Şimdi Ara

Adaptif Hız Sabitleyici iyi mi kötü mü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yeni araç alacağım.2 seçeneğim var.ya Sportage elegance konfor plus yada qashqai platinum. İkiside 2024 model.sportagede ACC yok. Qashqai de var.ACC ile ilgili ekşisözlükte olumsuz şeyler okudum.illa ACC olsun diyordum.şuan ikilemdeyim.objektif olarak kullanıcı yorumlarınızı alabilir miyim?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nirvana333 -- 17 Ekim 2025; 18:32:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
    ASTALAVISTA BABY- Guns'n Roses
  • Adaptif Cruise Control ülkemizde ilk yaygınlaştığı zamanlarda çok üst düzey bir sistem, inanılmaz bir alet, vazgeçilemez bir donanım ve en büyük konfor ekipmanları dan birisi gibi görülüyordu. Her denedigim test ettiğim araçta açar dener ve kullanırdım. Ama bu denemeler sonucunda extrem durumlarda insanın başını derde sokabilecek sonuçlar yaratacağı kanaati de bende oluştu, çünkü trafik ortamımız nizami değil her an bir yerden birşey size teğet geçebiliyor işte bu durumlarda sistemin sert frenlemeler yaptığına şahit oldum.

    Maalesef bizim trafik ortamımız da sizin ani fren yapma lüksünüz yok çünkü arkadaki sürücü sizden böyle bir hareket beklemiyor. Dolayısıyla yapılan beklenmedik her sert fren başınızı belaya sokmaya adaydır.

    Bir diğer sıkıntıda uzun yolculuklarda sürücüde uyku veya gevseme yaratması (en azından bende öyle oluyor).

    Sonuç olarak ben ACC var diye araç tercih etmem, araç tercih ederken de o araçta ACC yoksa o araçtan vazgeçmem.

    Kullandığım araclarda ACC varsa da açmıyorum zaten.
  • Acc'li sportage kullanıyorum. Gereksiz olduğunu düşünüyorum. Hızlanması eco modda bile agresif geliyor. Sollar sollamaz önüme kıranlar yüzünden yol boş olmadıkça açamıyorum. Düz hız sabitleyici candır.

    Ama prestige sportage'de gelen diğer ekstralar nedeniyle muhtemelen yine de bu paketi seçerdim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Bana sorarsan C segment bir araçta standart olarak sunulması gereken bir donanım şu an b segment olan araçlarda olan bir şeyin C de olmaması direkt benim için o aracı elemek için yeterli bir sebep yarı otonom (şerit ortalama+acc) olması lazım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • s 2000 kullanıcısına yanıt

    Gönlüm sportage den yana.ama qashqai çok daha dolu. Acc den vazgeçersem sportage alacam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ASTALAVISTA BABY- Guns'n Roses
  • Adaptif Cruise Control ülkemizde ilk yaygınlaştığı zamanlarda çok üst düzey bir sistem, inanılmaz bir alet, vazgeçilemez bir donanım ve en büyük konfor ekipmanları dan birisi gibi görülüyordu. Her denedigim test ettiğim araçta açar dener ve kullanırdım. Ama bu denemeler sonucunda extrem durumlarda insanın başını derde sokabilecek sonuçlar yaratacağı kanaati de bende oluştu, çünkü trafik ortamımız nizami değil her an bir yerden birşey size teğet geçebiliyor işte bu durumlarda sistemin sert frenlemeler yaptığına şahit oldum.

    Maalesef bizim trafik ortamımız da sizin ani fren yapma lüksünüz yok çünkü arkadaki sürücü sizden böyle bir hareket beklemiyor. Dolayısıyla yapılan beklenmedik her sert fren başınızı belaya sokmaya adaydır.

    Bir diğer sıkıntıda uzun yolculuklarda sürücüde uyku veya gevseme yaratması (en azından bende öyle oluyor).

    Sonuç olarak ben ACC var diye araç tercih etmem, araç tercih ederken de o araçta ACC yoksa o araçtan vazgeçmem.

    Kullandığım araclarda ACC varsa da açmıyorum zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    https://www.instagram.com/ikinci_el_otomobil_tavsiye/

    Pm ile soru cevaplanmayacaktır.




  • Nirvana333 kullanıcısına yanıt
    Yeni Qashqai'ye binmedim ama sportage'yi diğer birçok rakibine göre daha başarılı buldum, tavsiye ederim. Şerit ortalama, prestige paketteki kör nokta gibi özellikler çok iyi çalışıyor. Olası kavrama masrafını saymazsak kronik bir sorunu yok. Süspansiyonlar şehir içi biraz sert ama uzun yolda daha oturaklı olmasını sağlıyor.

    Hayırlısı olsun sizin için.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • s 2000 kullanıcısına yanıt

    2 sene sportage 2020ye bindim. Dct şanzıman dan çok memnun kaldım. Sportage çok güzel araba.büyük ihtimalle yine sportage alacam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    ASTALAVISTA BABY- Guns'n Roses
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt

    İmzamı atarım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • hergün işe giderken genelde sabit 80 giderim yolum müsait. genelde davarın biri boş yolda beni 85le sollar 2 metre önüme geçer fren yapıp 70e düşer. böyle bir ortamda acc çok mantıklı değil. sanmıyorum diğer insanların da farklı ortamlarda araç kullandıklarını. teoride güzel bi sistem ama pratikte bana çok elzem bi ihtiyaç gibi gelmiyor

    _____________________________
  • Acc sürekli kullanacağınız ya da bir nevi olmazsa olmazınız olmayacak bence. Haftada 1 günlük otoban yolum oluyor, acc yi sadece orada kullanıyorum. Dönüşte yorgunken çok işe yarıyor ya da sabah yolda kahve falan içerken =)

    Olumsuz bir yönü yok uygun ortamda uygun şekilde kullanıldığında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Senin sadece direksiyonu tuttuğun otonom sürüş gibi düşünebilirsin. Şehiriçi ve dışı ikisinde de kullanılabiliyor. Şehiriçi ilk başta alışmak gerekiyor geçiş dönemi var sonrasında özellikle sürekli dur kalk tampon tampona sürüşlerde faydası çok. Alışırsan çok sık kullanırsın ama olmazsa olmaz kısmı kişiye, kullandığı şehre, günde kaç km sürecek çok bağlı birşey. 10 km işe 30 dk trafikte kalarak gidiyorsan olsa da olur olmasa da gibi.

    _____________________________
  • uzun yolda hayat kurtarıcı olmazsa olmazım. eğer bir sonraki aracımda olmazsa manuel olarak ekleme özelliği varsa ilk yaptıracağımşey olur

    _____________________________
    Katılım zamanı: 27 Mart 2005
  • İstanbul - İzmir gibi çok yoğun olmayan otoyolda Bursa ya kadar sorunsuz kullanıyorum. Ama ne zaman Bursa çevre yoluna bağlanıyorum o zaman normaline geçiyorum. Çünkü makas atan, nizami şekilde şerit değiştirmeyip tampona silme şeridime giren bir tomar sürücü kılıklı davar ACC nin homojenliğini bozuyor. Devamlı önde araç algılandı diyip frenliyor.


    Yani kalabalık şehirde çevreyolunda ve şehir içi trafikte sinir eder. Uzun yolda konfor sunar. Olmazsa olmazım değildir. Düz CC bana yeterli. Zaten ACC yi yılda 2-3 kere kullanıyorum.

    _____________________________
    Mid-tempo beats, soulful grooves and head nodding selections.
  • Teslada koltuğa yaslayarak kalkıyor sevmiyorum

    _____________________________
  • Son 2 yıldır zorunlu degilmi neden yok ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Ben çok kullanıyorum, özellikle dur kalk trafikte çok konforlu. Bazen ACC ve şerit ortalamayı açıp maillerimi kontrol ettiğim bile oluyor.

    Şehirler arası yolda çok sevmiyorum, özellikle önüne araç atlayınca ve öndeki araç yavaşsa çok yavaşlıyor, araç tempo düşürüyor.

    Stellantis'in ACC'si güzel çalışıyor.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    _____________________________
  • powermoon kullanıcısına yanıt

    Ben düz hız sabitleme açıp ekonomi sayfalarını okuyorum, güzel olyo...

    _____________________________
  • 50-60 km/h+ hızlarda gaz tepkileri çok sert ama dur kalk trafikte çok işe yarıyor.Düzenli kullanıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • ie36 kullanıcısına yanıt

    Öyle bir zorunluluk yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Acc önemli bir konfor / güvenlik donanımıdır.

    Acc sadece öndeki araca mesafe koyarak hızı sabitlemez ayrıca öndekinin ani frenlemesi ya da durması esnasında sürücüye sesli ikaz verir, geç kalırsa yerine fren yapar.

    Acc’yi migrosa karpuz almaya giderken kullanmak yerine otoban gibi yollarda rehavete kapılmadan kullanırsanız bir süre yorgunluğunuzu hafifletir ve size konfor vaad eder.

    Yine sıkışık trafikte elinizde telefonda instagrama bakmadan kullandığınızda size konfor verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi individual -- 18 Ekim 2025; 14:59:36 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.