Şimdi Ara

Acil Samsung Servisten Aradılar (Karar Verildi Kazandım :))) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
2.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    Benzer bir durumu yine Samsung makinada bir arkadaşım yaşadı.
    Fakat hiçte öyle 1 yıl sürmedi işlemler. Gitti, tüketici mahkemesine başvurdu.
    Karar Samsung'a bildirildi, 1 ay geçmeden yeni makinası elindeydi.
    O kadarda zor ve meşakatli değil yani.

    Biraz daha açarmısın nasıl bir süreç izledi arkadaşın bilmiyorsan ögerene bilirmisin durumu
  • @NovariX,
    Bende aksini söylemedim ki, Tüketici Mahkeme' sinden şanslıysanız 15 günde alacağınız olumlu bir kararı Samsung aynen kabul ederse sorun yok, en geç bir ayda yeni makine gelir. Ya kabul etmez, kel alaka bir cevap gelir yada hiç gelmez ise, varsayımında, nereden bakarsanız iş Sulh Hukukta açılacak bir dava' ın en az bir yıl süreceğini söyledim.
    Kısacası arkadaşımız, her durumda Tüketici Mah. yoluyla bir şansını mutlaka denemeli. Burada aslında ilginçte bir durum var. Arıza her ne idiyse tamir edilemez değil, Parçanın TR' de bulunmaması o anda, işi yani tamir süresini uzatmış. Burada aslında servis ve arkasından Samsung TR hatalı. Bunu peşin peşin Kullanıcıya bildirmeliydi. Aksi gibi bunu yapmadıkları gibi Makinanın değiştirileceğini de ilk servis bildirmiş Yani her şey havada kalmış ve hiçbir şey yazılı belge üstünde değil. Aslında 2 tarafta başlangıçta bunu hiç dikkate almamış, aradan 3 aydan fazla da bir zamanda geçmiş. Şimdi buna Hukukta bir şey derler ama yazmayacağım....
    Şimdi farkettim sorunuzu....
    Garanti sizin teslim aldığınız tarihten itibarendir. Ama yukarıda dediğim gibi Servise Tüketici Mahkemesine gideceğinizi söyleyip teslim almayacağınızı bildirin ve bu yolu mutlaka deneyin. Taş çatlasa 15-20 gün sürer. Tabi bu süre Kaymakamlığın birazda ciddiyetine bağlı
    . Birde şu konu var @NovariX' in konu ettiği durum aynen sizin durum gibi mi? yoksa farklı bir durum mu ?, bilmiyoruz.

    Tamir süresi ile ilgili farklı bir durum Komşumun HP Ankara servisinde dizüstü PC Pilinde çıkan arızada meydana geldi. PC alındıktan 6 ay sonra pili şarj tutmamaya başladı. Servise verdik PC ile birlikte (Hata bir) ve ellerinde pil olduğu halde 30 günü işlettiler ve 29. gün " Tamam piliniz HP İstanbul tarafında onaylandı ve yenisi takıldı gelin dizüstünü alın " dediler. Tam tersine 2008 Aralıkta aldığım Toshiba Diz üstünde aldıktan 15 gün kadar sonra bir tesadüf pili kullanmak durumunda kaldım ve ancak 20 dk. kadar dayandığını gördüm ve Ankara servisine gittim elimde fatura ve pille. Pili içeriye aldılar ne yaptılarsa bilmiyorum. 1 saat kadar bekledim. "Tamam pil verimi çok beklemeden dolayı düşük. Şimdi elimizde yok, İstanbul' a sipariş vereceğiz" derlerken 2. kişide telefonlada bu konuyu konuşuyordu. 2 gün sonra gelin pilinizi alın dediler. Ve gerçektende 2 günde işi bitirdiler.
    Şimdi bana HP altın kaplı, hatta bedava verseler, alırmıyım? Mümkün değil. Malın kalitesi kadar Sevisi de önemli.
    quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    Benzer bir durumu yine Samsung makinada bir arkadaşım yaşadı.
    Fakat hiçte öyle 1 yıl sürmedi işlemler. Gitti, tüketici mahkemesine başvurdu.
    Karar Samsung'a bildirildi, 1 ay geçmeden yeni makinası elindeydi.
    O kadarda zor ve meşakatli değil yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 25 Ocak 2010; 18:59:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bipekkan

    @NovariX,
    Bende aksini söylemedim ki, Tüketici Mahkeme' sinden şanslıysanız 15 günde alacağınız olumlu bir kararı Samsung aynen kabul ederse sorun yok, en geç bir ayda yeni makine gelir. Ya kabul etmez, kel alaka bir cevap gelir yada hiç gelmez ise, varsayımında, nereden bakarsanız iş Sulh Hukukta açılacak bir dava' ın en az bir yıl süreceğini söyledim.
    Kısacası arkadaşımız, her durumda Tüketici Mah. yoluyla bir şansını mutlaka denemeli. Burada aslında ilginçte bir durum var. Arıza her ne idiyse tamir edilemez değil, Parçanın TR' de bulunmaması o anda, işi yani tamir süresini uzatmış. Burada aslında servis ve arkasından Samsung TR hatalı. Bunu peşin peşin Kullanıcıya bildirmeliydi. Aksi gibi bunu yapmadıkları gibi Makinanın değiştirileceğini de ilk servis bildirmiş Yani her şey havada kalmış ve hiçbir şey yazılı belge üstünde değil. Aslında 2 tarafta başlangıçta bunu hiç dikkate almamış, aradan 3 aydan fazla da bir zamanda geçmiş. Şimdi buna Hukukta bir şey derler ama yazmayacağım....
    Şimdi farkettim sorunuzu....
    Garanti sizin teslim aldığınız tarihten itibarendir. Ama yukarıda dediğim gibi Servise Tüketici Mahkemesine gideceğinizi söyleyip teslim almayacağınızı bildirin ve bu yolu mutlaka deneyin. Taş çatlasa 15-20 gün sürer. Tabi bu süre Kaymakamlığın birazda ciddiyetine bağlı
    . Birde şu konu var @NovariX' in konu ettiği durum aynen sizin durum gibi mi? yoksa farklı bir durum mu ?, bilmiyoruz.

    Tamir süresi ile ilgili farklı bir durum Komşumun HP Ankara servisinde dizüstü PC Pilinde çıkan arızada meydana geldi. PC alındıktan 6 ay sonra pili şarj tutmamaya başladı. Servise verdik PC ile birlikte (Hata bir) ve ellerinde pil olduğu halde 30 günü işlettiler ve 29. gün " Tamam piliniz HP İstanbul tarafında onaylandı ve yenisi takıldı gelin dizüstünü alın " dediler. Tam tersine 2008 Aralıkta aldığım Toshiba Diz üstünde aldıktan 15 gün kadar sonra bir tesadüf pili kullanmak durumunda kaldım ve ancak 20 dk. kadar dayandığını gördüm ve Ankara servisine gittim elimde fatura ve pille. Pili içeriye aldılar ne yaptılarsa bilmiyorum. 1 saat kadar bekledim. "Tamam pil verimi çok beklemeden dolayı düşük. Şimdi elimizde yok, İstanbul' a sipariş vereceğiz" derlerken 2. kişide telefonlada bu konuyu konuşuyordu. 2 gün sonra gelin pilinizi alın dediler. Ve gerçektende 2 günde işi bitirdiler.
    Şimdi bana HP altın kaplı, hatta bedava verseler, alırmıyım? Mümkün değil. Malın kalitesi kadar Sevisi de önemli.
    quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    Benzer bir durumu yine Samsung makinada bir arkadaşım yaşadı.
    Fakat hiçte öyle 1 yıl sürmedi işlemler. Gitti, tüketici mahkemesine başvurdu.
    Karar Samsung'a bildirildi, 1 ay geçmeden yeni makinası elindeydi.
    O kadarda zor ve meşakatli değil yani.



    Yarın gidip başvurucam tüketici mahkemesine peki bundan servisin haberi olucakmı yoksa samsung TR ninmi haberi olucak aslında servistekilerin bir suçu oldugunu düşünmüyorum aslında varda yapabilicekleri birşey yok gerçekten gibi geliyor neyse aynen devam yarın tüketici haklarına başvuruyorum evrakj olarak fatura birde ürünü servise verirken bana bi arıza takip kişi verdiler bildigimiz a4 kağıdı üzerinde cihaz seri no ürünü teslim ettigim tarig felan yazıyor yarın gidiyorum gelişmelerin hayırlı olması dileğile.




  • ne demek samsung onay vermedi, yenisi ile değiştirmeye uygun degilmiş? Ben hep şu taktiği uygularım aklında olsun, adam sorununu çözemiyorsa -ki çözemiyor-
    diyeceğin şu:
    sizinle sorunumu çözemiyorum, beni daha üst mercii ile görüştürün, yöneticinizle müdürünüzle görüştürün. Görüştüğümde bir çok defa olumlu sonuç aldım.

    Sakın ola makineyi teslim alma, bu yolla görüşmeye çalış hiç olmadı, beni samsung türkiye ile görüştürün de, yanlarında ara adamları, biraz sert konuş, sakın adamlara bu makine değiştirmeye uygun degil mi diye sorma. Sen emin ol ki adamlar da ona göre ayagını denk alsın. Sen değiştirilmeye neden uygun degil dersen adamlar 40 tane bahane sayarlar.

    Hakem heyetine gideceğini söylemek bile orada sorununu çözmene yardımcı olabilir. Sakın teslim alma, ama bana öyle geliyor ki sen sorununu Samsung Türkiyedeki heriflerle çözmelisin.

    Ek: ben olsam şunu da derdim: madem bu ürün sorun çıkardıgında değiştirilmeye uygun degil, o halde satarken üstlerine sticker ile yazın: bu ürün yasal süresinde yapılmadığında değiştirilmeyecektir (artık o nasıl oluyorsa)




  • Ben zaten üst leriyle gönüştüm iki kişiyle konuştum kafa basmadı oraya bagladılar ona anlattım bana diyorki ürünün deişimi onaylanmış ürünler bile 3 aydır yeni ürün gelmesi bekleniyor diyor yani demek istiyoki biz ürürnün yenisini istesek bile allah bilir kaç ayda gelir o yüzden ürününüzü teslim almak sizin için en hayırlısıdır diyor bide dediki samsung da şuan deişimle ilgili çok sorun var biraz karışıkmış gündemleri ne kadar dogru bilmiyorum tabi
  • o zaman senin için daha iyi! ürünü temin edemiyorsanız parasını geri vereceksiniz muhabbetini gir, çünkü bunu talep etmekte haklısın.

    Ürünün garantisini veren kim? Onlar
    Ürünü 30 gün içinde tamir edemeyen kim? Onlar
    Ürünün yenisini tedarik edemeyen kim? Gene Onlar

    Bu şartlar altında kalkıp bir de eski ürünü teslim almak bence hiç akıllıca olmaz.

    Tedarik edemiyorsan ücretini vereceksin, bu kadar basit. ya da 30 gün içinde yapıp göndereceksin.

    Hiç geri adım atma, ürüne verdigin parayı geri iste, sonuna kadar haklısın. Öyle yılları falan almaz. Hakem heyetine gidersin faturanla beraber. Hakem heyeti bilirkişi yollar servise, sonra zaten para ödenir.

    Ben gözlük almıştım 1 ayda soyuldu, hakem heyetini aradıgımda dedikleri bunlar. Sonucunda parayı distribütorden aldım, distribütor de illallah etmişti. Benim sayemde anlaşmayı iptal ettiler gözlükçüyle. İyi de oldu, acımayacakson böylelerine.




  • samsungu pek sevmem doğrusu.. zamanında bi kullanma klavuzu vermemişlerdi arkadaşıma.. panasonicten istettim.. ertesi günü kargoyla gönderdiler.. kargo ücretini bile kendileri ödemişlerdi.. bunlar ufak ama önemli ve güzel şeyler.. sakın ola peşini bırakma.. olumlu sonucu bekliyoruz..
  • Şunu da düşün. yerine daha iyi ne verecekler. Bu makina üretimden kalktı diye biliyorum. Otomatik ayarları berbat olsada diğer yönden çok şahane bir makina. Paranı alsan 250 tl olsa o paraya aynı özellikte makina bulamazsın. Adam gibi yapıldığına ikna olursan bir de bu dediklerimi düşün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ar_tryk

    Şunu da düşün. yerine daha iyi ne verecekler. Bu makina üretimden kalktı diye biliyorum. Otomatik ayarları berbat olsada diğer yönden çok şahane bir makina. Paranı alsan 250 tl olsa o paraya aynı özellikte makina bulamazsın. Adam gibi yapıldığına ikna olursan bir de bu dediklerimi düşün.

    doğru söylüyorsunda benim düşüncem müşteri memnuniyeti olarak yeni seri eşdeğer bir model verebilirlerdi,yada para iadesi teklif edebilirlerdi,açıkça işten kaytarma var,adamın 3 ayı gitmiş,bu da bence önemli,parasıyla rezil olmak gibi birşey,bence hangi marka olursa olsun Türkiye de servislerin çoğu bu tarz kaytarmalar yapıyor
  • eş değer hangi makinayı yaptılarki? 250 tl civarında satılmıştı imkanı yok o fiyata böyle bir makina bulamazsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ar_tryk -- 25 Ocak 2010; 22:02:52 >
  • Mavi bilgisayar ile aramda sorun oldu bende hakem heyetine verdim 1 yıl sonra fatura bedelini geri aldım.

    Ekleme: Hakem heyeti 1 ayda karar verdi, ama onlar işi uzattılar sonunda ben paramı alıp çıktım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Prokizya -- 25 Ocak 2010; 22:43:39 >
  • Bu konuda kanun çok açık ve net.

    30 iş günü dolduğu takdirde makineniz tamir olmuş olsa bile, sizin isteğinize bağlı olarak:

    1- Makineyi yenisiyle değiştirmek. (Makinenin sıfırı bulunamıyorsa, güncel bir muadilinin veya "bir üst modelinin" yenisinin verilmesi)
    2- Fatura bedelinin nakit olarak iade edilmesi.



    Şu durumda kanun size karar verme hakkı tanımış; para iadesi istediğinizi belirttiğiniz takdirde, fatura bedelini iade etmek zorundalar. Değişim istediğiniz takdirde ise makinenin sıfırını, bulunamıyorsa bir üst modelini vermek zorundalar.

    Ha bunları kabul etmiyorlar mı? O zaman tüketici heyetine elinizdeki belgelerle başvurarak, seve seve bu iki seçenekten birini yerine getirmelerini sağlayabilirsiniz.

    Onlarla hiç muhatap olmayın, size sunabilecekleri binlerce mazeret üretebilirler. Gidin tüketici heyetine, (sanıldığı gibi uzun sürmediğini göreceksiniz) elinize mahkeme kararınızı alıp öyle ziyaret edin kendilerini. Ey mi yaman, bey mi görsünler.

    Bana kalırsa para iadesi isteyin, makinenin sıfırını temin edemedikleri için yerine (muadili adı altında) daha dandik makine vermeye yeltenebilirler. Bu sefer de muadil makine hangisi tartışması peydah olabilir.




  • senin makina 8 mp di. bak 12 sini veriyoruz diye dua da isterler kendilerine
  • Isterse aglayip zirlasinlar. Annelerine sikayet etsinler.
    Sizin o makineyi almak icin hicbir sebebiniz yok.
    Size ya yeni makine vericekler, ki bu makinenin alindigi zamanki degeriyle esdeger bir makine olmali. Yani o zaman samsung'un en iyi kompak makinesiyse simdi de oyle olmali.
    Yok efendim degisime yanasmiyorlarsa ucret iadesini talep edin. Zaten 3 ay gitmis, bi daha bozuk makineyi almaya gerek yok.
    Sonuna kadar ugrasin.
  • Arkadaşlar, ben durumu net şekilde anlatayım size.
    Samsung S630 (modeli buydu, yanılmıyorsam) marka fotoğraf makinası alındıktan 2 ay sonra bozuluyor. Lens mekanizmasında bir sıkıntı var. Servise veriliyor. Garanti kapsamında tamir edileceği söyleniyor. Aradan 30 işgününden fazla süre geçiyor ve ses seda yok. Bizim arkadaş makinayı sormaya gidiyor. Cihazın parça beklendiği söyleniyor. O da "30 gün süreniz doldu, yenisini vermeniz gerek cihazın" diyor. Adamlar bunu Samsung TR'ye iletiyor. Samsung "Hayır, cihaz tamir edilecek" diyor. O da garanti belgesindeki "30 iş günü" kuralını hatırlatarak Kaymakamlıktaki Tüketici Heyetine başvuruyor. Garanti Belgesi ve Teslim belgesinin (servisten verilen) fotokopisiyle. Daha sonra mahkeme Samsung TR'ye tebligat ulaştırıyor. Ve 1 ay içinde yeni makina kullanıcıya ulaştırılıyor.

    Süreç bu..
  • Mahkeme heyetine bugün gidicektim saat geç oldu yarın ilk işim oraya gitmek olucak artık makineden vazgeçtim 1 yılda sürse 10 yılda sürse sonuna kadar gidicem.
    @Novarix
    Durum hemen hemen arkadaşınıkiyle aynı ardaki tek fark bana kendileri söyledi tamir olmadıgı için yenisiyle deişicek diye neyse yarın gidiyorum arıza takip fişi ve faturasıyla
    @Ar_tryk
    Bu makineye eş deger bir sürü makina var samsung un ama önemli olan o deil yani 250 tl yi alsan nasıl bi makina alıcaksın diyosun ya verseler üstüne para koyup daha iyi birşey alırım en azından alıcagım marka samsung olmaz.
  • Yarın dilekçeye ne yazmalıyım para iadesimi makinenin yenisi ile deişiminimi istemeliyim aklımda para iadesi istemek var ama bu durumda uzar diye ugraşmak istemiyorum.
  • Direk para iadesi iste, iç ugrasma sonra hangi model olsun muhabbetine kafa yorarsın. paranı alır rahat rahat alacagın marka/modele göz atarsın. hiç ugrasma başka modelle falan çok çok üstünü vermeyeceklerse.
  • Bir örnek dilekçeyi aşağıya aldım.

    ............................. KAYMAKAMLIĞI
    TÜKETİCİ SORUNLARI İLÇE HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI’NA
    ........................./İSTANBUL



    ŞİKAYET EDEN :
    Adınızı – Soyadınızı

    Adresinizi ve tel no yazın

    ŞİKAYET EDİLEN : 1-Samsung Servis Merkezi
    Halk cad.No:30
    Üsküdar\İstanbul
    Tel:0216-553-17-40 - 0216-553-17-43
    2- Samsung Türkiye Distribütörü
    Sanayi Cad No:39
    Yukarı Dudullu\İstanbul
    Tel:0216-528-55-00 fax:0216-526-04-20

    ŞİKAYET KONUSU : Yetkili Servisin azami tamir süresi olan 30 iş gününü geçirmesi
    OLAYLAR :
    1. .................... mağazasından (ADRES) 13.Kasım.2009 tarih ve ............. Fatura No ile Samsung Marka .........model bir adet digital fotograf makinası aldım. (Ek:1)
    2. Satın aldığım seri no:............ fotograf makinesi 12.10.2009 tarihinde arızalandı ve aynı tarihte Samsung yetkili servisine Ek:2 de sunduğum teslim makbuzu ile garanti süresi içinde tamir edilmek üzere teslim ettim
    3. Bana 18.Ekim.2009 tarihinde:
    “arızanın giderilemediğini, fotograf makinemin yenisi ile değiştirileceğini ve durumu Samsung TR distribütörüne bildirdiklerini söylediler.
    4. Bu tarihten itibaren hemen hemen her hafta fotograf makinemin akıbetini sorduğumda, beni, bugün, önümüzdeki hafta ürün gelecek denilerek şu ana kadar oyaladılar.
    5. En son olarakta 25.01.2010 tarihinde “Samsung Türkiye Distribütörünün makine değişimini onaylamadığını, fotograf makinam için parça gönderdiklerini ve tamir ettiklerini ve makinamı teslim almamı istediler.
    6. 12.Ekim.2009 tarihinden itibaren 25.01.2010 tarihine kadar 95 gün geçmiş bulunmakta ve ben bu süre içinde fotograf makinamdan yaralanamadım. İlk önce değiştirilmesi gerektiği bildirildiği halde sonra nasıl tamir edildiği de belli olmayan bir şekilde makinanın teslim alınmasında ısrar edilmektedir.

    HUKUKİ SEBEPLER: Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun

    DELİLLER :
    1- ............ mağazasının 13.KASIM.2009 tarih ve ............. sayılı ................. faturası
    2- Samsung Servisinin 12 .Ekim.2009 tarihli .........No’lu teslim alındı makbuzu


    NETİCE-İ TALEP :

    Söz konusu fotograf Makinem kanuni tamir süresi 30 işgünü içerisinde arızasının giderilememesinden dolayı, üründen 95 gün gibi çok uzun bir süre yararlanamamış ve bu nedenle de mağdur edilmiş bulunmaktayım Bu nedenlerle:
    Söz konusu ürünün Bedelinin İadesine,
    karar verilmesini, saygılarımla arz ve talep ederim. …./ 01./ 2010



    Ad, Soyad,
    ADRES ve Tel NO
    İMZA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 26 Ocak 2010; 23:36:55 >




  • benim değineceğim nokta işin bir başka yönü,aklıma geldi merak ettim,mesela;
    adamların biz zamanında bilgilendirdik tamirini tamamlayıp alınmasını istedik ancak gelip alınmadı deme şansı var mıdır?Bu nasıl ispat edilebilir?
    Örneğin bu kanundan faydalanmak isteyen biri makinesi bozulduğunda 30 iş gününü geçen bir süre tamir edilmesine rağmen ürünü almayıp,durumu para veya yenisiyle değişim gibi bir istekte bulunursa bu durum nasıl çözülebilir?


    düzeltme:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkhns -- 26 Ocak 2010; 17:29:40 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.