Şimdi Ara

AFR Ayarı Nedir. Nesine Dikkat Edilmelidir. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
1
Favori
8.711
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bende afr ayarı yaptırdım, facebook sayfalarında popüler olan kişilere değil, bulunduğum şehirde bir lpgciye yaptırdım.

    aracıma yeni montaj yapıldı, afr ayarı yapan kişi tarafından değil ama, bunu belirteyim.

    her neyse araca yeni montaj yapılmasına rağmen afr ayarı yapan usta ltft-stft değerlerinin fakir karışımda gözüktüğünü söyledi.

    yolda çıkıldı ayar yapıldı, 1 hafta sonra tekrar gel kontrol edelim araç tekrar fakire düşüecek mi, kafama takıldı dedi.

    her neyse geçen hafta gittim, araç durduğu yerde aracı çalıştırdı ve "ltft-stft değerlerinin +2,-2 aralığında" olduğunu ve iyi bir değer olduğunu sorun olmadığını söyledi. ama nedense durduğu yerde bakması tuhafıma gitti. bunu sorduğumda ecuya bu değerler yol yapıldığı için yazıldığını, yazılan değeri okuduğunu söyledi.

    tecrübeli arkadaşlara sorum? benim bu ayarda ve değerlerde sorun var mı sizce? malum kimseye güvenilmiyor bu devirde.
  • O değerler aracın yakıt ayarını göstermez.

    O değerler, aracın ecu su fakir de zenginde kaldığında ne tepki verecek onun ayarını gösterir.


    Şöyle anlatayım.

    Ahmetlerin havuzu var. Sizinde havuzunuz var.

    Ahmete soruyorsun ahmet sizin havuz kaç saatte doluyor. Ahmetin cevap biz vanayı 3 tur çevirdik.

    Gittiğiniz yerde lft sft edebiyatı dinliyorsanız size anlatılmak istenen şudur.

    Aracınız, benzin ecusuna göre ayarlandı. Şimdi egzoza bakıp ölçmüyoruz ama, bu zamana kadar bildiğimize göre biz bu ayarı yaptığımızda arabalar iyi gidiyor.
    Peki o ayar ne olabilir ?

    Eğer arabanız takılmış olan lpg sistemini kurgulayan mühendisin istediği gibi kuruldu ise. Sensörlerinizde, lpg kitinizde, manifoldada vs de kaçak göçek yoksa yani her şey kitabına göre ise.

    Ayarınız 14.2 ila 14.8 arasında bir yerdedir. Bu lpg için zengin bir değerdir 3000 dd kadar kullanımda idare edebilir. Ancak bu ayarda uzun yolda özellikle de performanslı kullanımda, silindir kapaklarında sorun çıkarma ihtimali vardır.

    Ayrıca her arabanın huyu suyu farbrikadan çıktıktan belli km sonra değişir. Hiç biri 100% aynı değildir. Hiçbir lpg kurulumu 100% aynı değildir. Bu yüzden bu tür ayarlamalar iyi niyetten öteye gidemez.

    Butün içten yanmalı motorların ayar ölçümü AFR ile yapılır. Ne egzos emisyon test cihazı, ne kalibrasyon nede başka bir şey. Aracınızı wideband sensöre bağlayıp, yükte şu kadar afr rölantide bu kadar afr denmiyorsa, yapılan ayarın ne olduğunu kimse bilemez. Anca tahmin eder.
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Hocam 700 km yol yaptik sorunu soyle cozdum gene arac rolantide arada sirada stop etmeler yapiyor,vitesi bosa alinca malum montaj hatasi. Araba alacaginiz zaman montaja iyice baktirin ettirin siz mekanik-turning ustasisiniz sanirim sonra ugrasip duruyorsunuz basiniz agriyor kimseye de guven olmuyor isi bilmeyen adam bol piyasada.

    Arac eski halinde nozzle caplarini buyutmustum 1.4 mm den 1.8mm yapmistim fakat gerizekali tupcu map haritasinin hepsini 10 deger yukari cekti tahminimce arac bayagi zengin karisimda calisiyordu habire fan aciyor hararet ibresi ortayi geciyordu normalde aracin huyunu suyunu biliyorum hep ortalarda dolaniyordu. Bunu lpg ye alip gidince yapiyor benzinde no problem, araci benzinde sanayiye goturdum benzin haritasi iyi kotu iyice beyine oturdu oradaki bilgisayarda oto kalibrasyon yaptirdim oldu bitti o programida sonucta muhendis yapiyor programliyor hararet sorunu ortadan kalkti. Eski nozzlelarda gaz az gidiyordu gec devirlenme,hantallik sorunu vardi bunda oyle sorun yok. Ecu gene ayarlamayi yapiyor enj acilma kapilma acisindan. Simdide arastirdim bu emme manifolddan iceriye hortum sarkitiliyormus basit bisey sanirim kendim yapmayi planliyor lpg pipolarini sokup...

    Bu arada su yeni yapilan ist-izmir arasi otoban varya oraya girdik bursa.uzerinden toplasaniz 15-20 km ya gittik ya gitmedik lsaka maka 45 tl para gecirdiler. Milletin sovdugu kadar varmis

    Edit: sanayideki lpg enjektoru bozuk diyen ustayim gecinen sozde makine muhendisi herifin bozuk dedigi enjektorlerle 700 km yol teptik gelde sovme bide 150 tl lil atiker lpg enj takalim bunlar bozuk soyle boyle diyor herife ne desen az. (Uzerindeki lovato enjektorler 700-800 tl civarindaymis toplasan 40 bin km kullanildi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 12 Eylül 2019; 3:19:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Tahmin ettiğim gibi, malesef güzel Türkiyemiz böyle bir yer.

    Valla yanlış anlama da. Sen henüz bir şey çözmedin. Sadece arabayı eskisine göre daha iyi çalışır hale getirdin. Ama niye bu böyle tam olarak bilmiyorsun sadece tahmin ediyorsun.

    Gaz halindeki yakıtların benzin motorunda iki tane kötü huyu vardır.

    1-) Bunu daha önceden bilyorsun, sıvı gaz transformasyonu daha önceden yapıldığı için emme manifoldunu ve kapakları soğutamaz.
    2-) Gaz halindeki yakıt sıvı yakıta göre, yanlış ayara karşı daha yüksek töleranslıdır. !!!

    Yani kötü ayarlansa dahi gaz lpg li araç bir şekilde gider. O ayar hataları ile benzinle yerinden kalkmayacak araba, lpg de gider. Hemde hiçte fena olmayacak şekilde.

    Bu yüzden, aracı mutlaka afr cihazı olan bir yere götürüp baktıracaksın. AFR cihazını steteskop gibi düşün. Yoksa hep karanlıkta yol almak gibi bir durumda kalırsın.

    Kolay gelsin.
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Anladim,dogru suan piyasadaki sanayideki araclarin cogu yurusun gitsin mantigiyla tamir ediliyor. Yuruyor mu yuruyor ? Problem yok,sunu anladim insanlar bosuna bir ton borclanip krediyle bosuna sifir araba almiyorlarmis.

    Fakat merak ettigim hususlar ;

    1) Piyasada 500-600 km yapmis kapak acmamis,islem gormemis taksi motorlari var. Bunlarda en baz kit sistemi atiker takili,cogu obd siz diye biliyorum. Peki bunlar ince ayar yapilmadan afr veya lpg yol ayari nasil bu km leri yapiyorlar ? Genel bakimlar disinda ariza acmiyorlar merak konusu.

    2) Bahsettiginiz afr testini nasil yapacagim ? Arac lpg de rolantide calisirken egzosdan cubugu olabildigince geriye ittirip mi bakmaliyim ? Wideband afr saatinden aracin her devrinde gormem gereken degerler ortalama kacla kac arasinda olmali ? 14.5-16.0 mi ? Aracla illa yol kontrol testine cikmam gerekli mi ?

    Adama afr ayari dedin mi oooo 1 saat surecek hemen 200-250 tl atesle moduna giriyor. Halbuki isi bilen biri afr ayarini 15 dk da yapabiliyormus.

    3) Bu egzos emisyon kontrol cihazlari var. Bu cihazlar sadece egzos gazindaki karbonmonoksit miktarini mi olcuyor ? Tam islevleri nedir ?

    4) afr ayari (hava yakit karisimi) aracin genel bakimlari yapilinca hava,lpg filtresi... ayari bozulmuyor mu ? Omurluk bir ayar mi ? Hadi bakimi gectim Lpg sistemi zamanla eskiyor.

    Benim varsayimlarima gore bu araca motor yapildi, eski montaj hatali fakat iyi kotu sistem toparlayip kurtariyordu. Cunku rolantide asiri dalgalanma, performans dusuklugu iyi kotu gene vardi. Fakat motor stop etmiyordu. Lpg hatti,yolu benzin enjektorlerine ne kadar yakin olursa o kadar verimli ve hata payi dusuk calisirmis. Bunlarda isin kolayina kacip emme manifoldu sokmeden lpg yi del tak mantigiyla is yapiyorlar. Lpg sistemide arac motoruyla beraber yipraniyor,simdi sifirlanip revizyon gorunce lpg sistemi motora yetisemiyor. 25 bin km lerde lpg takilmisti motor revizyonu 70.000 km lerde yapildi. Ha birde Enjektorler yiprandi basasagi ters takilmis,eskiye nazaran sesli calisiyor.

    Birde elm 327 v2.1 denilen cihazdan aldim,su obd ye takilan bluetooth lu cep telefonundan baglanip baktigimiz programla arabanin sensorlerinr baktigimiz cihaz. Gariptir ki araci lpg ye alinca bazi degerleri goremiyorum. Misal motor sogutma suyu sicakligi veri gelmiyor. Sistemde Hata kodu vesaire yok sensorler duzgun calisiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 12 Eylül 2019; 17:30:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1- Diyenler var. Benim bildiğim Hyundailer 200 250 binde bir kapak değiştir. Aynı sebepten. Büyük ihtimal o araçları çok sakin kullanıyorlar. Ondan. 3000 dd yi çok geçmezsen aşrı yüksek hararete yol açmassın.

    2- sensörün arkası dışarıyı görmeyecek, arka tarafından bir 10 cm kadar veya işte gidebildiği yere kadar. Yoksa temiz hava alır oda yakıtı fakir gösterir. Ayar isteme, kontrol iste. Karbüratörlü arabalarda dolaşmasanda olur, Ama sıralı sistemde maf sensörü var. O ne tepki verecek bilmek için bir yürümen, az bi yokuş görmen lazım. Yinede otur boşta bak, sonra yavaş yavaş 55000 e kadar çık bak bakalım nasıl tepki veriyor. O bile sana bir fikir verir.

    3- Emisyon test cihazları, esnafa atılmış en büyük kazıktır. Senelerce karbon monoksite bakarak ayar yaptığını zannetti esnaf. Ki emisyon test cihazları hem çok pahalı, hemde çabuk bozulan, sensörleri çok hassas meretler. Daha komiği mesela esnaf onları okumayı da bilmiyor. İşte yapıyor kalibrasyonu basıyor marşa gidiyor mu gidiyor. Bosh cihaz da var.

    4- Karbüratörlüde bozulur. Sıralıda, benzin ecusu takip edildiği için bozulmaması lazım. Yinede belli kmde test edeceksin. Bakımdan bakıma mesela. LPG tesisatının en büyük düşmanı sıcaklık, en çok ta tesisat sorun çıkartır eskidikçe. Benzinli araç içinde aynı şeyler geçerli. Yani toyota dayanıyor düzgün yaptığı için toyotanın lpg li taksileri var japonyada aslında oralara gidip bakmak lazım tam olarak ne yapıyorlar diye. Tüm dünyada lpg li araçlar 2. sınıf görüldüğü için ne düzgün tuning var ne de düzgün setup.


    Arabaya 70 binde motor mu yapıldı, siz alıp bindikten 70 bin km sonramı motor yaptınız ?. 70 binde motor yapıldıysa çok ciddi bir şeyler olmuş demektir.


    Bir de mükemmel kuruluma takma, ben neler çalıştırıp yürüttüm. Mükemmel kurulum, LPG ecu sistemine müdehale edilemediğinde önem kazanıyor. yani sen bir şekilde elindeki parametre ile müdehale edemiyorsan yani, cihazın tepkilerini ortam şartlarına göre değiştremiyorsan o zaman evet mükemmel kurulum önemli. Ancak anlatığın şeyler araçtaki sorunlara yol açmaz. En kötü ihtimal, benzinden lpg ye geçerken biraz sarsar (ki sanmam), ani gaz tepkileride belki biraz gecikir. Onun dışında araba hopladı zıpladı, yok stop ettı şu bu, bunlar hep ayar sorunu.

    Yakıt manifolda doğu iniyorsa motor çalışır, araba gider, gerisi yalandır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Delifisek.Tux -- 12 Eylül 2019; 18:34:19 >
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Mesajinizi simdi gordum il disindaydim,araci lpg de otomatik kalibrasyon yaptirdim o sekilde uzun yola gittik. Rolantide ve motor yuke bindiginde(far,klima acma vs.) lpg de stop ediyor. Ozellikle isiklarda durunca bekleyince...

    https://forum.donanimhaber.com/aman-dikkat-edin-motor-yatak-sarmis-6-bin-tl-girdi--138871408-2#138891191

    Motor yapilma konusunu buraya acmistim 6900 tl ye yaptirdik. Velakin 2 bin lira iscilik aldi,krank cikma takildi 2 piston kol vesaire degisti komple revizyon yapildi. Usta tup hortumlarini degistirmemis hafif bir su eksiltme var sanirim lpg den dolayi,motoru garantili yapti benzinde masallah saat gibi. En guzeli lada samara valla motoru 3 bin liraya sifirlaniyormus

    Merak ettigim diyelim ki lpg de bilgisayardan araca otomatik kalibrasyon yaptiracagiz, kalibrasyon oncesi araci 5-10 dk benzinde surup oyle yaptirmak mi gerekir ? Yoksa direkt lpg de sanayiye gittik makineye baglayip yapmak mi ? Aracin benzin haritasi suruse gore degiskenlik gosterip,ön hafizaya alir mi yoksa hep ayni parametrelere mi sahip ?

    Duz mantik yurutuyorum hava basinci,nem,oksijen gibi etmenler illaki etki ediyordur,. Lpg ye alinca aracin bazi,kendi sensorleri devre disi kaliyor ve lpg beyni obd sisteme mudahale ediyor gibime geldi. Otomatik kalibrasyon esnasinda farkettim harita degerleri her kalibrasyon yaptirdigimda 1-3 endeks arasi sayisal degiskenlik gosteriyor. O harita map bolumunde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 3 Ekim 2019; 2:50:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Afr cihazı yoksa yaptırma.

    Muhtemelen aracındaki oksijen sensörü eski, biraz sapmış (var sayalım %10), senin kalibrasyonda lpg nin orjinaline göre %10 zaten sapıyor benzini takip ettiğin için.

    Demekki %20 fark var (sallamasyon bir oran).

    Yani düzgün ölçemediğin ayarın sana bir faydası yok.

    LPG ayarını araç fan açınca yapın.

    Araçların benzin haritaları, zaman içinde aracın durumuna göre değişebilir. Aküden çıkarıncada fabrika ayarına geri döner.
  • Biri sonunda açıklayıcı bir video çekmiş.



    OttoÇevrimiyoutube
    LPG'de AFR Ayarı Çözüm Değil ! Neden ? Videolu
    https://www.youtube.com/watch?v=JfVMJDsobn0
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt

    Faydali bir video olmus hocam yeni gordum paylaşım icin teşekkürler

    Ben sifir corolla araca lovato c obd 2 taktirdim afr ayari yaptirdim her 10 bin km bir lpg filtresini degistirirm ve 3 bin deviri kolay kolay gecmem ayrica uzun yolda basacagim zaman dugmeye basar benzine gecerim

    Yaptıklarım bosuna degilmis demekki

    Benim corolla da fincan subap sistemi var kendi boyunu ayarliyor o yuzden lpgye en dayanakli motorlardan diye biliyorum civicler de ise subap ayari gerekiyor biraz masrafli oluyor

    Eger aracim japon grubu olmayip ornegin opel olup lpg li olsaydı kesinlikle yine 3 bin deviri gecmezdim ayrica 3 bin devir sonrasi benzine gececek sekilde ayarlardim

    Lpg dikkatli kullanilmasi gereken bir sistem heleki arac japon veya guney kore menseli degil ise cok daha dikkat etmek gerekiyor

    Sonuc olarak ben 3 yili devirdim cok sukur hicbir sorunum yok ve dizel araçlardan daha ekonomik ayrica simit lpg 52 litre giremedigim yer de yok ...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.