. Bu degerlere sahip yaglar da 50:1 (yani 1 depoya 500ml benzine + şırıngayla 10ml yag) oraninda kullanilabilir.

    Hava filtresinin oneminden bahsetmeye gerek bile yoktur ama kullanima gore yilda birkac kez, tiner ve fircayla talaş tozlarindan arindirilmalidir.filtrenin contasina gres sürülerek, hem sökme takma kolaylaştırılır, hem de silindire gonderilen karisima dahil olabilecek tozlara bir miktar engel olur

    Ayrica zincirin yürüdüğü palanin kanallarini maket bicagi ile temiz tutun kesim sonrasi. Palanin ucundaki çarkın gobegine yakin yerde, gres delikleri bulunur, temizlik sonrası oralardan gres basin. Carkin nasil rahatladigini goreceksiniz

    Starterin sökulmesi kolay ise yılda iki kez, firca ile hava girişleri ve uzerine oturduğu volanin kanatciklarini temizlemekte fayda var; hava filtresine besleme ve silindir bloguna sogutma icin saglanan hava buradan emilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 31 Mayıs 2017; 23:37:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hyundai motorlu testereyi, hyundai sananlar burada mı?

    Linke bakmakta fayda var;

    http://en.cnyusen.com/luhu.html



    Bir de ekran görüntüsü verelim



     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere



    Hepsiburadaya ilgili urunun altina yorum yaptim; yayinlanmadi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Sanırım adamlar Bambu kesmek icin dusunmusler. Jilet gibi kesiyordur içi boş bambuda...

    kimse anlamasın diye

    adı Hyundai ama kendisinin orijinal Kore Hyundai markası uretimiyle zerre ile alakasi yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu şenlensin; yerde yürüyen, yatik piston, yandan eksozlu,gür sesli, 051 stihl videosu ile:







    Halen daha sahip olan var ise kiymetini bilsin, bizim gibi satıp da videolara talim etmesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    hyundai nin engel olması gerek bu tip uyanıklara
  • Arkadaşlar aranızda Reynard 509 modeli bulunan var mı? Babam bakıyor ama bir türlü üretim yerini bulamadım internette, bir yorumda Hundai için bilgileri olan bir ekran görüntüsü vardı. O şekilde imalatıçının hangi ülke olduğunu öğrenmem lazım. Bilen birileri yardımcı olursa sevinirim, teşekkürler :)
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.