Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

ACIL! Sifir aracimin henuz 10 gunluk iken beyni gitti, degisim icin gereken yasal prosedur nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
279
Cevap
6
Favori
17.659
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> ACIL! Sifir aracimin henuz 10 gunluk iken beyni gitti, degisim icin gereken yasal prosedur nedir?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      18833 Mesaj
      11 Nisan 2012 13:28:30
      2000 yılında arkadaşımın aldığı "0" araç da şanzıman sorunlu çıkmıştı. şanzımanı değiştirdiler oldu bitti...

      uzuuun yıllar başka hiç bir problem çıkmadı...
      |
      |
      _____________________________
      ➤ 2017 BMW 118i ZF8 JOYPLUS LCI2 BEYAZ
      ★ Simon's Cat /★ RallyCross / ★ Hot Wheels / ★ Akustikhane / ★ JoyTurk Akustik
    • Binbaşı
      1877 Mesaj
      11 Nisan 2012 13:40:02
      Ayın hit konusu olacak bu konu..
      |
      |
      _____________________________
      hayat seni güldürmüyorsa, espriyi anlamadın demektir..
    • Yarbay
      2897 Mesaj
      11 Nisan 2012 13:58:31
      bahse giren var mı? vw diyorum ben.
      |
      |
      _____________________________
    • Yarbay
      3136 Mesaj
      11 Nisan 2012 14:05:57
      araç nedir ya ? pm alsam bilenlerden...
      |
      |
      _____________________________
    • Binbaşı
      1196 Mesaj
      11 Nisan 2012 14:06:39
      quote:

      Orijinalden alıntı: ironbird

      Sizin gibi aynı sorunu bizde yasadık mercedes s350 aracımız bayiden alıp eve giderken beyni yandı arada 5km mesafe var beyin değiştirildi tekrar 2hafta sonra otobanda yüksek bir hızda giderken beyin tekrar yandı direksiyon ve fren kilitlendi kapıları bile açamadık aracı el freni ile zar zor durdurabildik camı kırarak araçtan çıktık. Servis geldi tekrar beyni değiştireceklerini arabayı değiştirme veya iade şanslarının olmadığını söyledi. Bizde dava açtık. Hem aracın parasını hemde maddi ve manevi zarara uğradığımız için tazminat ödediler.
      Sizin ilk 30 gün içinde olan bir arızadan aracın değişimini isteme hakkınız var zaman kaybetmedentüketici haklarına başvurun bence

      bu heralde beynini değiştirsinler bin diyenlere güzel bir kapak olmuştur
      |
      |
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      528 Mesaj
      11 Nisan 2012 14:45:31
      bu araç avrupa malı değilse çok şaşırırım.

      hatta nokta atışı yapayım, alman malı.

      fransa plase, italya sürpriz.
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      709 Mesaj
      11 Nisan 2012 15:26:58
      quote:

      Orijinalden alıntı: molarrr

      bu araç avrupa malı değilse çok şaşırırım.

      hatta nokta atışı yapayım, alman malı.

      fransa plase, italya sürpriz.


      araç dediğiniz gibi avrupa menşeili.

      sadece fransız olmadığını söyleyebilirim, konu sahibi arkadaşa saygı çerçevesinde...
      |
      |
      _____________________________
    • Yarbay
      19645 Mesaj
      11 Nisan 2012 15:31:07
      Bende merak etiim simdi PM alabilirmiyim acaba? :)



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

      OyuncuyaHaber™
      ★☽PS4Xbox One┊PC → ☾★

      Intel i7 980X ┊ Asus P6T6 Revolution ┊ 12 GB RAM ┊ GeForce GTX 980 ┊ Windows 10
      Samsung 55ES8000 ┊ Vestel 43UD9300 ┊Samsung Gear S2 ┊ Asus Zenfone 5┊Iphone X ┊Project Scorpio Edition ┊PS TV ┊PS VR┊PS4 Pro┊PS4 20. Yıl Özel Sürüm
      2012 Opel Astra ┊Cosmo ┊ 1.4 Turbo 140HP 200NM┊ Flexride Şasi Sistemi ┊NAVI 600 ┊2012 VW Polo ┊ Comfortline ┊1.6 TDI 90HP 230NM┊ DSG ┊ 2018 Honda Forza NSS250A
    • Yarbay
      3136 Mesaj
      11 Nisan 2012 15:57:29
      geçmiş olsun bu arada elinizden geldiğince değişime gidin ben olsam bir daha rahat binemezdim
      |
      |
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      708 Mesaj
      11 Nisan 2012 15:58:04
      Bir adet PM bende alabilir miyim ? Teşekkürler.Bu arada geçmiş olsun.
      |
      |
      _____________________________
      Yarın şimdi başlıyor...
    • Binbaşı
      1286 Mesaj
      11 Nisan 2012 17:09:15
      Farklı bir durum ama benzer yol izlemek amacıyla aşağıdaki haber/yazıyı okumanızı tavsiye ederim.

      http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/20320387.asp
      |
      |
      _____________________________
      PSN:gsirin | Xbox One Gamertag: Nyquist06
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      7 Not
      11 Nisan 2012 17:14:40
      marka filan yazılsa sanırım burada savaş çıkacak.
      _____________________________
      beklemek yavaş yavaş ölmektir
    • Yarbay
      2024 Mesaj
      11 Nisan 2012 17:44:00
      Farklı bir durum ama benzer yol izlemek amacıyla aşağıdaki haber/yazıyı okumanızı tavsiye ederim.

      http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/20320387.asp



      ben de bunu yazacaktım



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chaos7 -- 11 Nisan 2012; 17:45:16 >
      |
      |
      _____________________________
      Türkçede cümleler büyük harfle başlar, nokta ile biter. bi, diil, ii, gelio, gelcem, ole Türkçe değildir; bir, değil, iyi, geliyor, geleceğim, öyle denir. Türkçede q, w, x harfleri yoktur dolayısıyla we denmez ve denir. Soru ekleri kelimeden ayrı yazılır: oldumu denmez oldu mu denir. Dahi anlamındaki de ayrı yazılır. Bende denmez ben de denir. Yani "de" ekini cümleden attığınızda anlam bozulmuyorsa o zaman ayrı yazmanız gerekir. Ayrıca mesajlarınızdaki vurgular da ifadelerinizle hayat bulur, parmağınızın bir tuşa basılı kalmasıyla değil. Seviyoooommmmm yaaaaaaaaaaa denilmez, gerçekten çok seviyorum denir. Klavyeniz İngilizce ayarlı değilse i, o, s, g, u, c harfleri ı, ö, ş, ğ, ü, ç yerine kullanılmaz. Türkçede -bilite diye bir ek yoktur, bu tarz yazımlar Türkçeyi yozlaştırmaktan başka bir şeye yaramaz.
    • Yarbay
      4599 Mesaj
      11 Nisan 2012 17:55:17
      quote:

      Orijinalden alıntı: Doktor.Z

      marka filan yazılsa sanırım burada savaş çıkacak.
      ..



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Berk Erden -- 12 Nisan 2012; 1:04:42 >
      |
      |
      _____________________________
    • Binbaşı
      1997 Mesaj
      11 Nisan 2012 18:07:17
      araç ismi devlet sırrı mı alllah aşkına.isim vermeyeceksen niye forum açıyorsun.milleti galeyana getiriyorsun
      |
      |
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      694 Mesaj
      11 Nisan 2012 18:17:25
      Arkadaşlar Yukarıda da yazmıştım arkadaşın iyi niyetine karşı firma hiçte iyi niyetli olarak yaklaşmıyacak eeeeee ne olacak ozaman arkadaşın iyi niyeti yanına kar kalacak yakında çok yakında marka ve model kendisi tarafından afişe edilecektir ondan sonra forumda KANLI NİGAR başlar merak etmeyin



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asityanığı -- 12 Nisan 2012; 18:22:35 >
      _____________________________
      Cahillerle sakın tartışma!
      Bir süre sonra seni kendi seviyelerine çekerler,
      Ve o seviyeye alışkın oldukları için seni yenerler
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      1 Not
      11 Nisan 2012 18:39:24
      HERKES TAHMİN HAKKINI ALMAN ARABALARINDAN YANA KULLANIYOR GENELDE VE ÖZELLİKLE WW.HANİ BİZ ALMAN ARABALARINI KALİTELİ TAŞ GİBİ ARABA BİLİRDİK.ÖZELLİKLE W"İ PREMİUM MARKA KATEGORİSİNE SOKMAYA ÇALIŞANLAR FALAN VARDI.EEE BAKIYORUMDA HERKES ALMAN ARABASIDIR DİYOR.BENİM ŞAHSİ GÖRÜŞÜMDE ALMAN ARABASI VE TAHMİNİM WW.ÇÜNKİ PASSATIM VARDI 7 SENE BİNDİM SIFIR ALMIŞTIM. ÇOK ÇEKTİM.DAHA İLK HAFTA 2 KERE SERVİSE GİTMİŞTİM.BİR SÜRÜ DERT SORUN FALAN.NEYSE KONU O DEĞİL AMA GERÇEKTEN BMV VE MERCEDESİ AYIRIYORUM.PLASE İSE OPEL DİYORUM..
      |
      |
      _____________________________
    • Yüzbaşı
      369 Mesaj
      11 Nisan 2012 18:47:50
      Arkadaş dava konusu olduğu için çekiniyor. Bence yöneticiler konuyu silsin adamda rahatlasın sonuçta herkes üstüne gidiyor bende gittim. Ama yanlış tabii. Ama eninde sonunda öğrenilecek kaçış yok. Bakın hürriyetteki haberde de marka verilmemiş. Googlayınca çıkıyor gerçi oda.
      |
      |
      _____________________________
      Komşunu sev, ama bahçe duvarını yıkma.
    • Teğmen
      200 Mesaj
      11 Nisan 2012 18:57:17
      quote:

      Orijinalden alıntı: enes78

      quote:

      Orijinalden alıntı: Arif

      Arkadaşlar bir çok kişi bilip bilmeden konuşmuş... Şöyle söyleyeyim;

      Mağazaya gittiniz cep telefonu aldınız, açılmamış kutusunda, kutuyu açtınız kullanmaya başladınız ama o da ne? Karşı tarafa sesiniz gitmiyor... Şimdi mağaza yetkilisi dese ki tamam haklısınız hemen servise gönderip yaptıralım, kabul eder misiniz?

      Yasal olarak 4077 Sayılı TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'da;

      Ayıplı Mal
      Madde 4- (Değişik: 6/3/2003-4822/4 md.) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma
      kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında
      veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da
      tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan
      veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul
      edilir.

      Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle
      yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız
      misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına
      sahiptir.
      Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik
      haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya
      kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da
      sahiptir.

      http://www.sanayi.gov.tr/Files/Mevzuat/tuketici_korunmasi-13042010210536.pdf

      Başlığı açan arkadaşım;

      Yapmanız gereken şudur, önce bayiye/ilgili markanın ithalatçısına (ithal olduğunu biliyorum) efendi efendi söylersiniz, bunu değiştirin, yoksa yasal haklarımı kullanacağım... Buna yanaşmazlarsa tüketici mahkemesinde dava açmanız gereklidir. Tüketici Hakem Heyetlerinin de karar verme yetkisi vardır ancak bu tarz büyük meblalarda karar bağlayıcı değildir. Karara uymaması halinde mahkemeye gidilir. O yüzden en garantisi direkt mahkemede dava açı zaman kaybetmemektir.

      http://www.cankayakaymakamligi.gov.tr/default_B0.aspx?content=97
      Şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 3.032,65 TL.nin üstünde ise doğrudan Tüketici Mahkemelerine ya da İl Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız gerekmektedir.


      linki incelerseniz yapmanız gerekenler orada da az çok yazılmış
      http://www.cankayakaymakamligi.gov.tr/default_B0.aspx?content=97

      Benzer bir konu da burada var:http://forum.donanimhaber.com/m_53426776/tm.htm

      Ayıplı Mal yan başlıklı 4. Maddenin 2. fıkrasındaki düzenleme sürekli uygulanmaz. Gizli ayıp açık ayıp kavramıyla ilgilidir. Fakat kanun değişikliklerden sonra net bir şekilde ortaya koymamıştır, uygulamada bilinir.

      http://www.t.rkhukuksitesi.com/showthread.php?t=64002

      http://www.tur.hukuksitesi.com/showthread.php?t=14834

      yukarıda vermiş olduğum linklerden de olayları biraz daha takip edebilirsiniz.
      30 gün içinde bildirim yükümlülüğü vardır; fakat sizin aracınızda arıza meydana gelmiş ve üst fıkrada belirtildiği gibi kullanımdan ötürü faydaları azaltan bir durum da söz konusu değil; tamir edilebilir. Avukat desteği almanızı tavsiye ederim.


      Bu durum incelenirken kanunsal olarak bakmaya çalışıyorum çünkü pm atmadığım için marka ya da model bilgim yok. 4077 sayılı tüketici kanunları sadece gerçek ve tüzel kişileri kapsıyor öncelikle aracın sahibi olarak umarım bir firma görünmüyordur? Eğer firma adına alındıysa tüketici kanunu hükümlerinden faydalanamayabilirsiniz. Onun dışında 30 gün süre içerisinde ortaya çıkan ayıp durumlarında ki kanunda belirtilen nitelik ve nicelik anlamında şartlar belli seçimlik haklarınız ortaya çıkmaktadır. Para iadesi ve yenisi değişimi sizin isteyebileceğiniz 2 madde. Geri kalan ücretsiz onarım ya da ayıp oranında indirim zaten talep etmiyorsunuz anladığımız kadarıyla. Cihazın garanti kapsamı içerisinde arızalanması ayıp olmayabilir. Arıza yönetmelikte ayıp olarak kabul edilmemiştir fakat mahkeme ya da tüketici hakem heyetleri arızaları da ayıp gibi değerlendirerek tüketicilerin lehine kararlar verebilmektedirler. Aracınızın değişimini kabul etmiyorlar ise talebinizi yasal yollarda aramanız gerekebilir. Fakat cihazın beyni gitmiş dediğiniz olayı tam olarak bilemiyorum. Chip tekrar kodlanarak çalışır duruma getirilecekse ayıp olarak değerlendirilmeyebilir. Umarım değişimini uzun süre geçmeden kabul ederler.
      |
      |
      _____________________________




    • Yarbay
      8327 Mesaj
      11 Nisan 2012 19:02:29
      aracın arıza yapmasından değil ama servisin arızayı teşhis edememesinden yola çıkarak %80 opel diyorum.
      |
      |
    Hızlı Cevap




Reklamlar
sohbet
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
Blogio
Ankara Web Tasarım
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
haberler
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,328
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.